Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (719. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
107.628
Cevap
259
Favori
3.942.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
166 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
56. Sırada  bugün en iyi #5
Sayfa: önceki 717718719720721
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MortalRide kullanıcısına yanıt

    Hocam bakın iki tane cihaz var.


    Bunlardan biri Amd'den anakarti aldığı gibi cihaza koymuş vidalamis piyasaya sürmüş. Ardından siz piyasadan SSD bulup cihazın içini açıp Amd'nin ürettiği anakarta aynen bu SSD'yi takip cihazı tekrar vidaliyorsunuz.


    İkinci bir marka ise cihazı almış ardından üzerinde çalışarak özel bir SSD yuvası oluşturup bunu anakarta bağlamış. Ardından normal SSD'lerden çok daha küçük flash bellek boyutunda bir SSD piyasaya sürüp USB portundan hallice bir porta SSD'yi tak çıkar hale getirmiş.


    Sizin yazınızı okuyunca su yazıyor. Ps5'in bu konudaki mühendisliği Xbox'tan üstün.


    Şimdi tekrar soruyorum hangi mühendislik ? Ben Sony tarafından yapılmış bir mühendislik görmüyorum bu konuda. Yanılıyor muyum ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 3 Ağustos 2021; 18:28:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onvious kullanıcısına yanıt

    Bilgilendirme için teşekkürler hocam. Bakacağım.

  • Periah kullanıcısına yanıt

    Hocam şunu anlamıyorsunuz herhalde. Bu cihazlar custom. AMD'den anakart falan alma yok. Adamlar birlikte çalışıp ortaya bir dizayn çıkartıyor. Xbox Series X/S de bu şekilde Playstation 5 de bu şekilde. Bu yüzden bu konsollar custom olarak geçiyor.




    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Ayrıca anakarta ayrı bir şekilde bağlama vesaire yok. Hatta şöyle bir fark var. PS5'te direkt gömülü olarak dahili SSD konumlandırılmış. Xbox Series konsollarında direkt PCI-E 4.0 üzerinden bağlanan bir küçük SSD yuvası konumlandırılmış. Etrafını da soğutmayı iletme açısından metalle kaplamış. İç tarafta termal macun tarzı bir şeyle kaplanmış yine soğutma için. Ek olarak takılan SSD'ye bakarsanız içi açıldığında bu da özel olarak yapılmış bir SSD değil. Değiştirilebilir bir M2 SSD olarak sunuluyor. Burada özel yapılan tek şey harici SSD'nin bağlandığı Port. Bunu da Xbox kendisi sıfırdan yapmamış. Hazırda olan CFexpress connection standard'ı kullanarak yapmış. Bu portun da maksimum değerleri şu şekilde belirtilmiş :


    "Standard CFexpress can transfer data at up to 4GB per second, but it’s possible that Microsoft’s custom implementation is faster. But 4GB per second would give enough room for the Phison E19T controller, which maxes out at about 3.75GB per second for read/write speeds."


    PS5'te ise şu an kendi dahili SSD'sinin rakibi yok. Mimarı olarak bu derece faydalanılabilmesi için de çıkartılabilir tarzda yapmak yerine dahili olarak anakarta lehimlenmiş şekilde yapılmış. Mimarı olarak üretiminin ne kadar iyi düzeyde olduğunu tekrar tekrar anlatmama gerek yok sanırım. Bununla alakalı paylaşımları da istediğiniz yerde bulabilirsiniz. PS5'te harici SSD olarak takılan SSD'ler de Xbox Series X'in kullandığı CFexpress connection standard'tan iki kat veya daha fazla performans sağlıyor. Bunun stabilitesinin korunması için de direkt PCI-E 4.0 baz alınarak çözümler yapılması gerekli. Kullanıcı dostu yapılması için ve PS5'in kendi SSD'sine yaklaşabilecek şekilde en iyi performans alabilmenin yolu zaten şu an yapılan tarzda.


    Şimdi yazdıklarınızı tekrar değerlendirin. Acaba mühendislik olarak kim farklılık yapmış? Kim piyasadaki şeyleri alıp direkt kendi konsolunda kullanmış? Kim sektöre yön verecek şekilde ar-ge yapıp bunu sektördeki pek çok insanın öveceği "PC tarafında bile yakınına yaklaşan bir şey yok" dedirtecek şekilde fark yaratmış? Kullanıcı dostu, farklı seçenekler ve maliyete hiç girmiyorum bile.


    Kaynaklar :


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]venturebeat
    Xbox Series X Seagate Expansion Card teardown
    https://venturebeat.com/2020/10/15/xbox-series-x-seagate-expansion-card-teardown/
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]iFixityoutube
    It’s been seven years since the Xbox One's release, and now we have the all-new Xbox Series X—not to be confused with 2017’s Xbox One X. Or was it the Xbox One Series X? Even Microsoft can't keep track sometimes. Naming scheme aside, this Xbox is all-new, with what Microsoft calls a “sleek monolithic” design. This Tower of Terror prioritizes cooling, and it’ll need it to render games in 4K at 120 fps. We’re curious whether this design for increased cooling comes at the expense of modularity or repairability, but that’s what we’re here to find out. Let’s tear it down! Head on over to iFixit.com to check out the written teardown https://www.ifixit.com/Teardown/Xbox+Series+X+Teardown/138451?utm_source=SeriesXTD&utm_medium=Description&utm_campaign=YouTube Looking for the perfect gift for the geek in your life? Check out our Holiday Gift Guide https://www.ifixit.com/Page/gift-guide-2020?utm_source=SeriesXTD&utm_medium=Description&utm_campaign=YouTube Timestamps 00:00 Intro 00:33 Opening Case 00:55 Removing Optical Drive 01:17 Optical Drive Testing 01:39 Fan Removal 01:44 Cooling System Footage 02:14 Power Supply Removal 02:36 First Board Removal 02:49 Second Board Removal 03:04 SSD Removal 03:38 Score and Review Subscribe to our channel for all our latest teardown and repair videos! https://www.youtube.com/subscription_center?add_user=ifixityourself Follow us on Twitter: https://twitter.com/ifixit Check us out on Facebook: https://www.facebook.com/iFixit
    https://www.youtube.com/watch?t=184&v=9MsxnHTHWMA&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 3 Ağustos 2021; 18:47:47 >




  • MortalRide kullanıcısına yanıt

    İkimiz farklı konulardan bahsettiğimiz için bir türlü anlasamiyoruz.


    Siz doğrudan SSD ozelliklerine giriyorsunuz ben ise harici SSDlerin kullanımını anlatıyorum. Dolayısıyla siz A derken ben B diyorum ve hiçbir yere varamiyoruz.


    Bu konuda anlasamadigimiz konusunda anlaşarak konuyu kapatmak istiyorum açıkçası.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt

    Hocam ben hem dahili hem harici SSD'leri baz alıyorum. Ayrıca siz de hem dahili hem harici SSD'leri baz alıyorsunuz. Yazınızdan direkt alıntı "İkinci bir marka ise cihazı almış ardından üzerinde çalışarak özel bir SSD yuvası oluşturup bunu anakarta bağlamış. Ardından normal SSD'lerden çok daha küçük flash bellek boyutunda bir SSD piyasaya sürüp USB portundan hallice bir porta SSD'yi tak çıkar hale getirmiş."


    Ayrıca size kaynaklarla belirtiyorum. Şu an Xbox Series X'te bulunan dahili SSD'nin hızından dolayı kullandıkları CFexpress connection standard kullanılabilir. Kullanılırsa harici SSD ile arasında bir hız farkı olmayacak. Böylece tak çıkart bir aksesuar yapılabilir. Ancak bu PS5'in dahili SSD'sine yaklaşmaya çalışan bir harici SSD'de mümkün değil. PS5'te birçok sunumda bahsedildiği gibi pek çok darboğaz aşaması çözülmüş bu evrelerin tamamı harici bir donanım ile yapılıyor. Yani gecikme darboğaz sıfıra indirgenmiş. PS5'te zaten CFexpress connection standard kullanılamaz. Çünkü kaynaklarla da belirttiğim gibi bu sistemin maksimum gönderimi 4.0 Gb/s. PS5'teki Raw Speed zaten 5.5 Gb/s. Ayrıca şu an PCI-E 4.0 arayüzü destekleyen tak çıkart bir sistem bildiğim kadarıyla piyasada yok. Xbox Series X'te de piyasada olan bir çözümü kullandığını baz alırsanız (çünkü öyle kaynakta da belirtiliyor) bu sistemi tak çıkart tarzda yapabilmek için sıfırdan bir aktarım arayüzü tasarlamak gerekli. Bunu da hem Xbox tarafı hem de PS tarafı yapmaz. Çünkü gerek yok. Bu yüzden zaten Xbox'ta da hızına göre bir tak çıkart yapılabilir arayüz standardı kullanılmış. Eğer Xbox'taki aktarım hızları o kullanılan standardın maksimumdan fazla olsaydı o da aynı şekilde tak çıkart bir seçenek sunamayacaktı.


    Yani siz şu an piyasada ortalama hızda SSD'yi kullanan ve onun üzerinden bu sistemde uygulanabilen hali hazırda başka firmalar tarafından yapılmış olan tak çıkart sistemli teknolojiyi kullanan sistemle gidip piyasada devrim yaratan mimariye ve aktarım hızlarına sahip SSD'yi kullanan ve bu sistem üzerinde kullanılamayacak olan sistemde çözümün neden kullanılmadığını eleştiriyorsunuz.


    Önceki yazımda zaten cevap çok belli de bunda da yeterince açıklamaya çalıştım. Eğer siz inanmıyorsanız tabi siz bilirsiniz. Sonuçta Xbox yetkililerinin yaptığı açıklamaya bile "Ben bunlara inanmıyorum" demiş birisisiniz. Ancak gerçek bu şekilde.


    Kısaca özet de geçeyim isterseniz :


    CFexpress connection standard Maksimum 4.0 GB/s (Kaynak'ta belirttiğim yazıda belki Microsoft bunu custom olarak biraz daha hızlandırmış olabilir diyor)


    Xbox Series X SSD Raw 2.4 GB/s Compressed 4.8 GB/s


    Bu yüzden Xbox Series X SSD'sine harici takılabilecek SSD bu CFexpress connection standard'ın hızından daha düşük olduğu için Xbox Series X'te bu seçenek kullanılabiliyor.


    Playstation 5 SSD Raw 5.5 GB/s Compressed 8-9 GB/s



    Playstation 5 SSD'sinin hızı CFexpress connection standard'ın çok çok üstünde olduğu için bu seçenek veya benzeri kullanılamıyor. Bu yüzden direkt piysada olan PCI-E 4.0 NVME SSD soketi kullanılıyor.



    Burada da Xbox Series X ile PS5'in SSD'sinin teorik karşılaştırması var. İsterseniz bakabilirsiniz. Dahili SSD'yi hesaba katmadan harici SSD ile alakalı yorum yapamazsınız. Çünkü bu sistemler bilgisayar değil. Eğer sistem içinde tüm işlemlerde dahil olacak bir harici bir parça varsa bunun dahili parçalara uyacak şekilde seçilmesi gerekmektedir.


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]reddit
    Here is the math showing whether the PS5 of XSX SSD is faster. Hint: It is a bit complicated
    https://www.reddit.com/r/SeriesXbox/comments/ietly7/here_is_the_math_showing_whether_the_ps5_of_xsx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 3 Ağustos 2021; 19:16:7 >




  • Konu son bir kaç sayfa resmen dejavu yaşatan bir hüviyete dönüşmüş. Bir tarafta kullanıcı iki kat daha hızlı ssd lerden istediğini konsola takabiliyorken, ölümüne savunduğu yarı hıza sahip, daha pahalı ve tek markaya mahkum olduğu modeli destekliyorsa kusura bakmayın ama bunu savunan kişilere bizim yapabileceğimiz hiç bir şey yok, lütfen beni Türk doktorlarına emanet ediniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 4 Ağustos 2021; 12:16:38 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MortalRide kullanıcısına yanıt

    Bakın yine aynı noktaya geldik .


    Xbox çok daha güçlü bir ekran kartına sahip , üstelik grafik ve işlemci olarak daha yüksek performansı stabil olarak veriyor rakibinin aksine. Sony ise SSD'ye abanmış durumda fakat bunun ciddi götürülerek olmus.


    1 - Rakibinden 175 GB daha düşük SSD kapasitesi sunuyorsun.

    2 - Microsoft'un tak çalıştır SSD desteğini veremiyorsun.


    Sizin iddianiz ise şu bu öyle bir SSD'ki aradaki 3 tflop grafik gücü farkını adamlar SSD ile kapatıyor. Varsın düşük kapasite olsun , varsın stabil performans vermesin , 9 tflop olsun , SSD dışardan takilamasin biz bütün problemleri SSD ile çözdük.


    Fakat sizin gozardi ettiğiniz gerçek bütün bu propagandanın ötesinde çok daha basit olabilir oda oyun firmalarının pastanın büyük bir bölümünü oluşturan ( ve oldukça karlı bir bölüm) PS kullanicilarini gucendirmemek adına Xbox'in fazladan 3 tflopluk kas gücünü kullanmadığı - yansıtmadığı görüşü. Yani sizin bakın aradaki ciddi orandaki fark ekranda daha az görünüyor dediğiniz olay tamamen teknik sınırların ötesinde bir tercih olabilir


    Öte yandan Ps5 SSD editions bahsettiğiniz o muhteşem İO kapasitesine karşın Rachet'i ancak 2k'da kullanicarina sunabildi demek ki burada paragraflarca bahsettiğiniz konular sandığınız kadar ( en azından reklamı yapıldığı kadar) belirleyici olmayabilir gelecekte.


    Ayrıca Sony'nin iddia edilen muhteşem mühendisliği ve bir yandan tüm oyunlarını Pc'ye dolayısıyla makul sistemlere getireceği gerçeği arasında da büyük bir çelişki mevcut. Kısacası Sony devrimsel gelişmeler iddiasının altını doldurmakta ne kadar başarılı ciddi şüphelerim var geçmişte defalarca benzer iddiaları ortaya atan Micro ve yine Sony'nin bunların altını dolduramamasi gibi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 3 Ağustos 2021; 19:34:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben bir soru soracagim bir bilgiden emin degilim cunku


    ps5 in ssd soketi standart m.2 soketi degil mi pc anakartlardaki?


    eger oylese tartismaya gerek yok zaten. cikar ps5 den pc ye tak ya da tam tersi. on numara olay.


    kisacasi ps5 in yukseltilebilir ssd sistemi direk xbox dan daha iyi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onvious -- 3 Ağustos 2021; 20:2:40 >
  • Periah kullanıcısına yanıt

    Hocam affedersiniz ama siz ne saçmalıyorsunuz? Benim hiçbir yazımda SSD performansı şöyle kapatıyor SSD şu kadar tflops'luk güç farkını kapatıyor vesaire gibi bir şey olmadı. Olamaz da. Sadece PS5'in SSD'si Xbox Series X'in SSD'sinden teorik olarak şu kadar güçlü derim o kadar. Kendi kendinize çıkarım yapmayın. Eğer benim öyle bir yazım varsa ona göre konuşun.


    Ratchet and Clank'teki teknik detaylara bakmadan saçma bir değerlendirme yapıyorsunuz. Oyunu pek çok haber sitesi pek çok geliştirici görselliğinin muhteşemliğinden bahsediyor (bunlar kendi sözleri ben daha oyunu oynamadım o yüzden yorum yapamam). Ayrıca daha önce de söyledim her bölümde her sahnede kullanılabilir ram'deki verinin tamamının unload edilip SSD'den çekilip ram'e yüklenmesini yapabilen bir oyun yok şu an. Ayrıca bu kullanıcıya yansıtılmayacak bir zamanda yapılıyor. Üstüne üstlük bu buz dağının görünen kısmı deniyor. Oyun 4K olarak çalışıyor 2K'ya düştüğü noktalar çok nadir. Ayrıca oyunda Ray Tracing kullanılmış. Bunu bu şekilde yapabilen Xbox tarafında bir first party oyun yok. Ray Tracing ile 60 fps modunu zaten geçiyorum. Ondan bahsedersem çünkü piyasada bu şekilde olan oyun bir elin parmağını geçmiyor. Ray Tracing'den bahsetmeden bol keseden sallamanıza da anlam veremiyorum doğrusu. Sizden daha güzel ve destekli argümanlar beklerdim.


    Sony'nin oyunlarını PC'ye getireceği doğru. Ancak hangi oyunlar geleceğini biliyor musunuz? Bilmiyorsunuz. O yüzden şu an sadece spekülasyon yapıyorsunuz. PS5'in kendi altyapısını kullanan oyunların sadece DirectStorage ve Sampler Feedback Streaming kullanılarak belki mümkün olabileceğini söylemiştim. Bununla alakalı bunların kendi tahminlerim olduğunu söylemiştim. Yani ben gidip Elder Scrolls 6 PS5'e de gelecek derim. Çünkü Phil Spencer son konuşmasında oyunun exclusive olup olmayacağıyla alakalı sorulardan kaçınmış. Ancak benim yaptığım bu çıkarım da doğru olmaz. Çünkü ortada PS5 oyunlarının geleceğiyle alakalı bir açıklama yok. Ayrıca PS5'in kendi altyapısı kullanılarak yapılan oyunların teknik olarak sadece PS5'te çalışabileceğini açıklayan insanlar da var. Bunu ilerleyen zamanlarda göreceğiz. Ben şahsen PS5'in bu teknik yapısını kullanan oyunların PC'ye geleceğini düşünmüyorum. Gelirse zaten PS5'i satar PC'ye geçerim. Ancak tekrar ediyorum. Bunu bilmiyoruz. O yüzden bu konuyla alakalı spekülasyon yapmaya gerek yok.


    Tak çalıştır SSD ile alakalı cevabımı iki yazıda zaten yeteri kadar verdim. Tekrar açıklama yapmama gerek yok. Anlamak isterseniz zaten çok rahat anlaşılır şekilde.


    PS5'teki SSD kapasitesi ile Xbox Series X SSD kapasitesi arasındaki farkın maliyet nedeniyle olduğundan hepimiz hemfikiriz sanırım. PS5 ile Xbox Series X SSD'si arasındaki mühendislik ve mimarı farkını defalarca açıkladım isteyen gidip önceki yazılarıma bakabilir. Burada da PS5'in kullandığı Kraken sıkıştırma algoritması ve Oodle mimarisi devreye giriyor.


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Yeterli bir cevap oldu sanırım.



    Ekleme : Ayrıca hocam şurada ilk başta anlaşalım. Sony'nin çok güzel bir şekilde yaptığı reklam politikası oldu. Her şeyi olduğu gibi sundu. Microsoft'un Xbox Series X için yaptığı gibi "Most Powerful Console Ever" gibi bir reklam yapmadı. Bu yüzden Xbox tarafının bu argümanını doldurması gerekli. Öte yandan daha nesil başından beri öyle bir hedefi olmayan öyle bir iddia sunmamış bir firma için boşa kürek çekiyorsunuz. Bir iddiası olan varsa gider altını doldurur. Çünkü bunu yapması gereklidir. Bir iddiası olmayanın altını doldurması gereken bir şey yoktur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 3 Ağustos 2021; 19:57:35 >




  • Onvious kullanıcısına yanıt

    NVME M2 SSD hocam. PCI-E 4.0'ı kullanıyor. Xbox Series X'ten farklı olarak PS5'te sadece bir kapak açma, vida sökme, SSD'yi yerleştirip vidalama ve kapağı kapatma işlemi mevcut. Xbox Series X'te direkt tak çıkart. Ancak aradaki performans farkını anlattım. Bazı arkadaşlar hâlâ anlamak istemiyor. PS5 için takılabilecek harici SSD'lerin o bahsettiğim standartla yapılabileceğini düşünüyorlar. Sadece gülüyorum.

  • Ne ssd imiş arkadaş halbuki oynadığım neredeyse her oyunda xbox daha hızlı. Cell e döndü bu iş, nesil sonuna yetişecek ha gayret

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elder Scrolls 6'nın ps'ye gelebileceğini bende düşünüyorum açıkçası. Çok ama çok büyük bir para var o işin ucunda fakat Ps tarafı bu işe nasıl yaklaşır emin değilim. Zaten Elder Scrolls'un gelmediği bir konsol istiyorsa 5 6 tane Gof of War ve türevi çıkarsın Elder Scrolls'un açacağı devasa krateri hiçbir biçimde doldurmaları mümkün değil.


    İkinci noktaya gelirsek ben okuduğum yazıları kafamda yorumlayıp ardından anladığım şekilde özet geçmeyi seven biriyim ve yazılarınızı o şekilde anladığım için o şekilde yazdım. Ben sizinde gayet net bir biçimde belirttiğiniz üzere bu SSD meselesinin günü kurtarmak için Sony tarafından çok güzel biçimde pazarlandığına inanıyorum fakat burada uzun , upuzun paragraflarda anlattığınız teknik ayrıntıların performans yönündeçok daha güçlü bir grafik kartına sahip rakip konsolla aradaki yüzde 30luk farkı kapatmaya yeteceğine kesinlikle inanmıyorum. Zaten elimizdeki verilerde Xbox Series X'in her zaman Ps52in bir adım önünde olduğunu ve hatta bazı 120 fpslik oyunlarda devasa bir çözünürlük farkı ortaya koyduğunu gösteriyor ( Bu ps5'in 2k desteklememesi ile ilgili olaiblir fakat bu da özrü kabahatinden büyük gibi bir açıklama olur). Kısacası neslin sonuna kadar tablonun değişmeyeceğine inanıyorum.


    Ayrıca sonuç olarak Xbox'ıb SSD çözümünün kullanım kolaylığını bir kenara bırakırsak PS5'in bu konuda sunduğu çeşitlilik ve fiyat avantajının bu konuda Ps5'i bir adım öne geçirdiğini kabul ederek yazımı bitirmek istiyorum.


    (Özel oyun tarafında Elder Scrolls'un çıkmadığı bir konsol nesli hükmen kaybetmiştir ne oyunlar çıkarırlarsa çıkarsınlar...)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 3 Ağustos 2021; 20:14:40 >




  • Periah kullanıcısına yanıt

    Hocam bu 4K 30 fps, 2K 60 fps, 1080p 120 fps değerler veren konsolların Unreal Engine 5 ile yapılan demolarda, oyunlarda neden 1080p - 1440p 30 fps verdiğini ilerde UE5 ile yapılan oyunların da neden bu şekilde performanslar vereceğini SSD ve I/O mimarisinin önemi olmadığını kanıtlayarak teknik bir şekilde düzgünce açıklayabilirseniz ben bu nesilde SSD'lerin, I/O mimarilerinin bir önemi olmadığına ikna olacağım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 3 Ağustos 2021; 20:23:32 >
  • Ahmetoyunbros A kullanıcısına yanıt
    Oyun performansı açısından düşünürseniz series x PlayStation 5 e göre çok daha iyi. Ben şahsen playstation'ın kendini özel oyunlarını oynamadığım için yıllardır Xbox ciyim.fakat Arkadaşın dediği gibi Xbox gelişmiş bir bilgisayar statüsünde

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Su gercek next gen oyunlar bir ciksada taraflarin iddialarinin altini ne kadar doldurabildigini bir gorsek. Su ana kadar gorunen ve su götürmeyen gercek xbox series x in ps5 den bir tık da olsa daha yuksek grafik performansı vermesi oldu. Tam next generation oyunlar, yeni nesil oyun motorlari, yeni nesil mimarileri kullanan yazilimlar bakalim ne gibi değişiklikler getirecek. Ps5 veya series x in neslin hiçbir doneminde birbirine bariz fark atabilecekleri bir durum olusabilecegini düşünmüyorum artik. Ps4 cihazi turkiye de sanırım ilk alanlardan biri olabilirim, ps exclusive oyunlarida severim daha once defalarca yazdim... Fakat inanın xbox daha zayif bir cihaz olsa dahi benim icin Fallout, elder inanilmaz oranda gamechanger olaylar. Hele starfield oyunu hayal ettigim gibi bir sey olursa oyunculuk mevzusu akilalmaz seviyeye ulasabilir. Galaksiler arasi savaşlar, ticaret, filolar, farkli irklarla, uygarliklarla farkli gezegenlerde maceralar falan heyecan yaptim ya aksam aksam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Phill Spancer'in çok sevdiğim bir sözü var hocam xbox game pass'in olduğu her alana oyunlarımız gelecektir.


    Ps 5 üzerinden bu oyunun oynamak isteyen arkadaşlar series s almak yerine açar web tarayıcısını xbox'ın streaming platformuna girer açar oynar o şekilde diyecektim ama adamlar bunun bile önüne geçtiler korkudan kos koca konsola web tarayıcısı koyamadılar onu unutmuşum en başta bak sen şu işe

  • balkanxp B kullanıcısına yanıt

    Hocam Elder , Fallout , Starfield gibi yüzlerce saat gömülecek çok ciddi tekrar oynanabilirligi olan efsane oyunlar gelirse Sony'nin 10 saatlik exleri hiç kimseyi kesmez açıkçası. Rekabet yeni bir boyuta taşınır ve bu boyut PS tarafının alışık olmadığı bir alan olur .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt
    Hemen yüzlerce saat oyun oynayam...

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bir fiil donanım üstünlüğüne vurgu yapan camia...
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hades-Curse Of The Daed Gods-Art of Rally dışında malesef çöp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bonobo643 -- 3 Ağustos 2021; 21:2:30 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 717718719720721
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.