Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (156. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Shingo Yabuki Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 14 Misafir - 15 Masaüstü
5 sn
107.719
Cevap
259
Favori
3.947.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
167 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 154155156157158
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Playstation5 P kullanıcısına yanıt

    şu an söylediğin şeyi ispatlarsan sony df ve microsoft'tan milyonlarca dolarlık bir tazminat alabilir sizede 4k da medium yerine high shadow gösterebilen bir konsol yapabilir

  • ketchup. kullanıcısına yanıt
    MortalRide kullanıcısına yanıt

    Hocam öncelikle benim amacım şu konsol daha iyi şu daha kötü vs demek değil onu bir belirteyim de mevzu uzamasın. Çünkü ne zaman bir şey yazsam birileri ya xboy ya da ps fanboy ilan ediyor.


    Öncelikle DF nin gerçekçi olmadığı kısım burası zaten. @MortalRide hocam da belirtmiş ama ben gene yazayım. Oyunun özellikle gece sekanslarında bariz olarak ps5 de kaplamalar-yansımalar vs daha iyi gözüküyor.


    Ama tekrar söylüyorum. Ben bunların yazılımsal olduğunu ve güncelleme ile düzeleceğini düşünüyorum hocam. Saygılar


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]




  • brnbry kullanıcısına yanıt

    Yine mi kandırmışlar [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] Eğer bu yansıma olayı doğruysa büyük rezalet


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cheryl Mason -- 22 Ocak 2021; 23:7:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phoneix-34

    Hocam öncelikle benim amacım şu konsol daha iyi şu daha kötü vs demek değil onu bir belirteyim de mevzu uzamasın. Çünkü ne zaman bir şey yazsam birileri ya xboy ya da ps fanboy ilan ediyor.


    Öncelikle DF nin gerçekçi olmadığı kısım burası zaten. @MortalRide hocam da belirtmiş ama ben gene yazayım. Oyunun özellikle gece sekanslarında bariz olarak ps5 de kaplamalar-yansımalar vs daha iyi gözüküyor.


    Ama tekrar söylüyorum. Ben bunların yazılımsal olduğunu ve güncelleme ile düzeleceğini düşünüyorum hocam. Saygılar


    hocam df eğer böyle sahte içerikler üretiyorsa bu iş emin olun yanlarına kalmaz. Subjektif bir argüman öne sürmüyorlar neticede grafik ölçülebilen bir şey sony gibi bir markanın adını böylesine bir biçimde kimse karalayamaz. Bu itham çok anlamsız ama mevzubahis arkadaş gitmiş bir twit bulmuş twiti atan kişide düzeltmiş 3-5k izlenen saçma bir kanalın fake fpsli videosunu bulmuş ilk defa böyle bir fanatik görüyorum bunu incelemek lazım [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Videoyu izledim. Eğer video doğruysa büyük bir rezalet var ortada ki görüntüler ortada fake gibi durmuyor video. İki konsoldan da görüntüler ortada.


    Daha düşük grafikler vermesine rağmen Xbox nasıl daha düşük fps veriyor onu çözemedim ama [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 

  • Ekteki reyis milyonlarca Xboxçunun kalbini kırıp üzmüştür, bunları da konuşalım [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]  PS5 için muhteşem bir mimari yapmasaydı Xbox en güçlü konsol olacaktı [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]
  • [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]



    Gerçeği kabullenmenin aşamaları vardır.


    1 - İnkar ( Ps fanboyları bu aşamada hala : D )

    2 - Öfke

    3 - Pazarlık

    4 - Depresyon

    5 - Kabullenme.


    Zor bir süreç olacak biliyoruz arkadaşlar. Fakat psikolojik destek amaçlı olarak her zaman hazırız. İsterseniz Xbox çağrı merkezini de arayabilirsiniz . Yalnız değilsiniz : D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 22 Ocak 2021; 23:59:42 >
  • Hitman’i zoraki 4K açma fikri Microsoft’un fikri mi bilmiyorum ama stabil şekilde oynamak çok daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brnbry kullanıcısına yanıt

    Bu adam bu endüstrinin Kojima ile beraber tek saygı duyduğum ismidir.

    PlayStation3 te yaşanan mimari rezaletinden sonra ps4 ün ve özellikle de ps5 in bu adama emanet edilmesi bence SIE nin verdiği en iyi karar.


    Ps4ve ps5 in donanımlarını geliştirirken bir çok geliştirici ile konuşup, türlü türlü konferanslar çeşitli toplantılar yaparak geliştiricilerin talepleri doğrultusunda mimari ve donanım geliştirmiş ve özellikle de PS4

    de farkını ortaya koymuştur.


    Road to ps5 etkinliğinde tflops her şey demek değildir dedikten sonra aynı şeyleri Xbox Series konsollarının donanım geliştirme direktörü Jason Ronald dan da konsolların çıkışı öncesi çokça duyduk.


    Bu gün epic games in CEO su ve Unreal Engine 5 motorunun geliştiricisi Tim Sweeney ile de araları çok iyidir. Hatta Tim Sweeney in ps5 ile çalışmak için can atıyoruz demesi de ps5 in donanımı ve yazılımı ile alakalı doğru giden pek çok şeyin habercisidir


    Bence Sony nin eleştirilecek pek çok şeyi var. Özellikle de TR ayağı ama bu adam kesinlikle o eleştirilecek şeylerden biri değil ve olamaz da :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phoneix-34 -- 23 Ocak 2021; 0:8:23 >




  • OnLiNe MaNaGeR kullanıcısına yanıt

    Hocam aslında bunda anormal bir durum yok.

    Bir taraf stabil 60fps ile daha detaylı gölgelendirmeler daha kaliteli ve cilalı renk paleti, daha kaliteli kaplamalar ve daha iyi drawing distance sunuyor ama bunların doğrultusun da çözünürlüğü 1800p de tutuyor.


    Bir taraf ise oyunu sabit 4K çözünürlükte detay seviyesinden, drawing distance den vs kısarak veriyor.


    Yani işin açığı bir yerden verirken bir yerden kısmak zorunda kalıyor firmalar [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 


    Yani bunlar hep tercih meselesi aslında.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phoneix-34 -- 23 Ocak 2021; 0:3:18 >
  • ketchup. kullanıcısına yanıt

    Ne yazarsanız yazın arkadaşlar inanmak istediklerine inanacaklar. Fakat bundan sonra sık sık bu inkar ayinlerini görmeye devam edeceğiz.


    Çünkü iki konsol arasında ciddi bir güç farkı var ve bu ya çözünürlük ya fps yada rt vb gibi detaylarda sürekli karşımıza çıkacak.


    Ayrıca Ps5'in 4k oyun oynatacak kapasitesi olmadığı da artık apaçık ortaya çıkmış durumda. Bu nesilde Ps5'in sloganı yetinmek olacak mlsf. Her zaman standardın altı hedefleniyor...


    2021 yılında 4k oyun oynatamayan, üstelik ps tarihinin en büyük ve ağır kasasını yapmayı başarmış ayrıca ciddi bir overlock çekilmiş coil - whine sorunu olan bir cihazı üreten mühendisi bu kadar övmelerinin nedenini anlamak da gerçekten mümkün değil...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 23 Ocak 2021; 0:14:14 >
  • https://www.donanimhaber.com/youtube-hdr-destegi-sonunda-xbox-konsollara-geldi--129286


    Sertifikasyon veya implementasyon aşamalarını gerektirdiği için sanırım birçok konsolda Youtube HDR görüntü vermiyormuş PS4/PS4 Pro hariç.Aşamalar sona ermiş Xbox One S,One X,Series S ve Series X'e Youtube uygulamasında HDR desteği gelmiş.Xbox One X'e sahip biri olarak mutlu oldum.Konsolu aldığımda beklediğim özelliklerden biriydi ama yoktu.PS4 Youtube uygulamasında HDR desteği olmasına rağmen şu an PS5'teki Youtube uygulamasında HDR desteği yokmuş sanırım.Sertifikasyon ve implementasyon süreçleri bittiğinde ona da gelecektir.Umarım en yakın zamanda halledilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 23 Ocak 2021; 0:12:42 >




  • Phoneix-34 kullanıcısına yanıt

    Hocam PS4 Pro’da bile Quality ve Performans modu var. Belki yeni nesil konsollara da böyle esneklik gelir. Bir de oyunda daha Ray Tracing yok sanırım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Periah kullanıcısına yanıt

    Hocam sistemin mimarisine ait olan bileşenler CPU,GPU,RAM,SSD dışında kalan parçalar,bunları seri üretime geçiren mühendisler farklıdır.Konsolun geleceğini kendi düşünceleriyle ve geliştiricilerin istekleriyle harmanlayıp ortaya bir sistem mimarisi oluşturan mühendis farklıdır.İkisi tamamen birbirinden farklı iki kişi.Ve sistem mimar mantıksal olarak devreyi oluşturur.Hem yazılımsal hem donanımsal akış diyagramlarını belirler.Bunun dışında kalan bütün tedariklerden tedarik sürecinde çalışan mühendisler PSU içindeki diyotlar vesaire gibi parçaların seçimlerinden de diğer mühendisler sorumludur.


    Sistemin büyük olmasının sebebi ise GPU frekansının ciddi oranda yüksek çalışması.Bu yüzden PS5'te hem sıvı metal hem de büyük bir heatsink kullanıldı.Bunların yanında soğutmayı tamamlamak için de büyük ve çift taraftan hava alabilen cihaz içinden dışarı hava çıkışı yapabilen bir fan kullanılması gerekti.


    PS5'in 4K oyun oynatacak kapasitesinin olup olmadığını yeni oyunlarda daha iyi bir şekilde göreceğiz.Şimdiden kesin bir argüman oluşturmak doğru olmaz.Aksi takdirde sizin belirttiğiniz Assasssins Creed Valhalla'da Xbox Series X Dynamic 4K çalışıyor.O yüzden bu konsol bu nesilde 4K oyun oynatamayacak demekle aynı şey olur.





  • Periah kullanıcısına yanıt

    Bu gün baktığımız da coil whine ı sorun olarak görmüyor kimse. 9.000 tl lik rx6800 de ya da 20.000 tl lik rtx3090 da dahi bu durum yaşanıyor. (Hatta forum da rx6800xt incelemesi yazan bir arkadaş da bu durumun gayet normal olduğunu dile getirmişti).

    Hatta bu durumdan dolayı ekran kartınızı vs servise vermek isterseniz pek çok marka kabul etmiyor.


    Kasa konusunda ise yapılan testler de şu an PS5 in SeriesX den daha iyi soğutulduğu ortada. Tasarım olarak ise SeriesX den daha kaba dursa da daha özgün olduğu ve gerçekten de next-gen durduğu kesin


    Şimdiye kadar çıkan pek çok oyunda PS5 i daha önde görüyoruz. Hitman3 te bile çözünürlükten kıssa dahi drawing distance dan gölgelendirme kalitesinden kaplama detaylarından, frame rate de ki stabilite den ödün vermiyor konsol, SeriesX de ise tersi bir durum var, onlar ise çözünürlüğü sabit 4K yapmış ama bir şeylerden kısmışlar çünkü sistem o kadarına el veriyor.


    Sizce de her ikisi de 500$ olarak fiyatlandırılan konsolların aralarında yazdıklarınız kadar fark olmasını beklemek çok komik değil mi :)





  • Phoneix-34 kullanıcısına yanıt

    Hocam burada anlamadığınız konu şu. Sen rakibinden daha güçsüz bir gpu kullanıyorsun. Açık ara daha güçsüz fakat hem daha büyük kasa hemde çok daha büyük soğutucular kullanmak zorunda kalıyorsun. Bunu mühendislik başarısı olarak mı görüyorsunuz gerçekten merak ediyorum.


    İkinci konuya gelirsek. Hitman sadece bir başlangıç geliştirici kitindeki problemler giderildiği için bundan sonra aslında standart 3. parti oyunlarını görüyoruz. Önümüzdeki 8 yılda ps5 konsolu kullanıcıları her zaman 1 adım geriden gelecekler. İkinci olarak ps5 daha erken yaşlanacak ve cihazın ne kadar ömrü olduğu bir muamma çünkü siz frekans yönünden bu cihazı ciddi bir biçimde zorlamış durumdasınız.


    Mühendislik başarı dediğimizde ben bunu anlamıyorum. Mühendislik başarısı şudur. Hem hızlı, hem küçük, hemde stabil bir konsol yaratmak. Ps5 küçük değil rakibinden zayıf olmasına rağmen ondan daha büyük, rakibinden güçsüz olmasına rağmen ondan daha sıcak zaten bu yüzden devasa soğutucular kullanmak zorunda kalmışlar. Mühendislik dediğiniz olay dev gibi soğutucuyu alıp boyutları makul olması gereken bir konsola takmakla olmaz. Cihazı hem güçlü hem küçük tutmayı başararak olur. Burada bir başarı değil tam tersine mühendislik olarak boyut ve ağırlık olarak ps serisinin en başarısız konsolu var çünkü devasa boyutlarda bir konsol çıkarmışlar ortaya. Siz nasıl bir başarıdan bahsediyorsunuz anlmak mümkün değil.


    Bana kalırsa 2 tane mühendislik başarısı var. Hem One X hem Series X mühendislik başarısıdır fakat hiç bu kadar gereksiz övgü aldıklarını görmedik yersiz yere.


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Xbox'ın modüler yapısı, kolay tamir edilebilirliği, güçlü olmasına rağmen makul boyutta kalması bence daha büyük başarılardır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 23 Ocak 2021; 1:10:32 >




  • Phoneix-34 kullanıcısına yanıt

    Hocam GPU'larda olan coil-whine'da sorun daha zor çözülebilirken PSU'larda olan coil-whine ya tam olarak çözülebiliyor.Ya da çok düşüğe indirgenebilecek şekilde minimalize edilebiliyor.PS5'te coil-whine sorunu PSU'dan kaynaklı.Ya seri üretimde ya da PSU için seçilen parçalarda bir sorun var.Ancak bu seri üretimde ufak bir değişiklik ile çözülemeyecek bir problem değil.Öte yandan Xbox Series X'teki PSU'da coil-whine oluşmaması için Xbox'taki çalışanlar tüm önlemleri almışlar.Üstüne grey goop kullanarak coil-whine üretme ihtimali olabilecek birçok parçayı kaplamışlar ve sabitlemişler.Bu konuda Xbox çalışanlarını tebrik etmek lazım.Gayet güzel bir çözüm olmuş ki yanlış bilmiyorsam (eğer yanlışsa beni lütfen düzeltin) şu ana kadar hiç coil-whine şikayeti duymadım Xbox Series konsollarında.





  • 
Sayfa: önceki 154155156157158
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.