Şimdi Ara

aynı devirde giden 5 vites ve 6 vites araç.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 13
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 saat 2 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Senkei (2 mesaj) ozgutozkan (1 mesaj) Huan8 (1 mesaj) metinTasci (1 mesaj) iGroN (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (10 mesaj) Mobil (2 mesaj) (1 mesaj) (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • manuel için baz alıyorum;


    5 vites olan aracın 2000 devirde 100 ile gittiğini varsayalım.

    aynı şekilde

    6 vites olan aracın 2000 devirde 100 ile gittiğini varsayalım.


    burada her ikiside son viteste aynı devirde aynı hızları yapıyorlar. fakat hangisi daha avantajlı olur? sürekli vites isteyen 6 viteslik araba mı? yoksa vites aralıkları uzun olan 5 viteslik araba mı?

    aynı zamanda vites oranı küçük olunca daha iyi hızlanma olaylarına nasıl bakıyorsunuz?




    |
    |
  • 2000 devirde 2016 octavia 109 yapiyor 5. viteste. diger manueller gibi 6. viteste yapsaydi surekli vites at at sinirlenirdim sanirim. ara hizlanmaya etkisi hissedilmeyecek kadar az olurdu 6 vites olsaydi cunku hissedecegin o 30 40 salise 5ten 6ya atarken giderdi zaten. etkiyi hissetmek icin mesela focusla karşılaştırılmali 8 ileri otomatik. volkswagen bu isi biliyor manuelde vites orani cok iyi. 2230 devirde 120 sabit gidiyorum motor zorlanmadan ses olmadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100 aynı devir çeviriyor ama 130da da aynı devir mi çevirecek bu araçlar? Aynı devir çevirmeyecekse 6. vitesin farkı ortaya çıkar. Aynı devir çevirirse 5 vitesi tercih ederim.

  • Hiç düşünmeyin 6 vites daha iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VAG grubunun dizelinde (105 ve 110 beygirlikler) manuelleri 5 ileri mesela, DSG'si 7 ileri, birebir aynı devirde aynı hızı yapıyorlar, DSG çok sık ve erken vites atıyor kafasına göre, hızlanma ve yakıt ekonomisi konusunda da aralarında hiç bir fark yok.


    Şehir içinde kısa oranlı 6 ileri olan araç ile çok sık vites büyütüp küçültmeniz gerekecek.


    5 ileri olanla vites büyütseniz oranlar uzun olduğundan dolayı devir çok düşecek, araba bayılacak, ama vites büyütmeden veya sık vites değiştirmeden alt vitesle gidilebilir, bu durumda benim tercihim uzun oranlı olan 5 vitesli olur.

  • 6 vites tercih ederdim açıkçası.

  • 5buçuk yıldır kullandığım 6 vites manuel golften önce 8 yıl kullandığım 5 vites megane vardı. Vallahi fark çok bana göre iyi anlamda. Motor gürültüsü çekmiyorum artık

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Araç güçlü ise 5 vites, güçsüz yokuşlara gelince tıkanıyor ise 6 vites tercih ederdim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Nokta atışı 6 ileri neden daha iyidir diye cevap vereyim. 5 vitesli araçlarda bazen öyle anlar olur ki 1'den 2'ye atsan gitmez, 1'de gitsen olmaz. Ya istediğin ivmeyi geç verir hızlanamazsın ya da 1'e atar aracı bağırtırsın ve silkelenirsin. 6 viteslilerde ise 2. vites çok daha konforludur. Hem düşük hızlarda iyi toplar hem de alt vitese geçmeden gidebilirsin. Hatta 3. vitesi pas geçip 4'e bile atabilirsin. 5 viteslide de 1'den 3'e atabilirsin ama 1'de baya bi devir çevirtmen gerekir.

  • 6 vites can gerçekten uzun yolda yormuyor.

  • Verdiğiniz örnek hatalı olmuş, aynı devirde aynı hızı veriyorlarsa az vites atmak açısından 5 vites daha ideal.

    Genelde ya motor yetersiz olduğunda ya da tasarruf amaçlı 6 vites yapılıyor.

    Yani uzun yoldasınız sabit gidiyorsunuz 1000 devirde giderseniz mi 2 bin devirde giderseniz mi daha konforlu sürersiniz diye düşünün.

  • Yakıt ekonomisi, ara hızlanma, motor gücünü daha efektif kullanma, sessizlik ve son hız bakımından vites sayısı fazla olan aracı tercih ederim.


    Kağıt üzerinde aynı devirde vites aralıkları uzun 5 vites aracı tartışıyoruz ama gerçekte böyle araçlar artık geride kaldı. Şu an herkes en kötü 7-8 vites araç yapmaya başladı. 9-10 vites araçları duyuyoruz neden? Çünkü cevapları yukarıda yazdım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 13 Ağustos 2021; 14:12:28 >
  • Vites sayısı ne kadar artarsa gitmek istenilen ideal hızda aracı ona göre daha optimum devirde tutabilirsin.

    Kabaca örnek verirsek 70 km/h istediğinde 5 vitesli araçta. 4'e atsan devir yüksek, 5'e atsan bayık gidecek. ancak 6 vitesli bir araçta 5 attığında daha ideal bir devirde gidersin. bu açıdan bakmanızı tavsiye ederim.

  • 2016 308 e hdi 6. Viteste 120+ hızda gidiyor uzun yolda nimet, güzel oran


    edit:manuel




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falovmi -- 14 Ağustos 2021; 18:10:45 >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.