Şimdi Ara

Avusturyalı mühendis, Tesla Model 3'e benzinli motor taktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avusturyalı mühendis, Tesla Model 3'e benzinli motor taktı



    Eski veya yeni fark etmeksizin içten yanmalı motorlu araçların elektrikliye dönüştürülmesine son yıllarda sık sık şahit oluyoruz. Avusturyalı bir mühendis ise tamamen elektrikli Tesla Model 3’e içten yanmalı motor ekleyerek onu hibrit otomobile dönüştürdü.



    Yüzde 100 elektrikli otomobillerin çok pahalı olduğunu düşünen mühendis, kendi geliştirdiği sistemin tamamen elektrikli araçlardaki sistemden daha iyi ve daha ucuz olduğunu düşünüyor. Bunu göstermek için de sistemi Tesla Model 3'e entegre etmiş. Frank Obrist isimli mühendisin bulduğu çözüm şöyle: aracın güç aktarma organları arasına iki silindirli küçük bir benzinli motor eklemek ve bataryayı küçültmek. Bunu aslında basitçe “plug-in hybrid” olarak adlandırabiliriz fakat Obrist bunu kendi deyimiyle “hyper hybrid” olarak adlandırmayı tercih ediyor.



    Ayrıca Bkz.Kuantum bilgisayarla bile hacklenemeyeceği iddia edilen otomobil tanıtıldı: Karma Revero GT



    Obrist, 54 beygir güç üreten ve 95 kg ağırlığındaki içten yanmalı motoru Model 3’ün depolama alanı olarak kullanılan ön bölüme yerleştirmiş. Batarya olarak da kendi şirketinin geliştirdiği 17.3 kWh kapasiteli, 98 kg ağırlığındaki batarya paketini kullanmış. Söz konusu sistemde, benzinli motorun 65 km/s ve üzeri hızlarda devreye girerek tıpkı bir jeneratör gibi bataryayı şarj etmesi sağlanmış. Hibrit olarak adlandırabileceğimiz Tesla Model 3’ün bu sayede 100 km saf elektrikli sürüş menziline, benzinli motor devreye girdiğinde ise 1,000 kilometre menzile sahip olduğu belirtiliyor.



    Geliştirdiği sistemi “Obrist Mark II” adını verdiği Tesla Model 3 üzerinde gösteren mühendis, diğer yüzde 100 elektrikli araçlara da uygulayabileceklerini belirtiyor. Söz konusu dönüşümün ana nedenlerinden biri olan “fiyat” konusuna ise değinilmemiş. Obrist’in sahibi olduğu şirket, bu sisteme sahip ilk seri üretim otomobilini 2023 yılında yollara çıkarmayı düşünüyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2020/01/06/tesla-model-3-hybrid/







  • 2jz isterük

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir an hayal ettim hahahah

  • Ülkemize gelsin bir de LPG ekleriz biz ona

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok pahalı dediği %100 elektrikli otomobili nasıl daha ucuz bir otomobile dönüşmüş biri bana anlatabilir mi. Tesla para iadesi mi yapmış.

  • Çok mantıklı olmuş. Hatta elektirk motorlarını da sökmeliler.
    Ne diyor Temel
    "...,elektrikli motorun arabaya tam olarak adapte edilmesi hala başarılamadı." :))))

    Ya şaka bi yana ileri görüşlü olmak ayrı bişi. Şuan hibrit sistemler banada mantıklı gelse de gelecek elektrikli araçlarda. İçten yanmalı motorlarda artık çok büyük bir yenilik beklenmiyor. Ama özellikle batarya konusunda gidilecek çok mesafe var.

  • galiba daha az batarya kullanımı ile. ama yorumuna katılıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: scan

    Ülkemize gelsin bir de LPG ekleriz biz ona
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    temel kadar kötüsünü bu millet daha önce görmedi

  • watt başına toplam jeneratör ağırlık (motor+kontol devresi+alternatör) jeneratör büyüdükçe azalıyor. Yani iyileşiyor. En büyük jeneratörde bile bu oran 7 falan. tesla model 3 ün elektrik motoru 150 kW. Avusturyalı diyorki motor 95 kilogram. Yani benzin motorunun gücü maksimum 7 kW (olması mümkün değil çünkü 14 tonluk jeneratörler ancak böyle bir oranı yakalıyor) (Bence 1 - 3 kW falandır) olsa bile 150 kW lik motorun menzilini 900% arttırabilir mi? Avusturyalı bence yalan söylüyor.

  • bluemersini B kullanıcısına yanıt
    hesaplamalarımı mükemmelleştirince, eğer o benzinli motor 14 tonluk jeneratörlerin kütle / kW oranına sahip olsa bile 21 kW güç verirdi. Avuturyalının söylediğinin yarısı bile değil. Menzil konusunda haklı olabilir çünkü bu daha çok yakıt deposunun büyüklüğü ile alakalı. Yavaş gider ama gider.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluemersini

    watt başına toplam jeneratör ağırlık (motor+kontol devresi+alternatör) jeneratör büyüdükçe azalıyor. Yani iyileşiyor. En büyük jeneratörde bile bu oran 7 falan. tesla model 3 ün elektrik motoru 150 kW. Avusturyalı diyorki motor 95 kilogram. Yani benzin motorunun gücü maksimum 7 kW (olması mümkün değil çünkü 14 tonluk jeneratörler ancak böyle bir oranı yakalıyor) (Bence 1 - 3 kW falandır) olsa bile 150 kW lik motorun menzilini 900% arttırabilir mi? Avusturyalı bence yalan söylüyor.
    Birimler konusunda küçük bir dikkatsizlik var hocam. 7 kW'lık jeneratörler o kadar ağır olmaz.

    örnek olması açısından Teksan TJ2750MS5A (400 VAC) 2000kW Prime gücündeki jeneratörün ağırlığı 16141 kg'dır.




  • Yilsev kullanıcısına yanıt
    Oran dedim, gücü demedim. Kütle bölü kW oranı. jeneratörün kW si başına kütlesi. Ayrıca 16 tonluk jeneratörden alternatörünü, devrelerini, dış ve iç konstrüksüyonu nu çıkarırsan motor ağırlığı yaklaşık olarak 9 ton bulursun. 9000/2000 = 4,5 . Bu dizel için. Dizel motorlar benzinlere göre ağır olur. Ama bu benzinli motorun çok küçük olması ayrıntısı karşısında çok önemsiz kalıyor. Çünkü küçük jeneratörlerde bu oran 20 falan en az. Yani 95 kg motorun 54 HP güç vermesi bir yalan bana göre.

  • Abimiz tersine mühendislik olayını çok yanlış anlamış. :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CleanCoders

    Çok pahalı dediği %100 elektrikli otomobili nasıl daha ucuz bir otomobile dönüşmüş biri bana anlatabilir mi. Tesla para iadesi mi yapmış.
    Hocam ya ceviri de kaybolmus ya da bastan biraz yaniltici yazilmis.

    Demek istedigi o sistem elektrikli motor+bataryadan daha ucuz demek istiyor. Yoksa aldigi arabayi ucuzlatmamis yani.
    Gerci cikarttigi bataryayi Ebayde sattiysa belki cebine biraz para kalmis olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 8 Ocak 2020; 23:5:56 >
  • Millet bir şeyleri ileri götürmeye çalışırken ısrarla geriye gitmek isteyenler oluyor
  • Güzel fakat boş efor.

  • Turkiye subesi.

    https://www.youtube.com/watch?v=hNWqhAmqwZE&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DoğanGörünümlüToros -- 9 Ocak 2020; 14:13:47 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bluemersini B kullanıcısına yanıt
    Yanlisiniz var hocam..o motorun maksimum gucu araci surenli tam gaz kullanamazsiniz..elektrikli araclar ortalama sedan agirliginda yaklasik km de 250wattlik bir tuketim yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla'ya resmen hakaret etmek gibi birşey.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.