Şimdi Ara

Avrupa 2. el otomobil fiyatları neden bu kadar tuhaf (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
3.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İhtiyaca göre şekilleniyor.

    O 1.0 arabayi alacak kişi ya arabayi sağa sola bisiklet gibi kullanmak maksadiyla aliyor ya da evinde zaten güçlü bir araba var, ikinci araba olarak aliyor. Ne performansi umrunda ne donanimi. Adami sağa sola en düşük işletme maliyetiyle götürsün yeter. Yani vergisi, sigortasi yüksek olmasin, emisyonu, yakiti yüksek olmasin, ariza çikarmasin diye düşünüyor.

    O 1.0 arabanin basitliği, yürüyen aksami mesela çok basit, gerekirse bir rot bir rotil değiştirir devam eder. O BMW'nin önünde arkasinda o kadar çok parça var ki, arabayi düz götürmek iyi maliyet ister. Motor ona keza, 1.0 atmosferik ne olabilir ki?

    Öte yandan o BMW'nin en ufak masrafi yari araba parasi kadar olacak yaptirmak mantikli olmazsa arabadan kurtulmak da sorun. Sonra vergisi, sigortasi yüksek olacak. Evin tek araci olamayacak kadar güçlü ve külfetli. O yüzden de para etmiyor.





  • Her zaman böyleydi.
    47 yaşındayım. Ben 1.sınıftayken, babamda 7 yaşında bir Peugeot vardı. Alman'ın biri arka kapısına çarptı. Arabayı hurdaya çıkarmak zorunda kalmıştık. Tek kapı sacı için.
  • Fiyata bak mükemmel. Bizde şahin 40 -50 milyar şaka gibi...

  • İngiltere'de 4000 Euro araba almışlardı tamirat tadilat programında şanzıman arızalı çıktı yenisi 2500 Euro idi

  • Bazı sitelerde 300-400 euro ya bile araç var gözüküyor nedir bunun aslı astarı acaba.
  • çok şükür kendi ülkemizi batırdık sırada avrupa var.

  • Eski araçların tamir ve bakım masrafları çok fazla da ondan. İnsanlar 20-30 bin € ya yeni garantili araç alabiliyorken 10 bine ikinci elini alıp uğraşmak istemiyor.


    Bizde ise orta sınıf bile artık sıfır aracı çok zor alıyor. Eskiye talep fazla bu yüzden. Dolayısıyla eski araçların fiyatı düşmüyor. İşçilik Avrupa'ya göre çok ucuz. Bir kısmı da kendi işini kendi görüyor. Bir diğer faktör de eski araç kullanımını özendiren vergi sistemi.


    Türkiye'nin araç sorununun çözümü ikinci el araç ithalatını serbest bırakılmasında.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hobar -- 9 Ağustos 2022; 20:12:8 >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Octavia A4 var hocam 200 Euro'ya.


    Motor şanzıman sağlam ama frenlemesi bozuk olduğu için muayeneden gecmiyormuş mesela.


    En azından 1000 Euro'ya kadar araba getirme izni verseler 98-2005 arası Golf 4 Bora vs alır geliriz

  • Aslında olsa iyi olur hocam, şu an ki araç fiyatları bir çok olasılıkta düşebilir ancak tek bir şey herkese faydalı bir düşüşe sebep olur oda ekonominin temel kanunlarından olan arz fazlalılığı.

    Buda nasıl olur sizin dediğiniz gibi 1000 euroya kadar izin verilir. 120 milyarı Toros’a vermektense yaklaşık 20 milyara Almanya’dan Megane 2, Pejo 308, Golf 4, Astra H, BMW E46’ya filan versek.
  • araç bakım masrafları fazla olması nedeniyle kişilerin arızalı yada kazalı araçlarını ellerinden çıkarıp sıfır araç alması sonucunda sürekli canlı sıfır otomobil piyasası olur. adamlar seni sıfır araç almaya yönlendiriyor, bunu yapıyorlarki fabrikaları çalışsın, para el değiştirsin, ekonomileri canlı kalsın.

  • Avrupa'da araç vergi sistemi de Türkiye'den farklı.Araba yaşlandıkça vergiside artıyor Avrupa'da.
  • 550'de Erik gibiymiş...

    kütür kütür...


     

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    sigorta uygulamaları bizde de var (birader bir sigorta şirketinin merkezinde; mesela araba kırmızı bir bmw ise ve sürücü gençse primi acayip artıyor çünkü kaza riski yüksek demişti, renk bile etkliliyor, basmak isteyen riskli genç sürücü kırmızı bmw tercih ediyor) ama onlardaki kadar sert değil, o yüzden alıcıyı o kadar korkutmuyor. bizde kasko zorunlu da değil, onlarda sigorta herşeyi karşıladığı için primler çok sert artabiliyor.

  • Aslinda birkaç nedeni daha var , Avrupa’da aracin emisyon değerine göre vergi veriliyor, araç bakim ücretleri saatlik asgari ücret yüksek olduğundan fazla geliyor, e tabi premium araba olunca yedek parçasi da pahali.
    Türkiye’de 2m ilk arabaya 200k masraf yapmak çok koymaz ancak 10k Euro’ya alinan arabanin 5-10k Euro da masraf actiginda adamlar satmayi daha mantikli buluyor :)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.