Şimdi Ara

__----- Auto5R & Auto6R Şanzumanlar ve Vuruntu Çözümü----__

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,


    Hız sabitleme ve limitleme konusundaki çalışmalarım esnasında bir çok aracın farklı sorunlarına da el atma imkanı buldum. Bunların biris de Auto5R ve Auto6R otomatikleştirilmiş şanzumlardaki zamanla artan vuruntu ve seslerin kalibrasyonu.

    Otomatikleştirilmiş şanzumanlar yapı gereği sensör ve robot sayesinde kavramayı ve dişliyi değiştirir. BAskı balatasının zamanla aşınması ile de sensör belirli mesafeyi kaçırdığı için vites geçişlerinde sarsıntı ve dolayısı ile ses gelmeye başlar bunu da en çok 1-2-3 geçişlerinde yaşatır.

    Bu olayın çözümünü bazı servisler yapabiliyorken çoğu servis parça değişimine kadar gitmektedir. Özel servisler ise ne yaptığı hakkında fikrim yok.

    Yapılan işlem şu şekilde,

    Şanzuman beyni içerisinde bir alıştırma menüsü var bu menü araç uygun şartlarda ise çalışmaya başlıyor ve vitesin kalibrasyonunu sağlıyor. Bu sayede dişli ve balatanın konumu güncelleniyor.

    Ankara ve çevresinde bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar varsa bu şanzumalar için kalibrasyon işelminin yapılmasında yardımcı olabilirm. Yaklaşık 15dk lık bir işlem. Sonrasında vites geçişleri gayet rahat ve sessiz bir hale geliyor.


    Bana özel mesaj veya imzamdaki site üzerinden ulaşabilirsiniz.

    Ali.







  • Alicilik kullanıcısına yanıt
    Merhabalwr ben 208 etg5 aracimi 0 olarak aldim ve ilk andan beri dusuk vites gecislerinde şakirti duyuyorum... bu kalibrasyondan sonra bu sesin kesilmesi mumkunmu...aracimin bakim zamani yaklasti yaklasik 1 sene olmak uzere henuz 8 bin km de fakat yakit tuketimi de bir miktar artis oldu gibi hissdiyorum...yaklasik ortalama 6.2 lt civari yakarken simdi 7 civarinda seyrediyor...bunun da bu kalibrasyonla alaksi olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CEMS44 C kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam,

    Aracinizi gule gule kullanin. Acikcasi etg5 ve etg6 yi duydum ama test etme ve inceleme sansim olmadi. Zannedersem auto5r ve auto6r la ayni prensipte.

    Yakit artisi motorun bakim periyodu ve iklimden oturu olabilir. Yakita o denli etkisi olacagini sanmam cunku daha cok yeni arac. Bu kalibrasyon 30bin km de bir oneriliyor.

    Servisle gorusun derim bakim da yaklasmis bir kontrol edilsin. Bakim sonrasi yakit normale duser.

    Ben servs disinda 5 binde bir motor hava ve kabin hava(polen) filtrelerini degistiririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alicilik kullanıcısına yanıt
    Evet etg nin Farki yazilim galiba...peki vites gecislerindeki sesin nedeni.nedir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CEMS44

    Evet etg nin Farki yazilim galiba...peki vites gecislerindeki sesin nedeni.nedir...

    BU biraz beklenti ile alakali. DSG kullanan bir arkadas Toyota nin MMT sanzumanini cok sesli buldu. Bense Auto6R i MMT den daha sesli ve sarsintili buldum. Algi ve beklentide rol oynuyor.

    Otomatiklestirilmis yani robotize sanzumanlar kusursuz olamiyorlar bazi anlarda ve durumlarda beklenen disi ses ve sarsinti yapabiliyorlar bunu inkar etmek olmaz. SUrekli yaptigi ve cidden rahatsiz ettigi zamanlarda servise basvurmak lazim.

    ETG sanzumanli bir kac araci bilhassa yetkili saticilardaki test araclarini bir kullanmanizi tavsiye ederim. Onlardan baz alarak bir yorum yapin ben de merak ettim.
  • Alicilik kullanıcısına yanıt
    Benimde 3 sene once auris mmt vardi bu sekilde ses oldugunu hatirlamiyorum...ama gecislerde sarsinti vardi hatta swrsinti yonunden bu etg daha iyi diyebilirim ...anck soylede bir durum var arac verilen gaza gore vites degistiriyor sakin kullanimlarda bir ust vitese gectikten sonra 2000 devrin altinda seyir yapildiginda bir titreme hissediliyor...esasen bu durum hosuma gitmiyor cunku motor acisindan iyi bir durum degil ve beni rahatsiz ediyor...vites gecisleride 3000 devir civari olsa boyle bir sorun olmayacak...acaba boyle bir sey mumkunmudur sadece 3000 devir civari vites yukseltmesi ve 2000 altina dusmeden vites dusurmesi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CEMS44 C kullanıcısına yanıt
    Bahsettiginiz durum yakit ekonomisi icin. Gaz pedali konum ve aracin devir durumuna gore arac otomatik modda en ekonomik durumu saglamak adina vitesi yonlendiriyor. Ben 2013 auris kullaniyorum MMT suan en sessizsiz ve sarsintisiz yapilandirmasinda. Sanzuman bir daha revizyone girmis yeni kasa ile.

    Devir ayari ile oynamak nasil olur bilmiyorum bunun bir yazilimsal mudehalesi olur mu.

    MMT de 'ES' tusu var bu tusla otomatik modda spor konuma geciyor sanzuman 4500 devri ceviriyor gaza az da bassaniz.

    Ankaradaysaniz sanzumana baglanip bakmak isterim konfigurasyonlarinda neler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alicilik kullanıcısına yanıt
    Ankarada degilim ne yazikki...ama onumuzdeki hafta bakima girecek arac o zaman serviste belirtecem bu durumu...bi onceki aracimda tam otomatik focustu cok yakiyordu ama vites gecisleri sessiz,muazzam ve keyifliydi...bu arac ta amac ekonomi olmus ve gercekten amacina ulasmis...guc ve cekis olarakta gaza bastiginda beni uzmuyor fakat 2000 devrin altindada seyir etmek istemiyorum...manuel modda kullandigim zaman da bazen vites degistirmeyi unutuyorum...tam otomatige alismak kotu oldu...olmazsa tembellik yapmayip vitesleri surekli takip edecem cunku arac gercekten ekonomik benzinli arac fobisini kirdi bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar ben 2012 508 aldım 107 binde araç bazen ilk kalkışta titriyor kalibrasyon mu yapılması gerekiyor siz yapiyormusunuz fiyat nedir selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.