Şimdi Ara

AUDI A4 TEST SÜRÜŞLERİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
5.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 10 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 2
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 gün 4 saat 5 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • huseyinn06 (4 mesaj) yvzyvz (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Audi >> AUDI A4 TEST SÜRÜŞLERİ
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    355 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar, Audi A4'ler için yapılan sürüş testlerini bu başlık altında yayınlamak istedim. Bu test sürüşleri "Arabam com" dan alıntıdır. Amacım bu test sürüşlerini yayınlayarak kolay ulaşımını sağlamaktır. A4 1.9 TDI model için yapılan bu testin tarihi 01 Şubat 2002'dir. İlgi olması halinde diğer modeller için yapılan test sürüşlerini de ekleyeceğim...

    Faydalı olması dileğiyle...

    A4 1.9 TDI
    Audi'lerin en tutumlusu: A4 TDI...

    Audi'nin ilk kez 1994 yılında satışa sunduğu A4 modeligeçen zaman içinde güncelliğini yitirmiş ve 2000 yılınınsonunda tamamen yenilenerek güncel tasarımına kavuşmuştu.Türkiye'ye geçtiğimiz yılın son çeyreğinden itibaren1.6 litre 102 HP, 2.0 litre 130 HP, 1.8 litre 150 HP,3.0 litre 220 HP benzinli ve 1.9 litre 130 HP dizelmotor seçenekleriyle ithal edilen Audi A4'ün yurt dışındabir de 2.5 litre 179 HP'lik dizel motor seçeneği bulunuyor.Audi A4'ün 1.8 ve 2.0 litrelik versiyonlarında manuel,otomatik ve multitronic vites seçenekleri, 1.8 ve 3.0litrelik versiyonlarda ise dört tekerlekten çekiş sisteminitercih edebilmek mümkün.

    Karoser ve iç mekan

    Yeni A4, tasarımı ile Audi'nin TT modeli ile başlattığıakımın bir devamı niteliğinde. Hatta dış hatlarıylaA6'nın minyatüre edilmiş versiyonu gibi. Ön bölümdeA6'daki gibi büyük desensiz far grubu yer alıyor. Eskimodele göre daha büyük boyutlara sahip yeni A4'ün heybetliyapısı da bunu doğrular nitelikte. Gövde rengi aynalarve kapı çıtaları otomobilin yan tasarımının şık noktalarınıoluşturuyor. Arka tasarım yine a6'daki gibi sade vezarif çizgilerden oluşmuş. Diğer A4'ler ile aradakitek fark ise bagaj kapağındaki '1.9 TDI' yazısı. Büyükve geniş açılan kapıları sayesinde yeni A4'de iniş-binişsorunsuz. Otomobilin iç mekanı diğer Audi'ler gibi kalitelimalzeme ve işçilikle tasarlanmış. Orta konsolun en üstbölümünde havalandırma ızgaraları yer alıyor. Bunlarınhemen altındaysa sırasıyla müzik sistemi ve otomatikklima kumandaları var. Bose marka müzik sistemi ve hoparlörlerinses kalitesi üst düzeyde. Ayrıca orta konsoldaki tekliCD çalar ile yetinilmemiş ve torpido gözüne bir CD-Changerdaha yerleştirilmiş. Sade ve okunaklı gösterge tablosununortasındaki büyük ekrandan yol bilgisayarının verilerineulaşılabiliyor. Bu bilgileri silecek kolunun üzerindeyer alan bir butonla değiştirebilmek mümkün. Ayrıcagösterge tablosunun altında yer alan 'check' butonuvasıtasıyla, yola çıkmadan önce otomobilin tüm verilerinikontrol altına alabilirsiniz. Otomobilin far kumandalarıbirçok Alman otomobilindeki gibi direksiyonun solunayerleştirilmiş. Otomatik olarak yapılan koltuk ayarlarısayesinde yeni A4'te ideal sürüş pozisyonunu bulabilmekoldukça kolay. Büyüyen boyutlarına rağmen yeni A4'ünarka koltuk sırası hala dar. Bunun en büyük sebebiyserakiplerine oranla daha kısa aks mesafesi. 445 litrelikbagaj ise segmentindeki rakiplerinin gerisinde. Arkakoltukları yatırarak bu hacmi 720 litreye kadar genişletebilmekmümkün.

    Motorve performans

    Yeni A4 1.9 TDI'da Volkswagen ailesinin uzun zamandırkullandığı 1.9 litrelik turbo dizel motor görev yapıyor.1896 cc hacmindeki bu motor 4000 d/d'da 130 HP güç,1750 d/d'da ise 310 Nm tork üretiyor. Daha önceleri110 HP güç üreten bu motor geçtiğimiz yıllarda yapılangeliştirme çalışmalarını sonunda 130 HP güç üretir halegetirilmiş. Alt devirlerde devreye giren turbo sayesindeçabuk hızlanan otomobil ile yaptığımız performans testlerindede bu düşüncemizi destekler sonuçlar elde etti. 0'dan100 km/s hıza 9.8 saniyede ulaştığımız test otomobilimizdeekonomi amaçlı kullanılan ve oranları uzun tutulan altıileri vitesli şanzımanına rağmen bu sonuç oldukça başarılı.Yeni A4 1.9 TDI ara hızlanma testlerimizde 60-100 km/shızlanmasını dördüncü viteste 7.6, beşinci viteste 9.6saniyede gerçekleştirirken; 90-120 km/s hızlanmasınıdördüncü viteste 7.3, beşinci viteste 8.5 ve altıncıviteste 9.3 saniyede tamamladı. Otomobil sunduğu başarılıperformansın yanında yakıt tüketimi konusunda da oldukçacimri olduğunu gösterdi. Testimiz süresince 100 km'deortalama 6.9 litre motorin tüketen otomobil 70 litrelikdeposu ile 1014 km'lik bir menzile sahip.

    Kullanım ve konfor

    Kaliteliiç mekanı, sunduğu konfor ve başarılı dizel motoru ilehem lüksü hem de ekonomiyi hedefleyenlerin tercihi olabilecekolan yeni A4, rakiplerine göre biraz dar arak tarafıile eksi puan topluyor. Otomobilin sertliği çok iyiayarlanan süspansiyon sistemiyse yoldan gelen darbeleriemmekte başarılı. ESP sisteminin katkısıyla mükemmelbir yol tutuş performansı gösteren otomobil, virajlardaaşırı zorlandığında hafif hafif arkasını bırakıyor.Fakat hızla devreye giren ESP sistemi, duruma müdahaleederek otomobili tekrar çizgisine döndürüyor. Yeni A4TDI'ın iç mekanında ergonomik açıdan kusurlu herhangibir düğme bulunmuyor. Çift taraflı ayarlanabilen otomatikklima çok iyi çalışıyor. Otomobilin ABS destekli frensistemi 100 km/s hızla gidilirken yaptığımız ani frendeotomobili 39 metrede güvenli olarak durdurabildi.



    Test ve Teknik Verileri

    STANDARTDONANIM: ABS, EBD, EDL (elektronik diferansiyel kilidi), BAS (fren desteksistemi), ESP, ASR, sürücü, yolcu, ön, yan ve perde havayastıkları, elektronik klima, elektrikli camlar, uzaktankumandalı merkezi kilit, yol bilgisayarı, yükseklik vederinlik ayarlı hidrolik direksiyon, deri kaplı direksiyonsimidi, vites topuzu ve el freni, Bose marka CD değiştiricilimüzik sistemi, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar,elektrik kumandalı camlar, ısıtmalı silecek suyu, sisfarları, yükseklik ayarlı ön koltuklar, 15 inçlik alaşımjantlar, alarm, immobilizer


    Motor: Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, 8 supaplı,üstten tek eksantrikli, pompa meme teknolojili, direktenjeksiyonlu, turbo beslemeli ve intercoolerli dizel motor
    MotorHacmi: 1896 cc
    MotorGücü: 4000 d/d'de 130 HP
    Max.Tork: 1750d/d'de 310Nm
    Frenler: öndehava kanalcıklı disk, arkada disk, ABS
    Bagaj: 445 lt
    Boyutlar: 4547/1766/1428mm
    Ağırlık: 1395 kg
    Lastikler: 195/65R15
    Hızlanma: 0-50km/s : 3.5 sn; 0-100km/s : 9.8sn; 0-130km/s : 16.5sn
    Max.hız: 200km/s
    Test tüketimi: 6.9lt/100 km
    Depo kapasitesi: 70lt
    Menzil: 1014km

    GenelDeğerlendirme
    Konfor: Sertliği iyi ayarlanmış ile yolculuk konforlu..
    İç mekan: Arka koltuk diz mesafesi yetersiz.
    Görüş: Problemsiz.
    İşçilik: Üst düzeyde.
    Yol tutuş: ESP sistemi ile yoldan çıkarmak zor.
    Performans: Turbo dizel motor seri ve güçlü.
    Frenler: Güvenli ve kolay dozlanıyor.
    Kabin Gürültüsü: Ses yalıtımı çok başarılı.
    Donanım: Yeterli seviyede.
    Tüketim: Performansına göre tüketimi düşük.
    Fiyat: Donanımına göre normal.
    Genel: Konfor ve ekonomikliği bir arada arayanlar için ideal.

























    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseyinn06 -- 11 Aralık 2010; 1:57:33 >



    |
    |




  • Yüzbaşı
    355 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    A4 20 TFSI

    Test sürüşünün yapıldığı tarih: 01 Eylül 2005

    " Audi tarihinin önemli modellerinden 80 Serisi'nin yerini alan A4 ilk kez 1994 yılında tanıtıldı. İkinci jenerasyonu 2000 yılında yollara çıkan otomobil geçtiğimiz yıl makyajlanarak güncel görünümüne kavuştu.
    " A4 Türkiye'ye 1.6 litre 102 HP, 1.8 litre 163 HP, 2.0 litre130, 2.0 litre 200 HP benzinli, 1.9 litre 115 HP, 2.0 litre 140HP, 3.0 litre 204 HP ve 3.2 litre 255 HP dizel motor seçenekleriyle ithal ediliyor.
    " Quattro olarak isimlendirilen dört tekerlekten çekiş sistemi isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor.

    Konfor, İşlevsellik ve donanım

    " A4'ün iç mekanında kullanılan malzemeler marka kimliğine yakışır düzeyde. İşçilik kusuru bulmak güç.
    " Direksiyonun çapı ve kalınlığı sürüş zevkini artırıyor. Müzik sisteminin direksiyon üzerinden kontrol edilebiliyor olması olumlu bir özellik.
    " Model gamının en üst seviyesindeki bir otomobilde elektrikli koltuk gibi bir donanımın bulunmamasını yadırgadık.
    " Önde ve arkada sunulan baş-diz mesafesi yeterli düzeyde.

    Güvenlik

    2001 yılında Euro-NCAP testlerine giren A4 dört yıldızla değerlendirildi. Yaya güvenliği disiplinindeyse sadece bir yıldız alabildi. Audi'nin yolcu bölümü, aldığı başarılı sonuçta çok etkili oldu. Hava yastıkları önden ve yandan çarpışmalarda görevlerini son derece iyi şekilde yerine getirdi.

    Sürüş İzlenim

    Firma mühendislerinin A4 modeline yönelik operasyonu esnasında konsept modellerden fazlasıyla etkilenildiği ortaya çıkıyor. Yenilenen otomobilinön ve arka bölümü selefinden daha dinamik çizgilere sahip hale gelmiş.Ön bölümde A6 ve A8'den tanıdığımız radyatör ızgarası dikkat çekiyor. Dinamik yan tasarımı takiben, arka bölümde karosere bütünleşik şekilde görünüm sunan stop grubu göze çarpıyor. Değişen tampon tasarımı sebebiyle otomobilin uzunluğu 4547 mm'den 4585 mm'ye ulaşmış.

    A4'ün işçilik kalitesi tatminkar seviyede. Ancak tavan döşemesinin siyah renkte olması iç mekanda karamsar bir hava yaratıyor. Otomobilin ön bölümde bittiği yeri kestirmek güç. Aynı şekilde arkada da görüş problemi bulunuyor. Fakat park sensörleri bu handikabı ortadan kaldırıyor.Test otomobilimizde Golf GTI'da da kullanılan turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu bir motor görev yapıyordu. 5100 d/d'de 200 HP güç üreten bu motorun torkuysa 1800 d/d'de 280 Nm olarak açıklanıyor. Alt devirlerde küçük bir turbo boşluğu yaşanmasına karşın artan devirle birlikte otomobilin büyük cüsseli bir GTI'a dönüştüğünü belirtmemiz gerekiyor.

    Direksiyondan kontrol edilebilen otomatik şanzımanın motorla uyumu üst düzeyde. Vites düşürme hızı performansı törpülemiyor. Yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 9.8 saniyede ulaştık. Turbo beslemeli otomobillerin yakıt tüketimini kontrol altına alabilmenin kolay olmadığı bilinen bir gerçektir. Test otomobilimiz bu kalıbın dışına çıkamıyor. A4 2.0 TFSI testimiz süresince ortalama 12 litre kurşunsuz benzin tüketti. 63 litrelik deposuyla otomobilin menzili 525 km.

    Quattro sistemiyle donatılan test otomobilimiz yol tutuş konusunda da etkileyici bir tablo çizdi. Hızlı virajlarda onu yoldan çıkarmak için acemice yanlışlar gerekiyor. Fakat viraj içinde ani gaz vermelerde, güvenlik sınırlarını zorlarcasına burundan kayma tespit ettik.
    Otomobilin ABS destekli frenleri etkileyiciydi. Yaptığımız testte 100 km/s hızdan durma konumuna 37 metrede geldik.

    Genel Değerlendirme

    İşçilik: Audi kalitesinde
    Görüş: Park sensörleri yardımcı oluyor
    Performans: GTI'ları aratmıyor
    Tüketim: Performansına göre makul
    Konfor: Sert süspansiyonlar konforu düşürüyor
    Frenler: Duruş mesafesi kısa
    Yalıtım: Başarılı, iç mekanda ses yok
    Donanım: Eksikler var
    Fiyat: Makul düzeyde
    Sonuç: A4 makyajla birlikte sınıfının en çekici tasarımlarındanbirisine sahip hale geldi. Turbo beslemeli FSI motor yüksekperformansıyla zevk veriyor. Malzeme kalitesi üst seviyede.Yüksek yakıt tüketimiyse bu artılar sonrasında yok sayılabilir.
    İkinci el: Audi'nin ikinci el pazarındaki en yüksek değerbulan otomobillerinden birisi. Fakat bu performansı 1.6 litrelikversiyon sağlıyor. Yüksek motor hacimli versiyonlar daha uzunvadede müşteri bulabiliyor.


    Test ve Teknik Verileri

    STANDART DONANIM: ABS, EBD, fren destek sistemi, ESP, ASR, elektronik diferansiyel kilidi EDL, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, otomatik klima, elektrikli camlar, elektrikli aynalar, sis farları, ısı yalıtımlı camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı ön koltuklar, bardaklık,radyo-teyp, arka kapılarda çocuk kilitleri, bijon kilidi, ilk yardım çantası ve reflektör, 16 inçlik alaşım jantlar

    Motor: Önde enlemesine yerleştirilmişsıralı dört silindirli motor
    Motor Hacmi: 1984 cc
    Motor Gücü: 5100 d/d'de 200 HP
    Max. Tork: 1800 d/d'de 280 Nm
    Frenler: önde hava kanallı disk arkada disk
    Bagaj: 460/720 lt
    Boyutlar: 4582/1770/1430 mm
    Ağırlık: 1435 kg
    Lastikler: 215/45 R17
    Hızlanma: 0-50 km/s : 3.6 sn; 0-100 km/s : 9.8 sn; 0-130 km/s : 14.5 sn
    Max. hız : 230 km/s
    Test tüketimi: 12 lt/100 km
    Depo kapasitesi: 63 lt
    Menzil: 525 km









    |
    |




  • Yüzbaşı
    355 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    A4 2.0 Multitronic

    Küçük A6 dersek kızar mı acaba?

    Audi'nin orta üst segmentteki temsilcisi A4, ilkkez 1994 yılında tüketicinin beğenisine sunulmuştu.Geçen yıllarla birlikte güncelliğini yitiren otomobil,geçtiğimiz yılın sonunda tamamen yenilendi. Türkiye'ye 1.6 litre 102 HP, 2.0 litre 130 HP, 1.8 litre 150 HP,3.0 litre 220 HP'lik benzinli motorlar ve 1.9 litre130 HP dizel motorlar ile ithale edilen Audi A4'ün yurtdışında bir de 2.5 litre 179 HP'lik bir dizel motor seçeneği mevcut. Audi A4'ün 1.8 litre ve 2.0 litrelik versiyonlarında manuel, otomatik ve multitronic vites seçenekleri, 1.8 ve 3.0 litrelik versiyonlarda ise dört tekerlekten çekiş sistemi tercih edilebiliyor.

    Karoser ve iç mekan

    Yeni A4, dış hatlarıyla ağabeyi A6'ya olan benzerliğiyle dikkat çekiyor. Özellikle arka stoplar ve ön far grubunda bu benzerlik doruğa ulaşıyor. Yeni A4, eski versiyona oranla daha büyük boyutlarıyla da segmentindeki rakipleri zorluyor.Ancak büyüyen dış boyutların etkisi otomobilin iç mekanında gerektiği kadar hissedilmiyor. A4 hala arka bölümünde bir kompakt model kadar kullanım alanı sunuyor. Bu sıkışıklığın en önemli sebebiyse rakiplerinden daha kısa olan aks mesafesi... Audi A4 alımlı çizgileriile gerçekten şık bir otomobil. Ön tasarımında yer alan desensiz farlar ve büyük Audi arması bu şıklığı vurgular nitelikte. Yan bölümlerde yer alan koruma çıtalarıysa göze hoş gelen havayı sürdürüyor. Opsiyonel olarak alınabilen metalik cam çıtalarının ise otomobile ayrı bir hava katıyor. Yeni A4'ün ağabeyi A6'yı andıran arka stop lambalarını ayıran tek fark A6'dakilere oranla daha köşeli oluşu. Otomobilin iç mekanına geçtiğimizdeyse, kaliteli malzemeden ve özenle yaratılmış bir kokpit dikkat çekiyor. Malzeme kalitesinin üst düzeyde olduğu iç mekanda elit bir hava hakim. Orta konsolun en üst bölümünde havalandırma ızgaraları var. Bunların hemen altındaysa sırasıyla radyo-teyp ve otomatik klima kumandaları yer alıyor. Yeni A4'ün sade ve okunaklı gösterge tablosunun ortasındaki büyük ekrandan yol bilgisayarının verilerine ulaşılabiliyor. Bu bilgileri silecek kolunun üzerinde yer alan bir düğmeyle değiştirebilmek mümkün. Ayrıca gösterge tablosunun altında yer alan 'check' düğmesine basılarak, yola çıkmadan önce otomobilin tüm verilerini kontrol altına alabilirsiniz. Otomobilin far kumandaları birçok Alman otomobilindeki gibi direksiyonun soluna yerleştirilmiş. Otomatik olarak yapılan koltuk ayarları sayesinde yeni A4'te ideal sürüş pozisyonunu bulabilmek oldukça kolay. 445 litrelik bagaj ise segmentindeki rakiplerinin ortalamasında. Ayrıca arka koltukları yatırarak bu hacmi 720 litreye kadar genişletebilmek mümkün.

    Motorve performans

    Daha önce Volkswagen ailesinde yer alan modellerde de görev yapan 2.0 litrelik motor, yeni A4 için modifiye edilmiş. 1984 cc hacminde 20 supaplı motor, 5700 d/d'de130 HP güç, 3300 d/d'da ise 195 Nm tork üretiyor. Tamamen alüminyum kullanılarak imal edilen motor, sınıfının en hafif motoru olma özelliğini taşıyor. 2500 d/d'ya kadar cansız olan motor bu devirden itibaren gücünü gösteriyor. Ancak 2.0 litrelik bir motor için düşük kalan 130 HP güç, otomobilin hantal kalmasını engelliyemiyor.Yaptığımız performans testlerinde Audi A4 ile 0'dan100 km/s hıza 11 saniyede ulaşabildik. 60-100 km/s ara hızlanmasını 6.3 saniyede tamamlayabildik. Yeni A4'te kullanılan kademesiz otomatik şanzıman sayesinde vites geçişlerini hissedebilmek imkansız gibi. Direksiyonun üzerindeki yer alan (+) ve (-) tuşlarıyla vites değiştirmeninde mümkün olduğu vites sistemi daha çok uzun yol için düşünülmüş. Testimiz boyunca 100 km'de 11.3 litre kurşunsuz benzin tüketen Audi A4'ün sunduğu performansa göre tüketimi biraz yüksek. Yeni A4, 70 litrelik deposuyla 619 km'likbir menzil sunuyor.

    Kullanım ve konfor

    Kaliteli iç mekanı ve sunduğu konfor özellikleriyle artı puanlar toplayan yeni A4, canlı olmayan motoru ile hayal kırıklığı yaratıyor. Süspansiyon sistemiyse yoldan gelen darbeleri emmekte başarılı. ESP sisteminin katkısıyla mükemmel bir yol tutuş performansı gösterenotomobil, virajlarda aşırı zorlandığında hafif hafifarkasını bırakıyor. Fakat hızla devreye giren ESP sistemi,duruma müdahale ederek otomobili tekrar çizgisine döndürüyor.Sertliği ve kalınlığı ideal direksiyon sistemiyle ani manevralarda gecikme yaşanmıyor. İç mekanında ergonomik açıdan kusurlu herhangi bir düğme bulunmuyor. Çift taraflı ayarlanabilen otomatik klima çok iyi çalışıyor. YeniA4'ün ön tarafında rahat bir yolculuk yapılabilirken, arka tarafında bir miktar sıkışıklık yaşanıyor. Otomobilin ABS destekli fren sistemi testimiz süresince güven verdi.100 km/s hızla gidilirken yaptığımız ani frenlemeyleyeni A4'ü 39.5 metrede güvenli olarak durdurabildik.

    Test ve Teknik Verileri

    STANDART DONANIM:

    ABS, EBD, BAS (fren destek sistemi), ASR (çekiş kontrol sistemi),elektronik diferansiyel kilidi, sürücü, yolcu, ön, yan ve perde hava yastıkları, elektronik klima, üç noktalı emniyet kemerleri, uzaktan kumandalı merkezi kilit, alarm, immobilizer, ilk yardım çantası, arka kol dayanağı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, deri kaplı direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, elektrik kumandalı camlar, xenon farlar, ısıtmalı silecek suyu, velür paspaslar, sis farları,
    yükseklik ayarlı ön koltuklar, 15 inçlik alaşım jantlar


    Motor: Önde enlemesine, üstten çift eksantrikli, 20 supaplı
    Motor Hacmi: 1984 cc
    Çap/Strok: 82.5x92.8mm
    MotorGücü: 5700 d/d'de 130 HP
    Max.Tork: 3300d/d'de 195 Nm
    Frenler: önde hava kanalcıklı disk, arkada disk, ABS
    Hızlanma: 0-50km/s : 4.5 sn; 0-100km/s: 11 sn; 0-130km/s: 17sn
    Max. hız: 200km/s
    Test tüketimi: 11.3lt/100 km
    Depo kapasitesi: 70lt
    Menzil: 619km
    Bagaj: 455 lt
    Boyutlar: 4547/1766/1428mm
    Ağırlık: 1345 kg
    Lastikler: 195/65R15







    |
    |




  • Yüzbaşı
    355 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    A4 2.7 TDI

    Test sürüşünün yapıldığı tarih: 31 Mart 2008 09:09

    Audi A4, yeni teknolojik donanımları, sürüş keyfi, performansı ile lüks segmentteki müşterileri tam kalbinden vururken güvenliği, iddia sahibi tasarımı ve kalitesiyle de rakiplerine meydan okuyor.
    Otomobil üreticileri sürüş kalitesini ve güvenliğini artırmak için her yolu deniyor. Özellikle lüks sınıftaki otomobillerde bunu rahatlıkla görebiliyoruz. Son derece teknolojilik yeniliklerle donatılan bu otomobillerle sürüş yapmak o kadar keyifli ki bu tarz otomobilleri satın alanlar her defasında verdikleri paranın hakkını aldığını söylüyorlar. İşte bunlardan biri de yenilenen Audi A4.

    Orta sınıfta üst sınıf keyfi

    Açıkçası yenilenen Audi A4 hem dış tasarımı hem de sürüş keyfi ile kesinlikle bir üst sınıf otomobili aratmıyor. LED’li farları, elit bir çizgiye sahip ön ızgarası, otomobilin ağırbaşlı görünümünü perçinleyen ön kaput ve dinamik arka tasarımıyla Audi A4’ün bütünsel bir çizgiye sahip olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
    A4’in içerisi ise tamamen bir teknoloji üssü. İçeriye adımınızı atıp koltuğa oturduğunuzda bunu hemen anlıyorsunuz. Koltukları istediğiniz sürüş pozisyonuna rahatlıkla getirdikten sonra hiç kullanmayıp orada öylece otursanız bile buna değeceğini hissediyorsunuz. Anahtarsız başlatma sistemi bulunan A4’ü ister start/stop tuşuyla isterseniz de direksiyon simidinin hemen yanı başında bulunan anahtarı yuvaya sokarak çalıştırabiliyorsunuz. İç mekânda o kadar çok düğme var ki kendinizi bir an için teknoloji üssünde zannedebilirsiniz. Fakat bu düğmelerin kullanımı açısından ergonomik bir sorun yok.

    Teknoloji üssü gibi

    Otomobili çalıştırmadan önce boyutlarıyla da bir üst sınıfı andırdığını düşünenler (Otomobilin uzunluğu eski versiyona göre 11.7 cmartmış.) dar sokaklardan ve birçok köşeden dönerken A4’ün esnekliğiyle boyutlarını sürücüye hiç hissettirmediğini rahatlıkla görebilirler. Güçlü dizel motorun sesini ancak ilk çalıştığında duyabiliyorsunuz, sonra hatırlamanız bile çok güç. Ya “Dinamik Direksiyon Sistemi”ne ne demeli? Bu sistem “Audi Drive Select” ayarlarına göre ve genel yol durumuna göre direksiyon ayarlarını yapabiliyor. Bu sistem sayesinde direksiyonun tepkileri, dönüş çapı ve netlik gibi birçok ayrıntı sürücünün tepkilerine göre ayarlanabiliyor. Hemen aklınıza gelmeden biz söyleyelim“Audi Drive Select” bu otomobilin en can alıcı noktası. Bu sistem sayesinde otomobilin üzerindeki birçok öğe “konfor”, “otomatik” ve “dinamik” modunda farklılaştırılabiliyor. Eğer test aracımızdaki gibi MMI donanımına da sahip bir A4 kullanıyorsanız ayrıca “Bireysel” bir mod da bulunuyor. Toplam 24 farklı sürüş moduna sahip bu sistem sayesinde süspansiyonlar, şanzıman değişim oranları, direksiyon oranları, gaz pedalı tepkileri gibi birçok özellik de kişiselleştirilebiliyor. Başka bir ifadeyle otomobiliniz sizin karakterinize bürünüyor.

    Güçlü motor ve güvenli sürüş

    Audi A4’te motor seçeneği oldukça geniş… Test aracımızdaki 2.7 litrelik TDI motor 190 HP güç ve 400 Nm tork üretiyor. Açıkçası ilk kalkışla birlikte bu gücü iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Tabii bu hızlanma değerlerine de yansıyor. 0-100 kmhızlanmasını 7.7 saniyede alan Audi A4’ün son sürati ise 226 km/s. Tabii bu performansın bir bedeli var o da yakıt tüketimi. Çoğu şehir içinde geçen testimizde 8.5 litre(100 km) yakıt tüketen A4’ün 1.5 tonu aşan ağırlığını ve 2.7 litrelik V6 motoru düşündüğümüzde bu değere fazla demek de biraz haksızlık olur.
    Bu güçlü dizel motor multitronic bir şanzıman ile görev paylaşımı yapıyor. Manuel kullanım imkânı da sunan bu şanzımanının çalışma karakteri son derece başarılı. Audi mühendisleri aracın aküsünü bagaja taşımışlar ve ön aksı da 154 mm öne kaydırmışlar. Birçok noktada kullanılan alüminyum malzemeler ve yapılan bu değişikliklerle aracın ağırlık dağılımı 40/60 oranında düzenlenmiş. Bu şekilde yola çok daha iyi tutunan Audi A4, önceki versiyon gibi önden kayma eğilimi göstermiyor. Otomobilde birçok güvenli sürüş teknolojisi de var. Özellikle ACC adı verilen radar destekli sistem ve Audi Side Asist (Yan Destek Sistemi) adı verilen şerit değiştirme sistemi araca neden teknoloji üssü dediğimizi açıklıyor. Şerit değiştirmeye yardımcı olan bu sistem sayesinde 50 metrelik bir mesafede alan taraması yapılıyor ve güvenli şerit değiştirme sağlanıyor. Yine Audi Lane Asist (Şerit Desteği Sistemi) sayesinde de 65 km/s’in üzerindeki hızlarda aracın şeridin dışına kontrolsüz bir şekilde çıktığı durumlarda sürücüye uyarı yapılıyor.

    Ödediğiniz paraya değer

    100.000 Euro’ya yaklaşan fiyatına rağmen Audi A4, buna gerçekten değer dedirtiyor. Rakiplerine çok sıkı bir gözdağı bu, eminiz onlar da boş durmayacak. Yeni Audi A4, tam bir teknoloji üssü, otomobili neredeyse siz kullanmıyorsunuz desek yeridir. Tabii buna alışmak biraz zaman alıyor. Fakat alıştıktan sonra teknolojinin nimetlerinden yararlanmanın ne kadar keyifli olduğunu anlıyorsunuz. Hem sürüşte hem de iç mekânın kullanımında ayrı bir dünyada olduğunuzu hissediyorsunuz. Üstüne basarak söylüyoruz; “buna değer”.

    Genel Değerlendirme

    İşçilik: Audi işçiliği kalite kokuyor
    Görüş: Geri dönüş kamerası park sorununu çözüyor
    Performans: Bekleneni veriyor
    Tüketim: Makul
    Konfor: Yeterli
    Frenler: Güvenlik mesafesini aşmıyor
    Yalıtım: Yalıtım problemi yok
    Donanım: Tam bir teknoloji üssü
    Fiyat: Makul (99.380 Euro)
    Skor: Özellikle üst seviyede donanımı ve teknolojik yenilikleriyle sınıfı geçiyor

    Teknik veriler

    Motor: 2698 cc, önde enlemesine 6 silindirli
    Maksimum güç: 190 HP-3500 d/d
    Maksimum tork: 400 Nm/1400-3250 d/d
    Maksimum hız: 226 km/s
    0-100 km/s hızlanma: 7.7 sn
    Boyutlar (u/g/y): 4703/1826 /1427 mm
    Ağırlık: 1595 kg
    Aktarma: Önden çekiş
    Şanzıman: 8ileri otomatik
    Lastikler: 225/50 R17
    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
    Depo hacmi/Yakıt: 65 litre/Euro dizel
    Bagaj hacmi: 480-960litre

    Yakıt tüketimi

    Şehiriçi: 8.1 lt
    Şehirdışı: 5.7lt
    Ortalama: 6.6lt







    |
    |




  • Teğmen
    115 Mesaj
    son kasasını 3 ay kullandım 2.0 tdi perfomans çok iyidi yakıtıda dizele göre çok fazla direksiyonda çok sertti lastiklerin geniş olmasından solayımı bilmiyorum konfor azdı daha çok sportif bir arabaya kaçıyor.bir önceki kasasında 2.5 tdi ını 1 gün kullandım hatırladığım tek şey performans harikaydı:D
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Radyo Dinle
Pubg mobile uc
Instagram takipçi satın al
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
1,375
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.