Şimdi Ara

Audi A3 Egr/Start Stop Arızası Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
0
Favori
10.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar Aracım 2016 Audi a3 sedan dynamic öncelikle araç 3 gün önce motor arıza ışığı ve hemen yanında bulunan tel işaret arıza ışığını yaktı aynı zamanda ekranda start stop arıza donanım algılanmadı yazısı mevcut buna mukabil aracı dün aydın ili nazilli sanayide bi ustaya bilgi amaçlı göstereyim dedim usta aracı makineye bağladı araçta egr valfinde arıza olduğunu isterseniz aracın beyninden sileriz dedi silme Olayı benim kafama pek yatmadı parça değişimi halinde 1450 tl işçilik hariç parça fiyatı olduğunu söyledi neyse ben tamam diyerek ayrıldım araçta yolda iken biraz zorlayım dedim çekişte gözle görülür bi düşüş var araç 3 bin devri geçmez demişti usta ama denedim geçiyor aynı zamanda araç bilgisayara bağlıyken altta resimlerini paylaştığım uyarıları veriyor arkadaşlar sorum şu bu egr valfi illa değişmeli mi sizce internette araştırdığımda arızanın bujilerden yapabileceğinide yazmışlar egr temizleme diye bi işlem yapıyorlar en önemli kısımda bu egr valfi arızası start stop arızasına yol açar mı çünkü araç ilk çalıştığında belli bi süre start/stop devrede daha sonra tel işaret çıkıyor ve start stop devreden çıkıyor çalışmıyor sizce be yapmalıyım illa değiştirmeli miyim yoksa temizlense bujiler değişse yeterli olur mu nasıl yol izlemeliyim şimdi yetkili servise gitsem kesin değişim derler 3-4 binden aşağı çıkamam büyük ihtimal yardımlar İçin teşekkürler

    Audi A3 Egr/Start Stop Arızası Yardım

    Audi A3 Egr/Start Stop Arızası Yardım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpaqu -- 15 Ocak 2020; 8:52:1 >







  • EGR yi yazılımla iptal ettir.
  • Düşündüm ancak önerilmiyor araçta yakıt tüketimi artar diyorlar ve benim sorunuma ne katkısı olacak araç yine çekmeyecek sadece start stop çalışacak yakıt tüketimi artacak 😕
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpaqu

    Düşündüm ancak önerilmiyor araçta yakıt tüketimi artar diyorlar ve benim sorunuma ne katkısı olacak araç yine çekmeyecek sadece start stop çalışacak yakıt tüketimi artacak 😕
    ben iki yıldır egr iptalli araç kullanıyorum. iyi o zaman 1450 lira artı işçilik parası öde. daha ucuza gelir
  • İlgisi ve bilgisi olan başka arkadaş yok mu arkadaşlar benim için önemli bi konu lütfen yardım
  • Servise götür nazilli = kasap
  • Ben bunun egr olduğunu düşünmüyorum. Turboşarj basınç ayarlayıcısı dediği şey selenoid valf ve wastegate tir. Bence sorun bunlardan birindedir.

    Edit: Her şeyden önce akünü kontrol ettir. Birden çok arıza lambası akü ömrünü tamamladığında da yanmaya başlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖlüyenYörüler -- 15 Ocak 2020; 12:20:9 >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam inşallah dediğiniz gibidir ben arızayı start stop arızası olarak bulmaya çalıştım bu şekilde sordum ama start stop Olayı bi arıza değil sonuç sanırım sistem bi çok arıza da start stop kapatıyormuş öğrendiğim kadarıyla ,Servisi aradım aracınıza binmeyin servise çekiciyle çektirin dediler sadece arıza tespit için de 250 tl istediklerini söylediler umarım çok ciddi bi şey değildir de dışarda iyi bi yerde yaptırıp kurtuluruz şimdi üç nokta var biri sizin söylediğiniz aklıma yazdım diğeri dün ustanın söylediği egr valfi buji diyen oldu bakalım inşallah çözülür problem
  • alpaqu kullanıcısına yanıt
    Buji dediğin aracın dizel olduğu için kızdırma bujisi. Kızdırma bujileri ilk çalıştırma harici bir işleve sahip değil. Performans düşüklüğü kızdırma bujisi ile açıklanamaz. Aynı anda birden fazla ikaz lambası yandığı için muhtemelen aküden kaynaklıdır diye düşünüyorum. Çünkü bahsettiğim selenoid valfi elektropnömotik valf olarak da geçer. Çalışması için elektrik akımına ihtiyacı vardır. Wastegate ya da selenoid arızalı ise biraz tuzlu bir maliyet çıkabilir.
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Aküyle bu parçaların nasıl bi ilişkisi var sorun aküdense aküyü değiştiririz sorun yok ama bu parçalardansa sorun hem aküyü hem dediğiniz parçaları mı değiştirmek lazım yoksa ya aküden yada bu parçalardan mı diyorsunuz
  • turboda veya turbonun üstündeki westgate de sorun olabilir eger turbo degisecek derlerse westgate ile ayrı satılmıyo zaten Garett marka turbosu orjinal dışardan al piyasada 3500 tl olan turboya servis 15.000 dedi bana
  • skyhun2635 S kullanıcısına yanıt
    Sorun turbodansa bunu servisin karşılaması gerekmiyor mu araç henüz 68 binde böyle saçma şey olur mu 68 bin de olan bi Audi araç nasıl turbo arızası verirki zor günler bizi bekliyor hadi hayırlısı
  • alpaqu kullanıcısına yanıt
    En temel anlatımla akü arabanın beynine elektrik verdiği için akü zayıflığında aklına gelebilecek her türlü arızayı alabilirsin. En sık olarak abs esp start stop arızalarını verse de çeşitli arızalar karşına çıkabilir. Direk git yeni akü al demiyorum. Ya kendi akünü ölçtür durumunu öğren ya da sağlamlığından emin olduğun bir akü ile deneme yap.

    Aküde sorun çıkmazsa da dediğim wastegate ve selenoid valfe baktırmamda fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖlüyenYörüler -- 15 Ocak 2020; 15:56:17 >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Tamamdır hocam çok sağolun bi kaç saate ölçtürüp sonucunu yazarım inşallah aküden sonra hallolur
  • egr de sorun varsa iptal ettir geç yakıt falan artmaz 2cr bu konuda iyi istanbul ve ankarada yerleri var
  • alpaqu kullanıcısına yanıt
    Baktırabildiniz mi merak ettim
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    baktırmadım hocam Akücü den haber bekliyorum baktırınca bilgi vericem bakalım ancak çekişteki düşmeyi göz önüne alırsak akünün De buna etkisi olmayacağı varsayımıyla pek umutlu değilim açıkçası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpaqu

    baktırmadım hocam Akücü den haber bekliyorum baktırınca bilgi vericem bakalım ancak çekişteki düşmeyi göz önüne alırsak akünün De buna etkisi olmayacağı varsayımıyla pek umutlu değilim açıkçası
    Anladım. Umuyorum aküdendir çünkü bahsettiğim diğer turbo ekipmanlarında bir sıkıntı var ise sizi maddi olarak da vakit anlamında da baya uğraştırır. Aküden bir sorun çıkmazsa bence direk yetkili servise gidin. Araç yetkili servis bakımlı ise yardımcı olurlar. Gelişmelerden haberdar ederseniz memnun olurum.
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Tabiki ederim teşekkür ederim ilginiz için gelişmeleri yazıcam
  • 250 tl de neymiş obd den bilgisayara bağlayacaklar alt tarafı, taş attılar da kolları mı yoruluyormuş. Zaten siz bilgisayara bağlatmışsınız aracınızı orada da 2 arıza vermiş bence sanayide turboya, turbo hortumlarına ve wastegate e baktırtın egrden olsa farklı bir arıza verirdi diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.