Şimdi Ara

Atmosferik Motorda Çok Yüksek Beygir

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 14
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 10 saat 18 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Febr (3 mesaj) MaTaDoR (2 mesaj) ATAM3 (1 mesaj) selim82 (1 mesaj) erdem09 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (3 mesaj) Mobil (8 mesaj) (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4676 Mesaj

    F1 araçlarında belirttiğiniz motorlar 20K devir çevirmekteler. Bu da doğrudan beygir gücünü katlayan bir etken. Bir motorun kinetik enerjisi yani momenti ne kadar artarsa o kadar beygir üretmiş olur. Ancak bu nu yaparken piston kolları çok kısa ve hafif alaşımlı pistonlar kullanılmak zorunda. Yani bu motorlardan tork bekleyemezsiniz. Bu yüzdendir ki 900HP'lik Renault F1 motoru 274Nm torku anca üretebiliyor.
    |
    |
    Inque kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    133 Mesaj
    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)
  • Yarbay
    2222 Mesaj
    Hocam yakıt yakmakla alakalı olduğunu sanmıyorum. Benim küçücük Uno lpg yi bile su gibi içerdi ki, yakıtını ve küçücük gövdesine baksan uçup gitmesi lazımdı arabanın, ama gayet sakin hızlanıyordu:)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3443 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    F1 araçlarında belirttiğiniz motorlar 20K devir çevirmekteler. Bu da doğrudan beygir gücünü katlayan bir etken. Bir motorun kinetik enerjisi yani momenti ne kadar artarsa o kadar beygir üretmiş olur. Ancak bu nu yaparken piston kolları çok kısa ve hafif alaşımlı pistonlar kullanılmak zorunda. Yani bu motorlardan tork bekleyemezsiniz. Bu yüzdendir ki 900HP'lik Renault F1 motoru 274Nm torku anca üretebiliyor.

    Doğru cevap bu. Ama neden eksilenir anlamadım.
    |
    |
  • Yarbay
    2027 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?





    Vti motorlar vtec in bir çeşidi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Binbaşı
    1959 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Hacim küçük bile olsa Turbo olmadan çok yüksek beygir alabilmek nasil mümkün oluyor?

    Bunu hep merak etmisimdir. Mesela F1 araçlarında 2.4 V8 motorda 900hp güç alınabiliyordu.

    Tamam bu araçların motor ömrü 1500km falandi ama nasil basariliyordu?

    Olay sadece devir çevirmekte mi? Yoksa başka bir teknik açıklaması var mi?

    Bu araçlar çok yuksek yakıt tüketimine sahiplerdi. Acaba isin sırrı çok fazla yakıt yakmakta mi?

    Atmosferik bir motorun litre başına güç siniri ne civardadir?

    Bildiğim kadarıyla Ferrari ve Porsche litre başına 125hp civarı güç alabiliyorlar.

    Normal araçlarda da eskiden VTI motorla litre basi 100hp ve S2000 modelinde de 120hp güç alınmıştı.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • Yarbay
    6130 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Binbaşı
    1541 Mesaj

    Dili sürçmüştür kardeşim...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Febr kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    4300 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam yakıt yakmakla alakalı olduğunu sanmıyorum. Benim küçücük Uno lpg yi bile su gibi içerdi ki, yakıtını ve küçücük gövdesine baksan uçup gitmesi lazımdı arabanın, ama gayet sakin hızlanıyordu:)

    motorun veriminden dolayıdır. yakıtı yakmayı iyi becerebilmesi lazım.
    |
    |
  • Yarbay
    6130 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?





    Vti motorlar vtec in bir çeşidi.

    Kaynak gösterebilir misiniz?

    VTI nasıl bir motordur? Özelliği nedir?
    Biz de bilelim. Gerçekten böyle bir şey var mı yoksa...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    2950 Mesaj
    VTEC açılması diye tabir var .vtec dediğin subabların zamanlamasını ayarlayab sistem. vvti mivec v.s hepsi aynı şey . yani açılan kapanan birşey yok.
    devir arttıkça subaplar daha fazla açılıp kapanıyor olay bu . yani aşırı besleme gibi bir sistem değil.
  • Yarbay
    4676 Mesaj

    VTEC'de sadece sübap zamanlaması değişmekle kalmaz 4000 devir altında pasif olan ilave bir emme sübapı daha açılır. Yanlış bilgi olmasın.
    |
    |
    selim82 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Atmosferik motorlarla oynamayı seviyorum.
    Satılık r33 bulabilsem kaçırmam tabi fiyatı uçuk olmazsa.
    |
    |
  • Yarbay
    3087 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?





    Vti motorlar vtec in bir çeşidi.

    Kaynak gösterebilir misiniz?

    VTI nasıl bir motordur? Özelliği nedir?
    Biz de bilelim. Gerçekten böyle bir şey var mı yoksa...

    vti aracın modeli hocam..

    golf gti
    saxo vts
    civic vti gibi...

    matador doğru söylemiş..bu iş devirle alakalı bir durum...beygür var ama tork yok...




  • Yarbay
    2360 Mesaj
    Bu tip araçlarda yani litre başına 100 hp ve üzeri güç alınan atmosferik araçlarda gücü sadece vtec vvti gibi subap kontrol mekanizmalariyla aldıklarını sanmamali..dereceli eksantrik mili,piston ve krank ağırlık merkezleri,yakit besleme haritası,avans,tolerans,sıkıştırma oranları,krank mili açıları,motorun cevirebildigi devir gibi bircok major ve minör faktör var..emme manifoldunun ve hava filtresinin dizaynı ile bile güç artışı elde edilir..ne kadar yuksek devir o kadar aşınma..tıpkı f1 de olduğu gibi..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    6130 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst


    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATAM3

    6 yıl civic 1,6 vti, 9 yılda S2000 kullanmış biri olarak bu sorunuza Honda'nın teknolojisi açısından cevap verebilirim.F1 araçları hususunda bilgim yok.
    Honda'nın vti teknolojisinde belli bir devirden sonra emme subaplarının açık kalma süresi ve açılış miktarı arttığından dolayı yanma odasına daha fazla miktarda hava ve bununla birlikte daha fazla miktarda benzin girmiş oluyor.Daha fazla hava ve yakıt daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor.Bu tür motorlar yüksek devir çeviren motorlardır.Genelde 5-6 bin devirde bu vitec sistem devreye girer,motor yüksek güç üretmeye başlar.Bu devre kadar güçleri ortalamanın pek üstünde değildir.8500-9000 devre kadar yüksek güç üretmeye devam ederler.Özellikle S2000 kullanıcısına motosiklet hissi veren bi araçtır :)

    Subap teknolojisi VTEC değil mi?

    VTI nereden çıktı hocam?





    Vti motorlar vtec in bir çeşidi.

    Kaynak gösterebilir misiniz?

    VTI nasıl bir motordur? Özelliği nedir?
    Biz de bilelim. Gerçekten böyle bir şey var mı yoksa...

    vti aracın modeli hocam..

    golf gti
    saxo vts
    civic vti gibi...

    matador doğru söylemiş..bu iş devirle alakalı bir durum...beygür var ama tork yok...

    Biliyorum hocam...


    İşkembecilere soruyorum ben...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Yarbay
    2828 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    VTEC'de sadece sübap zamanlaması değişmekle kalmaz 4000 devir altında pasif olan ilave bir emme sübapı daha açılır. Yanlış bilgi olmasın.

    O dediginiz sistemden verim alinamadi ve cok kisa bir sure kullanildi.Su an oyle bir sistem yok.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
konkasör
Ko Cuce
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,484
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.