Şimdi Ara

Atmosferik motorda beygir kazanmak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
36.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şimdi bildiğimiz gibi Turbo beslemeli araçlarda Chiple birlikte tatmin edici bir beygir artışı sağlanıyor ancak atmosferik benzinli 1600cc 115-120 beygir bir arabada sadece chiple bu artışı sağlayamıyoruz. Yani aslında öğrenmek istediğim;

    115-120hp gibi bir güce sahip atmosferik araçta 140-160 hp leri elde etmek için neler yapmak gerekir?



  • Benzinli araclarda bircok sey yapilabilir. ozel emme manifoltlari, air intake kitler, dereceli egzantrik, ozel egzos sistemleri. 120 beygr bir araci 140 yapmak icin ozel intake kit, ecu, ozel egzost manifoldu yeterli olur tahminimce
  • Peki ileride sorun çıkarma ihtimali var mı bu yapılanların ?

    Bir de ; mesela dizel araca chip uygulaması yapınca normal kullanımda yakıt tüketimi düşüyor, benzinli araçda da böyle midir*
  • Araca bir zarari olmaz. dizelde ecu programlama ile tork cok fazla arttigindan dusuk devirlerde tuketim azalir. fakat atmosferik benzinlide torkta pek bir fark olmaz. o yuzden tuketim azalmaz hatta artabilir.
  • Atmosferik benzinlide bence Torque artırıcı birşeyler yapmak lazım.
    Alt devirlerde yüksek Torque olursa tüketim düşer.
    Ne yapmak lazım bilmiyorum.
    Supercharger takınca araç süper hızlanıyor diye biliyorum.
    Supercharger takmak en mantıklısı sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SieGeRRR

    Şimdi bildiğimiz gibi Turbo beslemeli araçlarda Chiple birlikte tatmin edici bir beygir artışı sağlanıyor ancak atmosferik benzinli 1600cc 115-120 beygir bir arabada sadece chiple bu artışı sağlayamıyoruz. Yani aslında öğrenmek istediğim;

    115-120hp gibi bir güce sahip atmosferik araçta 140-160 hp leri elde etmek için neler yapmak gerekir?

    Araç nedir? Benim ilgi alanım oluyor da atmosferik araçlar, yardımcı olmak isterim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: SieGeRRR

    Şimdi bildiğimiz gibi Turbo beslemeli araçlarda Chiple birlikte tatmin edici bir beygir artışı sağlanıyor ancak atmosferik benzinli 1600cc 115-120 beygir bir arabada sadece chiple bu artışı sağlayamıyoruz. Yani aslında öğrenmek istediğim;

    115-120hp gibi bir güce sahip atmosferik araçta 140-160 hp leri elde etmek için neler yapmak gerekir?

    Araç nedir? Benim ilgi alanım oluyor da atmosferik araçlar, yardımcı olmak isterim


    Şu anda 2007 Focus.

    Ama yazın değiştirip Mini Cooper alma ihtimalim de var 120hp liklerden , Focus'la devam etme ihtimalim de.

    O yüzden ikisini de bir soruyla aradan çıkartayım dedim

    Şimdi Focus 115 hp 0-100 10.5sn, ara hızlanmalarda tatmin edici değil. En azından 140hp civarı olursa 8-9 sn lere düşer 0-100 hızlanması. Ara hızlanmalarda da daha tatmin edici olur. Fakat yukarıdaki arkadaşın söylediği gibi Tork'u arttırmak lazım. Yani Atmosferik araçlar zaten 4.000dd den sonra açılıyor bildiğim kadarıyla. En aından düşük devirlerde dahaa yüksek tork alma imkanımız yok mu? Beygirle birlikte?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik dizel motor.
    9 yıl önce açıldı
    Benzinli Motor İdeal Devir
    4 yıl önce açıldı
    Atmosferik motora turbo montajı
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Atmosferik benzinlide bence Torque artırıcı birşeyler yapmak lazım.
    Alt devirlerde yüksek Torque olursa tüketim düşer.
    Ne yapmak lazım bilmiyorum.
    Supercharger takınca araç süper hızlanıyor diye biliyorum.
    Supercharger takmak en mantıklısı sanırım.


    evet supercharger alt devirlerde motora aşırı hava basan bir sistem. genelde amerikanlar kullanır. türkiyede sonradan sc takan görmedim. montajı turbo sistemine göre daha zor sanırım araca özel kit olması lazım. motor kasnağından güç alması için.
  • Focus 1.6'ya göre maalesef sayılan modifiye parçaları pek yok piyasada.

    Örneğin dereceli egzantrik,header manifolt ya da cold air intake kit..

    En fazla custom el yapımı header-düz boru-son susturucu ve filtre değişimi yapabilirsiniz.O da bi nebze iyileşme sağlar sağlarsa..

    Yerinizde olsam 1.6 Tdci alıp;chip atıp;130-135 hp'leri rahat rahat alırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SieGeRRR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: SieGeRRR

    Şimdi bildiğimiz gibi Turbo beslemeli araçlarda Chiple birlikte tatmin edici bir beygir artışı sağlanıyor ancak atmosferik benzinli 1600cc 115-120 beygir bir arabada sadece chiple bu artışı sağlayamıyoruz. Yani aslında öğrenmek istediğim;

    115-120hp gibi bir güce sahip atmosferik araçta 140-160 hp leri elde etmek için neler yapmak gerekir?

    Araç nedir? Benim ilgi alanım oluyor da atmosferik araçlar, yardımcı olmak isterim


    Şu anda 2007 Focus.

    Ama yazın değiştirip Mini Cooper alma ihtimalim de var 120hp liklerden , Focus'la devam etme ihtimalim de.

    O yüzden ikisini de bir soruyla aradan çıkartayım dedim

    Şimdi Focus 115 hp 0-100 10.5sn, ara hızlanmalarda tatmin edici değil. En azından 140hp civarı olursa 8-9 sn lere düşer 0-100 hızlanması. Ara hızlanmalarda da daha tatmin edici olur. Fakat yukarıdaki arkadaşın söylediği gibi Tork'u arttırmak lazım. Yani Atmosferik araçlar zaten 4.000dd den sonra açılıyor bildiğim kadarıyla. En aından düşük devirlerde dahaa yüksek tork alma imkanımız yok mu? Beygirle birlikte?


    Düşük devirde almak biraz zor. ti vct motorun modifikasyonunu da pek duymadım elbette vardır. Ama fazlaca zahmetli olur illa birşeyler yapmak istiyorum derseniz filtre eksoz ve farklı bir yazılımla biraz daha rahat ve gürültülü yapabilirsiniz




  • Yardım etmeye çalışan herkese teşekkürler, sanırım hondalar için falan daha fazladır bu modifiye parçaları. Onlarda çok rağbet var.

    Ne yapalım, olmazsa dizel alır chipleriz. Motor sesi benzinli gibi olmaz ama en azından daha kolay ve daha ucuz bir şekilde performans elde ederiz

    Araba kesinleştiğinde tekrar hortlatırım bu konuyu
  • arkadaşlar benimde 2007 mıtsubıshı lancerım var benzınlı 4g18 1.6 98 bg 150 torklu bı arac bu aracın performansını nasıl arttırabılırız malıyetı hakkında bılgı verbılırmısınız
  • konu biraz hortlayacak ama görünce dayanamadım bende de 2007 lancer var duyduğum kadarıyla ülkemizde bu araba için çok fazla parça olanağı yok zaten ülke genelinde bu araçtan fazla yok

    ayrıca belirtmek isterim bizim araçların 4g18 motoru maksimum 151 nm olan torkun 145ini 2500 devirde üretiyor ve ondan sonra 4000 devire kadar 145@2500 - 130@3100-151@4000 şeklinde oluyor bu sayede orta devirde gücünü hissettiriyor. Bu aracın gücü yazılımla artabilir (arap ülkelerindeki lancerlar 122 bg@6000 devir) ama bizim ülkemizde ve genel olarak avrupada emisyon değerlerine uyması ve düşük tüketim değerlerine ulaşılması için 5000 devirde 98 bg sağlayan yazılımı uygun bulmuşlar bunun üstünde oynanabilir 5000-6000 devir aralığı oynamaya çok müsait (özellikle 5500 devirden sonra araç resmen tork fakirine dönüyor) ama bunun sonucunda ekonomik olsun diye üretilen bu motor bir benzin içicisine dönüşebilir.

    ben açıkçası bu motorla oynamayı da pek uygun bulmuyorum motorun tork bandı gayet başarılı kısa vites oranları sayesinde hızlanması güzel ve tork bandının alt devirde nispeten diğer araçlardan güçlü olması sayesinde de gaza fazla yüklenmem gerekmiyor özellikle yokuşlarda bu sayede çoğu 1.6 motordan az yakıyorum (ortalama 6.5-7 lt arası)

    saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !!!V8 POWER!!! -- 9 Şubat 2013; 2:29:04 >




  • Bence Lancer'daki düşüklüğün sebebi yazılım değil, egzantrik.

    Proton 416'larda da Mitsubishi üretimi motor kullanılıyor. Doğuda satılan 416'lar 115 beygir ancak Avrupa'ya gönderilen 416'lar emisyon kurallarından dolayı egzantrikle 95 beygire düşürülmüş.
  • focus u sat pıyasa değeri kaç bin tl ederse ona göre 3-5 bişey koy bi tane 2007-2008 vw golf tsi al ozman her yönden tasarruf edersin...hem yakıttan hemde 140 lık olanları var tsi motorlarda çift besleme turbo -kompressör var araçta 220 nm tork 140 bg güç, yakıttta düşük bide araç vw olunca tadından yenmiyor....super araba tavsiye ederim madem arabayı değiştirmeyı düşünüyorsun 0-100 8.5 sn falan 220 kmh azami hızı var ama düz yolda 250 yi gösterirsin rahat....saygılar...
  • blueprinting ve port polishing denenebilir, iridyum buji, direkt hava filtresi, hafif dereceli bi ekzantrikle ve yazılımlada biraz oynandımı yine tatmin edici sonuçlar ortaya çıkar, direkt egzostu ben pek sevmiyorum...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.