Şimdi Ara

Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016 (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
190
Cevap
5
Favori
7.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Atmosferik 1.4 75 bg motorlu bir araca sahip birisi olarak.. Tdi diyorum gerisi yalan dolan.

    Rampada bayılmıyor az yakıyor daha ne olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meldowkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rotary eXperimental-7

    quote:

    Orijinalden alıntı: meldowkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    hangisi az yakarsa



    Atmosferik mazda skyactiv VW tsi den daha az yakıyor





    Mazda 3 1.5 skyactive man 5.1 karma
    Vw golf 1.2 tsi man 4.9 karma

    1.2 tsi 105hp 1.6 skyacitv 120hp madem kıyaslayacaksın 1.4 122tsi golfle kıyaslasana...bakalım kim az yakıyormuş...

    e o zaman al

    1.3lt skyactiv

    Hacim : 1.298 cc

    Sıkıştırma oranı : 14:0:1

    Maksimum Güç : 62kw / 84bps @ 5400 rpm

    Maksimum Tork : 112 Nm @ 4000 rpm

    Ortalama Yakıt Tüketimi 3.1lt

    oldumu?





    Performansları yakın olanlatı kıyasladım. 110luk golf 120lik mazda 3den daha perdormanslı olmasına rağmen daha az yakıyor. O zaman 2.0 tsi'la kıyaslayalım size göre.

    1.2 105hp golfün performansı mazda 3 ten daha iyi değil...siz hangi 110hp lik golften bahsediyorsunuz onu da anlamadım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rotary eXperimental-7

    quote:

    Orijinalden alıntı: meldowkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rotary eXperimental-7

    quote:

    Orijinalden alıntı: meldowkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    hangisi az yakarsa



    Atmosferik mazda skyactiv VW tsi den daha az yakıyor





    Mazda 3 1.5 skyactive man 5.1 karma
    Vw golf 1.2 tsi man 4.9 karma

    1.2 tsi 105hp 1.6 skyacitv 120hp madem kıyaslayacaksın 1.4 122tsi golfle kıyaslasana...bakalım kim az yakıyormuş...

    e o zaman al

    1.3lt skyactiv

    Hacim : 1.298 cc

    Sıkıştırma oranı : 14:0:1

    Maksimum Güç : 62kw / 84bps @ 5400 rpm

    Maksimum Tork : 112 Nm @ 4000 rpm

    Ortalama Yakıt Tüketimi 3.1lt

    oldumu?





    Performansları yakın olanlatı kıyasladım. 110luk golf 120lik mazda 3den daha perdormanslı olmasına rağmen daha az yakıyor. O zaman 2.0 tsi'la kıyaslayalım size göre.

    1.2 105hp golfün performansı mazda 3 ten daha iyi değil...siz hangi 110hp lik golften bahsediyorsunuz onu da anlamadım?

    Normal satılan 110luk golften bahsediyorum. Sizin haberiniz yok galiba artık 105lik golf satılmıyor.

    Golf 110 hp manuel
    0-100 9.9 sn
    Max hız 195 km/sa
    Karma tük 4.9

    Mazda 3 120 hp manuel
    0-100 10.4 sn
    Max hız 190 km/sa
    Karma tük 5.1 lt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-D6E722B50 -- 4 Ocak 2016; 7:30:33 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Atmosferik-Turbo farkı

     Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016


     Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016


    ayıp deil mi hocam seviye yerlerde




  • Motorları ile ünlü markalar bile günümüzde çoğunlukla turbo beslemeli motor kullanıyor / kullanacak.

    Bu şartlarda ülkemizde de tercihim açık ara turbo benzinli.
  • Ben hep atmosferik motor kullandım bugüne kadar. Lpg taktırdım direk sıfır araç alıp. Ekonomi olarak sıkıntı yok.
    Ama turbo motorlar hem güç hemde ekonomi olarak dikkat çekiyor. Tek sorun yeterince denenmemiş olması.
    Kendini ispatlayınca yaygınalaşacaktır
  • @mvn_
    Senelerdir Turbo-Dizel kullanırım psikolojim bozulmadı ve Turbo ile ilgili bir sorunda yaşamadım. Elimin altından bir sürü turbo dizel motor geçti. 1.8 TDCI, 1.5 dCi, 1.5 CRDİ ve 1.6 CDTI bu motorlarda dediklerinizin hiçbirini uygulamadım Turbo hala sağlam.

    @Kergit
    Turbo Motorlar nasıl oluyor da yeterince denenmemiş ve kendini ispatlamamış oluyor? Öyle bir yazmışsınız ki sanki Turbo 7-8 sene önce icat edilmiş gibi. Turbo Motorlar 1962 yılından beri hayatımızda ve şahsi fikrim Turbo'nun kendini kanıtladığı yönünde.

    Konuya gelirsek Mustang gibi arabaların zevki gerçekten Atmosferik Motor olunca çıkıyor ama küçük hacimli (2.0 Litre ve aşağısı) benzinli motorlarda bazı istisnalar hariç kesinlikle Turbo olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    @mvn_
    Senelerdir Turbo-Dizel kullanırım psikolojim bozulmadı ve Turbo ile ilgili bir sorunda yaşamadım. Elimin altından bir sürü turbo dizel motor geçti. 1.8 TDCI, 1.5 dCi, 1.5 CRDİ ve 1.6 CDTI bu motorlarda dediklerinizin hiçbirini uygulamadım Turbo hala sağlam.

    @Kergit
    Turbo Motorlar nasıl oluyor da yeterince denenmemiş ve kendini ispatlamamış oluyor? Öyle bir yazmışsınız ki sanki Turbo 7-8 sene önce icat edilmiş gibi. Turbo Motorlar 1962 yılından beri hayatımızda ve şahsi fikrim Turbo'nun kendini kanıtladığı yönünde.

    Konuya gelirsek Mustang gibi arabaların zevki gerçekten Atmosferik Motor olunca çıkıyor ama küçük hacimli (2.0 Litre ve aşağısı) benzinli motorlarda bazı istisnalar hariç kesinlikle Turbo olmalı.


    Hocam genel manada söylemedim bunu. İcadı çok eski olabilir.
    Ben şahsen Tsi yada TCe motorun kaç km gideceğini kestiremiyorum




  • Bi bitmediniz lan bi bitmediniz. Çocuk oltayı atmış, 1 ocak'ta konuyu açmış, kaç kişiyi avlarım diye "yıl olmuş 2016 atmosferik mi turbo mu?" diye konu açmış, siz de sazan gibi gene atlamışınız oğlum!

    Neyse, her araba güzel. Ben sizin gibi bu konuya taraf değilim. Zira,

    -57 chevrolet 5200cc V8 (namıdiğer "fındık V8") karbüratörlü.
    -58 chevrolet 4400cc I6 (namıdiğer "big block 6") karbüratörlü.

    Şu anda kullandığım araçlar olan Subaru Legacy 2.0i atmosferik, Audi A3 1.8tfsi da turbolu.

    İlk kullandığım araç 1980 Chevrolet Silverado idi. İlk ana artere çıktığım araç da 1957 Belair idi.

    Araba kullanmakta ustalaştığım araç Saab 900 SE Turbo idi. Bugünün homo turbo arabalarına benzemez. Eski tip turbo araçtır. Kodu mu oturtur. Yüksek basınç, gerçek turbolu araçtır.

    Aynı dönem evde Opel Frontera 2.2 ecotec vardı.

    Sonra Volvo S60 2.0T'ye bindim bir süre. Saab'dan sonra tatsızdı.

    BMW Z4 2.0i'ye bindim bir süre. Bir süre Focus 1.6tdci'a bindim. Aynı dönem evde bir de 2.0 tdci S-max vardı.

    Ve söylüyorum:

    Atmosferik-Turbo tercihi duruma göre yapılmalı. Duruma göre biri iyidir, duruma göre diğeri. Turbo'yu hiçbir zaman motor büyüklüğü yerine alternatif görmem. Yani 1.6 atmosferik alacağıma 1.2 turbo almam. Denk değildir. Yemeyin kendinizi. 1.6 atmosferiğin havada karada iyi olacağı bariz alanlar olacaktır. Öbürünün avantajları ise çok kısıtlı kalacaktır. 1.4 turbo ile 1.6 atmosferik karşılaştırılır. 1.4 turbo birkaç konuda üstün gelir. Benim turbo'ya bakış açım net. 1.6 atmosferik yerine 1.6 turbo varsa tabii ki tercihimdir. Özellikle gerçek turbo döneminde gerçek turbo otomobiller kullanmış biri olarak, turbo'yu performans için ararım. Ekonomi için değil. Gay-guy new-age işlere karşıyım. Salyangozdan hallice büyüklükteki bıdık turbolara da uyuz oluyorum. Hani bilin diye söylüyorum, hepimiz oyuncak arabalara biniyoruz.

    O yüzden tartışmanız gereksizdir. Oyuncak araba sınıfında işinize ne geliyorsa onu alınız. Boşa tartışmayınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cleveland Cavaliers

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Atmosferik-Turbo farkı

     Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016


     Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016


    ayıp deil mi hocam seviye yerlerde



    neresi ayıp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 4 Ocak 2016; 12:31:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Atmosferik-Turbo farkı

     Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016


     Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016




    çok iyi özetlemişsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Wankel

    Arkaya da tanker bağladın mı, off... Tadından yinmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melikulupinar

    quote:

    Orijinalden alıntı: baba0392

    Wankel

    Arkaya da tanker bağladın mı, off... Tadından yinmez.



    ne atmosferik ne turbo besleme
    en iyisi wankel





    SESE BAK HELE BU NE YAAAAA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 4 Ocak 2016; 14:47:57 >




  • lpg candır, gerisi heyecandır..
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    hocam sen bilirsin turbo daha mantaklık degıl mı ama ülkemizde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Hağla turbo diyen var + 3000 cc Atmosferik kullanmadan turbo diyenlerede hastayımm

    :) 2500 CC üzeri Turbo kullanmamışsın belli ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cleveland Cavaliers

    hocam sen bilirsin turbo daha mantaklık degıl mı ama ülkemizde?

    Önemli bir farkı yok. Türkiye'de çoğu kullanıcının gayet az yol yaptığı düşünülürse %5-%6 yakıt farkına gerçekten değmez.

    Amacın ne olduğu çok önemli. Aracın nasıl ve nerede kullanıldığı çok önemli. Aracın ağırlığı çok önemli. Bu gibi kriterlere göre atmosferik büyük hacim, turbo küçük hacim araba arasında seçim yapılmalı.

    - Sabit ve yüksek hızla seyehat ediliyorsa mesela, turbo araba istemem, atmosferik daha az yakacaktır.

    - Eğlence istiyorsam mutlaka turbo isterim. Ancak baktığım atmosferik araçlardan çok daha küçük hacimli turbolara bakmam. Yakın hacimli turbolara bakarım.

    - Ekonomi yapmaksa amacım zaten saplarım LPG'yi. "Turbo LPG uyumu açısından kötüdür." tezi de çok eskide kalmış (10 yıl kadar eskide kalmış), geçersiz bir savdır. Doğrudan enjeksiyonlu olmayan, turbosu çok yüksek basınçlı olmayan her araca LPG takılır. Yani ekonomi için LPG taktıranların Turbo'dan kaçmasına da gerek yoktur aslında.

    Ekonominin en belirliyici faktörü aracın ağırlığı ve şanzıman uyumudur. Motor sonra gelmekte. Çünkü motorda mesele verimdir. Üç aşağı beş yukarı çoğu motorun verimi birbirine benzerdir. Basarsan çok yakar, basmazsan az yakar. Motorun gücü arabaya yeterli geldiği, size sürekli dip gaz bastırmadığı sürece, benzer güçlerdeki motorlar benzer yakıt tüketimlerine sahip olur.

    Firmaların açıkladıkları ortalama yakıt verileri KÜLLİYEN yalandır. Benim Legacy 8 litre yakar imiş şehir içinde. Ben en ekonomik kullanımımda 11 litrenin altını görmedim. Benim normal kullanımımda 12.5 litre yakıyor. Biraz sert kullansam 13.5 litre yakıyor. Ortalama yakıt verilerini ciddiye almamak lazım. Mantık basit: yakın güçlerdeki iyi otomobiller arasında hafif olan az yakar, daha iyi gider.

    Bunun dışında turbo araçların avantajlı olduğu konular var. Atmosferik araçların avantajlı olduğu konular var. Bir otomobilden ne istediğinize göre, ne için kullanacağınıza göre, ne kadar süre, kaç km kullanacağınıza göre size uygun olan motor tipi değişir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cleveland Cavaliers

    hocam sen bilirsin turbo daha mantaklık degıl mı ama ülkemizde?

    Önemli bir farkı yok. Türkiye'de çoğu kullanıcının gayet az yol yaptığı düşünülürse %5-%6 yakıt farkına gerçekten değmez.

    Amacın ne olduğu çok önemli. Aracın nasıl ve nerede kullanıldığı çok önemli. Aracın ağırlığı çok önemli. Bu gibi kriterlere göre atmosferik büyük hacim, turbo küçük hacim araba arasında seçim yapılmalı.

    - Sabit ve yüksek hızla seyehat ediliyorsa mesela, turbo araba istemem, atmosferik daha az yakacaktır.

    - Eğlence istiyorsam mutlaka turbo isterim. Ancak baktığım atmosferik araçlardan çok daha küçük hacimli turbolara bakmam. Yakın hacimli turbolara bakarım.

    - Ekonomi yapmaksa amacım zaten saplarım LPG'yi. "Turbo LPG uyumu açısından kötüdür." tezi de çok eskide kalmış (10 yıl kadar eskide kalmış), geçersiz bir savdır. Doğrudan enjeksiyonlu olmayan, turbosu çok yüksek basınçlı olmayan her araca LPG takılır. Yani ekonomi için LPG taktıranların Turbo'dan kaçmasına da gerek yoktur aslında.

    Ekonominin en belirliyici faktörü aracın ağırlığı ve şanzıman uyumudur. Motor sonra gelmekte. Çünkü motorda mesele verimdir. Üç aşağı beş yukarı çoğu motorun verimi birbirine benzerdir. Basarsan çok yakar, basmazsan az yakar. Motorun gücü arabaya yeterli geldiği, size sürekli dip gaz bastırmadığı sürece, benzer güçlerdeki motorlar benzer yakıt tüketimlerine sahip olur.

    Firmaların açıkladıkları ortalama yakıt verileri KÜLLİYEN yalandır. Benim Legacy 8 litre yakar imiş şehir içinde. Ben en ekonomik kullanımımda 11 litrenin altını görmedim. Benim normal kullanımımda 12.5 litre yakıyor. Biraz sert kullansam 13.5 litre yakıyor. Ortalama yakıt verilerini ciddiye almamak lazım. Mantık basit: yakın güçlerdeki iyi otomobiller arasında hafif olan az yakar, daha iyi gider.

    Bunun dışında turbo araçların avantajlı olduğu konular var. Atmosferik araçların avantajlı olduğu konular var. Bir otomobilden ne istediğinize göre, ne için kullanacağınıza göre, ne kadar süre, kaç km kullanacağınıza göre size uygun olan motor tipi değişir.

    anladım hocam bizim broadway var 98model ben onla 0 çizip drift atıyordum o zaman ilerde benim için en mantıklısı turbo olucak.tşk ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cleveland Cavaliers

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Atmosferik-Turbo farkı

     Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016


     Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016


    ayıp deil mi hocam seviye yerlerde

    Resme bakip Aklından neler geçtiğine bağlı

    Gorsel benzetmeyle ikisi arasindaki farki anlayanlar anladı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Millet neyin kafasinda anlayamadim. Herkes tokyo drift hizli ve ofkeli kafasiyla konusuyo

    Gunumuzde turkiyede compact sinifta 1.6 -1.8 - 2.0 turbosarjli benzinli araba gordunuzmu ? Goremezsin.

    Zaten 1.6 atmosferik motora saglam bi turbo koyarsan al sana spor araba olur.

    0.9 1.2 1.4 turbo benzinlileri compact sinifta dayayip geciyorlar iste ne bekliyosunuz beyler??

    Millet yok 3.8 mustang soyle gider yok v8 motor bi araba vardi soyleydi. Ulan nereye gidiyon o arabayla km de yakar 2 lira.

    Hic bir forumda 60 milyarlik araba ariyorum bozulursa masrafi kol gibi olsun, serviste gecirsinler ,100 km de 18 litre yaksin diye araba arayan gormedim ben. Az yaksin konforlu olsun, malzeme kalitesi iyi olsun, kronik arizasi olmasin vs vs.

    Trilyonluk adamsan bunlarin hicbirini soylemiyorum zaten kimsenin hakkina girmeden kafana gore takil. Ama forumda mantikli olarak fiyat performans olarak elindeki paraya en ideal arabayi arayanlar burda bi anda drag yariscisi kesiliyor.

    1.6 atmosferik al taktir lpgli kullan az yaksin, 1.6 dizel al temiz temiz kullan birader ne bekliyonuz? Sifirdan yuze 8 saniyede ciksa nolur 12 saniyede ciksa nolur?


    Hiz tutkum var diyenlere de ayar oluyorum. Turkiyede sadece istanbulda var trafige kapali pist. Nerde koreltiyosun bu hiz tutkunu kardes? Sen zevk alcan diye kimsenin hayatini tehlikeye atamazsin. Birakin su isleri. Araba bu yahu biniyon gidiyon iste. Cok paran varsa konforlu gidiyon daha az paran varsa daha az konforlu...

    En fazla arabam guclu olsun yokusta tikanmasin dersin eyvallah. Git al 1.6 dizel hicbiyerde tikanmaz biter gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.