Şimdi Ara

Atmosferik Mi? Turbo Besleme Mi? Yıl Olmuş 2016 (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
190
Cevap
5
Favori
7.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbolu araçlarda yokuşta atmosferiği kullanmayı bilmeyenler için arabayı bayıltabilirler.Atmosferiğe binenler karakteristiğini bilmedikleri için atmosferiği bayıltmaz yoluna devam eder.Ama bilmeyen için atmosferik motor aklında boktan bir motor olarak kalabilir
    Turbo motorlarda sürekli gazlarsanız Turbo zarar görebilir ama o kadarda hassas değil.Abartılacak bir yanı yok.
    Yani atmosferiğe göre elbet daha dayanıksızlar bu açık ve net ama abartıldığı kadar hassasta değil.
    Zevk meselesine gelince o kişiden kişiye göre değişir.Atmosferik motorda devir çevirmek devir çevirdikçe arabanın dahada bi yürümesi hoşuna gidebilir.
    Ama alt devir ve rampada Turboya göre daha düşük performans hoşuna gitmeyebilir

    O sürüş keyfi değişir diye düşünüyorum.Atmosferikten Turbo 110 beygirlik dizele geçen arkadaşımın motor hakkındaki izlenimi şu.
    ''Ya abi tamam bu arabada Turbo veya tork her neyse onlar varda benzinli atmosferiğin o devir çevirmesini ,sesini bile özledim '' şeklinde ifade kullanmıştı.
    Yani sürüş keyfi değişir kişiye göre onu belirtmek lazım.Kısacası 2 motorlarda güzel motorlar ikisininde çok seveni ve hastası var.Ben hem atmosferik hem turbo ikisinde seviyorum ikisininde keyfi başka oluyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobil alemi -- 1 Ocak 2016; 23:39:16 >




  • Her zaman atmosferik. Her an güç ayağının altında.
  • Atmosferik tabiki ama kullandığımız fındık atmosferikler değil (1.6-2.0-2.5 gibi) atmosferik olacaksa en az 3.0 olmalı onun altındaki atmosferikler normal teknolojili olanlar (vti 160hp honda gibi olanlar hariç) gitmiyor kendimizi kandırıyoruz aracım 1.6 120 beygir lpgli düzde çok güzel gidiyor fakat bazen izmite giderken dönüşte Dilovası rampalarini gidenler bilir hızım düşmesin araba zorlanmasin diye 5ten 3e atıyorum buda hiç hoş olmuyor açıkçası ülkemizde vergi sistemi orantisizligindan dolayı insanlar bu şekilde mağdur oluyor (yakıt olayını kalmadım bile). En büyük hayalim ise Busso 3.2 v6 250hp olan alfa romeo 156 sahibi olmak Türkiye'de bir adet var kırmızı renkli çok hoşuma gidiyor.Almanyada şahin parasına bu araçlar alınabiliyor en çokta ona yanıyorum! İçimi döktüm teşekkürler. Herkese iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslinda atladiginiz birsey var...golf 5 lerde kullanilan ilk nesil tsi 140 beygir olanlar.belli bir devire kadar turboyu devreye sokmuyor.
    Ilk debriyaja basmanizla birlikte kompresor devreye giriyor.
    Ve bu araci cok rahat 2000 devir altinda kullanmaniza olanak sagliyor
    Nasil diyeyim size..
    1. Vites ile giderken mesela 20 km hiz diyelim.. Direk 6. Vitese. Takabilirsiniz ve arac kompresorun destegi ile cogu dizelde bile olmayan bir cekis gucuyle hic ikiletmeden alip yuruyor.
    Yani buda demektirki.. Benim gorusum butun araclara kompresor uygulamak lazim dusuk devirde hem dusuk yakit tuketimi hemde cok yuksek cekis gucu sagliyor..
    Inanin ben bu arabanin hem alt devirlerinden hemde ust devirlerinden cok memnunum.
    Yakit tuketimimden gayeet memnunum antalya ici trafikte 7.5. 8 litre civari geziyorum birde 140 beygirlik bir aracla
    Diyorumki neden 110 luk tsi motorlara veya baska araclara 100 beygir ve muadili araclara kompresor uygulanip bu sistemden yararlanmazlar anlamis degilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzin pahali olmasa turbo benzin derdim

    Ama su durumda atmosferik+lpg

    Zaten baska da bir esprisi yok atmosferigin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meldowkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    hangisi az yakarsa



    Atmosferik mazda skyactiv VW tsi den daha az yakıyor





    Mazda 3 1.5 skyactive man 5.1 karma
    Vw golf 1.2 tsi man 4.9 karma

    1.2 tsi 105hp 1.6 skyacitv 120hp madem kıyaslayacaksın 1.4 122tsi golfle kıyaslasana...bakalım kim az yakıyormuş...

    e o zaman al

    1.3lt skyactiv

    Hacim : 1.298 cc

    Sıkıştırma oranı : 14:0:1

    Maksimum Güç : 62kw / 84bps @ 5400 rpm

    Maksimum Tork : 112 Nm @ 4000 rpm

    Ortalama Yakıt Tüketimi 3.1lt

    oldumu?




  • matrix506 kullanıcısına yanıt
    Bence göstergede sıkıntı var. Rölanti devri 1500 olmaz, ayrıca ses 10 bin devir gibi gelmiyor.

    10 bin budur

  • Turbo kesinlikle. O koltuğa yapıştırma hissi yeter.

    Atmosferik diyenleri rampa çıkmaya davet ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence turbo ani verdiği tepkiler yeterli :) bozulursa kısmıyla ilgilenmem yakit sorun olmassa keyfime bakarım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugünün atmosferik sevicileri japoncular genelde.
    kendilerindeki 25,30 senelik atmosferik motorlu arabalarının, ederinin 10-20 milyar üzerinde fiyatla sahip oldukları için bir şekilde savunma mekanizması geliştirmek zorundalar. O yüzden fanatizm kokan hareketlerle biraz konuyu saptırabilirler.

    Turbo detaydır , ayrıntıdır , sağlamlıktır ve yüksek mühendislik demektir. Atmosferik motorun dökümünden daha sağlam ve dayanıklı döküm ister, verimli çalışmak için iyi bir yağlama iyi bir soğutma ister yani Daha iyi bir mühendislik ve daha yüksek maliyet ister. Zaten dünya piyasasının bundan sonraki seyiri de atmosferiğe değil turboya olacaktır. Bir nevi karbüratörden enjeksiyon sistemine geçiş gibi bir durum...
  • fark etmez araba benim olsunda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    kesinlikle atmosferik motor gaz pedalına istediğin kadar istediğin süre kadar bas sıfır sıkıntı yakıt ekonomiside cabası dünyanın en ucuz bakım maliyetine sahip olması sürüş zevki yüksek devir çevirmesi turboya geçiş yapacaksamda atmosferiğe turbo takarım.

    atmosferige turbo takınca değişik bişey mi oluyor?
  • Hacme,zevke,paraya,kullanilan bölgeye gore değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle baskı balata yeni bir atmosferik bir turbo eder herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu nasıl soru şaka gibi gibi olmuş :) . gülmekten uyuyamam da şimdi :)) ..
  • şöyle bir sesi verecek turbo motor azdır ciğerden geliyor maşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rotary eXperimental-7

    quote:

    Orijinalden alıntı: meldowkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: matrix506

    quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    hangisi az yakarsa



    Atmosferik mazda skyactiv VW tsi den daha az yakıyor





    Mazda 3 1.5 skyactive man 5.1 karma
    Vw golf 1.2 tsi man 4.9 karma

    1.2 tsi 105hp 1.6 skyacitv 120hp madem kıyaslayacaksın 1.4 122tsi golfle kıyaslasana...bakalım kim az yakıyormuş...

    e o zaman al

    1.3lt skyactiv

    Hacim : 1.298 cc

    Sıkıştırma oranı : 14:0:1

    Maksimum Güç : 62kw / 84bps @ 5400 rpm

    Maksimum Tork : 112 Nm @ 4000 rpm

    Ortalama Yakıt Tüketimi 3.1lt

    oldumu?





    Performansları yakın olanlatı kıyasladım. 110luk golf 120lik mazda 3den daha perdormanslı olmasına rağmen daha az yakıyor. O zaman 2.0 tsi'la kıyaslayalım size göre.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye şartlarını gözardı ederek cevap verecem.

    3.0'a kadar turbo mantıklı, fakat sonrası kesinlikle atmosferik tercihim olur.

    E60 M5 5.0 v10 motorun sesini bi dinleyin; bir de F10 M5 4.4 v8 biturbo'nun. arada dağlar kadar fark var.
    Ayrıca E60 soluksuz bir şekilde 330'a kadar çıkarken F10 tıkanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 2 Ocak 2016; 8:10:03 >
  • Ne turbo korkusu var be kardeşim 200.000 kmdir kullaniyorum tık yok keyfi yeyer bozulsa da ne olucak 1500 liraya gider yenisini alirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Darklord Sauron

    Bence göstergede sıkıntı var. Rölanti devri 1500 olmaz, ayrıca ses 10 bin devir gibi gelmiyor.

    10 bin budur






    haklısınız sesden belli ediyor videoyu bugün detaylı inceledim en fazla olsun olsun 7500 devir çevirir o alet
    rx8 sesi 10300 devir çevirmesi offff be içimin yağları eridi

    ölmeden önce sahip olmak istediğim araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix506 -- 2 Ocak 2016; 9:44:11 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.