Şimdi Ara

Atmosferik Benzinli Kullanma Pişmanlığı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
244
Cevap
3
Favori
17.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1. araç kullanmayı bilmiyorsunuz,
    2. aracınıza bakım yaptırmıyorsunuz,
    3. genelleme yapmayın. 15 yıl öncenin motor teknolojisi ile bugün aynı mı?
    4. kahve muhabbetlerine kanmayın,
    5. vs. vs.

    bu liste uzar da gider...
  • 10litre /100km atmosferik benzinli için ideal bir oran. Lpg de 13-14 litreyi bulacak fakat birim fiyattan kazanç sağlar. Montajı vs ancak uzun vadede kurtarırsa kurtarır.

    Hem gaz basayım hem az yaksın olayı turbo dizelde olur.
    Satın hocam makinayı. Küçük bi cdti corsa yada 1,5 clio2 yasa clio3 bakın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şehir içi 10 litre atmosferik araba için normal. Sizin aracınızın fabrika verisi zaten 8 litre. Aracınızı alırken bu verilere hiç bakmadınız mı hocam?

    Keşke şu konuyu açtığınız gibi aracınızı alırken de forum üyelerine fikirlerini sorsaydınız.

    Ayrıca tüpün gerekliliğini ispatlayan bir olay anlatayım sizlere;
    2005 senesinde 1.4i Renault Broadway almıştık, 60000 km’de. Araçta tüp yoktu, bir süre kullanalım sonra duruma göre bakarız dedik. Araç yanlış hatırlamıyorsam 10-12 litre arası benzin tüketiyordu şehir içinde. O zamanlar benzinin litre fiyatını hatırlamıyorum fakat 3 lira hatta altında diyebilirim. Bu bize çok pahalı geldiğinden ekseriyetle tüp taktırmıştık. Yakıt tüketimi 12-13 litrelere çıktı tüpte fakat litre başına yarı yarıya hatta daha az bir ücret ödüyorduk. O aracı tam 10 yıl 200.000 km kullandık. :)

    Şu an ise dizel Megane 2 kullanıyoruz, iyi ki dizel almışız diyoruz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zvjezdan

    Kapıda iki araç duruyor, Baleno 2500 km ortalaması 4.7 litre(ağırlıklı olarak şehir dışı yapıldı), dizel i20 ortalaması 4.3'idi. Performans dışında aşırı fark yok artık, teknoloji değişti ve gelişti. Hele ki Japonların atmosferikleri artık tam bir tüketim dostu, ekonomik olması için aracı tercih etmiştik; doğru karar vermişiz.
    Merhabalar...

    Suzuki Baleno tam otomatik vites mi? CVT mi oluyor?

    Ayrıca Swift hakkında bilginiz var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıda yazdım bakımları tamam ve acemi gibi kullanmıyorum düz yolda 2500-2800 devirde vites atıyorum. Motorun düşük devirlerde kalıp titremesine izin vermiyorum arkadaşlar açık açık yazdım dur kalk yapmamaya önem gösteriyorum ani gaz tepkimeleri yapmıyorum. Eğimli yolda viteste motor kendi devriyle iniyor. Depoyu pompa atana kadar fulledim 300 km gittim 29.7 litre civarı aldı. Aynı istasyon aynı pompa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PsyBeowulf -- 17 Haziran 2019; 11:34:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motorun benzinliden daha çok avantaj sağladığı iki durum vardır:
    1. Yılda 15.000 kmyi geçmek( Yılda 15.000 kmyi geçince yakıt+bakım masraflarıyla benzinliden daha ucuz hale gelir.)
    2. Motor çalıştırıldığında 20 kmden fazla yol gitmek(Dizel ısınana kadar ekonomik değildir.)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Hocam trafikteyken gaza basmadan kalkıyorsanız baskı balatanın ömrünü kısaltıyorsunuz demektir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akustik34

    Merhabalar...

    Suzuki Baleno tam otomatik vites mi? CVT mi oluyor?

    Ayrıca Swift hakkında bilginiz var mıdır?

    Alıntıları Göster
    Merhabalar, tam otomatik klasmanında CVT mevcut hocam. Bir ufak ek olarak sport modu var aracın ama 1.2 90 beygir araçtan çok büyük beklentiler olmaması gerekiyor. 12.3 saniye 0-100 süresi örnek olarak i20 otomatikten 2 saniye daha iyi ve 1.2 hacim sayesinde vergi avantajı var.

    Swift'te Baleno'yla aynı motor-şanzımana sahip. 1.2 Dualjet motor var, bu motor tamamen düşük tüketim için geliştirilmiş, lpg ve dizeli neredeyse aratmıyor. Şanzıman'da CVT mevcut aynı şekilde. Swift 11 saniye 0-100 süresine sahip, bu da 1.2 atmosferik bir araç için sürpriz rakam.

    Yurt dışında 1.0 turbo ve 1.2, 1.0 hafif hibrit üniteler bulunsa da Türkiye'ye distribütör sayesinde gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araciniz cok normal yakiyor sehir ici 30 litre 300 guzel deger yakit cok pahali oldugu icin size oyle geliyor 1.2 lpgli aracim 30 litreye 350 km gidiyor ama 100 liraya fulleniyor ama 30 litre benzin 200 lira

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı kaldırırken normal gaz veriyorum fazla verince patinaj çekip baskı balata ömrünü ve lastiğin ömrünü kısaltmak istemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elessar Eredhian kullanıcısına yanıt
    LPG’li araç için bu bir zarurettir, adam akıllı yol bilgisayarı çalışmaz, bir aldığın yer ile diğeri arasında 60 kuruş fark vardır, ucuza aldığında araç hacim olarak çok yakar, pahalı aldığın kimi zaman km olarak iyi gitmez, depoyu her zaman aldığın yerde fuller ölçersin onla da kuruş bazında mukayese esersen makul sonuca ulaşırsın. Yadeyse aynı model aynı tip LPG sistemli iki araç arasında %25 litre olarak fark çıkartabilirim. Litre olarak hesaplarsan her bir dolumda %10’dan fazla sapma bulursun bu da istatistik biliminde sonuca güvenilmemesi için bir sebeptir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gravaze -- 17 Haziran 2019; 12:4:17 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginmertk

    Hocam trafikteyken gaza basmadan kalkıyorsanız baskı balatanın ömrünü kısaltıyorsunuz demektir.
    tam otomatik konvertörlü şanzımanda hangi baskıdan, hangi balatadan bahsediyorsun, önce araçlar ve şanzımanlar hakkında bilgi sahibi ol, sonra ahkam kesersin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zvjezdan

    Merhabalar, tam otomatik klasmanında CVT mevcut hocam. Bir ufak ek olarak sport modu var aracın ama 1.2 90 beygir araçtan çok büyük beklentiler olmaması gerekiyor. 12.3 saniye 0-100 süresi örnek olarak i20 otomatikten 2 saniye daha iyi ve 1.2 hacim sayesinde vergi avantajı var.

    Swift'te Baleno'yla aynı motor-şanzımana sahip. 1.2 Dualjet motor var, bu motor tamamen düşük tüketim için geliştirilmiş, lpg ve dizeli neredeyse aratmıyor. Şanzıman'da CVT mevcut aynı şekilde. Swift 11 saniye 0-100 süresine sahip, bu da 1.2 atmosferik bir araç için sürpriz rakam.

    Yurt dışında 1.0 turbo ve 1.2, 1.0 hafif hibrit üniteler bulunsa da Türkiye'ye distribütör sayesinde gelmiyor.

    Alıntıları Göster
    Hocam şahsen 2017 model, 1.4 benzli, i20 ve Rio arasında kaldım. (Tam otomatik) Ancak yakıt sarfiyatı çok vs denildiği için Suzuki'nin bunu motor yapısıyla aza düşürmesi hasebiyle dikkatimi çekiyor.

    Ama işte Swift için arkaya 3 kişi sığmaz deniyor. Sığsa da i20 veya Rio gibi beklenti yüksek tutulmamalı deniyor. Neticede araç 1.2 motora sahip...

    Yani yakıt açısından Swift e de baktığım olmuştu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • degobar kullanıcısına yanıt
    Beyefendi ben size ahkam kesmedim ve merak etmeyin arabalar hakkında az çok bilgim vardır. Ayrıca yazınızda arabanızın tam otomatik olduğunu belirtmemişsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İyi gunler.
    Pismanlik demissiniz ama zaten getz alan buna mali durumu uygun olan biri nerede ise iki katin bedele sahip olacak bir turbo araci almaya niyeti olmaz,radarinda bulunmaz bu arclar.Ayni veya bir kac milyar daha fazla bedel odeyerek hangi turbo arci alacaksiniz.Atmosferik arac alan cogu insanin tercih nedeni lpg takilabilmesine imkan saglamasidir.Buna zaten tevessul etmeyerek boyuna gore agir bir arac ilave olarak 10lt banada fazla geldi en bastan bunu kabul etmis sayilirsiniz.
    Butcenizi rahatlatmak ,ki gorece uzun sure kullanmak istiyorsaniz aracinizi lpg uygulamasi yaptirmanizi salik veririm.
    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bütçe sıkıntı olmasa Turbo benzinli + otomatik her zaman.

    Bütçede biraz sıkıntı varsa Dizel + otomatik.

    Bütçe sıkıntılı ise LPG + Manuel.
  • 90'lı yıllarda popüler olan 2.0 atmosferik motor ~130hp ve 1200-1400 kilo arası araç ekolü hem seri hem az yakıyordu bence ideal kombinasyon bu olmalı.
    Ufak hacimli atmosferikleri ister istemez zorlayıp fazla yakmasına sebep veriyorsun, 1.2 cliolar şu yazdığım arabalarla aynı yakıtı yakıp yarısı kadar anca gidiyor.

    Örneğin Vectra B ve Laguna 1

    Babamda Laguna 1 vardı, 6.5-7 litre benzin ile geziyordu (ortalama)
    Amcamda Vectra B vardı, 6-6.5 litre LPG ile geziyordu (uzun yol ağırlıklı)

    İkisi de paket donanımına göre yol bilgisayarı, dijital klima, dört cam otomatik, geniş bagaj vs güzel özelliklere sahip araçlar. Gidip 1.2 clio alacağıma bu araçlardan birisini alırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Decent -- 17 Haziran 2019; 12:19:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginmertk

    Beyefendi ben size ahkam kesmedim ve merak etmeyin arabalar hakkında az çok bilgim vardır. Ayrıca yazınızda arabanızın tam otomatik olduğunu belirtmemişsiniz.
    İmzada aracım hakkında bilgi olmasaydı size bu şekilde hitap etmezdim, chevrolet araçların tam otomatik olduğunu cümle alem biliyor ama siz bu hususu atlamışsınız. O yüzden yazımda bilhassa araç ve şanzıman diye belirttim.
  • Bence sizin motorda bir sıkıntı var. Aktif olarak Hyundai Accent Era 1.5 CRDi-VGT ve Renault Fleuence 1.6 kullanıyorum. Accent dizel motor olduğundan dolayı düşük devirlerde çok güzel yürütüyor makineyi ama konfor kalite desen 0 bir araç. Işıkta durduğumda araba titremeye başlıyor. Ortalama yakıt tüketimi ise fazlasıyla avantajlı. Dün ışık yanmıştı 100 liralık benzin attığımda !/2 nin 1 altında durmuştu ibre ve ortalama 100 km de 5.5lt yakıyor. Fluence'a gelirsek yaşına ve fiyatına göre sağladığı konfor çok hoşuuma gidiyor ama 1.6 motor kasasına yetmiyor verimli olmuyor ve bu yüzden 100km de 8.5-9.0 lt yakıyor.
  • Clio 4 icon veya touch paket düşünüyorum. 1.2 ile 1.5 dci arasında fazla bir fark yok sıfırda almıyorum. 3-4 sene binerim rahat. Artık ibreye bakmak istemiyorum 100 tl atıp ne zaman attığımı unutmak istiyorum. Yokuşlarda aracın bayılmasını istemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.