Şimdi Ara

Atmosferik Benzinli Kullanma Pişmanlığı (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
244
Cevap
3
Favori
17.321
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DaYWaLkeR kullanıcısına yanıt
    Bizdeki active yani boş paket ama donanımsal değil, diğer araç astra h sedan 1.6 lpg’ydi. İlk kalkış ve yokuşta atmosferik pişmanlığını yaşatıyordu ama sürüş olarak daha zevkliydi. Şu an ise 1.6 thp var, turbo benzinli olunca artık hiç bir yönden aratmıyor güç olarak oldukça tatmin edici.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: civilengineer23

    Bizdeki active yani boş paket ama donanımsal değil, diğer araç astra h sedan 1.6 lpg’ydi. İlk kalkış ve yokuşta atmosferik pişmanlığını yaşatıyordu ama sürüş olarak daha zevkliydi. Şu an ise 1.6 thp var, turbo benzinli olunca artık hiç bir yönden aratmıyor güç olarak oldukça tatmin edici.
    E tabi 1.6 turbo benzinli astra daha iyi sınıf farkı var zaten. Hemde alman aracı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akustik34

    Arkaya 3 kişi sığar mı ne dersiniz hocam?
    Ayrıca 100 km'de 10 litreyi geçer mi? Var mı bi fikriniz..?

    Alıntıları Göster
    3 kişi sığıyor binen insanların çok iri yarı yada kilolu olmazsa.Ama bacakları açıp herkes yayılıp oturamaz.Dediğim gibi en güzeli alacağınız aracı görüp test etmek içinize sinmesi
    ,ben 10 lt yakacagını sanmıyorum aracın.Dediğim gibi en iyi karar kendinizin aldığı içinize sinerek binerek,görerek deneyimleyerek olur aklınızda birşey kalmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NazımHikmetRan

    Çok km yaptığı için dizel alanları anlıyorum ama dizel aldığı için çok km yapanları anlayamıyorum.
    Oda bir şey mi hocam,

    Senede maximum 5 bin km yapacak olup,
    dizel alayım az yaksın diyenler ve 18 bin lira dizel araç farkını alışta gömenler var.

    10 senelik yakıt parasını araç alırken peşin veriyorlar farkında değiller.

    Söyleyince de hala '' olsun ,az yakıyor ama'' diyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serar1453

    Yaklaşık 10 araç sahibi oldum,6 tanesi 0 km idi.

    Sadece 1 tanesi dizeldi,Tek pişmanlığım o arabadır.

    Sayfalarca dizel pişmanlıği hakkında yazabilirim.

    Biri deseki benzin 20 lt,dizel 5 lt yakıyor,genede dizel almam.

    Dizel aracı olup turbo,enjektör veya egr arızası için tamirciye gidenler beni anlayacaktır..
    Yakıt aldığınız yerde istasyonda yada kullandığınız markada sorun olabilirmi ? yıllardır dizel araç kullanıyorum (dci, multijet, tdci ) hiç turbo,enjektör veya egr arızası için servise tamire gitmedim şans belkide

    Atmosferik benzlinli arabayı bu yakıt pahalılığında kullanmak cidden sağlam bütçe ister.




  • NazımHikmetRan kullanıcısına yanıt
    Herkesin dünya görüşü farklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xmxksk kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.5 DCİ kangoo almıştım 2.el 160 binde ikinci araç olarak.

    Araç tanıdıktan ve kullanımını bildiğim araçtı.Sorunsuzdu.
    Buna rağmen 2 exper ve 2 ustaya gösterdik sıkıntı yok,motor süper dediler.

    Alır almaz ağır bakımını yaptırdım 2500 tl.

    Mazotu senelerdir kullandığım totalin iyi istasyonundan aldım sürekli.

    Turbo dizel araç kullanım şartlarına uyarak dikkatli kullandım.Zaten normalde de araclarımı dikkatli kullanırım.

    6 ay sonra EGR valfi bozuldu.hemen yaptırdım 1000 tl

    3 ay sonra yağ eksiltmeye ve kara duman atmaya başladı ciddi miktarlarda.Araçtan memnundum ve yaptırayım istedim.Bursa da gitmediğim tamirci neredeyse kalmadı bununla alakalı.Hepsinin ortak söyledikleri;


    Turbodan olabilir, sökmemiz lazım açmadan bilinmez.Açma 800,değiştirme 2500 tl

    BEN:turbodan çıkmazsa peki?

    Turbodanda olmayabilir,turbodan değilse sekman kurtarabilir.2500-3000 tl

    BEN:Eee.ya sekman kurtarmazsa peki?

    O zaman dizele rektefiye olmuyor,yeni motor lazım 14000 tl

    BEN:Alırken 2 exper ve ustaya gösterdim,motor % 90 çıktı hep ?

    Dizel motoru exper anlayamaz,soğuk kompresör testine sokman gerekiyordu.Geceden bırakacaktın,yarın öğlen aracı alacaktın.

    BEN:Peki şimdi sokalım teste anlayın motoru.

    Soksak bile motor bitik mi onu anlarız.Anlasak bile sıradan yukarıdakileri yapmamız lazım...

    Ha bide enjektörlerde de sıkıntı var,onlarda temizlikle düzelmezse 2500-3000 tl
    Mazot pompasında da çıkabilir birşey diyemeyiz.


    Yani dizel arıza yapınca malesef kesin konuşan tamirci yok.
    İlk etapta 2500+2500 vereceksin,olmazsa 14 bin daha bayılacaksın.Sonu yok.Zaten araç 30000 tl.

    Birde bu araç renault ve motoru standart 1.5 DCİ K9K idi,Yani ucuz.Volkswagen grubu fiyatları dahada korkunç.

    Böyle bir aracı kimseye satmayı ve insanları kandırmayı kendime yediremedim.O yüzden 0 km araç aldığım bayiye piyasadan çok ucuza bıraktım.kusurlarını bilerek kabul ettiler.

    Belkide benim başıma gelen talihsizlikti.bilemem.
    O yüzden varsın çok yaksın.atmosferik benzinli düz motor olsun.
    Dizel alıp 20 kuruş kar edeceksin yakıttan ama bir arıza durumunda masrafı çok ağır oluyor.

    Sizinde aracınızda inşallah hiç sorun çıkmaz,senelerce kullanırsınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serar1453 -- 18 Haziran 2019; 23:7:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serar1453

    Hocam 1.5 DCİ kangoo almıştım 2.el 160 binde ikinci araç olarak.

    Araç tanıdıktan ve kullanımını bildiğim araçtı.Sorunsuzdu.
    Buna rağmen 2 exper ve 2 ustaya gösterdik sıkıntı yok,motor süper dediler.

    Alır almaz ağır bakımını yaptırdım 2500 tl.

    Mazotu senelerdir kullandığım totalin iyi istasyonundan aldım sürekli.

    Turbo dizel araç kullanım şartlarına uyarak dikkatli kullandım.Zaten normalde de araclarımı dikkatli kullanırım.

    6 ay sonra EGR valfi bozuldu.hemen yaptırdım 1000 tl

    3 ay sonra yağ eksiltmeye ve kara duman atmaya başladı ciddi miktarlarda.Araçtan memnundum ve yaptırayım istedim.Bursa da gitmediğim tamirci neredeyse kalmadı bununla alakalı.Hepsinin ortak söyledikleri;


    Turbodan olabilir, sökmemiz lazım açmadan bilinmez.Açma 800,değiştirme 2500 tl

    BEN:turbodan çıkmazsa peki?

    Turbodanda olmayabilir,turbodan değilse sekman kurtarabilir.2500-3000 tl

    BEN:Eee.ya sekman kurtarmazsa peki?

    O zaman dizele rektefiye olmuyor,yeni motor lazım 14000 tl

    BEN:Alırken 2 exper ve ustaya gösterdim,motor % 90 çıktı hep ?

    Dizel motoru exper anlayamaz,soğuk kompresör testine sokman gerekiyordu.Geceden bırakacaktın,yarın öğlen aracı alacaktın.

    BEN:Peki şimdi sokalım teste anlayın motoru.

    Soksak bile motor bitik mi onu anlarız.Anlasak bile sıradan yukarıdakileri yapmamız lazım...

    Ha bide enjektörlerde de sıkıntı var,onlarda temizlikle düzelmezse 2500-3000 tl
    Mazot pompasında da çıkabilir birşey diyemeyiz.


    Yani dizel arıza yapınca malesef kesin konuşan tamirci yok.
    İlk etapta 2500+2500 vereceksin,olmazsa 14 bin daha bayılacaksın.Sonu yok.Zaten araç 30000 tl.

    Birde bu araç renault ve motoru standart 1.5 DCİ K9K idi,Yani ucuz.Volkswagen grubu fiyatları dahada korkunç.

    Böyle bir aracı kimseye satmayı ve insanları kandırmayı kendime yediremedim.O yüzden 0 km araç aldığım bayiye piyasadan çok ucuza bıraktım.kusurlarını bilerek kabul ettiler.

    Belkide benim başıma gelen talihsizlikti.bilemem.
    O yüzden varsın çok yaksın.atmosferik benzinli düz motor olsun.
    Dizel alıp 20 kuruş kar edeceksin yakıttan ama bir arıza durumunda masrafı çok ağır oluyor.

    Sizinde aracınızda inşallah hiç sorun çıkmaz,senelerce kullanırsınız..
    160 bindeki dizel araç saatli bomba afedersiniz ama. Dizel aracı düşük kmde almak lazım bence. Turbolar 160 binde falan ötmeye başlıyor benim bildiğim çevremden. 160 binde triger zinciride değişiyor genelde




  • Havya Makinesi kullanıcısına yanıt
    Saygı duyarım , sağlıcakla...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PsyBeowulf

    160 bindeki dizel araç saatli bomba afedersiniz ama. Dizel aracı düşük kmde almak lazım bence. Turbolar 160 binde falan ötmeye başlıyor benim bildiğim çevremden. 160 binde triger zinciride değişiyor genelde

    Alıntıları Göster
    Hocam zincir değil triger kayışı var bunlarda,60 binde bir değişir.Onuda alır almaz ağır bakımda değiştirdim zaten.

    Renault 1.5 DCİ k9k motoru,dizeller arasında sorunsuz ve gayet iyi olarak bilinir.Reno ve nissan grubu senelerdir bu motoru değişik modellerinde hep kullandılar,değişik versiyonlarını hala kullanıyorlar.

    Aynı motoru 450-500 bin km ye kadar,bakımlar harici kuruş masraf yapmadan kullananlar var bir sürü.

    160 bin dizel için tabii ki risk,benzinlide de risk.

    Ama bu risk gerçekleşirse benzinli düz motorda max.2-3 bine kurtarırken,dizelde 15-20 bine mal oluyor malesef.

    Misal 4 buji 140 tl,1 enjektör 2000 tl..

    https://urun.n11.com/buji/fiat-egea-14-2015-2019-bosch-4-tirnak-buji-4-adet-P335192743?gclid=Cj0KCQjwl6LoBRDqARIsABllMSZ5M89CjPprQ3OnLBVb4cSuv9ZAs0_yxpwn9VlzBhYXU-D20TV57ZUaAu6yEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/renault-dacia-nissan-k9k-15-dci-enjektor-orjinal-P348556222?gclid=Cj0KCQjwl6LoBRDqARIsABllMSZ59AMKIN6E-sWtZael0nYmdMFhxKKK6cfPRs9LxouLdQJ5RffPploaArzCEALw_wcB&gclsrc=aw.ds


    Atmosferik benzinlide turbo yok,dizelde 1750 tl

    https://urun.n11.com/motor-ve-sanziman/renaultdacia-15-dci-turbo-k9k-90-bg-7701478939-144116446r-P249811875?gclid=Cj0KCQjwl6LoBRDqARIsABllMSY0YC1rXcRPxkOKnMCevXXuU4KuTToTf2imommxH_rwTB5YO4OoFrYaAnbOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds


    Sıfır alırım dizeli,20 bin fark veririm baştan dizel için dersen o zaman sıkıntı yok tabii.

    Şans hocam bu işler,ama ben bir şans daha denemek istemem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serar1453 -- 18 Haziran 2019; 23:57:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n0fx

    Şu mesajdaki düşünce tarzını anlamıyorum tamam kardeşim dizel bu kadar kötüyse sat lpg li kullan sana zorla mı dizel aldırdılar. Dizel araba almışın hala dizel şöle kötü böle kötü şu problemlerden dolayı çok masraf açıyo diyosunuz ammma anlatmaya gelince hayatlarında dizel araba kullanmamış oluyorlar ona rağmen tüm sorunlarını bilirler. Dizel motorların ömrü lpg kullanıcılarına göre 50 bin km falan. motora anahtar değmeden 1 milyon km yapanlar zaten yalan söylüyo bir tek onu lpg yapar yoksa turbo 20 binde değişir enjektör 50 bin de 70 binde motor biter 100 binde araba komple dökülür dizel arabalar onların gözünde bu kadar kalitesiz.

    13 yaşındaki dizel aracımı 5 yıldır kullanıyorum motor aksamında krank mili sensörü dışında tek bir parça değişmedim size göre bu arabanın turbosu enjektörü motoru bitmesi lazım ama bitmiyo çünkü kullanmayı bilmek lazım. hayatında dizel araba kullanmamış biri dizel arabayı benzinli gibi kullanmaya kalkarsa o arabanın turbosuda biter enjektörüde biter motoruda biter hadi eyv

    Alıntıları Göster
    Hocam söylediğiniz gibi uzun süredir dizel kullanıyorsunuz. Lütfen yanlış anlamayın sizce dizel kullanırken neye dikkat edilmeli?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginmertk

    Hocam söylediğiniz gibi uzun süredir dizel kullanıyorsunuz. Lütfen yanlış anlamayın sizce dizel kullanırken neye dikkat edilmeli?

    Alıntıları Göster
    Sorduğun soruda yanlış anlaşılacak bir durum yok seve seve açıklarım

    Öncelikle motor yağı çok önemlidir hem motor hem de turbo sağlığı için. Motor kodunuz neyse ona uygun yağ seçimi yapmanızı öneririm. Sanayicilerin 150 bin km den fazla yapan dizel motorlara 10w40 yağ koyma gibi bir alışkanlık vardır. Kesinlikle bu hataya düşmeyin 5w30 ise 5w30, 5w40 ise 5w40 koyun. 10w40 yağın akışkanlığı az olduğu için kaçak falan yapmaz bu nedenle sanayiciler çok sever "bak gördünmü yağ kaçırmıyo" diye övünürler. Kışın 10w40 yağ daha vahimdir soğuktan dolayı yağın akışkanlığı iyice düşer motor ve özellikle turbo yağlanması minimuma ulaşır hatta turbo yağlanma bile yapmayabilir bu da motor ve turbonun ömründen yer. Turbo masrafı muhabbetinin asıl sebeplerinden biri kullanılan yağdır.

    1. Motor soğukken yüksek devirde kullanmamak ve yüksek hızda yapmamak gerekir. Çünkü dizel motor, benzinli motor gibi hemen ısınmaz ve ısınmadığı içinde yağlanma az olur, sürtünme artar, ayrıca turbo yağlanmasıda az olur. Bu nedenle motor ısınana kadar sakin kullanmak gerekir.

    2. Motor maksimum torku kaç devirde alıyorsa o devir civarında arabayı kullanmak ve vites aralığınıda maksimum torka göre ayarlamak gerekir. Hem az yakar hem performanslı kullanım sağlanır. Dizel motorlar yüksek devirleri sevmez.

    3. Mümkün olduğunca motoru boğmamak gerekir örnek verirsem 3. viteste gidiyosun yolda tümsek var yavaşlayacaksın o tümseği 3. vites ve 1000-1100 devirde geçmeye kalkarsan motor boğulur ve titrer bu da motoruna zarar verir vites düşürüp devri biraz daha yükselterek kullanmak lazım.

    4. Aracı çalıştırırken kontağı çevirip kadrandaki tüm ışıkların sönmesini bekleyip aracı çalıştırmak lazım. Bunu yapmamızın sebebi kızdırma bujilerinin yanma odasını hazır hale getirmesidir. motorin yüksek sıcaklıkta patlamayla çalıştığı için yanma odasının ideal sıcaklığa kavuşması lazım. Çok soğuk havalarda bir kaç kez kontak aç kapa işlemi yapılabilir.

    5. Aracı çalıştırdıktan sonra bi 30 sn hareket etmeden beklemek iyi olur yağlanma açısından. Kontağı kapatacağımız zamanda bi 30 sn beklemek turbo sağlığı için iyidir.

    6. Bakım sürelerini aksatmamak lazım özellikle hava filtresi önemlidir. mümkün olduğunca orjinal hava filtresi kullanmayı tercih edin.

    7. Dizel araba çalışmıyorken hareket ettirmemek gerekir ayrıca dizel araçları vurdurmamaya özen gösteriniz.

    EDİT: Dizel araçlarda yakıt çok önemlidir mümkün olduğunca shell ve opet tercih etmeye özen gösterin. yeni nesil bazı dizel motorlar yakıt seçer euro dizel yerine motorin koydurduğunuzda arıza ışığı yakabilir. Kötü yakıttan dolayı enjektör ve mazot pompası sıkıntısı yaşayabilirsiniz.

    Forumdan bir arkadaş tuvaleti iyi olan yerin yakıtıda iyi olur demişti kesinlikle katılıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n0fx -- 19 Haziran 2019; 3:58:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NazımHikmetRan

    Çok km yaptığı için dizel alanları anlıyorum ama dizel aldığı için çok km yapanları anlayamıyorum.
    aynı durum lpg. kullanıcılarında daha çok görülüyor
    lpg. ucuz diye arabadan inmeyen insanlar var :)
  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt
    Benzinli aracim istanbul ici 6,5 litre yakiyor . 1.4 benzin .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • fabia 101 lik 1.4 benzin lpg var uzun yolda 6 - 7 litre gördüm ama şehir içi 12-14 den aşağı göremiyorum. normalmi
  • jrbatu kullanıcısına yanıt
    Kardeş atayım sana arabamı aldığımdan beri tüm harcamalarımı ve gittiğim kmyi (0 km aldım)
    Corolla 2019 otomatik lpg
    31 krş lpg +artı 5 krş benzin tüketimi hesaplıyorum.

    Lpg ortalama fiyat: 3,30
    Benzin ortalama fiyat: 7,00

    Bi de neden seni kandıralım ki???

    Edit: lpg ile 10 litre yakıyor.
    Tamamen şehir içi olursa 11 litre oluyor
    Otoban olursa 8-9 litre oluyor. Durum bu. 4 sene dizele bindim. 1.6 dizel octavia hiç sıfırlamadığım uzun süreli yakıt değerim 6.1 idi.
    Yani şimdiki hesapla km başına 38-39 krş maliyet.

    Kısacası ilk alış maliyeti, bakım maliyetinin daha yüksek olması, ikinci elde yüksek kmli araca bakış, gürültü(benim için problem değil) bunları düşününce yeni nesil, en az 1.4 atmosferik motor+lpg ülkemiz için yada daha doğrusu tabirle orta direk için en mantıklı seçim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi concalir -- 19 Haziran 2019; 17:10:44 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • concalir C kullanıcısına yanıt
    Hey allahım, sen çok yanlış anlamışsın olayı, ben benzinde 30 kuruşçulara laf attım. Niye lpg ile üzerine alındın ki?
  • jrbatu kullanıcısına yanıt
    🤫🤭😁
    Bende yazarken anlam vermemiştin.
    Neyse kusura bakma artık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben de Terios 4WD otomatik kullanıcısı olarak nefret ediyorum atmosferik motordan.Hem eşşek gibi yakıyor hem de gitmiyor.Normal,sıradan bir araç gibi gitmesi için 4000 devirin altına düşmemek gerekiyor,bu seferde ses artıyor tüketim artıyor.Hadi Terios neyse,otomatik şanzımanı ve 4x4 gibi motorun gücünü tüketen şeylere sahip ama,bindiğim diğer atmosferiklerde bundan çok farklı değil.(1.6 ve alt motorlar için konuşuyorum.)Şu devirde fındık kadar turbon olsun senden kralı yok valla Tork çok önemli unsur,bir arabada en az 200nm tork olmalı bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin güzelliği orada, yokuş çıkarken veya ara hızlanmalarda araç sollarken falan insana güven veriyor. Benzinli araca binmek için hükümet yönetim sistemini değiştirmek gerekiyor. Lpg li araç ise gitmediği gibi birde sorunlara yol açabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.