< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PsyBeowulf -- 17 Haziran 2019; 8:18:48 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PsyBeowulf -- 17 Haziran 2019; 8:18:48 > |
Arabalar çok yakmıyor ülkede yakıt pahalı.
|
Arabanın tek masrafının yakıt olmadığını anlatamıyoruz.
Benzinli getz parasına alacağınız dizelle çok ekonomik gezeceğinizi mi sanıyorsunuz? Turbosu dert, enjektörü dert, volantı dert, dpf'i dert. Dizel arabayı düzgün bir expere sokuyorsun, her yerinde yağ kaçağı var yazıyor. Bunun yanında gürültüsü de ayrı dert(yeni nesiller fena değil). Yıllarca benzinli, lpg'li kullandım, ilk defa dizel aldım. Evet güzel gidiyor, yokuş performansı benzinden sonra çok iyi. Ama araba zerre güven vermiyor. piyasada temiz kullanılmış dizel bulmak zor. Abanıyor bizim millet. Bir arıza çıkarsa zaten yapacağınız kar gidiyor, uğraştığınızla kalıyorsunuz. Ekonomi istiyorsanız lpg takın. Daha ekonomiği yok. Dizelde ekonomi olsa taksilerin büyük çoğunluğu lpg'li olmazdı. |
Arabasını kahve makinesi sananlar az yorum yapmasın... Cart kuruş yakıyor curt kuruş yakıyor... Arabayı çalıştırırken depoya para mı atıyorsun? 40 kuruş yakıyor ne demek? Hangi ülkede yaşıyoruz farkında mısınız?
Ya yakıt tüketimi yazın ya da susun |
Oncelikle piyasadaki en musrif markalardan birini almissiniz.
Getz yerine colt alsaydiniz tabi arada fiyat farki var farkindayim istanbul sehirici 7.5 litre yakardiniz ve 45 litre deposuyla 600km giderdiniz. Yani her atmosferik motor bir degil. Keza jazz da alsaydiniz yukardaki gibi yakacakti. Su an 1.2 atmosferik otomatik benzinli lpg arac sahibiyim ve İstanbul sehirici 30-31 kurus yakmaktayim benzin dahil. Yani basligi degistirin getz alma pismanligi yazin, hoş guncel hyundai benzinli motorlari da pek farkli degil, hyundainin dizeli bile cok yakiyor henüz bu tuketim olayini cozemedi hyundai. Hayirli gunler |
100 km de 10 litre gerçekten cok fazla. Adamı arabadan soğutur. Her atmosferik benzinlide aynı degil bu arada. 3 sene 1.25 i20 kullandım. 2016 model. 25.000 km ortalamam 6 litre/100 idi.
|
1 yılda 5000 yaptıysan değiştirmeye gerek yok bence.
En azından şu hesaba bak. Senin araç kaç para Daha az yakan bi araç kaç para Arada çok fark varsa o farkı peşin vermektense yavaş yavaş benzine var. Ama güzel bi araba bulduysan arada az fark varsa değiş gitsin. Ama insanların abartı az tükedim 'söylrmlerine' fazla inanma. İnsanlar genelde en az yaktıkları değeri söyler fazla yaktığını söylemez. |
300 km de 30 litre gayet normal bir tüketim. Araçta kilo sorunu yok büyük silindir taktırırsınız tankı olur biter. Bu devirde en az tüketim yapan araç olsun yine benzin ile binilmez. Lpg şart. Aracınızın motoru lpg ye en uyumlu motorlardan biri doğru kit - montaj - ayar ile yıllarca sorunsuz kullanılır.
Lpg li aracım ile 4 ayda 10000 km yi geçtim. Aracım 300 binde lpg 50 bin km de takılmış 250 bin km dir sorunsuz bir şekilde kullanılıyor |
1.3 yaris,mmt,benzinli Ist ,sehirici 6.7 yakiyorum.
Atmosferik motor candir.Araba 2006 model, yagini,suyunu koy gitsin ,125.000km'de .Su sartlarda arabayi yenilemem,yenisinde ne varsa bunda da var; ABS,EDB,KLIMA, mtvsi 127TL,kasko 1000TL.Benzin 7 TL oldugu ulkede baska napalim,Afrika gibi olduk. |
Nerden baktigina bagli,turbo benzinliden cok yakar,az kacar belki ama sorunsuzdur,ariza cikarmaz,uzun omurludur,tamiri kolaydir,sessizdir,servise gerek duymaz.Yokuslarda vites dusurur,devirlendirirsin,motor sesi heyecan verir insana,keyif alirsin.Yani 2019 yilinda dunyanin en iyi motoru atmosferiktir demiyorum ama TR sartlarinda kotu degildir,ustelik en guzel lpg uygulamasini atmosferiklere yaparsin.OTV varken,kur boyleyken yeni araba almak bircok kisi icin hayal,boyle olunca elindekini korumak en iyisi.
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bio technolog -- 17 Haziran 2019; 8:35:57 > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VideSupra -- 17 Haziran 2019; 8:54:39 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|