Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (49. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
985
Cevap
2
Favori
36.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Örnek cidden karşılamıyor hocam. Lütfen ısrar ediyorum örnek vermeyin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hatta çobanın koyunlari toplarken yer yer ayaginin takilip tökezlemesi ateşleme ve bobin problemleri, çobanın fazla kilolari ise motorda kurum bağlamış ve yük yaratan yerlere örnek verilebilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Kimin başarılı kimin başarısız olduğunu satış rakamları gösteriyor sanki. Vw erimeye devam ediyor diyorlar?


    Toyota avrupanın en çok satan ikinci markası oldu. 4-5 sene önce ilk 10'a giremiyordu. Fiat, skoda, opel, ford, audi, bmw, peugeot, mercedes, renault. Hepsini geçti. Almanya satışını çıkarsan vw'yi geçecek. Bu neyin kafası?


    Downsizingciler mild hibrit vs koymadan karşılayamaz oldu emisyon normlarını. Toyota hibriti ile çoştu gitti.


    Kullanıcı dostu olmayan, laboratuvar ölçümü için geliştirilmiş bu downsizing akımını ancak senin gibiler savunur. Saçma vergi sistemimiz olmasa bizde de çok savunan olmazdı. 1.6lt ve altına mahkum olunca 1.6 dizeli, 1.4 turboyu nimetten saymaya başladık. 1.6 dizelden daha ucuza 2.0 atmosferik 170hp corolla, 2.0 hibrit 180hp hibrit corolla gibi seçenekler alabiliyor olsak 1.3 dizel egea, 1.4 atmosferik tartışmasına bile girmezdik.

  • 150Hp Turbo Benzin ve 204HP Turbo Dizel iki aracı bizde yakın zamanda denedik.

    Tabi ki iki araç arasında 450-500 kg var. Yani araçlar birbirine denk sayılır.

    Düzlükte 204 HP dizel az da olsa arayı açtı.

    Rampada ise 150 HP benzinli araç 204 HP’yi çok rahat yedi.

    Tabi bunun sebebi dizel , benzin farkı mı yoksa fazla ağırlık Dizel araca rampada dezavantaj mı yarattı bilemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by__metallica -- 26 Mayıs 2022; 19:8:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • by__metallica B kullanıcısına yanıt
    Oyle birbirine denk sayilir demekle olmaz.

    Aracin agirligi/hp diyip beygir basina kac kg yük düşüyor onu soylemeniz lazim.

    Araçlar nedir soyleyin hesaplayalim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Egea dizelde beygir başına daha çok kg düşüyor??? Onda niye bu hesaba girmiyorsun?


    Gelininin açığını arayan kaynana gibiyim.

  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Yoo girebiliriz sorun degil.

    Dizel egea beygir başına daha çok kg düştüğü halde rampada benzinliyi tokatliyorsa bu dizel motorun yükteki başarısını daha da perçinler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik turboyu geçer !!! Yeter ki devrini alsın.

  • cevo_61 kullanıcısına yanıt

    Bir de klimayı açarsanız. Demle çayı seyret manzarayı.

  • Bugüne kadar atmosferik olarak 1.6 hacmin üzerinde atmosferik benzinli otomobil kullanmamış bir çok kişi yürümüyor, çok yakıyor vb söylemlerde bulunuyorlar. Kısmen haklı olabilirler fakat hacimli bir atmosferik bir makine ile hem performansı hem de yakıt tasarrufunu bir arada elde edebilmek mümkün. Farklı zamanlarda aynı mesafe ve aynı yolu 1.8 TFSI A4 Avant ortalama 6.1 lt ile kat ederken bende 3.0 6 silindir otomobil ile 7.5 ile kat ettim hal böyle olunca neden 1 lt için ayağımın altıda saf güç varken neden daha azı ile yetineyim.
    Şehir içerisinde yakıt tüketimi açısından kesinlikle Audi neredeyse yarı yarıya avantajlı olsada atmosferik motorun uzun ömür ve verdiği mutluluk paha biçilemez

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • teteni T kullanıcısına yanıt
    Hocam atmosferik ile uzun yolda hele rampa çıkarken klima açmak pek mümkün değil. Klima açınca bir vites daha düşürüp bin devir daha fazla çevirmen gerekecek çünkü. Ben genelde düz yollarda klima açıp rampa çıkarken camı acıyorum. Zaten rampa çıkarken hızım 30-40 civarında olduğu için fazla hava direnci de olmuyor. Yakın zamanda bin km uzun yol yapmam gerekecek benim 1.6 atmosferik megane ile. Valla nasıl gidip geleceğimi kara kara düşünüyorum. Allahtan bu sefer araçta tek olacağım ve fazla yük de olmayacak, ailecek gitseydik mahvolurdum yine.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • son_samuray kullanıcısına yanıt
    1.4 ve 1.6 atmosferik kullandım, hali hazırda 1.6 kullanıyorum. Gerçekten hem gitmiyor hem yakıyor. Daha büyük hacimlerde araç kullanmadığım için yorum yapamam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Egea 1.3 multijet son viteste cinnahi 95 km/h ile tirmanirken, gaza dokundukca almaya devam ediyor. Bunu bilir bunu soylerim


    1.6 atmosferikler 2.nci vitesten kaptirip 6.800 rpm'de vites yukseltip, 3.le anca tamamliyor o yokusu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • autindustry A kullanıcısına yanıt

    1.3 multijetin 2bin devirde rahat çıktığı yokuşu 1.6 atmosferikle 6bin devire getirirseniz 120-130 çıkar hızlanır gider.


    O kadar yazılıyor ama anlamamakta ısrar ediyorsunuz. 1.3 multijet 5. Vites 2bin devirde orayı rahat çıkıyorsa muhtemelen 80hp civarı güç o ağırlığı o hızda çıkarmaya yetiyor. 80hp güç almak için atmosferikte kaç devir çevirirseniz o da o devirde aynı şekilde çıkar. 6bin devirlerde 120-130hp güçle 80hp gücün çıktığı yeri neden çıkamasın?


    Şu fark olabilir. Egeada deviri 200 arttirsaniz belki gücü 82hp olur ama atmosferikte 400devir arttırmanız gerekebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 29 Mayıs 2022; 12:6:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    2nci viteste cut offa girerseniz cogu atmosferik araba 90-105 arasi bir hizda kalir. Vites degistirirken de bi 5 km/h hiz kaybeder. 4000 rpm.e dustukten sonra da sittin sene cinnahta hizlanamaz, anca hizini korur. 120-130 hayalden de ote, tamamiyla imkansiz


    Ben de yegane unsurun beygir gucu oldugunun gayet farkindayim. Yalniz, beygir gucu torkun zaman fonksiyonu ile ortaya cikar


    Bahsettiginiz atmosferik performansi ideal dunyada, teorik olarak kayipsiz bir cvt sanziman ile mumkun. Ancak gercek hayattaki sanzimanlar atmosferige kayipsiz 6000 rpm gucu urettirmiyor. Dolayisiyla atmosferik out, devir bandi dolu motorlar in


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.