Şimdi Ara

Atmosferik benzin vs turbo dizel dik yokuş testi (48. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
985
Cevap
2
Favori
36.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Alırsam mutlaka ilk sahibinden ve max 60bin km ye kadar alirim.

    Leşi çıkmış turbo arabaya bulaşılmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam 5 bin deviri görünce zaten motor kucağımda gibi gidiyorum 6 bin devire çıkmak için bir vites daha düşürüp motoru ağlatmam gerekir. Yani dizel veya turbo benzinlilerin 4- 5.viteste çıktığı yokuşu ben 2.viteste gitmem gerekir ki bu motora yazık değil mi. Anlık yakıt tüketimi de de 25 litreleri gösteriyor o şekilde yapınca.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cevo_61 kullanıcısına yanıt

    Dizel motorda 3500 devirde motoru ne kadar ağlatıyorsan atmosferik motorda da 6000 devirde o kadar ağlatırsın. İkisinin yaptığı iş aynı. Dizel hissettirmiyor, atmosferik hissettiriyor.


    100bin km ye gelmiş dizellere bak, çoğunda yağ kaçağı vardır. Dizel araç alırken 3 yerde yağ kaçağı var dediler. Vazgeçmeyi düşünürken eksper dizellerin çoğunda var, biz gördüğümüzü yazmak zorundayız dedi. Öyle deyince aldım. Dizel belki hissettirmiyor ama o yüksek basınçta onun da canı çıkıyor.

  • Hocam cidden bir yerde problem var. Benim de 9 yıllık şoförlük hayatım atmosferik benzinli arabalarda geçti. Memleketin pek çok köşesine gittim geldim. Nice yokuşlar tırmandım nice geçitler geçtim. Hiç bahsettiğiniz durumla karşılaşmadım.

    Ve şöyle bir detay var, vites 3 devir saati 5000 ise hızınız 50 olamaz. 2. Viteste bile 60-70 km hız yapar en kötü arabada.

    Ayrıca en basit 1.4 atmosferik araba 5000 devirde 85 beygir güç üretiyor. Hani hala gitmiyorsa anormal bir durum var.


    @The Division Bell hocam senden rica ediyorum turbo dizelin gücünü balyoza benzetmekten vazgeç. Bu işin matematiği var, defalarca hesaplandı edildi. Bakın adam lastik tabanındaki güce kadar hesapladı hala hissiyat diyorsunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Hocam şanzıman teknoloji ve malzeme farkı vardır muhtemelen ama bundan hariç konuşayım.

    Turbo benzine atmosferik benzin kıyasında dediğiniz gibi turbo motor her devirde hemen hemen daha fazla güç veriyor. Bu da ister istemez performansa yansıyor. Ama mesela bir turbo dizel konuşulduğu zaman işler değişebiliyor onu geçtim dediğim gibi turbolu motor daha kolay toplasa bile atmosferik motorun rampayı 60 ile çıkması gibi bir mecburiyet yok.

    Bende 2.0 atmosferik vardı hepi topu 190 tork 136 beygir. Devirli kullanırsam rampa yukarı 1.6 dizeller ile ya bir gidiyordum ya birazcık daha iyi gidiyordum. Çünkü torkum yok ama gücüm vardı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    İşte olay bu. Turbo dizel (ya da benzinli) size hissettirmese de canı çıkıyor. Zira turbo basıncı ile aynı gücü üretiyor. Hatta turbo benzinli motorla da rampa çıkarken bakın anlık tüketime görün ne kadar yaktığını.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt


    Dizelde aynı sözkonusu güç, daha dar bir devir bandında daha konsantre ve yoğun bir sekilde geliyor. Siz de bunu anlamiyorsunuz. Rampada dizelin elini güçlerinden en önemli husus bu zaten... Meyvasuyu gibi düşünün yahu. Birisi yoğun ve konsantre, digeri sulandirilmis ve cıvık.

    Benzinlide ise aynı sözkonusu güç daha geniş bir devir bandına yayılı. Bu da rampada elini zayıflatıyor benzinlinin. Sulandırılmış bir meyvasuyu gibi yogunluk yok. Cılız ve çelimsiz.

    Dizelinki konsantre ve yoğun 500ml, benzinlininki seyrek ve sulandirilmis 1000ml ölçeginde bir meyvasuyu.

    Lakin İkisi de özünde 1kg ağirlığında ama.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Hocam bu işin matematiğinde bu yok. Anlık üretilen güç var. Formülü de belli.

    Yani 10x2 de 20 ediyor 5x4 de 20 ediyor.

    Ha şu var sizin demeye çalıştığınız şeyi anlıyorum ama tam olarak konu o değil. İki motor da 3000 devirdeyken turbolu motor daha iyi yürüyor yakıt cinsi fark etmeksizin. Turbo onu sağlıyor. Sizin dediğiniz doluluk bu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam atmosferik motorla dik yokuş görünce 6-7 bin devir çevirip 2.viteste motor kucağımdaymış gibi sesli ve benzini içe içe gideceğime sağ şeride geçip tin tin gitmek zorunda kalıyorum ve keşke dizel aracım olsaydı da kamyonlara, 1.3 doblolara kepaze olmayaydim diyorum. Belki ben atmosferikten çok dertli olduğumdan abartıyor olabilirim ama bence siz de fazla övüyor gibisiniz.

    Üç atmosferik aracımin üçünde de yağ kaçakları vardı hali hazırda şimdiki aracımda da mevcut. Bence dizelle alakası yok onun pek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam 2.viteste 60-70 yapıyor sıkıntı yok 3.viteste 120 de yapıyor ama motorun canı çıkıyor ve anlık yakıt tüketimi tavan yapıyor dizelin avantajı burda biz vitesi 2'ye çekip devir çevirmek zorunda kalırken adamlar vites topuzuna elini sürmeden o yokuşu çıkıyor ve yakıt sarfiyatı bizim kadar artmıyor. Hem sürüş konforu hem de yakıt ekonomisi var dizelde ayrıca uzun yolda yokuş görünce önden hızını almaya çalışmak gibi bi derdin de olmuyor arkadan selektör ve küfür yeme derdin de olmuyor her türlü avantaj yani param olsa sağlam bi turbo dizel alır geçerim gerçekten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    bir motorda uc dört tane ana kuvvet vardır, motoru yıpratacak

    1- sizin dediğiniz gibi silindirin içindeki yanma sonucu oluşan basınç

    2- surtunme kuvvetleri

    3- motorun soğutma sisteminin başarısı

    4- motora binen ağırlık


    madde 1 de dediğiniz gibi turbo motor, tek patlamada silindire ve motor bloguna daha fazla guc uyguluyor. Lakin bu gücü üretebilmek icinde atmosferik olanın 1.5 kere o basıncı uygulaması gerekiyor. Buda bizi madde 2 ye geçiriyor.


    madde 2 atmosferik motor gitsin diye çok fazla devir ceviriyor. Yüksek devirin, dusuk devre olan farkını hissetmek istiyorsanız aracınızın 6 bin devirden 5.5 devre olan düşüş hizina bakın, birde 2500 devirden 2 bin devre. Motor freni gücünün farkından anlarsınız. Buda bizi madde 3 e geçiriyor.


    madde 3 biz soğutma suyu sıcaklığını hep aynı görsekte bu silindir ici sıcaklığını göstermiyor. Silindir içi sıcaklığını artıran 2 şey var. 1 patlamanın kuvveti, 2 surtunme. Madde 1 açıklamaya çalıştığım gibi, turbonun 1 patlamasına karşılık atmosferik 1.5 patlama yapmak zorunda. Üstüne daha fazla hareket olduğu icin surtunme kuvveti daha yüksek ve silindir içinin soğuması icin daha az zaman var.


    belki 50 yıldır, belki daha fazla suredir asiri besleme sistemler hayatımızda. Kamyon, otobüs, is makineleri gibi belli ömürleri olan makinelerde kullanılmasının yanı sıra gemi makineleri gibi ömürsüz makinelerde de kullanılmakta.



    bunlarin dışında, turbo Parca olarak bir milin etrafında çok yüksek rpmlerde dönen bir pervanedir. Motor yağının ve malzemenin kalitesine bağlı zamanla milinde bosluk oluşabilir. Egzoz gazlarından dolayı pervane kanatlarında aşınma, zayıflama olabilir. Ancak en kötü kullanımda bile bunlarin gerçekleşmesi neredeyse aracın ekonomik ömrüne denk.


    bu konuya en basitinden örnek taksi egealar 1.3 motorları full zorlanarak kullanılmasına rağmen blok çatlatmadan, kol çıkarmadan 600 bin km görüyor. Sistem dayanıksız olsa bu mümkün olmazdı.


    keza yokuş çıkarken motor ic dirençleri daha az olan devirlerde çıkabildiğini icin ve Gazların yanmasında, basınç altında daha iyi verim elde edildigi icin daha az yakarsiniz. Turbo benzinlide olsa bu böyledir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 26 Mayıs 2022; 16:56:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Ya da şöyle bir örnek vereyim bir de;

    İki adet koyun sürüsü düşünün. Birinci sürüde 200 adet koyun var ve 4 dönüm araziye eşit bir şekilde yayılmış, 2. Sürüde ise 160 adet koyun var ve 7 dönüm araziye eşit yayılmış.

    Ve sürüleri kurt basıyor. Çoban 1 dakika içerisinde bu sürülerin hangisinden daha çok koyun toplayip kurt saldirisindan kurtarabilir?

    Burada koyunlar tork, arazi devir bandı, çoban aracın
    motoru, kurt ise rampa ve cobanın 1 dakikada toplayabildiği koyun ise hp dir yani uretilen iş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 26 Mayıs 2022; 18:13:29 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • cevo_61 kullanıcısına yanıt

    Benim övdüğüm falan yok nereden çıkarıyorsunuz. Ben normal motor davranışından bahsediyorum. Burada övgü yok.


    Araç alırken dikkat etmek lazım buna. Sonradan isyan etmenin çok faydası yok. Her şey beklenti meselesi. Ben de dizelin gürültüsünü hiç sevmedim. Dpf uyarısını, volan sesini sevmedim. 2.5 sene performansı vasat 1.5 impreza 4at den sonra 1.6 dizeli sevmedim, 6 ay sonra tekrar performansı düşük xv ye geçtim. 2.5 sene de onu kullandım. Bu işler beklenti meselesi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Hocam 2. maddede ufak bir hata var, içten yanmalı motorlarda sürtünme çok da büyük bir problem değil. Zira yağlama gayet güzel gerçekleşmektedir. Normal şartlarda Uzun Yolda aşağı yukarı 100 kilometre sabit hızla 300 kilometre mesafe gitmek için motor neredeyse 540.000 devir çevirir yani 3000 devirden hesaplarsak.

    Sürtünme bu kadar büyük bir konu olsaydı bu kilometreler imkansız olurdu. Ancak dediğiniz motor kompresyonu sürtünme değil havayı sıkıştırma kaynaklı bir direnç. 6000 devirde 3000 devire göre 2 kat fazla hava sıkıştırıyoruz.


    Diğer diyeceğim ise atmosferik motorun rampa çıkarken zorlanmadığını ima etmiyorum, aynı şekilde turbo motorlar da istisna durumlar dışında genelde turbo basıncı olmaksızın atmosferik olarak arabayı taşımaktalar. Yani işe git gel yaparken gaz pedalına ayağınızın ucuyla basarken turbo da öyle yaldır yaldır hava basmıyor. Dolayısı ile düz yolda giderken iki motor da pek yıpranmıyor ama rampa çıkarken iki motor da zorlanıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam çok ama çok alakasız ve uyumsuz örnekler bunlar. Lütfen.


    @cevo_61 hocam şöyle söyleyeyim turbo motor kullanıcısı sadece vitese dokunmuyor ve devir saatinde düşük rakam görüyor yoksa turbo motor da aynı şekilde zorlanıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    İşte harika bir örnekle açıklamışsınız.

    Üstad dizel çoban sülü gibidir. 6 kere çıktığı çankaya yokuşunu 7. cisinde de aynı çıkar

    ama atmosferik öyle mi ? Yok devir aldıracaksında yok klimayı kapatacaksın ki iyi çıksın filan falan..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Lexus firması turbo ünitesi konusunda başarısız imalatlar yapıyor diye düşük hacim, düşük yakıt tüketimi ile yüksek verim ve yüksek performansı bir arada sunmuş, modern mühendislik ürünlerini genelliyerek kötülemek olmaz.

    Volkswagen’in başlattığı “downsizing” akımı bütün üreticileri bu akıma itti. Ama maalesef atmosferikte diretenlerde oldu ki bunlar genellikle uzak doğuda maliyet odaklı, ucuz işçilikli ekonomik model üreticileri oldu. Ya AR-GE’ye kaynak ayırmak istemediler ya da mühendislik konusunda başarısız oldular.

    Bir örnek;

    bir başka örnek
    buda bir başka örnek

    Neyse çok örnek var. Çok uzun olacak mesaj burada bırakayım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Koyun sayilarini guncelledim. Şimdi daha hatasiz oldu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    Hocam sizden ricam örnek vermeyin ya lütfen.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bence cuk diye oturdu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.