Şimdi Ara

ATİKER & LOVATO SIRALI OTOGAZ SİSTEMLERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
0
Favori
43.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG Enjektörlerine gelen soketlerin sıralaması ters yapılmış gibi görünüyor. Yani; enjektörlere gelen soketlerin üzerinde numaralar vardır 1,2,3,4 diye takılış yönünü ters çevirmek gerekir ( 4 olan 1, 3 olan 2, 2 olan 3, 1 olanda 4 olacak).
    Ancak ateşleme problemide sonrasında düşünülmesi gereken ikinci unsur olarak görünüyor.

    Tabi bu yorumlar sizin tarifinize göre bizim yapabildiğimiz yorumlar.

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncok1907

    Arkadaşlar sorunum buyuk mu bilmiyorum?
    ama acil olarak fikirlerinizi, önerilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum...
    aracım 97 accord 2.0 ils

    Atiker Sıralı sistem Tüp taktırdım...
    yakıt olarak 74 ytl lik LPG ile (1.75 TL litresi) 405 km yol yaptım aşağı yukarı
    180-190 kr arası yakıyor ki 2.0 bir araba içi bence makul ama fikirlerinizi ogrenmek isterim.

    sorunuma gelince. önce uzun yolda farkettim. buarada işçilikten gayet memnunum tüp takımında.
    yanlız diyelimki 100 km ile gidiyoruz sabit hız. çok hafif bi virajdan dolayı ayağımız gazdan tam kaldırmayarak hafif hız
    düşürüyorum. sonra tekrar gaza hafif yuklendiğimde araç hafif bi atlama yapıyor. sanki verilen gaz sonradan patlıyor gibi.

    daha once ATTRACTIVETT diye bir arkadaş buna benzer sorunun şöle anlatmış.

    "1- Aracıma bu hafta Atiker marka sirali lpg taktirdim.
    Fakat ciddi bir sorunum var ve bunu çözemedik. Araba 80-100 km arası hızda gaz pedalı sabit şekilde ilerlerken sanki gaz kesintisi
    oluyormuş gibi ileri geri tekleyerek sarsıntı yapıyor. Bunun için üstüste 3-4 kez lpg takılan yerde bilgisayar kontrolu yapıldı fakat
    hata çıkmadı. Eksoz değiştim, bujiler, buji kabloları, distributör kapağı, tevzi makarası yeni değişti. Fakat sorunum devam ediyor.
    Ayrıca yakıtı daolması gerekenin üzerinde. "

    http://forum.donanimhaber.com/m_15457287/mpage_6/printable.htm

    tanıtan varmı arkadaş sorununu çözdümü bilmiyorum bir daha yazısına rastlayamadım.
    bugun baktım YSSELİM şöyle demiş
    "kulak içindeki lastik takoz tutucusu" ile benim anladığım motor kulağı" aynı şey mi emin değilim ama,
    2000 EX'te benim başıma geldi o. Motor kulağı kopmuş dediler. Gaza dokununca önce motor biraz
    ilerleyip, sonra kasayı çekiyordu. O yüzden atlama yapıyordu. Değiştirdilerdi kulağı komple. 100 liraya gelmişti sanırım."
    bilmiyorum bu benim sorunumla aynı mı?

    LPG yi takan ustam bujilerden olabilir dedi ama ATTRACTIVETT onlarında kar etmediğini söylemiş.
    sizce problemim ne olabilir ve nasıl çözülür. şimdiden ilgi gosterecek arkadaşlara teşekkur ederim.
    merakla bekliyorum cevaplarınızı ve yardımlarınızı.
    birde LPG ye ilk geçişte rolanti çok dusuyor... gaz vermek zorunda kalıyorum hemen vitese takarsam 1-2 defa stop etme olayıda yaşadım.
    acil olarak yardımınıza ihtiyacım var teşekkürler...




  • teşekkur ederim .... bu verdiğinizi bilgiler ışığında kontrollerimi yapıcam.
    yanlız kucuk bi yerde yasıyorum sonuc olarak hemen kontrol ettirme sansım olmuyor.
    ama solediklerinizi not aldım.
    bu arada 2. olarak dusunulmesi gereken ateşleme problemi demişsiniz.
    şunu hatırlatayım bu sorun sadece tupte var benzinde iken herhangi bi sorunum yok...
    rolanti ayarı normal gibi ama tupe gecince dalgalanma ve rolantide dusme oluyo...
    biraz ısınınca buda ortadan kalkıyor.
    ateşleme ile ilgili neleri kontrol ettirmem gerekiyor bu konudada bilgi verirseniz sevinirim
    bu arada neden benzinle tupun kullanımı bole farkediyor acaba???
    yorumlarınız için teşekkurler.
  • Benzinde problem yaşamamanız ilk teorimizi doğruluyor. Yani enjektör soket sıralaması hatası var görünüyor. Ateşleme için buji, buji kabloları ve ateşleme bobinine ilk olarak bakılmalıdır.

    Araç gazda iken rölanti düşmesi probleminiz de sonradan düzeldiğini söylediğinize göre ayarla çözülebilir görünüyor.

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle

    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncok1907

    teşekkur ederim .... bu verdiğinizi bilgiler ışığında kontrollerimi yapıcam.
    yanlız kucuk bi yerde yasıyorum sonuc olarak hemen kontrol ettirme sansım olmuyor.
    ama solediklerinizi not aldım.
    bu arada 2. olarak dusunulmesi gereken ateşleme problemi demişsiniz.
    şunu hatırlatayım bu sorun sadece tupte var benzinde iken herhangi bi sorunum yok...
    rolanti ayarı normal gibi ama tupe gecince dalgalanma ve rolantide dusme oluyo...
    biraz ısınınca buda ortadan kalkıyor.
    ateşleme ile ilgili neleri kontrol ettirmem gerekiyor bu konudada bilgi verirseniz sevinirim
    bu arada neden benzinle tupun kullanımı bole farkediyor acaba???
    yorumlarınız için teşekkurler.




  • subab ayarlarının lpg tüketiminin artmasında veya azalmasında önemli bir etkisi varmı özellikle honda araçlar açısından teşekkürler
  • Üstad,1 yıl oldu Lpg taktıralı.Araç karbüratörlü.Bunun filtresi değişecek deniyor.Ne kadar acaba fiyatlar?
  • Merhaba aracımda lovato sıralı takılı.Geçenlerde arabamı videse takınca(yhani d ye otomatik vites) tüp göstergesinde ışıklar sönmeye elektrik kesilmeye başladı. Ama boşa takıp gaza basınca tüpe geçiyor sorun olmuyordu. Sanayiye götürdüm lpg sigortasını çıkarıp baktı sağlam dedi usta ve tekrar yerine taktı.ve sorun düzeldi.

    Bugün araç yine aynı sorunu verdi, sigortayı çıkarıp baktım sağlamdı, tekrar taktım sorun düzelmedi.

    Ne yapmam lazım
  • merhaba ben 2004 megan II ye atiker marka sıralı tüp taktırdım. ama tüpü takyıktan sonra sabah arabayı çalıştırdıktan sonra araba kendi kendine stop ediyor. bu iki ya da üç defa tekrar ediyor. bazen de araçı vitesten çıkardığımda araba kendiliğinden stop ediyor. yardamcı olursanız sevinirim. bu arada bunlar her zaman olmuyor. ne yapmam gerekiyor. şimdiden teşekkürler.
  • montajı yaptırdığınız servise uğrayıp ayarlarını tekrar gözden geçirmesini isteyin ince bir ayarla sorununuz düzelicektir.
  • ben ığdır da bir bayide taktırdım defalarca gitmeme rağmen bir sonuç elde edemedim bana tüpte değilde arabada sorun olduğunu söylediler ama arabada hiçbir sorun çıkmıyor. teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uysalotogaz

    montajı yaptırdığınız servise uğrayıp ayarlarını tekrar gözden geçirmesini isteyin ince bir ayarla sorununuz düzelicektir.

    bu ince ayar cok önemli heralde eski şahinlere yapılan ölüm ayarı gibi
  • Eğer subap ayarları sıkı olursa aracın yakıt tüketimi artar bu durum; Honda ya da diğer araçlar için ayrılmaz hepsi aynı şekilde düşünebilirsiniz.

    Kazasız ve sağlıklı günler dileklerimizle
    quote:

    Orjinalden alıntı: sadoz5775

    subab ayarlarının lpg tüketiminin artmasında veya azalmasında önemli bir etkisi varmı özellikle honda araçlar açısından teşekkürler
  • Buradan fiyat söylemenin uygun olduğunu düşünmüyorum. Ancak söyleyebileceğim çok cüzzi miktarlardadır filtre fiyatları.

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle

    quote:

    Orjinalden alıntı: Bfs

    Üstad,1 yıl oldu Lpg taktıralı.Araç karbüratörlü.Bunun filtresi değişecek deniyor.Ne kadar acaba fiyatlar?
  • Tabi bu tür şikayetleri bu şekilde çözmek kolay değil, incelemek lazım ancak ihtimalleri söyleyebilirim.
    Soketlerde veya bağlantılarda gevşeme olabilir, çünkü "D" ye aldığınızda araç rölatif hareket yapıp araç şasisi ile motor ayrı hareket etmeye çalıştığından sönüyor olabilir.
    Aynı şekilde tesisat eğer herhangi bir yerde sıkıştı veya sürtünme dolayısı ile üst kablosu aşındı ise bundan dolayıda yapıyor olabilir.

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle

    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    Merhaba aracımda lovato sıralı takılı.Geçenlerde arabamı videse takınca(yhani d ye otomatik vites) tüp göstergesinde ışıklar sönmeye elektrik kesilmeye başladı. Ama boşa takıp gaza basınca tüpe geçiyor sorun olmuyordu. Sanayiye götürdüm lpg sigortasını çıkarıp baktı sağlam dedi usta ve tekrar yerine taktı.ve sorun düzeldi.

    Bugün araç yine aynı sorunu verdi, sigortayı çıkarıp baktım sağlamdı, tekrar taktım sorun düzelmedi.

    Ne yapmam lazım




  • Uysalotogaz cevabı vermiş ama, kısaca açıklamak gerekir ise ; Sıralı sistem araçlarda programlama yapılırken radyatör sıcaklığı ile ilgili olarak gazınızın devreye giriş zamanı tanımlanır, tabi yalnızca bu değil başka ince ayarlamalarında yapılması gerekir. Bu ayarların uygun yapılmadığı durumlarda her zaman olmasada bazen stop etme problemleri yaşanabilir.
    İnce bir ayar ile sorununuz çözülür.

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle
    quote:

    Orjinalden alıntı: kerenti0709

    merhaba ben 2004 megan II ye atiker marka sıralı tüp taktırdım. ama tüpü takyıktan sonra sabah arabayı çalıştırdıktan sonra araba kendi kendine stop ediyor. bu iki ya da üç defa tekrar ediyor. bazen de araçı vitesten çıkardığımda araba kendiliğinden stop ediyor. yardamcı olursanız sevinirim. bu arada bunlar her zaman olmuyor. ne yapmam gerekiyor. şimdiden teşekkürler.





  • Taktırdığınız bayi yetkili bayimi bilemiyorum. Eğer yetkili bayi ise söylediklerini doğru kabul etmek durumundayım. Eğer yetkili bayi değil ise yetkili bir bayiye gitmenizi ve onlardan yardım istemenizi öneririm, çünkü onlar gerektiğinde Fabrika' dan teknik personel ile irtibata geçip farklı çözüm yollarını da araştırabilirler.

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle
    quote:

    Orjinalden alıntı: kerenti0709

    ben ığdır da bir bayide taktırdım defalarca gitmeme rağmen bir sonuç elde edemedim bana tüpte değilde arabada sorun olduğunu söylediler ama arabada hiçbir sorun çıkmıyor. teşekkürler.
  • Eski Şahinler diye kastettiğiniz karbüratörlü araçlardı ki, onlardaki sistem sıralı sistemden çok farklıdır. Karbüratörlü araçlarda gaz ayarı ustanın el melaikesine kalmış bir sistemdir.
    Ancak sıralı sistemlerde aracın beyninin yanına ikinci bir beyin ilave edilir ki bunun programlaması ve ayarlamaları önemlidir. Bu ayarları herhangi bir ustada yapamaz, konunun eğitiminin alınmış olması gerekir. Markalar arası bile program içeriğinde farklılıklar vardır.
    Arkadaşların ince ayarla kastettikleride budur.

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle
    quote:

    Orjinalden alıntı: m_kan


    quote:

    Orjinalden alıntı: uysalotogaz

    montajı yaptırdığınız servise uğrayıp ayarlarını tekrar gözden geçirmesini isteyin ince bir ayarla sorununuz düzelicektir.

    bu ince ayar cok önemli heralde eski şahinlere yapılan ölüm ayarı gibi




  • iyi çalışmalar 1997 model tipo slx marka aracımda eski sistem lavoto sıralı sistem tüp takılı ancak durduk yere aracım artık tüpe geçmıyor.arac tam tupe gectıgı esnada 1 sn sonra tekrar benzıne gerı atıyor ve sureklı hata sınyalı verıyor.bu yuzden bır sure tupe gecıs dugmesını basılı tutp kontagı cevırerek dırek tupte arabamı kullandım ama gıttıkte cekısten dustu ve su an araba tupte yerınden bıle kalkmıyor ben agrı ılınde oldugum ıcın burada servısı yok bu sorunun neden olabılecegı hakkında bana bılgı verırsenız cok sevınırım
  • Aracıma 1 hafta önce atiker taktırdım fakat montaj da bazı sorunlar yaşadık ve şu anda bir iki sorunum var...
    Montaj yapıldıktan sonra kalibrasyondan sonra aracı gaza geçirip gaz verdiğimizde araç gazı geç aldı, hemen toplama yapmadı, bir kaç yerine bakıldıktan sonra memeyi 1.5 den 1.6 ya çıakrdılar, onda da olmayınca 1.8 e çıkardılar ve düzeldi... Ama teste çıkdığımızda araç performanslı kullanımda arada tıkanmalaar yaptı, çok kısa şekilde kesikler oluştu... usta bunun ayarına 1000 km sonra yaparız dedi... Bunun anlamı nedi?

    Bir de enjöktörlerden çok ses çıkıyor, arabanın içinde tıkır tıkır ses dinliyoruz bu kadar ses normal mi?

    Yakıt oalrak da benzine göre yüzde 30 a yakın fazla gaz yakıyorum, tasarrufumda 35 civarı?

    Aracımda gazlı gidişi benzine göre performanslı oldu, çok yakmasının sebebiperformansın artması ile alakalımıdır, teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hellomoto -- 28 Nisan 2009; 1:24:09 >




  • İşlerimizin yoğunluğu nedeniyle ara vermiştik,tekrar merhaba...


    Bu tür problemlerin araç görülmeden teşhisini koymak mümkün degil ancak yaptığınız tariften probleminizin çözümü şu şekilde gözüküyor; lpg ecu (elektronik kontrol ünitesi) resetlenip fabrika ayarlarına dönülerek tekrar kalibrasyonu yapılması gerekiyor. Bu şekilde sorununuzun çözüleceğini düşünüyoruz. Buna rağmen sorun çözülmez ise yapılanları ve sorunu biraz daha detaylandırarak tekrar mesaj atar iseniz yardımcı oluruz...

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle

    quote:

    Orjinalden alıntı: alipala35

    iyi çalışmalar 1997 model tipo slx marka aracımda eski sistem lavoto sıralı sistem tüp takılı ancak durduk yere aracım artık tüpe geçmıyor.arac tam tupe gectıgı esnada 1 sn sonra tekrar benzıne gerı atıyor ve sureklı hata sınyalı verıyor.bu yuzden bır sure tupe gecıs dugmesını basılı tutp kontagı cevırerek dırek tupte arabamı kullandım ama gıttıkte cekısten dustu ve su an araba tupte yerınden bıle kalkmıyor ben agrı ılınde oldugum ıcın burada servısı yok bu sorunun neden olabılecegı hakkında bana bılgı verırsenız cok sevınırım





  • Aracınızın marka, motor ve beygir gücü önemli, eğer bu bilgileri yazarsanız yorum yapabiliriz. Çünkü buna göre meme seçimi yapılmalıdır. Biz yorumumuzu bu bilgilerden sonra ancak sağlıklı yapabiliriz.

    Kazasız ve mutlu günler dileklerimizle.

    quote:

    Orjinalden alıntı: hellomoto

    Aracıma 1 hafta önce atiker taktırdım fakat montaj da bazı sorunlar yaşadık ve şu anda bir iki sorunum var...
    Montaj yapıldıktan sonra kalibrasyondan sonra aracı gaza geçirip gaz verdiğimizde araç gazı geç aldı, hemen toplama yapmadı, bir kaç yerine bakıldıktan sonra memeyi 1.5 den 1.6 ya çıakrdılar, onda da olmayınca 1.8 e çıkardılar ve düzeldi... Ama teste çıkdığımızda araç performanslı kullanımda arada tıkanmalaar yaptı, çok kısa şekilde kesikler oluştu... usta bunun ayarına 1000 km sonra yaparız dedi... Bunun anlamı nedi?

    Bir de enjöktörlerden çok ses çıkıyor, arabanın içinde tıkır tıkır ses dinliyoruz bu kadar ses normal mi?

    Yakıt oalrak da benzine göre yüzde 30 a yakın fazla gaz yakıyorum, tasarrufumda 35 civarı?

    Aracımda gazlı gidişi benzine göre performanslı oldu, çok yakmasının sebebiperformansın artması ile alakalımıdır, teşekkürler...




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.