Şimdi Ara

Ateist neden iyilik yapar? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
163
Cevap
2
Favori
2.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iyilik için illa inanması lazım değil

    ozaman bu mantıkla, ateistler +18 ahlak kavramlarınıda yok saysınlar, nasıl olsa günah yok onlara
  • 1. Ateist olmakla kendine göre doğruları olması ve kendiyle bu anlamda tutarlı olmak istemesi farklı şeyler diye düşünüyorum.

    2. Ateist olunca her ne kadar reddediyor olsa da vicdanen ve ruhen aslında kopamadığı yer var demek ki diye açıklayabiliyorum. Her şeyden bağımsız mekanik bir robot değil gerçekte "ateistim" dese de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TTNC Space

    iyilik için illa inanması lazım değil

    ozaman bu mantıkla, ateistler +18 ahlak kavramlarınıda yok saysınlar, nasıl olsa günah yok onlara

    Evet aynen öyle. İyilik onları güçlendirmiyorsa evirelemez ve zayıf halka olurlar
  • Perceptron kullanıcısına yanıt
    Ateistlerde ki şu karşılık beklemeden iyilik yapıyoruz tripleri kabak tadı verdi yalnız. Tanrıya yalakalık kavramı çok yanlış bir tabir. Hele ki tamamiyle her şeyinde muhtaç olduğun bir varlık için bu denli büyüklenerek konuşmalar pek akıl alır değil. Ayrıca varsayalım ki sırf cezalandırılmamak için iyilik yapılmış olsun, sen devlet yasalarını yaparken cezadan çekindiği için suç işlemeyen kimseye suçlu muamelesi yapabilir misin?
  • Bansai! kullanıcısına yanıt
    Suçlu muamelesi yapan yok. Korkak muamelesi yaparım.

    herşeye gücü yeten bir varlık, neden suçu engellemek yerine , kötülük yapılmasına izin verir ki..
  • ateist neden iyilik yapar ?

    isterse yapmasın :)
    kardeşim insanlar doğal yaşamlarında neye inandıkları alnında mı yazıyor ?
    iyilik yapmazsan ,iyilik bulamazsın
    bunu ne için yaparsan yap
    ayrıca iyilik mutlaka bir şey için yapılır ,diğer türlü ne amacı olacak ?
    kimisi bir teşekkür için yapar
    kimisi alışkanlık olarak
    kimisi Allah rızası için

    ee ben ateistim yine de iyilik yapıyorum diyen insandan dine ,inançlı kişilere ne ?
    yada inançlı kişiler yaratıcısının rızasını kazanmak için yapıyorsa ,inançsızlara ne ?

    sizleri gören bu ülke insanı iyilik yapmakta yarışıyor zannedecek
    ben daha bu güne kadar menfaati olmadan iyilik yapan kimse görmedim (çok az var)
    egoistliğin tavan yaptığı ülkede bunu tartışmak bile ironi olmalı :)
  • iyi olmanın sadece sözde yüce bir varlık tarafından tehdit edilince mümkün olduğuna mı inanıyorsunuz? Ateistlerin iyilikleri daha gerçekci ve doğaldır. Bir kar amacı gütmezler.

    İyilik yapmazsa cehennemde zebaniler dürte dürte yanıcak olmasının korkusundan değil de, gerçekten içinden geldiği ve istediği için iyilik yapar ki bence bu şekilde yapılan iyilik pirim olsun da cennete gideyim diye yapılan iyilikten daha güzel daha gerçektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schwartzenius -- 12 Eylül 2016; 2:10:19 >
  • İyilik sadece sınırsız şarap ve huri için yapılmaz. İyilik yapmak için illa bir dine mensup olmaya gerek yoktur.
    Neye inanırsanız inanın yada inanmayın ama vizdanınızı yitirmeyin. Eğer vicdanınızı yitirirseniz ister Allah'a ister Budha'ya ister Yehova ister Zeus'a iman edin kötüyseniz kötüsünüzdür. Din insanların hayatını düzene sokabilir daha iyi daha kötü yaşam standartlarına sebep olabilir ama kötü bir insanı din iyi yapamaz, özünde iyi olmayan her daim insanlara zarar verir. YA adı işiddir ya klu klux yada fransa olur çıkar kuzey afrika kıyılarına bir gün ermeni olur derisini yüzer insanların başka bir gün sırp olur srebrenitsada katleder herkesi, bazen de amerika olur doğduğu günden bu yana kanla yıkanan...
  • Doğadan kaynaklanan bir şeye kötü demek saçmalıktır. Olsa olsa "öteki insanlar için uygunsuz" denebilir ki buda toplumun oluşturduğu ahlak sayesinde kişinin davranışları denetim altına alınır.

    Ayrıca karşılıksız davranış yoktur. Ya maddi, ya manevi kişi işine gelmeyen bir davranışta bulunmaz.

    Güçlü olan zayıfı ezmemeli. Çünkü bir canlı kitlesinin azınlığı güçlü çoğunluğu güçsüzdür. Biz insanlar gibi bilinçli varlıklarda güçlüler ne zaman despotluk yapmışsa zayıf çoğunluğun gazabına uğramıştır. Güçlü, azda olsa güçsüzün huyuna gitmeli. Güçsüzün nefretini üzerine almamalı.

    Ayrıca doğada güçlü hayatta kalacak diye bir kaide yok. Güçlü olan daha çok tehlikeyi üzerine çeker. Güçsüz olan ise tehlikeden kaçarak hayatta kalır. Dolayısıyla güçsüz, karşı koyamayacağı bir şeyden nasıl kaçacağını, nasıl hayatta kalacağını bilir.

    Ahlak ilahi bir kaynaktan gelmedi. Yapay olan her şey gibi insanlar tarafından üretildi ve pratikte yararı olduğu içinde benimsenip devam ettirildi. Biz insanlar olarak özümüzde öteki hayvanlardan daha az yırtıcı değiliz. Ama yine de tek başımıza hayatta kalamayız ve bundan ötürü işbirliğine ihtiyaç duyarız. İşbirliği içinde tarafların kendi doğalarından taviz vermeleri ve uysallıklarını sürdürmeleri gerekli. İnsan topluluklaştıkça normal ve anormal ortaya çıktı. Normlar ortaya çıktıkça iyi ve kötüyü yarattık. Buda ahlaka işaret eder. Zaman ile toplum bireyi ahlak ile evcilleştirerek topluma zarar vermeyen işbirliğine açık insanlar yaratmaya başladı. Ben, toplumun bana verdiği bütün kolaylıklardan yararlanmak istiyorsam topluma uygun bir birey olmalıyım. Buda ahlak sahibi olmaktan geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Perceptron kullanıcısına yanıt
    Ahlak iyiliğinden bahsediyor diyorsunda Sen nurettin topçu nun AHLAK kitabını okudun mu?

    Darwinin güçlünün zayıfı ezmesini mübah kıldığını duydun mu. İyilik yapmanın Cennet veya cehennem ile çok alakası yoktur.
    Bu insan yaratılışı ile ilgilidir.
    VİCDAN dediğimiz olar var.
    Güçlü zayıfı neden ezer? Vahşi hayvanlar korktukları için saldırır. Zılmeden insanlar ise zulüm görmemek için saldırır. Bakın yahudilere adamlar zulmün ne olduğunu biliyorlar nadıl davrandıkları ortada

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tarihçi


    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    İyilik yaptıklarını kim söyledi ? Ayrıca iyilik sadece kendi aralarındadır. Mesela başka biri ölmüş gebermiş umurunda olmaz. Çok azdır dürüst ve doğruları söyleyen. Şu zamanda modern batı dedikleri devletler sadece kendilerine işliyor. Menfaat uğruna sırf kendileri için başka ülkeleri sömürüyorlar. Yetmiyor ülkeleri parçalara bölüyorlar sırf kendi ülkeleri huzura kavuşsun diye.

    Bu nedir ya.

    Bu RealW hocam, butun mesajlari boyle bunun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • iyilik karsiliksiz yapilan yardimdir. Sevap kazanmak icin yapilmaz. iyilik vicdan kavramindan beslenir.

    Muslumanlar yasamdaki cogu seyi gunah/sevap diye bicimlendirdikleri icin sevap gormedikleri seyleri (hatta gunah denilenleri) yapmazlar. kitapta yazan, hocalarca dayatilan veya genel islami teamuller cogu zaman vicdan duygusunun onune gecer. iste bu noktada vicdani yonden bir taslasma baslar.

    Kedileri cok seven biri onlara mama verirken cok sevap gibi bir sey soyler. Hayvanlara mama vermenin sevapla eslestirilmesi yapilan iyiligi artik iyilik (karsiliksiz yardim) olmaktan cikarir ve cennet kapisini aralayacak bir jetona donusturur. Bahsettigim sikinti burada. Fakat dini veya tanrisal inanci olmayan biri gercek manada iyilik yapmis olur. Sevap oldugundan veya bu iyiligiyle basina guzel bir sey gelmesi icin degil vicdan kavramindan dogan saf iyilik icin bunu yapar. Dindarlarin cogu vicdan duygusunu bir olcude kaybettikleri icin bu durumu anlayamazlar.

    Mesela islamdaki bazi mezheplerde evde kedi beslemek dinen yasaktir. Sokaga birakmaya gonlu razi olmasa da kuran'da bile yazmayan bir durum vicdana baskin gelmistir ve o kedi kaderine terkedilir.

    Yol kenarlarindaki sevap atmleri dilenciler de iyilige degil cennete hizmet eder. Ornekler cogaltilabilir. Bu sebeple islam toplumlarinda vicdanin katilastigini, iyilik, vicdan, saygi, etik, sefkat gibi kavramlarin dejenere oldugunu siklikla gorebiliriz. Cunku bunlar bir noktaya kadar var olabilir. Cennet ve sevap kavraminin onune gecemez. O yuzden x100 kati sevap saglayan sevval gibi pruclar, kadir gecesi namazlari muslumanlara itinayla pompalanir.

    Vicdandan dogan saf iyiligin cennetten (bireysel fayda) daha onemli olmadigi bir toplumda da kaos daima surecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyilik diye bir şey dogada çok nadir.



    Ateist isen surekli evrilmeli en güç olmak istemekisin.



    İyilik yapacagim diye zamanını ve imkanlarını baska seylere ayırmak seni geride bırakır.



    Ateist yerde 50 tl gorunce cebine atmalı. Bu onu daha güçlendirir.



    Yere düşen birini göründe bir tekmede o atmalı. Oyundan bir kişiyi eksiltir.



    Sadece kendi ailesini hatta birey ise sadece kendini düşünmeli.



    Hırsızlık dolandırıcılık hepsini yapmalı.

    En güçlü olmak için en mantıklı yolu seçmeli.



    Etik degerleri insanlar uydurmuştur. Dogada etik deger vs yok.

    Öyle olsa yılan kuşün yumurtasını yemez.



    Aslan yavru ceylana saldırmaz.



    Yavru kuş kardeşinin başını didiklemezdi.



    İyilik yapmak yada iyi olmak ezikliktir. Ateistin mantıgına aykırıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kafanda çizfiğin ateist portresi ne bilmiyorum ama git etik ile alakalı bir kitap oku saçma sapan konuşup durma.

    Doğada iyi veya kötü diye bir şey yok. İnsanlar toplumlar kurduğunda birbirine uyumlu ilişkilere sahip olmak için çaba harcadıklarında ahlak ortaya çıktı. Öteki hayvanlarda ahlak yok çünkü ihtiyaçta yok. Öteki hayvanlarla ilişki kuran hayvan nasıl davranacağını içgüdüleri ile zaten bilir. Ama bizde böyle bir şey yok, içgüdülerimiz yok -içgüdüler var deme sakın git içgüdü hakkında birşeyler oku. Biz, davranışlarımızı kendimiz belirlediğimiz için kendimizi kendimize sorumlu kılacak bir şey gerekliydi oda ahlaktı.

    İnsanlar uygarlığı kurduğundan beri evrim falan yok. Öteki taraftan, güçlü olmayı istemek her insanın yaptığı bir şeydir. Güçlü olmayı istemeyen kişi ya güçlenemiyordur -ve bundan ötürü istemiyordur- yada embesildir. Güç isteğinin olmadığı yerde gelişimde yoktur.

    İyilik yapmak için iyilik yapmak diye bir şey yok. Ya maddi yarar ya da manevi haz için iyi adı verilen davranışlar yapılır.

    Evet yerde 50 lira görürsem cebime atarım. Tersini yapacak birisi varmı?

    "Yere düşen bir kişiye bir tekmede o atmalı oyundan bir kişi eksilir" sen neyin kafasını yaşıyorsun, bizi ne zannediyorsun? Kim tarafından dolduruluşa getirilmişsin bilmiyorum ama hunger game oynamıyoruz.

    "Sadece kendi ailesini olmadı kendini düşünmeli" evet? Hangi insan daha farklı davranıyor? Toplum zaten hayatta kalmak isteyen bireylerin işbirliği oluşturmuş, örgütlenmiş halidir. Önemli olan ailedir veya yanlız isem benim.

    "Hırsızlık dolandırıcılık yapmalı"
    1. Hukuki cezası var, devlet engeller.
    2. Toplumda öteki insanların duyduğu güveni azaltır. İnsan sosyal bir hayvandır, öteki insanlar tarafından dışlanmak demek çok iğrenç bir şeydir.

    "En güçlü olmak için en mantıklı yol seçilmeli" evet yani? Gücü illa birileri idare eder. Sizin anlayamadığınız şey şu: ne yaparsanız yapın insan doğasını yok edemezsiniz. Saçma sapan altruist ahlak ilkelerini bırakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hümanizm ya da hümanite diye bir kavram var. Ateistler ondan dolayı iyilik yapıyor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otofaresi mahsun

    iyilik karsiliksiz yapilan yardimdir. Sevap kazanmak icin yapilmaz. iyilik vicdan kavramindan beslenir.

    Muslumanlar yasamdaki cogu seyi gunah/sevap diye bicimlendirdikleri icin sevap gormedikleri seyleri (hatta gunah denilenleri) yapmazlar. kitapta yazan, hocalarca dayatilan veya genel islami teamuller cogu zaman vicdan duygusunun onune gecer. iste bu noktada vicdani yonden bir taslasma baslar.

    Kedileri cok seven biri onlara mama verirken cok sevap gibi bir sey soyler. Hayvanlara mama vermenin sevapla eslestirilmesi yapilan iyiligi artik iyilik (karsiliksiz yardim) olmaktan cikarir ve cennet kapisini aralayacak bir jetona donusturur. Bahsettigim sikinti burada. Fakat dini veya tanrisal inanci olmayan biri gercek manada iyilik yapmis olur. Sevap oldugundan veya bu iyiligiyle basina guzel bir sey gelmesi icin degil vicdan kavramindan dogan saf iyilik icin bunu yapar. Dindarlarin cogu vicdan duygusunu bir olcude kaybettikleri icin bu durumu anlayamazlar.

    Mesela islamdaki bazi mezheplerde evde kedi beslemek dinen yasaktir. Sokaga birakmaya gonlu razi olmasa da kuran'da bile yazmayan bir durum vicdana baskin gelmistir ve o kedi kaderine terkedilir.

    Yol kenarlarindaki sevap atmleri dilenciler de iyilige degil cennete hizmet eder. Ornekler cogaltilabilir. Bu sebeple islam toplumlarinda vicdanin katilastigini, iyilik, vicdan, saygi, etik, sefkat gibi kavramlarin dejenere oldugunu siklikla gorebiliriz. Cunku bunlar bir noktaya kadar var olabilir. Cennet ve sevap kavraminin onune gecemez. O yuzden x100 kati sevap saglayan sevval gibi pruclar, kadir gecesi namazlari muslumanlara itinayla pompalanir.

    Vicdandan dogan saf iyiligin cennetten (bireysel fayda) daha onemli olmadigi bir toplumda da kaos daima surecektir.

    İlk paragraf herşeyi anlatıyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyilik yapmak için neden illa ki işin ucunda bir çıkarın olması şart koşuluyor hala anlayabilmiş değilim.

    Nihayetinde ünlü Altın Kural olayı özetliyor: "Kendine yapılmasını istemediğini başkalarına yapma"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    İyilik yaptıklarını kim söyledi ? Ayrıca iyilik sadece kendi aralarındadır. Mesela başka biri ölmüş gebermiş umurunda olmaz. Çok azdır dürüst ve doğruları söyleyen. Şu zamanda modern batı dedikleri devletler sadece kendilerine işliyor. Menfaat uğruna sırf kendileri için başka ülkeleri sömürüyorlar. Yetmiyor ülkeleri parçalara bölüyorlar sırf kendi ülkeleri huzura kavuşsun diye.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: One True King


    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    İyilik yaptıklarını kim söyledi ? Ayrıca iyilik sadece kendi aralarındadır. Mesela başka biri ölmüş gebermiş umurunda olmaz. Çok azdır dürüst ve doğruları söyleyen. Şu zamanda modern batı dedikleri devletler sadece kendilerine işliyor. Menfaat uğruna sırf kendileri için başka ülkeleri sömürüyorlar. Yetmiyor ülkeleri parçalara bölüyorlar sırf kendi ülkeleri huzura kavuşsun diye.




    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu sahibi arkadaş isteyerek ya da istemeyerek farklı bir noktaya değiniyor ama anlamıyorsunuz sanırım.

    Değindiği noktaya cevabım ise, insan tamamen evrimse dürtüleriyle yönetilen canlı grubunda değildir.

    İnsan, evrimin yanında bireysel tecrübeleriyle de kararlar alabilen ve yeri geldiğinde evrimsel dürtüleri engelleyebilmek adına ahlak kavramını oluşturup, özgeci davranışlar sergileyen, kimi zaman bireyci, kimi zaman toplumcu canlılardır.

    Hatta evrimin kendisi bireyci olduğu kadar toplumcudur da..
    Akraba seçiliminden itibaren hayvanlar da, mensubu olduğu türlerin yavrularına karşı karşılıksız bir iyiliksever kesilebilir.

    düzeltme:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paardon -- 14 Eylül 2016; 0:09:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.