Şimdi Ara

Ateist İçin Kötülük Nedir? Neden Vardır? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
1
Favori
3.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Periah kullanıcısına yanıt
    Hangi canlıda ilk defa oluştu sence?

    İyilik ve kötülüğü algılarımız sayesinde biz insanlar iddia ediyoruz zaten. Doğal düzeni yorumluyoruz ve bu şundan bundan dolayı iyi birşeyken şu kötü birşeydir diyoruz. Vejeteryan insan için hayvan yemek kötü birşey mesela. Ancak bunun subjektif bir şey olduğunu iddia ediyoruz ve yemeye devam ediyoruz gibi. Biz onu kötü birşey görmüyoruz çünkü.

    Tanrı işin içine katıldığında problem olarak sorulan kötülükleri tanrısız olarak değerlendirmek için açtım konuyu.

    Bu dediğinden kötülük canlılara avantaj sağladığı için evrimleşebildi ve canlılar bu yöne doğru ilerledi gibi sonuç çıkıyor. Doğru mu?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • materyal bakımından ortak ata kültü ve sonucu olarak evrimi düşünürsek, dna zincirinin bir yerde kilitlenmesi sureti bir üst basamağa evrildiğini canlılığın farklılaştığını beyan edebiliriz.

    onlara kızgın alev hazırlanmıştır zincirler bukağılar vardır denen dönemde dünayanın evrimsellik adına ateş kökeni ve dna zincirine dahi gönderme dnayı kilit altına tutan bukağı dahi mevcuttur.

    ..........................

    ilahi kudretin tanımı gereği mevcuda getirilen şeyin kendisini insan olarak tanımlaması da bu açıdan hatadır.

    ...........................

    eğer evrime göre değerlendirme yapılırsa insanımısının evladı doğum yoluyla değil dışkılama yolu ile elde ettiği şey olmak durumundadır.

    yani öz denen değer olarak insanımsının evladı olan onun her şartta parçası olan değer budur. evrimleşirken türleşme şartı ne alemdedir? türleşmeyen ve tabiatın parçası olan şeye yiyeceği maddeyi ne gibi korur?

    ............................

    zaten doğumun insanımsıyı halk eden şeklinden dolayı yaratıcı argumanı ileri sürülür. ortak ata kültü gereği bana süt kaynağı olan bir inek esasen annemdir de demek zorunda olmam ayrıca evrimin de süreçlerinden biri olarak mesela dünya hakkaten öküzün boynuzunda döner sözünü de kinaye ile haklı gösterir. anlıyoruz ki bir sözün kastettiği şey isnat ettirilmeye çalışılan şeyden çok farklı bir merhalede olmalıdır.

    ...........................

    kötülüğün kaynağı nedir?

    benim anne ve babam hayvan ve onun ürünleri ile hayatta kaldı. bir inek anneme babama süte et verdi ve onu canıyla kanıyla besledi asli anne buydu zira o olmasa yaşam olmazdı. doğumu gerçekleştirmek yaşamı bahiş değildir. tam tersi işkencenin dik alasıdır. ne yer ne içer bu çocuk yahu.

    ..........................

    şimdi benim ortak ata kültünce bildiğim öz annem bir hayvan olmalı ki akıl ve kutsal kitap da bunu ifade etmiş zaten. bakara suresi esasen bunu anlatıyordu. yani yaratıcı arguman bizler çamurda oynarken hükmünü vereli asırlar olmuştu.

    buradan devamla evrimsel süreçte ben beni doğurana anne demek zorunda idim ki zaten evrim bunu kabul ediyordu. ben bu durumu dnasal iz ile de beyan edebiliyor idim.

    şimi bir şey var ve bu şey (tanım sorunu) kendi öz annesi olan bir ineği kesiyor ve kendisinin annesi olduğunu ileri süren şeyle cinsel ilşkiye giriyor.

    evrimdeki kötü anlayışının temeli budur.

    ........................

    evrimci aynı zamanda ateist ise efenim ben bu varlığa kötü diyorum gökte bir yaratıcı varmış bu ona iyi diyor ben ondan yaratanı kabul etmem diyorsa feci halde ütüklenmiş olmalı.

    sorun da bu evrimci de anlıyor ki eğer ki ilim buysa din dahi aynı şeyi söylüyor ve bunu kabul edersem sorun çıkacak demekte.

    .........................

    evrime göre kötücüllüğün özü anne denen argumantif yapıya saldırıdır. benim yaratıcım annem ve babamdır. bir yaradan var ancak beni yaratan o değil. o halde bu iki kavramı korumalıyım.

    karşımda kendine insan deyip öz annesi olan danayı kesip annesi olduğunu ileri sürdüğü şeyle cinsellik yaşayan bir şey var ve bu şey anne denen üst mantıksal kavrama resmen tecavüz ediyor. kesiyor cinsellik yaşıyor.

    o halde insanımsı evrilmiştir derken aleni şekilde bunu diyor. insanımsı hayvanın evrimidir diyor. bundan çekinmiyor.

    gerçek evrimci denen, çakma evrimci olmayan kimse mevcuda bakıp sonuç üretebiliyor yoksa dinin cennet vaadinden başkasını yapamayacağını anlıyor. yani kendisi de din olmak zorunda olduğunu görüyor.

    ............................

    iyi niyetli akil evrimci dini kabul eder.

    iyi niyetli olmayan başka amaçlar peşinde giden evrimci ise aslında anlaşıldığı kadarı ile çoğu çakma evrimci bir kısım menfaatler peşinde olan anlayışlar için bunu yapar.

    darvinin ileri sürdüğü evrimle einstein'nın kabul ettiği evrim aynı dinamiklere dayanmaz.

    bu açıdan ateistin özünde yatan değer, anne baba denen kavrama saldırı yapan her şeyin kötücüllüğü üzeredir.

    burada kısır döngü ortaya çıkar. anneyi koruyacam diye bu kere kendisi ilişki kurduğu an yaratıcının kahir hükmü onu arayışa iter.

    evrimci veya ateist dini daha iyi bilmiyor ancak evrimi ve ateizmi anlamış ise yaratıcıyı arayan ilk o oluyor demek daha doğru bir tespit olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 4 Mart 2020; 14:35:15 >




  • Ahlak diye bir şey var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Empati yapıp kötülüğün ne olduğu anlaşılabilir. Ateist değilim (agnostik) ama ateist birinin kimsenin görmediği duymadığı yerde kötülük yapmamasının nedeni empati diye düşünüyorum. Aynı durumda kendisi olabilirdi.

    Neden vardır? en büyük sebebi kapitalizm.
  • dindarların iyilik ve kötülük iddiasını tanrısallık seviyede gerçekleştiremediği sürece dinsizlerin iyilik ve kötülük kaynak-dengesini eleştiremez..

    evvela kendi popolarına baksınlar..

    yine malum kişiden yine saçma bi konu..
  • sething S kullanıcısına yanıt
    Sigara içen birisi başka birisine sigara sağlığa zararlıdır diyemez. Senin düz mantığın bunu gerektiriyor. Çok saçma bakış açın var.

    Bence diyebilir; çünkü sigara içmek ayrı birşeyken sigara içmenin sağlığa zararlı olduğunu söylemek ayrı birşeydir. Ancak bir aptal sigara ile alakalı bu iki durumun birbirini ilgilendirdiğini iddia edebilir.


    Malum kişi oldum değil mi senin gibiler için Teşekkür ederim teveccüh gösteriyorsun. Siz birbirinize özel mesaj da atarsınız herif seni sinirlendirip tiye alıyor uğraşma diye.

    Çok saçma bir adamsın gerçekten. Kaç tane konu açtım şimdiye kadar da yine saçma bir konu diyebiliyorsun? İlk konumdur bu felsefe anlamında, sonra da açmadım zaten. Yanılıyorsam düzelt de göreyim. Felsefe bilmiyorum ki gideyim sizin gibi haddim olmadan saçma sapan konular açayım.

    Ben sadece din düşmanlarına musallat olan bir adamım.




  • cahil cahil konuşma.özür ile ki blok unu kaldırıp yazdığını okuyup cevap vereyim..

    bu arada sizin adnan nerelerde..
  • sething S kullanıcısına yanıt
    Demek aramızda duvarlar var hemi de blok blok

    Özür ilerim ama bloklayan tiplerden hiç hoşlanmıyorum. Cevap vermene gerek yok cevap vermen için yazmamıştım onu.

    Hangi arada anlamadım ama bizim Adnan'ı 1 aydır göremiyorum malum virüs nedeniyle evden işe işten eve gidiyor herkes.
    Sizin Adnan kim işte onu bilemeyeceğim
  • Bu kadar basit bir konuyu bile anlamayanların ,binlerce tanrıya inanması mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insanların iyi kötü mutlu mutsuz vicdanlı vicdansız olmasının dinler ile alakası yoktur, haliyle bir atesitten deistten veya hangi din olursa artık dindar birinden özellikle iyi/kötü olması beklenemez.


    din nedir; inançta kurtuluştur kısaca, bunun için tanrının sesine kulak vermek yeterli uzatmaya gerek yok,

    din neden var; insan yaratıldıktan sonra herşey bir insiyatife, oluşacak ve sonra gelişecek bir ahlaka bırakılamazdı, (günah değişir gelişir, iyilik/kötülük değişir gelişir, ahlak değişir gelişir, milletlere göre günah/ahlak farklıdır, dini şu anki kanunlar olarak düşünebiliriz anayasa, ceza rafik, tarım, belediye, çocuk vs) insan tehlikeli bir yaratıktır ve bu özgürlük insan gibi bir barbara fazladır. en büyük acıyı unutabilir, iyi kötü her duyguyu en tepede yaşayabilir, her an kötülük yapma potansiyeli vardır diyebiliriz.

    bunlar yeterlimi iyi insan olmak için, bence yetersiz; din ve öteki dünya gibi bir son ile insanlar ancak bu kadar dizginlenebilmiştir.

    asıl soru, dininde değişip gelişmediği sürece? insan ne demek hangimiz ne kadar insanız




  • WILDBOYS kullanıcısına yanıt
    Mantıksız olan ise hiç bir tanrıya inanmayan zeka küplerinin hiç bir açıklama yapamaması.

    Zaman fonksiyonuna göre canlılardaki ilk kötülük evrimin hangi aşamasında (ne zaman) başladı sorusu zor bir soru olmasa gerek.

    Ben ateistken bunların cevabını bulamadığım için agnostisizme kaymıştım. Bilinemezlik ateizme göre daha mantıklı.

    Aksini iddia ediyorsan cevap vereceksin laf ebeliğini bırakacaksın. Yer mi? Yemez. İkile hadi.

    Not: Konuyu ilk açtığımda din tartışması yapmamak niyetiyle açmıştım ancak sen kaşınıyorsun diye ben de seni kaşımaya karar verdim.
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Hadi ben ikileyeyim sana anlatacak masallar bende yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torlofan T kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • WILDBOYS kullanıcısına yanıt
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=srVrZy-0H78&feature=youtu.be

    İzle ve izlet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    The platform filmini izle. İnançsız birinin kötülük yapmama sebebi empati. Bugün ben sana kötülük yaparsam yarın sen bana yapacaksın ya da sevdiklerime.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4D62BFE91 -- 24 Nisan 2020; 19:11:7 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.