Şimdi Ara

Ateist Aile Zorunlu Din Dersi Davasını Kazandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
256
Cevap
1
Favori
4.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Antalya'da bir aile ateist oldukları gerekçesiyle ilkokul öğrencisi çocuklarının din derslerinden muaf tutulmasını istedi. İdare Mahkemesi aileyi haklı buldu

    Antalya'nın Kumluca İlçesi'nde bir ilkokulda 4'üncü sınıf öğrencisinin anne ve babası ateist oldukları gerekçesiyle çocuklarına verilen zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf tutulmasına ilişkin açtıkları davayı kazandı.

    Kumluca'da Mimar Sinan İlkokulu 4'üncü sınıf öğrencisi E.Z.S.'nin annesi Aliye Uğur Sazcı ve babası Tongut Sonay Sazcı, tanrıtanımaz olduklarından bahisle çocuklarının Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf tutulması istemiyle Kumluca Kaymakamlığı'na başvurdu. Kaymakamlık, 6 Aralık 2014 tarihli kararında, anne ve babanın bu talebini reddetti. Bu karara karşın E.Z.S.'ye velayeten anne ve babası, Milli eğitim Bakanlığı ve Kumluca Kaymakamlığı aleyhine Antalya 1'inci İdare Mahkemesi'nde dava açtı.

    PSİKOLOJİK TRAVMA YAŞIYOR

    Açılan davada, iradelerine ve felsefi görüşlerine aykırı bir biçimde dinsel eğitim verildiği, tanrıtanımaz oldukları, nüfus cüzdanlarında yer alan din hanesinin boş olduğu, zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin verilmesinin Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin 9'uncu maddesine ve ek 1 nolu protokolün 2'nci maddesine aykırı olduğu yolunda Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nce verilmiş kararlar bulunduğu, 4'üncü sınıf öğrencisi çocukların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini alırken psikolojik travma yaşadığı, içsel çatışmalar nedeniyle dersi algılamakta zorlandığı ileri sürülerek kaymakamlık işleminin iptali istendi.

    BAKANLIK DAVANIN REDDİNİ İSTEDİ

    Türkiye'de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin Anayasal zorunluluk olduğu, ders programları ve kitaplarının idarelerce hazırlandığı belirtilen Milli Eğitim Bakanlığı'nın savunmasında, herhangi bir din veya felsefi doktrin merkezli olmadığı, bilimsel araştırmaya dayalı bilginin ön planda tutulduğu, batıl ve hurafeye dayalı yanlış bilgilerden arındırıldığı dile getirildi. Ders programının hedefinin sadece İslam dinine mensup çocuklara değil hangi mezhebi veya felsefi düşünceden olursa olsun tüm çocuklara ve tanrıtanımazlara hitap ettiği de belirtilerek, davanın reddi istendi.

    "NESNEL VE ÇOĞULCU OLMALI"

    Antalya 1'inci İdare Mahkemesi ise kararında, devletin, eğitim ve öğretimle ilgili olarak üzerine düşen görevleri yerine getirirken müfredatta yer alan bilgilerin nesnel ve çoğulcu bir şekilde aktarılmasına dikkat etmesi, ebeveynlerin dini ve felsefi kanaatlerine saygı göstermesi gerektiği belirtildi.

    Anayasa'nın 24'üncü maddesine göre din kültürü ve ahlak öğretiminin ilk ve ortaöğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında olduğunun kuşkusuz olduğu belirtilen kararda, şöyle denildi:

    "Ancak bu öğretimin Anayasa'nın öngördüğü amaca uygun bir müfredatla verilmesi gerektiği, içeriğinin nesnel ve çoğulcu olması, kişinin dininin bir ayrım ve eşitsizlik unsuru olarak kullanılmaması ve devletin dinler karşısında tarafsız kalarak, bütün dinsel inançları eşdeğer görmesi gerekmektedir. Öğretimde uygulanan müfredatın belirli bir din anlayışını esas alması durumunda, bunun din kültürü ve ahlak bilgisi dersi olarak kabul edilemeyeceği ve din eğitimi halini alacağı açıktır."

    Davaya hukuki destek veren Eğitim Sen'in Antalya Şube Başkanı Kadir Öztürk, bu kararla hukukun yerini bulduğunu söyledi. Mahkemenin davaya ilişkin kararını 30 Aralık 2015'te verdiğini, ancak kararın geçen pazartesi günü taraflara tebliğ edildiğini kaydeden Öztürk, "Bilimsel, laik, demokratik eğitimde herkesin kendi inancı doğrultusunda eğitim alması veya almamasının aileye, kişiye bağlı olması ve okullarımızda zorunlu din dersi olmaması gerektiğini gösteren bir hukuki karardır. Herkes kendi inancını istediği gibi yaşamalı ve buna devlet müdahale etmemelidir" dedi.

    Başkan Öztürk, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 30 gün içerisinde karara itiraz için Danıştay'a başvurma hakkının bulunduğunu söyledi.

    http://www.milliyet.com.tr/ateist-aile-zorunlu-din-dersi-gundem-2210816/







  • Din dersinde hinduizm, budizm gibi dinler de dahil edilerek objektif bir şekilde sadece veriler verilmeli. Tüm dinler tarafsız olarak ele alınmalı. Türkiyede din dersi böyle değil, küçücük çocuklara sure ezberletip duruyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon

    Din dersinde hinduizm, budizm gibi dinler de dahil edilerek objektif bir şekilde sadece veriler verilmeli. Tüm dinler tarafsız olarak ele alınmalı. Türkiyede din dersi böyle değil, küçücük çocuklara sure ezberletip duruyorlar.

    Öğrenmeliler ona bakarsan abuk subuk formülleri ezberletiyorlar birşey demiyoruz bilimdir eğitimdir diye , dinde aynı şekilde gerekli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NinJaus -- 16 Mart 2016; 17:43:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurokochin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon

    Din dersinde hinduizm, budizm gibi dinler de dahil edilerek objektif bir şekilde sadece veriler verilmeli. Tüm dinler tarafsız olarak ele alınmalı. Türkiyede din dersi böyle değil, küçücük çocuklara sure ezberletip duruyorlar.

    Öğrenmeliler ona bakarsan abuk subuk formülleri ezberletiyorlar birşey demiyoruz bilimdir eğitimdir diye , dinde aynı şekilde gerekli

    Bazı formüller ezberlenmelidir . Nasıl çıkarıldığını gösterirsin düzgünce mantığını anlatırsın ama formülü ezberlemek gerekir çünkü o formüller ampirik deneylerle bulunmuş bazıları yani yapacak bir şeyin yok . Ha ama ben sınavlarda bütün formüllerin verilmesinden yanayım hesap makineleri de serbest olmalı .

    Bu çocuk üniversiteye geçtiğinde veya iş hayatına geçtiğinde istediği gibi internetten bakabilecek zaten iş hayatında kimse hesap makinesi kapalı bana şunu hesapla demeyecek . Ancak sınavda çalışanla çalışmayanı ayırma amaçlı da formülü ezberletirsin gerektiği yerde kullanır .

    Bilime çamur atıp durmayın sanki ülkede bilim bırakmış gibi .

    Din gerekli falan değildir . Hocalar dogmatik olduğu sürece gerekli değildir . Bir şey soruyorduk her soruya cevap aynı ALLAH öyle olsun demiş , işte sınav dünyası , işte sorgulamayın kabullenin . Düzgünce din dersi verebilecek hoca var mı ülkemizde ? Zaten olsaydı her sakallıyı müslüman sanmazdık .

    Kardeşim insan beyni düşünmeden durabilir mi ? Sizinki duruyor mu mesela ? Nasıl yapıyorsunuz uçak moduna mı alıyorsunuz ?

    Arkadaşın dediği gibi ya her dini öğreteceksin ya da çocuk kendi araştırıp bulsun zaten aile de din eğitimi veriliyor çocuk inanırsa inanır sorgularsa da sorgular .




  • Din dersi aslında güzel bir şey. Ama tabii diğer dünya dinleri anlatılırsa cidden eğlenceli bile geçebilir. Ama yapılan tek şey, zorla arapça anlamını bile bilmediğin sure ezberletmek. Bir de şimdi nasıl bilmem de eskiden zorla masada namaz vs kıldırırlardı bize, rezillik yani. Ama çocuğun din dersinden muaf olmanın kötü yanı da var. Arkadaşları tarafından büyük ihtimalle dışlanacak maalesef. Ailesi çocuğun beyni yıkanmasın diye iyi düşünmüş ama bunu da heaaba katmışlardır umarım. Büyük olsa bir yere kadar ama el kadar çocuk için sakıncalı bir durum. Sonuçta bu zorunlu din dersi nerden tutsan elde kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuroki -- 16 Mart 2016; 18:04:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türküye müslümandır kardeşşş beğenmiyosa çeker gider biz küçükken kuran kursuna giderdk şimdiki ateiz ailelere bak bunlar çocuk yaparsa böyle olur tabi küçüklükten kafir yapıyolar daha çocugu
  • Din sosyal hayatyn parçasydyr... Ynanyp inanmamakla alakasy yok bu i?in...Dünyanyn hangi ücra kö?esine giderseniz gidin illaki bir din'e mensup toplulukla kar?yla?yrsynyz... Böyle bir durumda Din hakkynda biraz bilgi sahibi olmanyn, ki?iye hiçbir zarary olmayaca?y gibi faydasyda olabilir...

    E?erki Ateistan adly bir ülke kurulurda o ülkenin vatanda?y olursan sorun yok... Din hakkynda bir bilgi sana orada lazym olmaz... Sosyal hayatta din hakkynda bir konu açylypta, olaya öküz öküz bakar ve konuya dahil olmazsan i?te o çok kötü olur.... Kendini bir alanda cahil hissedebilirsin...

    ?uradan hesap etmek lazym; Bir ateiste, "neden inanmama gere?i duydun, seni buna ikna eden nedir" dedi?inde o da sana ?u cevaby verir." Ben bütün dinleri ara?tyrdym ve bana ikna edici gelmedi" der... Görüldü?ü gibi bir ateistin de cevaby belli bir bilgi birikimine dayaly oluyor... Ha do?rudur yanly?tyr bir ?ey diyemeyiz, inanyp inanmamak ki?inin kendi tercihidir. Lakin bilginin gereksizi olmaz, illaki bir yerde kullanman gerekebilir...




  • Yazydaki bol soru i?aretleri bendaen kaynakly de?il. Sanyrym sistemde bir sykynty var..
  • Cesaretleri takdir edilesi günümüz Türkiye'sinde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun mahkemeye taşınmasına aklım takıldı, eskiden böyle değildi. Eğitim kurumlarına katı bir din öğretimi entegre edip bunu da dayatmak, yaşadığım topraklarda daha önce görmediğim saçmalıkları görmeme neden oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ulkeyi din kurtaracakben olsam cocugumu cemaate sokarim din somurusu yaptirir sonra paraya para demem

    Turkiyede dinciysen para sende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e peki yarın birgün cumhuriyet karşıtı biri inkılap tarihi dersi için dava açarsa ne olacak?
    sözelci öğrenci matematik dersi için dava açarsa veya tam tersi..
    herkes her dersi isteyerek mi öğrendi,ezberledi.
    müfredat toplumun geneline göre belirlenir kişisel olamaz.
    he kişiye özel olacaksa o zaman hepsi seçmeli ders olmalı isteyen istediğini seçmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAUL WALKER

    Bu ulkeyi din kurtaracakben olsam cocugumu cemaate sokarim din somurusu yaptirir sonra paraya para demem

    Turkiyede dinciysen para sende

    yannış türkiyeyi din kurtaracak ama paralel cemaatçiler değil imann kurtaracak imaaann! iman olmassa ezan dinerse türkiye diye bişey kalmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: janjarre

    Din sosyal hayatyn parçasydyr... Ynanyp inanmamakla alakasy yok bu i?in...Dünyanyn hangi ücra kö?esine giderseniz gidin illaki bir din'e mensup toplulukla kar?yla?yrsynyz... Böyle bir durumda Din hakkynda biraz bilgi sahibi olmanyn, ki?iye hiçbir zarary olmayaca?y gibi faydasyda olabilir...

    E?erki Ateistan adly bir ülke kurulurda o ülkenin vatanda?y olursan sorun yok... Din hakkynda bir bilgi sana orada lazym olmaz... Sosyal hayatta din hakkynda bir konu açylypta, olaya öküz öküz bakar ve konuya dahil olmazsan i?te o çok kötü olur.... Kendini bir alanda cahil hissedebilirsin...

    ?uradan hesap etmek lazym; Bir ateiste, "neden inanmama gere?i duydun, seni buna ikna eden nedir" dedi?inde o da sana ?u cevaby verir." Ben bütün dinleri ara?tyrdym ve bana ikna edici gelmedi" der... Görüldü?ü gibi bir ateistin de cevaby belli bir bilgi birikimine dayaly oluyor... Ha do?rudur yanly?tyr bir ?ey diyemeyiz, inanyp inanmamak ki?inin kendi tercihidir. Lakin bilginin gereksizi olmaz, illaki bir yerde kullanman gerekebilir...





    İyi de din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde hangi okulda hangi hoca uzun uzun Tevrat 'ı , İncil'i açıp okuyor veya başka dinleri sözel olarak anlatıyor ?

    Sadece bizim dinimizi dogmatik olarak anlatıyor . Bilginin asla zararı olmaz ama yandaş bilgi veriyor objektif olmuyor .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeidaraSanji


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgado.11

    Türküye müslümandır kardeşşş beğenmiyosa çeker gider biz küçükken kuran kursuna giderdk şimdiki ateiz ailelere bak bunlar çocuk yaparsa böyle olur tabi küçüklükten kafir yapıyolar daha çocugu

    Hani lan anayasanın neresinde geçiyor Türkiye müslüman ülkedir diye ?

    İroni yapıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: janjarre

    Din sosyal hayatyn parçasydyr... Ynanyp inanmamakla alakasy yok bu i?in...Dünyanyn hangi ücra kö?esine giderseniz gidin illaki bir din'e mensup toplulukla kar?yla?yrsynyz... Böyle bir durumda Din hakkynda biraz bilgi sahibi olmanyn, ki?iye hiçbir zarary olmayaca?y gibi faydasyda olabilir...

    E?erki Ateistan adly bir ülke kurulurda o ülkenin vatanda?y olursan sorun yok... Din hakkynda bir bilgi sana orada lazym olmaz... Sosyal hayatta din hakkynda bir konu açylypta, olaya öküz öküz bakar ve konuya dahil olmazsan i?te o çok kötü olur.... Kendini bir alanda cahil hissedebilirsin...

    ?uradan hesap etmek lazym; Bir ateiste, "neden inanmama gere?i duydun, seni buna ikna eden nedir" dedi?inde o da sana ?u cevaby verir." Ben bütün dinleri ara?tyrdym ve bana ikna edici gelmedi" der... Görüldü?ü gibi bir ateistin de cevaby belli bir bilgi birikimine dayaly oluyor... Ha do?rudur yanly?tyr bir ?ey diyemeyiz, inanyp inanmamak ki?inin kendi tercihidir. Lakin bilginin gereksizi olmaz, illaki bir yerde kullanman gerekebilir...





    İyi de din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde hangi okulda hangi hoca uzun uzun Tevrat 'ı , İncil'i açıp okuyor veya başka dinleri sözel olarak anlatıyor ?

    Sadece bizim dinimizi dogmatik olarak anlatıyor . Bilginin asla zararı olmaz ama yandaş bilgi veriyor objektif olmuyor .

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alynty: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alynty: janjarre

    Din sosyal hayatyn parçasydyr... Ynanyp inanmamakla alakasy yok bu i?in...Dünyanyn hangi ücra kö?esine giderseniz gidin illaki bir din'e mensup toplulukla kar?yla?yrsynyz... Böyle bir durumda Din hakkynda biraz bilgi sahibi olmanyn, ki?iye hiçbir zarary olmayaca?y gibi faydasyda olabilir...

    E?erki Ateistan adly bir ülke kurulurda o ülkenin vatanda?y olursan sorun yok... Din hakkynda bir bilgi sana orada lazym olmaz... Sosyal hayatta din hakkynda bir konu açylypta, olaya öküz öküz bakar ve konuya dahil olmazsan i?te o çok kötü olur.... Kendini bir alanda cahil hissedebilirsin...

    ?uradan hesap etmek lazym; Bir ateiste, "neden inanmama gere?i duydun, seni buna ikna eden nedir" dedi?inde o da sana ?u cevaby verir." Ben bütün dinleri ara?tyrdym ve bana ikna edici gelmedi" der... Görüldü?ü gibi bir ateistin de cevaby belli bir bilgi birikimine dayaly oluyor... Ha do?rudur yanly?tyr bir ?ey diyemeyiz, inanyp inanmamak ki?inin kendi tercihidir. Lakin bilginin gereksizi olmaz, illaki bir yerde kullanman gerekebilir...





    Yyi de din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde hangi okulda hangi hoca uzun uzun Tevrat 'y , Yncil'i açyp okuyor veya ba?ka dinleri sözel olarak anlatyyor ?

    Sadece bizim dinimizi dogmatik olarak anlatyyor . Bilginin asla zarary olmaz ama yanda? bilgi veriyor objektif olmuyor .

    Öncelikle Din ve yanda? kelimesini yanyana kullanmamany rica edece?im... Din Allah'yn dinidir ve bir zümreye yada bir kesime hitap etmez...Ha kendi zümresinde kullananlar vardyr ama Dini iyi bilenler bunlara yüz vermez... Verenlerde kendilerini Allah ile aldatylmaya razy oluyorsa biz ona kary?amayyz... Aldatanda aldatylanda bunun hesabyny dinin asyl sahibine verecektir...

    Gerek hristiyanlyk gerek yahudilik gerekse islamiyet yüzyyllardyr otoriteler tarafyndan halka kar?y kullanylmy?tyr. Bu sadece bizim dinimize veya ülkemize has bir durum de?ildir...

    Di?er konuda çok do?ru söylüyorsun.... Ben elhamdülillah bir müslüman olarak, önceki dinlerinde anlatylmasyny ve kar?yla?tyrma yapylmasyny çok isterim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: janjarre

    Din sosyal hayatyn parçasydyr... Ynanyp inanmamakla alakasy yok bu i?in...Dünyanyn hangi ücra kö?esine giderseniz gidin illaki bir din'e mensup toplulukla kar?yla?yrsynyz... Böyle bir durumda Din hakkynda biraz bilgi sahibi olmanyn, ki?iye hiçbir zarary olmayaca?y gibi faydasyda olabilir...

    E?erki Ateistan adly bir ülke kurulurda o ülkenin vatanda?y olursan sorun yok... Din hakkynda bir bilgi sana orada lazym olmaz... Sosyal hayatta din hakkynda bir konu açylypta, olaya öküz öküz bakar ve konuya dahil olmazsan i?te o çok kötü olur.... Kendini bir alanda cahil hissedebilirsin...

    ?uradan hesap etmek lazym; Bir ateiste, "neden inanmama gere?i duydun, seni buna ikna eden nedir" dedi?inde o da sana ?u cevaby verir." Ben bütün dinleri ara?tyrdym ve bana ikna edici gelmedi" der... Görüldü?ü gibi bir ateistin de cevaby belli bir bilgi birikimine dayaly oluyor... Ha do?rudur yanly?tyr bir ?ey diyemeyiz, inanyp inanmamak ki?inin kendi tercihidir. Lakin bilginin gereksizi olmaz, illaki bir yerde kullanman gerekebilir...





    inanmıyorum,

    ikimizde din kültürü ve ahlak bilgisi dersini aldık, bu yüzden birbirimizi kandırmayalım ülkedeki o dersin nasıl işlendiği hepimizin bildiği bir şey. Keske düşüncen gibi tüm inanç sistemlerine(en azından semavi dinlere) eşit yaklaşılıp anlatılsa.

    basit bir örnek lisede metal müzik dinliyorum diye din hocam tarafından ailem okula çağırılıp yola getirilmeye çalışıldım,kendisi benim satanist olduğumu sanıyordu bir yılım zehir oldu o hoca yüzünden.




  • tla776 T kullanıcısına yanıt
    Ben öğrenciyken (1986) din kültürü öğretmeni ile çok çatışırdım. Lakin ailemden öğrendiğim sağlam din bilgisi sebebi ile öğretmen benim ile uğraşmazdı... Zaten düşük not vermeye de götü yemezdi o ayrı bir durum... Şimdilerde hiç bir öğretmenin herhangi bir veli'yi çağırıpta din dersi konusunda akıl verme yetkisi olduğunu sanmıyorum... Müfredetta ne varsa o öğretilir. Eğerki öğretmen maksadını aşıpta bir zorlama yaparsa öğrencinin ve veli'sinin itiraz hakkı vardır. Artık 80 li yıllarda değiliz.

    Öte yandan dinler tarihi diye bir revüzyon yapılsa daha iyi olurdu diye düşünüyorum. Tabiki bu işlem için topyekün bir revüzyon yapılması lazım.. Mesela Diyanet işleri Vs.vs denen gereksiz kurumun sil baştan olması lazım... Bu kurumda çalışan kişilerin yeniden eğitime tabi olması gerekir... Ha bunları kim eğitecek o da ayrı bir mesele...

    Aslında istediğim revüzyonun yapılması ile papa'nın kelime-i şehadet getirmesi aynı derece mümkündür.




  • Az zamanında banada ezberletmeye çalışmıştılarda ezberleyememiştim

    O zamandan belliymiş ne olacağım. Çünkü o yaşımda bile saçma geliyordu
  • bu ülkedeki ilahiyat mezunlarını görüyoruz. adamların islamla uzaktan yakından alakası yok. diyanet ve ilahiyat kapatılmalı bence. islama zarardan başka birşey vermiyor zaten kuruluş amaçlarıda bu bence. medreseler kapatılmasa böyle olmazdı. medresede bu işi sevenler yapıyor isteyende gidip eğitimini alıyor. isteyen gider istemeyen gitmez.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.