Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Asus X542UR GQ276 İncelemesi (2049 TL)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
61
Cevap
6
Favori
10.312
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Taşınabilir Bilgisayarlar >> Notebook - Ultrabook >> Asus >> Asus X542UR GQ276 İncelemesi (2049 TL)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    51 Mesaj
    Merhaba arkadaşlar. Haftaiçi'nde Asus X542UR GQ276 modelini gg üzerinden incehesap satıcısından 2049 liraya aldım, pek konusu olmadığı içinde dar bütçeli arkadaşlar için ufak bir inceleme yapıp yazmak istedim.
    2049 liraya aldığım modelin özellikleri: i5 7200U, 4 GB DDR4 2133 Mhz, GT930MX, 1 TB Harddisk, diğer özellikler klasik.

    Laptop adaptör ve Win10 uyumlu driver DVD'si ile beraber geldi. FreeDOS sisteme sahip. 47.5 liraya Win10 Pro lisans alıp, microsofttan indirdiğim iso dosyası ile yaklaşık 15 dakikada kurulumunu yaptım.
    Laptopu alma amacım, biraz oyun biraz grafik biraz video üzerineydi, yani büyük bir beklentim yoktu zaten.

    En çok merak edilen konuya önden giriş yaparsak, oyun FPS değerleri gayet tatmin edici.
    CS:GO'yu medium(orta) ayarlarda 130-200 fps arası oynamaktayım. (4 farklı map'te denedim), ETS2, Witcher3, The Long Dark, Rainbow'da da durum tatmin edici.
    Fan konusunda biraz eksik bir ürün. Aslında eksik değil, çünkü laptopun üretim amacı business zaten. Fan sistemi arkada, kısacası arkasını kapatmamanız gerekiyor. Sol Alt tarafta'da havalandırma boşluğu bulunuyor ekran kartı bölgesinde. Çok ufak bir soğutucu yada laptopun arkasını hafif havada tutacak şekilde bir ürünle fan performansını da başarılı buluyorum. (Ben laptopun arka kısmına iki yandan olmak üzere iki tane kalem sıkıştırıp havalandırmasını sağlıyorum, değerler gayet iyi)

    Ses kalitesi bana göre çok yeterli, zaten laptop hoparlöründen bir JBL kalitesi beklenilemez. Photosop, illustrator, corel draw programlarında ısınma ve işleme kötü değil, evet bir Mac gibi akmayacağını zaten biliyoruz fakat 2000 lira için fazlasıyla tatmin edici buldum.
    2 Adet USB 3.0, 1 Adet 2.0'lık USB portu bulunmakta.

    Malzeme kalitesi kalın farklı bir plastikten yapılmış ve ekran bölümü çok ince çok hassas. Yere düşürülürse tek hasarı ekrandan alır diyebilirim alt konsol daha sert bir plastik çünkü.

    Öncelikle oyun için alan genç arkadaşlara tavsiyem ailenizi zorlayacak seçimler yaparak onları zor durumda bırakmaktansa bu laptopu öneririm. Açıkçası 27 yaşında 19 yıldır da bilgisayar ve web sektörünün içinde bulunan biri olarak evde hobi ve eğlence biraz da iş amaçlı kullanım için gayet uygun bir ürün olduğunu düşünüyorum.

    Ürünün ben aldıktan sonraki fiyatı en düşük 1984 tl ile incehesap, 2079 tl ile hepsiburada da bulunmakta.

    Müsait olduğumda resimler ve cpu ısı değerlerinin resimlerini de ekleyeceğim, sorularınız olursa konu altında paylaşırsanız bakar onu da cevaplarım, şimdilik bu kadar..

    21.03.2018 Konu Hakkında Güncelleme:

    Laptop'ta herhangi bir sorun yok, 4 aydır aktif ve günde 6 saatlik kullanımda pil, ısınma, fan sorunu olmadı.
    Hazır yeri gelmişken yazayım, pingsiz bir internette PUBG 40-45 fps arası, arada ufak droplar giriyor tabiki texture bol olan yerlerde.
    Grafik programlarında sıfır kasma.

    9.11.2018 Güncelleme:

    Fiyatı 3000+ TL olmuş vay anam vay. Bu arada 2-3 kere güç kesilmesi ve kapanması bende de oldu. Laptop fişte değilken böyle bir sorunu var anlaşılan kronik olarak. Ama nadir bir durum bendeki binde bir olan cinsten. Herhangi bir performans düşüşü, yavaşlama, parça sorunu yok. Ama bu devirde Avrupa'da 200-300 dolar anca eden bu laptoplara 3000 TL verilir mi orası muamma. Şahsen bugün alacak olsam 3000 lira vermezdim. İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dörtbir -- 9 Kasım 2018; 11:33:18 >



    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3213 Mesaj
    Hayırlı olsun hocam bende bu cihazı almak için vatan bilgisayar'a gittim ama full hd ekranları görünce hevesim kaçtı,şimdi arada kaldım ya 3.000 tl verip full hd alacağım yada 2000 tl verip bunu alacağım,2.000 tl de az değil ama işte döviz kurları ortada..
    _____________________________
  • Çavuş
    51 Mesaj

    hocam öncelikle teşekkür ederim. 930mx olan laptoplarda fhd ekran performans vermiyor, oyunlarda özellikle fps düşüşünü fazlasıyla hissedersin bu tarz alt segmentin üst modeli kartlarda. günümüz kartları ile en az 1050 takılı olmasında fayda var yada gtx serisi 9xx modelleri.
    tabii iş için kullanacağım internette takılacağım diyorsan da o zaman başka.
    malesef ki döviz kuru ve vergiler amerikada 300 birim para olan ürünleri burda 2000 birim paraya dönüştürüveriyor.
    |
    |
    complete_ kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Teğmen
    116 Mesaj
    Hocam uyumlu ram tavsiye edebilir misin ? içinde 2400 Mhz ram var ama anakart 2133 destekliyor.
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    51 Mesaj
    Hocam ben 2133 mhz frekanslı ram var diye biliyorum. Bi bakayım müsait olunca, bende taktıracağım ilerleyen vakitlerde.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Teğmen
    116 Mesaj

    İçindeki ram bu hocam. Anakart 2133 destekliyor ama içine adata 2400 lük ram koymuşlar. Hiç biryerde bulamadım aynısını. Cl değeri hakkında da bilgi yok...






    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    dörtbir kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    51 Mesaj

    hocam n11'de bir firma daha satıyordu bizim laptoptan, isteğe göre 200 lira farkla 4 gb ram ekliyordu. o satıcıyla bi iletişim kurup öğrenebilirsin aslında, bende yarın bakarım haberdar ederim.
    |
    |
    Ancestorman kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Teğmen
    116 Mesaj

    zaten ondan almıştım, sordum verdiği cevap 2400 mhz ddr4.
    |
    |
    dörtbir kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    51 Mesaj

    Kendileri ram temin edemiyorlar mı müşteriye tekil olarak, yada değişen bir parça olarak mı 2400 takılı acaba.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Ancestorman kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Teğmen
    116 Mesaj

    Hocam altta ram kapağı var. İçinde 2 slot var, tek slot dolu geliyor 4 gb ramle. Onlar müşterinin isteğine göre fiyat farkıyla ilave ram takıyorlar ya da müşteri kutuyu ilk ben açmak istiyorum derse yanında kapalı kutu ram gönderiyorlar. Ama sadece ram olarak satışları yok.

    Model sordum, 2400 mhz ddr4 herhangi bir ram takabilirsiniz dediler. Cihazdaki ram 1.2 v olduğu için alacağımız ram de 1.2 volt olmalı. Tek kafama takılan CL değeri. Baktım biraz n11 den falan, 2400 mhz'lik ramler hep CL17, acaba standart mı onu çözemedim. Cihazdaki ramde CL değeri yazmıyor, adata sitesinde de yazmıyor ya da ben göremedim...
    |
    |
    dörtbir kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    51 Mesaj

    En temizi aynı laptopu bozmuş parçalarını satan birini bulup temin etmek, banko çözüm en azından stock ram olduğu kesin.
    |
    |
    Ancestorman kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Teğmen
    238 Mesaj

    Hocam merhaba. Kasanın içerisinde m.2 slotu bulunuyor mu? Yani 1hdd,1dvd sürücü ve 1m.2 slotuyla 3 depolama aygıtıyla kullanabilmek mümkün mü? Dvd sürücüsü için ssd/hdd caddy takılması gerek onu biliyorum. Anakartın tam halini merak ediyorum. Bir de jellyfish 4k hevc 10bit 60fps (jell.yfish.us adresinden ulaşılabilir) dosyalarından kendi ekranında oynatabilme testi yapabilir misiniz(işlemci hq olmadığı için belki zorlanabilir ama donanımsal 10bit hevc ve vp9 oynatabiliyor mu onu merak ettim).

    acer aspire a515-51-539 ile bu asus arasında kalmıştım ama acer gpu olarak daha iyi ve m.2 slotu olmasına rağmen dvd sürücüsü yok. 2sinin ekranı da fullhd değil. 1080p telefon ekranından sonra 15,6inç 1366x768 piksel saydıracak gibi. Ekran büyüklüğü olarak daha küçük alternatif de bulamadım bu fiyatlara. Bu konuda acera ssd takılamıyor yazılmış ama başka konuda da takılabildiği yazılmış(m.2 slotu olup olmadığını araştırıp bulamadım kesin olarak):https://mobile.donanimhaber.com/hangisini-almaliyim-uygun-butceli-laptop-onerileri--130458613#130458613
    Ek olarak bunu da düşünebilirdim ama işlemci iyi 8.nesil, gpu kötü:http://www.hepsiburada.com/hp-15-bs102nt-intel-core-i5-8250u-4gb-1tb-radeon-520-windows-10-home-15-6-tasinabilir-bilgisayar-2pm28ea-p-HBV000009OJ5X?magaza=EnGlobal

    @Ancestorman @dörtbir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metep -- 11 Ocak 2018; 2:47:41 >
    |
    |
    Ancestorman kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    -Foobar2k/uLilith+ASIO/WASAPI+Fidelizer+FiiO K1
    -SansaClip+/SansaFuzeV1+diyLOD FiiO E6+TinHiFi T2/Senfer DT6/Urbanfun HiFi/Einsear T2/Swing IE800/Memt X5/DZAT DF-10/UiiSii HM7/KZ ZS3/SonyMH650c/Remax RM-610D/QCY QY19
    -Android: USB Audio Player PRO,Neutron MP,TIDAL




  • Çavuş
    51 Mesaj

    hocam şimdilik ssd ihtiyacım pek olmadığı için çok hakim değilim açıkçası, fakat laptopu araştırırken internette bikaç arkadaşın ssd taktığını okudum, açıkçası bende aynı acer ile asus arasında kalmıştım, dvd slotunun olması ssd için gerekli diye düşündüğümden dolayı asusu tercih ettim.
    Zaten 930mx olsun 940mx olsun çokta birşey farketmiyor, farketsede işlemci U serisi.
    3500-4000 liralara çıkamayacağım için ssd takabileceğim bi seçim yapmak daha mantıklıydı benim için, ayrıca kasa kalitesi olarak 7 yıl acer 5742G kullanan biri olarak asusun çok daha kaliteli olduğunu söyleyebilirim.

    Ekran FHD olsa dahi 9xx MX GPU'lu laptoplarda FHD kalitenin çok performans vermediğini biliyoruz, özellikle oyunlarda. Youtube'da küçük bir araştırmayla bu farkı çok net görebilirsin 2-3 tane video izlemiştim bununla ilgili.

    Kısacası ne kadar ekmek o kadar köfte muhabbeti var bildiğin üzere.
    |
    |
    metep kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Dostum merahaba

    Bu bilgisayarı bende almayı düşünüyorum ama hakkında fazla bilgi bulamadım inceleme videosu tarzı bir video olmadığı için bunun içinde eyvallah.

    Benim asıl sormak istediğim ben bilgisayarı daha çok ders çalışmak için istiyorum okuduğum bölümden dolayı bazen tüm gün çalışmam gerekiyor ve laptop değiştirme nedenimde fan sesinin beni çok rahatsız ediyor olması yani özetle power point ve normal internette takılırken fan çalışıyor mu ?

    Son olarak ekran olarak fhd olmaması benim için son bir handikap onun hakkında tekrar bir değerlendirme hatta olursa dediğin gibi bir kaç görsel atarsan çok iyi olur.

    Cevap verirken sessiz bir ortamda olduğunu düşünerek cevap verirsen benim için daha faydalı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TonyMontanaaa01 -- 11 Ocak 2018; 15:48:8 >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    279 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dörtbir

    Merhaba arkadaşlar. Haftaiçi'nde Asus X542UR GQ276 modelini gg üzerinden incehesap satıcısından 2049 liraya aldım, pek konusu olmadığı içinde dar bütçeli arkadaşlar için ufak bir inceleme yapıp yazmak istedim.
    2049 liraya aldığım modelin özellikleri: i5 7200U, 4 GB DDR4 2133 Mhz, GT930MX, 1 TB Harddisk, diğer özellikler klasik.

    Laptop adaptör ve Win10 uyumlu driver DVD'si ile beraber geldi. FreeDOS sisteme sahip. 47.5 liraya Win10 Pro lisans alıp, microsofttan indirdiğim iso dosyası ile yaklaşık 15 dakikada kurulumunu yaptım.
    Laptopu alma amacım, biraz oyun biraz grafik biraz video üzerineydi, yani büyük bir beklentim yoktu zaten.

    En çok merak edilen konuya önden giriş yaparsak, oyun FPS değerleri gayet tatmin edici.
    CS:GO'yu medium(orta) ayarlarda 130-200 fps arası oynamaktayım. (4 farklı map'te denedim), ETS2, Witcher3, The Long Dark, Rainbow'da da durum tatmin edici.
    Fan konusunda biraz eksik bir ürün. Aslında eksik değil, çünkü laptopun üretim amacı business zaten. Fan sistemi arkada, kısacası arkasını kapatmamanız gerekiyor. Sol Alt tarafta'da havalandırma boşluğu bulunuyor ekran kartı bölgesinde. Çok ufak bir soğutucu yada laptopun arkasını hafif havada tutacak şekilde bir ürünle fan performansını da başarılı buluyorum. (Ben laptopun arka kısmına iki yandan olmak üzere iki tane kalem sıkıştırıp havalandırmasını sağlıyorum, değerler gayet iyi)

    Ses kalitesi bana göre çok yeterli, zaten laptop hoparlöründen bir JBL kalitesi beklenilemez. Photosop, illustrator, corel draw programlarında ısınma ve işleme kötü değil, evet bir Mac gibi akmayacağını zaten biliyoruz fakat 2000 lira için fazlasıyla tatmin edici buldum.
    2 Adet USB 3.0, 1 Adet 2.0'lık USB portu bulunmakta.

    Malzeme kalitesi kalın farklı bir plastikten yapılmış ve ekran bölümü çok ince çok hassas. Yere düşürülürse tek hasarı ekrandan alır diyebilirim alt konsol daha sert bir plastik çünkü.

    Öncelikle oyun için alan genç arkadaşlara tavsiyem ailenizi zorlayacak seçimler yaparak onları zor durumda bırakmaktansa bu laptopu öneririm. Açıkçası 27 yaşında 19 yıldır da bilgisayar ve web sektörünün içinde bulunan biri olarak evde hobi ve eğlence biraz da iş amaçlı kullanım için gayet uygun bir ürün olduğunu düşünüyorum.

    Ürünün ben aldıktan sonraki fiyatı en düşük 1984 tl ile incehesap, 2079 tl ile hepsiburada da bulunmakta.

    Müsait olduğumda resimler ve cpu ısı değerlerinin resimlerini de ekleyeceğim, sorularınız olursa konu altında paylaşırsanız bakar onu da cevaplarım, şimdilik bu kadar..

    Hocam merhabalar sizin de bilgisayar kapatıldıktan sonra fanı yaklaşık 2 dakika çalışmaya devam ediyor mu



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Teğmen
    116 Mesaj

    Hocam kasa açmadan m2 slotu olup olmadığını öğrenme şansımız var mı? Ben de araştırdım ama bulamadım bilgi.

    Acerdan vazgeçme sebebim ram takviyesi için kasayı komple sökmek gerekiyor diye okudum.

    7200u işlemcili bir model Hp laptop aldım kasa çok kalitesizdi vida etrafından çatlak oluşmuş kendiliğinden sıfır laptopta. Güç bela iade ettim. Asus aldım bu da plastik kasa ama inanılmaz bir kalite farkı var kasalar arasında. Ekran olarak da mat ekran kullanılıyor Asuslarda, ben çok beğeniyorum güneşte parlama yapmıyor.

    8250u işlemci çok iyi gözüküyor puanlamalarda fakat verdiğiniz linkteki ürünü almayın derim 4 gb ram yetersiz gelebilir. Ben de bu modeli alacaktım, Hp müsteri hizmetlerini aradım tek ram slotu olduğunu ve ram takmak için komple kasa sökülmesi gerektiğini söylediler vazgeçtim. Yani ram yükseltmek için mevcut rami söküp daha yüksek bir ram takmanız gerekiyor bunun için de komple kasayı sökmelisiniz. Asusta ise altta ram kapağı var ve 2 slot var. 8250u işlemci için almaya değer derseniz 8gb ramli modeline yönelin, geçen hafta konusu açılmıştı 2300 civarında fiyatı vardı yanlış hatırlamıyorsam.

    Laptopu kardeşime verdiğim için testi yapamıyorum ama fırsat bulup yapabilirsem sonucu yazarım.
    |
    |
    metep kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Teğmen
    116 Mesaj

    Uyumlu modeli buldum sanırım hocam. Linkte uyumlu sistemler kısmında Asus VivoBook 15 X542UR yazıyor.

    https://bilendenal.com/urun/kingston-4gb-ddr4-2400-mhz-cl17-sr-1rx16-notebook-rami-kvr24s17s6-4/?identity=2132706992300366406
    |
    |
    dörtbir kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    492 Mesaj
    merhaba, yeğenime bu bilgisayardan almışlar. Bilgisayar güzel ancak batarya şarj olmuyor. %55 gösteriyor sürekli. şarjdan çekince kapanıyor. Sanırım bataryada sorun var. Teknosadan alındı. Acaba geri götürsek iade alırlar mı? servisle uğraşmak istemiyoruz.
    _____________________________
  • Çavuş
    51 Mesaj

    hocam merhaba, ben tek yaşıyorum haliyle hep sessiz ortamdayım. fan sesi sıfır değil onu söyleyeyim, gpu gerektiren uygulamalarda ses yükseliyor. fan çıkışları laptopun arkasında zaten sesi azaltıyor. Kısacası filmde, internette, excelde beni rahatsız etmiyor. Ama fan çalışıyor mu dersen evet çalışıyor. Toshiba'nın fansız bir kaç laptopu vardı onlara da bakabilirsin eğer grafik gerektiren uygulama kullanmıyorsan.
    |
    |
    TonyMontanaaa01 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    51 Mesaj

    Hayır hocam bende öyle bir durum yok, windows kapatılıyor bölümünde çalışmaya devam ediyor ekran kapanınca kapanıyor. BIOS yada işletim sistemini gözden geçir.
    |
    |
    13ATMACA kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Mobilya Takımları
google reklamları
son dakika
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,594
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.