Şimdi Ara

Astra H 1.6 115 HP (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
692
Cevap
27
Favori
136.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba millet.

    2013 Nisan trafiğe çıkışlı H kasa sedan 1.6 benzinli Astra'mın 2 yılı bu ay sonunda dolacak. Şimdi merak ettiğim noktalar var:

    1. Yıllık bakım yaptırmak istiyorum. Aracım şu anda 17.130 km civarında. Ay sonunda taş çatlasın 17.500 olur diye düşünüyorum. Sizce aracım hangi bakım aralığına girer? 15.000 bakımı ise kilometreyi geçtim, 30.000 ise daha var.

    2. Haramidere Opel Erdemir'den sözlü olarak 650 TL gibi bir fiyat aldım, %20 indirim olacağını fiyatın 520 TL civarına geleceğini belirttiler. Bu fiyata rağmen ay sonuna kadar yapılacak işlem listesi ile ilgili yazılı bilgi talep edeceğim. Bana bayağı şişirilmiş gibi geldi fiyat, diğer servislerle de kontrol edeceğim.

    3. Aracım yetkili servis bakımlı olduğu için garantide görünüyor. Ancak bugüne kadar garantilik bir durum oluşmadığı gibi, bundan sonra yıla bağlı olarak garanti kapsamında olduğunda sorun çıkarabilecek ne gibi problemler baş gösterebilir? Yani bundan sonra garanti kapsamına devam etmek mantıklı mı değil mi?

    4. MyOpel üyeliğim de var. Aracı uzun bir süre kendim kullanmayı düşünüyorum (yani 2-3 sene satmayı düşünmüyorum), bu süre boyunca yüksek bakım maliyetlerine MyOpel üyeliğinin bir etkisi olur mu? Bakımlarda avantaj sağlıyor mu, yoksa sadece aracın servis-satış takibi için çıkarılmış bir uygulama mı?




  • cliffsalih kullanıcısına yanıt
    Benim araç 2012 (geçen yıl garanti doldu) artık servise götürmüyorum. 2 ay kadar önce özel serviste yıllık bakımını 225 TL ye yaptırdım. sıkıntısız. mis gibi.. Sizin duruma gelince:

    1) Araç Nİsan 2013 çıkışlı ise ve km zaten doldurulmadığından: 2014 NİSAN ve 2015 NİSAN da servise girmesi gerekmekte. Dolayısı ile sizin mart2015 i atlatıp Nisan sonunda servise girmeniz gerekmekte. Yerinizde olsam bu tarihe kadar hiç bir işlem yaptırmaz ve mayıs 2015 te(garanti süresi dolar dolmaz) yıllık bakım ve yanında yazlık hazırlığını güvendiğim bir özel serviste yaptırırdım. aracınızın garantisi bitene kadar bence servis dışında işlem yaptırmayın.

    2) Dediğim gibi nisan 2015 ten önce bakıma neden gerek duyuldu? Önemli... Fiyat olarak en az 1,5 kat fazla

    3) MyOpel üyeliğim benimde var garanti bitince kullanılmadı. garanti bittikten sonra zaten nezaman gitseniz servis size gereken hizmeti verecektir.. Fakat Satarken Bu araç FULL yetkili servislerde işlem gördü Hiç Özel servisin önünden Geçmedi deyip Rekabette 1 adım öne geçmek istiyorsanız siz bilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mstfozbkmat -- 3 Mart 2015; 15:40:01 >




  • mstfozbkmat kullanıcısına yanıt
    İlk mesajda bilgi eksikliklerimi fark ettim, ilavelerle durumu izah edeyim.

    Nisan 2013 trafiğe çıkış aracım, Nisan 2014'te 7.800 km'de yetkili serviste bakıma girdi. Yetkili servisteki vatandaşlar, "garantiniz devam etsin" diye aklımı çeldi. Yoksa niyetim özel servise gitmekti. İlk yıl bakımım 330 TL tuttu.

    Şimdi 17.500 km olacak, ne 15.000 bakımı ne 30.000 bakımı arada kalacak. Yine garantiyi öne sürüp yetkili serviste yapalım diyecekler. Ama açıkçası 500 TL civarında parayı da servise gömmeye niyetim yok. Yapılacak işlem listesini öğrenip, parçaları tedarik edip özel serviste bakım yaptırmak niyetindeyim.
    O da tahminimce 300-350 TL gibi mal olacaktır sanıyorum.
    Acaba 15.000 bakımı gibi mi yaptırsam? Ne gibi eksileri olur?

    Nisan 2015'ten önce bakım derken, Nisan 2014'tekini mi kastettiniz? Onu yıllık bakım için yaptırdım. Eğer 2015 yılı içinde bakım yaptırdığımı düşündüyseniz, yok yaptırmadım. Nisan başında yaptırmayı düşünüyorum, yaz öncesi iyi olur. Zaten garanti Mayıs'ta değil Nisan'da dolacak.

    Açıkçası aracı satarken full servis bakımlı olmasının çok da büyük bir getirisi olacağını düşünmüyorum. Keza aracı en az 3-4 yıl daha kullanmayı düşünüyorum (bu süre içinde beni kararımdan döndürecek bir gelişme olmazsa). Bu yüzden her yıl yetkili servise tonla para yığma taraftarı değilim..




  • Bende 2012 opel astra h HB essentia. Aracı alırken boş paket aldım. Şimdi yagmur/far sensörü sis fari otomatik kararan iç dikiz aynası taktirmak istiyorum. Bunları daha önce taktiran var mı fiyat ve tecrübelerini paylaşırsaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • grn93 G kullanıcısına yanıt
    Diğerleri kolay da yağmur sensörü için ön cam değişiyor diye duydum, en azından 900 ₺ civarındadır sanırım sadece cam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nisan kampanyası ile aldım. Landirenzo lpg takdırdım opan da. gaza basarken ki sesi çok keyif verici. ilk lpg yi depoyu doldurarak aldım. 2. dolduruşta 17 lt lpg aldım. 190km yapmıştım. 3. lpg yi depo boşken aldım. 30 lt ve 300km.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8B2C3C0B5 -- 26 Mayıs 2015; 16:41:45 >
  • Arkadaşlar sizin araçlar düz mü otomatik mi bilmiyorum ama bir sorum olacaktı.
    Bizde de 2011 essentia konfor paketli easytronic astra var. İlk aldığımız zamanları hatırlamıyorum ama araç şuan çok geç vites değiştiriyormuş gibi hissetmeye başladım. Yani manuel konuma alıp kendim değiştirirsem tıkır tıkır işliyor, aniden hızlanabiliyorum. Ama otomatik modda gaza normal bastığımda bile araç 3500-4000 aralığında aşırı bağırarak geçiş yapıyor. Bu sorunla ilgili yapmam gereken nedir? Yetkili servisine götürmek isterim açıkçası ama onlar da işi iyice abartıp şanzıman beynine kadar kurcalamaya kalkıyorlar. Revizyon tarzı bir şey mi yapılmalı sizce? Önerileriniz için şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChasingTheSun

    Arkadaşlar sizin araçlar düz mü otomatik mi bilmiyorum ama bir sorum olacaktı.
    Bizde de 2011 essentia konfor paketli easytronic astra var. İlk aldığımız zamanları hatırlamıyorum ama araç şuan çok geç vites değiştiriyormuş gibi hissetmeye başladım. Yani manuel konuma alıp kendim değiştirirsem tıkır tıkır işliyor, aniden hızlanabiliyorum. Ama otomatik modda gaza normal bastığımda bile araç 3500-4000 aralığında aşırı bağırarak geçiş yapıyor. Bu sorunla ilgili yapmam gereken nedir? Yetkili servisine götürmek isterim açıkçası ama onlar da işi iyice abartıp şanzıman beynine kadar kurcalamaya kalkıyorlar. Revizyon tarzı bir şey mi yapılmalı sizce? Önerileriniz için şimdiden teşekkürler

    Astra h facebook grupları daha aktif oralara yazın daha hızlı cevap gelir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2013 h kasa comfort astraların güncel fiyatlarını bilen var mı . sahibindende 44 gibi rakamlar yazıyor .
  • ChasingTheSun C kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    2008 astra h 115hp easytronic araç sahibiyim.Bizim aracımızda da benzer problem vardı.Birkaç depodur shell'in VPowernitro+ benzininden koyuyorum.Bir seferinde de Würth marka enjektör temizleyici 150ml koymuştum depoya.Şuan araçtan baya memnunun.Sanki yeniden araç almış gibi hissediyorum kullanırken.Çok yavaş bir şekilde gaz pedalına dokunmam aracın ivmelenmesine yetiyor.Aracın motor sesi baya azaldı.Ayrıca sarsıntılı ve vuruntulu vites geçişleri yaşıyordum.Bu sorun da kalmadı gibi bişey.
    Tavsiye ederim.
  • 2900 devir dakikadaki uğultunun sebebini bilen var mı?
  • 2010 ASTRA CLASSIC Z16XER MT5 diye geçiyor modeli 38000 anlaştık ne dersiniz arkadaşlar ?
    beyaz renk ,
    2 parça (sağ arka kapı ve çamurluk )boyası var
    kasko değeri 32bin tl çıkıyor.
    ne dersiniz ?
  • Yani aracin kasko degeri 32000 tl
    Satan kişi 39500 tl istiyor.

    Bana fazla gibi geldi. Yani arac üç aşağı beş yukari kasko bedeli civarinda olur diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forgetLove kullanıcısına yanıt
    2010 model olarak geçen araç, 2009 yılında satın alınmış olabilir ona dikkat edin.
    Z16XER motor kodunu gösterir, Euro4 normlarında yakıt salınımı yapar ve Opel'in güncel kullandığı A16XER kodlu motora göre %2-3 kadar yakıt tüketimi fazladır.
    MT5 olarak bahsedilen ise manual transmission yani 5 ileri manuel vitestir.
    Aracın km.si gözönüne alınarak fiyat değerlendirilmesi yapılmalıdır, ancak şahsi kanaatim bahsettiğiniz mevcut özelliklerine göre fiyatının normal olduğudur.
    Dediğim gibi, aracın orijinal km.si önemli.
  • Teşekkürler Salih bey. Araç içime sinmedi . Motor verimliliği %80 çıktıysa da (usta çok iyi dedi) içime sinmedi almadım.
    Dönüş yolunda otobana çıktım ve yüklendim ne varsa , yani beni biraz cezbetse alacaktım ama nafile 160km/sa Sonrasını göremedim. 115hp bir aracın bu denli ağır ivmelenmesi ilginçti.
    Beğenmediğim 2011 megane III 1.5 dci (105 hp) çok çok çok daha atik ve hızlıydı.170-180 gidiyordum içeri çok gürültü alıyordu o da .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • forgetLove kullanıcısına yanıt
    Yani, Opel'in 1.6 motoru genel anlamıyla ekonomi-dayanıklı bandına yakındır, performans anlamında beklentileri karşılamayabilir. Ancak araç bir yolunu aldı mı, stabil hızda oldukça uzun süre sürücüyü yormadan gidebilmektedir.
    Astra'dan beklentiniz kasasına göre performanslı bir araç olması ise, size J kasa olarak tabir edilen şu andaki güncel kasanın turbo destekli motor ünitelerini barındıran benzinli motorunu öneririm. Gerçekten beklentileri fazlasıyla karşılayan ve emsali motorlara göre sahibini yakıt olarak üzmeyen bir motor, bence Opel'in şu ana kadar ürettiği en başarılı touring car (yani seri üretimi yapılan modeller) motorudur.

    Maksimum hız konusunda aracın motorundan kaynaklı subap problemi olabilir, çünkü daha 2 saat önce TEM otobanında 170 km/h sürate aracımı zorlanmadan çıkardım, hem de rüzgarlı havada ve 120 km/h hızdan yaklaşık 10 saniyede. Dönüş noktası geldiği için hızımı azalttım aksi halde 190-200 bandını zorlayacaktım. Ancak şundan emin olun hız konusunda motor gerçekten hakkını veriyor, 2014 Ağustos'ta Ankara otobanında 195 km/h sürati 5200 d/d yakaladım. Saatin 7000 devirde kırmızı olduğunu düşünürsek, gerçekten stock halde bile kadranı görebilecek bir araçtır Astra.

    Test ettiğiniz araç için doğru kararı verdiğinizi düşünüyorum, umarım daha iyisini bulursunuz.




  • Cok teşekkür ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakın Zamanda 2013 Astra H 1.6 115HP Essentia Aldım. Arabadan Çıktıktan Sonra Anahtardaki Kilitleme Tuşuna Uzun Basınca Camlar Otomatik Olarak Kapanmıyor. Anahtarı Kapıya Takıp Kilitleyincede Camlar Otomatik Kapanmıyor. Arkadaşlar Bende mi Bir Yanlışlık Var Yoksa Essentia Donanımda Bu Özellik Yok mu? (Motor Kodu:A16XER)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: headhuntergs

    Yakın Zamanda 2013 Astra H 1.6 115HP Essentia Aldım. Arabadan Çıktıktan Sonra Anahtardaki Kilitleme Tuşuna Uzun Basınca Camlar Otomatik Olarak Kapanmıyor. Anahtarı Kapıya Takıp Kilitleyincede Camlar Otomatik Kapanmıyor. Arkadaşlar Bende mi Bir Yanlışlık Var Yoksa Essentia Donanımda Bu Özellik Yok mu? (Motor Kodu:A16XER)

    Aynı model yılına ait ve aynı motora sahip Enjoy Plus donanım paketli aracım var. Bahsettiğiniz özelliklerin ikisi de benim aracımda çalışıyor. Aracınızda ya kumandadan bu özellik iptal edilmiş ( örneğin kumanda yedekse yani önceki sahibi kaybedip Opel servisten yenisini çıkarttıysa tanımlanmamış olabilir), ya da donanımınız bu özellikleri desteklemiyor olabilir. Bazı oto elektrikçileri ya da servisleri istediğiniz özelliği kumandaya ekleyebiliyor (diye biliyorum, bir sormakta fayda var).




  • cliffsalih kullanıcısına yanıt
    Eğer donanımdan kaynaklı değilse, kumandanın frekansının yeniden ayarlanması için bir yöntemin olduğu yazılıyordu. İlk önce onu denemekte fayda var galiba. Hiç olmazsa anahtarı sol ön kapıya takıp çevirince camların kapanması gerekmiyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.