Şimdi Ara

Astra g araç yokuşta kalkmıyor yardımm(çözüldü)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
3.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 8 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 8
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 7 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 6
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • onurkeskin06 (5 mesaj) patriot34 (3 mesaj) mustafa_987 (3 mesaj) leongate (2 mesaj) dionysos_07 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (1 mesaj) Mobil (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba astra g aracım yokuşta kalkmıyor baskı balata triger hepsi yeni değişti düz yolda hiç sorun yok ama yokuşta sıkıntı var el freniyle kalkayım diyorum vitesi 1e takıyorum ayağımı kavramaya getirince el frenini indiriyorum ama gaz verdiğim halde devir düşüyor stop edecek gibi oluyor, eğer gaza 4000-5000 devire gelecek kadar basarsam ayağımı debriyajdan çekince bu sefer de baskı balata kokusu geliyor anlam veremedim gerçekten yardımcı olursanız sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onurkeskin06 -- 8 Eylül 2014; 22:26:25 >



    |
    |
  • Dizel mi araç?
  • yok hocam 1.4 16v LPG'li ve sıkıntı hem benzinde hem LPG de ikisinde de var :/
  • Peki bujileri değiştirdinizmi.
  • aklıma baskı balatadan başka bişey gelmiyor,,,, baskı balata yeni değişti diye güvenme, dandik malzeme takıldıysa,kullanan kişinin bir ayağı debriyajda gidiyorsa 1 ayda bile biter
  • Yokuşta iken hızınız artmıyor ama devriniz aşırı yükseliyorsa debriyaj kaynaklıdır.Bence iyi bir usta ile deneme yapın hocam.
  • Baskı, balatanda sorun var .
    Motorun 4000 devire kadar çıkıyorsa bu gücü şanzımana aktaramayan kısım arızalıdır, oda baskı balatadır, sen yeni değiştim dediğin ustana gir durumu anlat.
  • herkese teşekkür ederim arkadaşlar bi götürüp göstereceğim aksilik gibi değiştirdiğim yerde de hiç yokuş yokki bi de ona göstersem :/ neyse yarın olsun bi göstereyim bakalım :)
  • onurkeskin06 o kullanıcısına yanıt
    Yokuşa gerek yok.
    Test etmek için el frenini çekersin o şekilde de anlaşılır.
    El feri çekililiyken vitese takar, motora güç verir debriyajı salarsın balatan kaçırısa kokar ve motorun stop etmez.

    EDİT: bir hatırlatma! eğer aynı ustaya getireceksen, dikkat et yükset vitese takarsa motorun stop eder, birşey yok diyebilir.
    Ona sen kullanarak göster.
    Aracını 1. vitese veya geri vitese tak, ayağını debriyajdan yavaş yavaş kaldırıken motorun gazına stop etmiyecek şekilde yüklen, sorun baskı balata ise kaçırır ve balatan kokmaya başlar, gaza yüklendikçede motorum devri çok düşmez ama motor çok zorlanırsa başka teknik arıza olabilir, mesela ustan toplarken debriyaj bilyesi veya baskıyı hatalı takmış olabilir söküp düzeltmek onun görevidir, baskın yeni, balatan yeni ama baskı balataya tam düz basmıyorsa yine kaçırır buda usta hatasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi patriot34 -- 7 Eylül 2014; 20:14:39 >
  • Arkadaşlar merhaba.siteye yeni üye oldum ve ilk mesajım. adım mustafa, bursa' da yaşıyorum. 1 haftadır opel astra 2005 model 1,6 twinport sahibiyim. araç benzinli lpg yok ve 146000' de.
    aracım 2. vitese atıp eğer çok az gaz verirsem tekleme yapıyor. ama asıl sorunum, düz yolda giderken 3. 4. veya 5. viteste 2500- 3000 devirlere geldiğinde yığılma yapıyor. geçtiğimiz pazartesi aldım arabayı. kapsama alanı 60 km nin altına indiğinde yapmıştı baştan. daha sonra yakıt aldığım halde de yaptı. forumları okuyorum genelde tekleme sorunu var bu pek yok. yardımcı olabilecek veya yönlendirecek bir arkadaşım var mı. şimdiden çok teşekkür ederim..
  • mustafa_987 m kullanıcısına yanıt
    ateşleme bobini olabilir,egr olabilir, boğaz kelebeği olabilir
  • egr valfi temizleniyormu yenisini mi almak gerekiyor. birde her zaman yapmıyor. mesela bugün 20-30 km kadar yol yaptım hiç yapmadı. arabamı garaja koyarken yine horultu çalışmaya başladı. teşekkür ederim
  • Arabaların arızaları ile ilgili bilgi sahibi değilim fakat opel sahibi bir arkadaşım 2011 yılında yaşadığı yığılma probelimini anlatmıştı . Mustafakemalpaşada bütün ustalara gösteriyor o tarihte güncel program kullanmadıkları için araç bilgisayarda bir arıza vermiyor ve beyin problemli 5000 lira kadar masrafı var diyorlar . Arkadaş biraz araştırdıktan sonra bursada iyi bir opel ustası buluyor ve usta egr arızası teşhis ediyor güncel programla . Ve çıkma orjinal egr taktırıyor . O tarihte bu iş için 200 tl ücret ödüyor . Sizi yönlendirmek istemem ama böyle bir bilgiyi paylaşmakta da fayda var .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar tekrardan merhaba herkese bugün aracımı başka bir ustaya götürdüm triger kayışı sente atlamış dedi bende triger yeni değişti dedim sente ayarını yapamamıştır dedi neyse açtı ki aynende dediği gibi de olmuş 3 diş atlatmış usta milimetrik ayarladı ve gaz kelebeğini temizledi arabanın çekişi öyle bir arttı ki şaşırdım kaldım valla kimseye güven olmuyo pazarlık yapıp kendi ustamıza taktırdık adam bakmadan takmış resmen çok şükür iyi oldu şimdi yinede düşünceleriniz için herkese teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurkeskin06

    arkadaşlar tekrardan merhaba herkese bugün aracımı başka bir ustaya götürdüm triger kayışı sente atlamış dedi bende triger yeni değişti dedim sente ayarını yapamamıştır dedi neyse açtı ki aynende dediği gibi de olmuş 3 diş atlatmış usta milimetrik ayarladı ve gaz kelebeğini temizledi arabanın çekişi öyle bir arttı ki şaşırdım kaldım valla kimseye güven olmuyo pazarlık yapıp kendi ustamıza taktırdık adam bakmadan takmış resmen çok şükür iyi oldu şimdi yinede düşünceleriniz için herkese teşekkür ederim

    yeni baskı balata +triger de hem yeni düzeltiği için ok gibi gelir hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurkeskin06

    arkadaşlar tekrardan merhaba herkese bugün aracımı başka bir ustaya götürdüm triger kayışı sente atlamış dedi bende triger yeni değişti dedim sente ayarını yapamamıştır dedi neyse açtı ki aynende dediği gibi de olmuş 3 diş atlatmış usta milimetrik ayarladı ve gaz kelebeğini temizledi arabanın çekişi öyle bir arttı ki şaşırdım kaldım valla kimseye güven olmuyo pazarlık yapıp kendi ustamıza taktırdık adam bakmadan takmış resmen çok şükür iyi oldu şimdi yinede düşünceleriniz için herkese teşekkür ederim

    Normal bir ustanın yapmayacağı bir hata, hemde 3 diş, triger değişirken bir ustanın ilk yapacağı iş sente ayarıdır.
    Paylaşmanda ileride böyle bir sorun yaşayan arkadaşa yol gösterici olacaktır mutlaka.
    Çok geçmiş olsun sevindim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi patriot34 -- 9 Eylül 2014; 0:55:46 >




  • geçmiş olsun.
  • herkese tekrar teşekkür ederim arkadaşlar gitmişken orta ve arka egzozları da değiştirdim aracın çekişi gerçekten çok iyi yalnız katalizatörün içini boşaltmışlar aracın içerisine çok ses yapmaya başladı ona ne yapabilirim bi fikriniz var mı ?? :/
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.