Şimdi Ara

Assetto Corsa Competizione (2018) [ANA KONU]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
399
Cevap
34
Favori
31.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Assetto Corsa Competizione (2018) [ANA KONU]

    Steam Linki: https://store.steampowered.com/app/805550/
    Resmi Web Sitesi: https://www.assettocorsa.net/competizione

    Yapımcı: Kunos Simulazioni
    Dağıtıcı: 505 Games
    PLatformlar: PC
    Çıkış Tarihi: 29/05/2019
    Tür: Yarış Simulasyonu
    Modlar: Singleplayer, Online Multiplayer, Local Multiplayer




    En sevilen yarış simulasyonlarından Assetto Corsa'nın yapımcısı Kunos, yeni projesini bugün resmi olarak tanıttı!

    Assetto Corsa Competizione adı altında tanıtılan oyun Blancpain GT serisinin resmi oyunu olarak tanıtılıyor. 22-24 Haziran'da oyunun ilk halka açık demosunun yapılacağını duyuran Kunos aynı zamanda yaz aylarında oyunun Early Access'e de açılacağını açıkladı. ACC'nin içeriğinin ise sadece Blancpain serisini kapsayacağı tahmin ediliyor.

    Resmi açıklama(Türkçe):

    Assetto Corsa Competizione, BLANCPAIN GT Serisinin yeni resmi oyunu, bu yaz Steam Early Access'de yerini alacak.

    Olağanüstü seviyede simulasyon kalitesi ile oyuncuların GT3 Serisinin özel atmosferine erişmesini sağlayan simulasyonda, oyuncular resmi sürücüler, takımlar, araçlar ve pistlerde yüksek gerçekçilikle mücadele etme şansı yakalayacak.

    Unreal Engine 4'ün yardımıyla, Assetto Corsa Competizione en yüksek kalitede render ve foto-gerçekçi havadurumu durumu ve grafikleriyle sim dünyasında yeni bir standardı yaratmayı hedefliyor. Oyuncular Ferrari, Mclaren, ve Lamborghini gibi yüksek performanslı araçları en ince detayına kadar hazırlanmış şekilde deneyimleyebilecekler. Motion Capture teknolojisi ile pit ekibi ve pilotların hareketleri gerçekçiliğe en yakınlaştırılarak, oyuncular kendini oyunun atmosferine daha yakın hissedebilecek.

    Oyunun final sürümünde, gelişmiş multiplayer ve bireysel performans ile sürüş tavrını ödüllendiren bir derecelendirme sistemi sayesinde online mücadelelerde adil yarışlar güvence altına alınacak.

    Resmi Açıklama(Orijinal):

    Assetto Corsa Competizione, the new official game of the BLANCPAIN GT SERIES, an official grand touring racing series, named after world-renowned Swiss watch manufacture Blancpain and organized by SRO Motorsports Group, will be speeding onto Steam Early Access this summer.

    Featuring an extraordinary level of simulation quality that allows players to experience the unique atmosphere of this GT3 Series, players can compete against official drivers, teams, cars and circuits with the highest level of accuracy and attention to detail.

    Taking full advantage of Unreal Engine 4, Assetto Corsa Competizione will ensure the highest quality rendering with photorealistic weather conditions and graphics to reach a new standard in driving realism and immersion racing. Players will experience highspeed torque as they get behind the wheel of luxurious speedsters including Ferraris, Lamborghinis, McLarens and many other prestigious GT cars reproduced with an outstanding level of detail. Motion capture technology is used to create the animations of mechanics and drivers in an even more realistic fashion and guarantee a high level of player engagement during races, pit stops and driver changes.

    In the final version of the game, players can expect advanced multiplayer functionality with Assetto Corsa Competizione, including a ranking system which will evaluate individual performance and driving behavior to reward the most virtuous drivers and promote fair play in online competitions.


    SON HABERLER:



    Assetto Corsa Competizione (2018) [ANA KONU] Assetto Corsa Competizione (2018) [ANA KONU] Assetto Corsa Competizione (2018) [ANA KONU] Assetto Corsa Competizione (2018) [ANA KONU] Assetto Corsa Competizione (2018) [ANA KONU] Assetto Corsa Competizione (2018) [ANA KONU]
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Merhabalar, daha once hic Assetto Corsa, Rfactor, iRacing gibi oyunlari oynadiniz mi acaba? Cunku Forza 7 denen oyun simcade'in arcade'e yakin tarafinda yer alan simulasyona dair az element iceren bir oyun. Hangi platformda hangi ekipmanla oynadiginiz da onemli bir nokta tabi.

    Ayrica ses konusunda malesef katilamayacagim, bence Assetto Corsa'nin sesi kesinlikle tatmin edici. Eger deneyimlemediyseniz oneririm.

    Bmw 320 mercedes cla 200 gibi araclari ciddi oyunlarda bulamazsiniz zaten. Kimsenin cla 200 ile piste cikacagi yok :D Ama aracin suspansiyon ayarlarini degistirerek fren altindaki dengesine kadar mudahale edebildigimiz bircok oyun mevcut. Araclarin aerodinamik dengesinin kazalar sonucunda etkilendigi bir cok oyun da mevcut. Motor ve vites kutusu hasarlari da mumkun. Acikcasi aracin motorunun yanmasi simulasyona ne katar bilemedim. Eger motoru fazla zorluyorsak oyunlarda motor ariza veriyor ne gerek var yangina?

    Dirt Rally toprak ustunde eglenceli olsa da asfalt uzerindeki fiziklerini hic begenmemistim acikcasi. Ben oynamayali degisti mi bilmiyorum ama degistigini hic sanmam.

    Eger denemediyseniz adam akilli bir direksiyon setiyle bahsettigim oyunlari denemenizi oneririm. Belki fikriniz degisir.

    Merhabalar, Sim Racing konusuna meraklı olup araç ayarları (Setup) konusunda yerli kaynak bulamayan arkadaşlar için aşağıdaki çalışmayı hazırladım. Temel olarak Assetto Corsa Competizione yarış simülasyonunu aldım ancak bilgiler diğer yarış simülasyonları ilede büyük ölçüde örtüşmektedir. Çalışmayı yaparken terimleri çoğunlukla İngilizce olarak tuttum böylelikle insanların simülasyon içerisindeki yapacakları ayarı kolaylıkla bulmalarını sağlamak. Umarım konuyla ilgilenen herkese yardımcı olur.




    TYRES (Lastikler):


    Tire pressure and temperature:


    GT3 Araçları için kuru hava koşullarında ideal basınç 27-28 PSI yağmurlu havalardaysa 28,5-31 PSI arasıdır.




    Toe in: Ön Lastikler


    Negatif Toe: Viraj girişinde daha fazla stabilite sağlar;


    Virajlarda daha fazla önden kaymaya neden olur.




    Toe-in: Arka Lastikler


    Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir.




    Negatif toe stabiliteye yardımcı olur.




    Toe Out: Ön Lastikler


    Pozitif Toe: Arkadan kaymaya daha çok sebep olur.




    Toe Out: Arka lastikler:


    Pozitif Toe denemeyin.




    Camber Açısı:


    ön lastikler: iç ve dış kamber açısı arasındaki fark 9 ° C'ye eşit veya daha az;


    ön lastikler: iç ve dış kamber açısı arasındaki fark 5 ° C'den az veya buna eşit olmalı.




    Caster Açısı:


    Temel olarak, viraj almayı kolaylaştırdığı için yüksek Caster açısıyla sürüş daha iyidir; fakat, araba yüksek hızda viraj alırken viraj ortasında önden kaymaya sebep olabilir.




    ECU mapping setting:


    Değer ne kadar düşükse, aracınız o kadar hızlı ve yakıt tüketimi o kadar yüksek olur.




    Brake pads (Bu ayar Fuel & Strategy bölümündedir):


    Değer ne kadar düşükse, aracınız o kadar hızlamır ve de lastik aşınması o derece yüksek olur. Qualify ve kısa yarışlarda düşük değer kullanılmalı.




    Anti Roll Bar:


    Ön ARB:


    Arka ARB'ye göre viraj alma davranışı üzerinde daha büyük bir etkiye sahiptir;


    Viraj girişinde önden kaymayı dengelemek için yumuşatın(değeri düşürün);


    Viraj girişinde arkadan kaymayı dengelemek için için sertleştirin.(Değeri Yükseltin).




    Arka ARB:


    Hızlanma açısından ön ARB'den daha büyük bir etkiye sahiptir;


    Viraj çıkışında arkadan kaymayı dengelemek için yumuşatın(değeri düşürün);


    Virajlardan çıkışında önden kaymayı dengelemek için sertleştirin(değeri yükseltin).




    Brake Bias:


    Fren dağılımı, ön tekerleklere gönderilecek fren kuvveti miktarını temsil eder.


    arkadakilere göre. %50'den fazla olması, ön tekerleklere daha fazla fren basıncının gönderileceği anlamını taşır.


    Bu değeri ön tekerlere verirseniz (sağa doğru arttırırsanız) araç frenleme sırasında daha dengeli olur ancak viraj girişlerinde önden kayma problemi yaşayabilirsiniz.


    Bu değeri geriye çekerseniz ,araç daha az dengeli frenleme yapar ve viraja girerken arkadan kaymaya neden olabilir.Frenlemenin optimal bir dağılımı vardır, bu nedenle bu başlıkta küçük değişikliklerle müdahale edin.




    Differential:


    Tekerleklerin farklı hızlarda dönmesini sağlayıp daha dengeli viraj almayı sağlayan unsurdur.


    Genel olarak, daha az differential preload oranı ile:


    + arabanın Virajlarda daha çevik olur.


    +araç viraj çıkışında daha fazla önden kayar.


    + araç daha yumuşak ve daha doğrusal hızlanma davranışı gösterir.




    Daha fazla preload oranı ile:


    +araba viraj girişinde daha stabil olur.


    +araj viraj çıkışlarında daha fazla arkadan kayar.


    +araç daha az düzgün ve doğrusal hızlanma davranışı gösterir.


    Diferansiyel preload, yalnızca hızlanma durumu sırasında, yani gaz pedalı devredeyken aracı etkiler.




    Yavaş Virajlarda:


    +Düşük değer: Ayak gazdan çekildiğinde /frenlemede çevik ve dengeli araba; daha az çekiş ve hızlanma sırasında hafif önden kayma hissedilir.


    +Yüksek değer: gazı bırakma /frenlemede sırasında otomatik olarak önden kaymaya sebep olurken hızlanma sırasında daha fazla çekiş ve arkadan kayma hissedilir.




    Hızlı Virajlarda:


    +Düşük değer: Ayak gazdan çekildiğinde /frenlemede hem de hızlanmada daha stabil ve çevik hissedilir.


    +Yüksek değer gazı bırakma /frenlemede hem de hızlanmada otomatik olarak önden kayma hissedilir.




    MEKANİK YOL TUTUŞ (MECHANICAL GRIP)


    Wheel rate:


    Süspansiyon sistemindeki yaylardan ziyade ,lastiklerin merkezinden ölçülen süspansiyon sisteminin etkin sertliğinin oranıdır.


    Motor konumuna göre arka ve ön değer ayarlanmalıdır. Örneğin Motor bloğu önde olan bir racın ağırlık merkezi ön tarafta olduğu için ön kısımda daha sert süspansiyonlara ihtiyaç duyacaktır.




    Bumpstop Rate


    Süspansiyonun yol tümseklerine adaptasyonu için çarpma sertliğini dengeleyen süspansiyonun üzerinde bulunan elastik, kilitleme parçasıdır.




    Bumpstop range


    Bu parametre daha çok süspansiyonun sürüş yüksekliği ile ilgilidir. Süspansiyon ne kadar yumuşak olursa yol tutuşu o kadar iyi olur, ancak çok yumuşak bir araca sahip olmak bazen çok büyük bir dezavantaj olabilir.


    + Sert Süspansiyon yayları pürüssüz pist yüzeyleri için uygundur.


    + Yumuşak süspansiyon yayları eğimli ve engebeli yüzeyler için uygundur.




    Araçlar yük transferi sırasında aerodinamik yönden değişiklik gösterdiği için süspansiyonların iyi ayarlanması gerekir. Araç stabil gitmediği durumlarda Bumpstop Range arttırılmalıdır. Özellikle Araç arkadan kayma eğilimliyse Rear(arka) Bumpstop Range oranı arttırılmalıdır. Bumpstop Rate oranı ve Wheel Rate Rear(arka) ise arkanın kopması önlenmesi için düşürülmelidir. Wheel Rate Front(ön) azaltılması ise önden kaymayı giderirken arttırılması durumunda ise arkadan kaymayı azaltır.




    DAMPERS


    darbe sömünleyici parçalar olarak bilinen amotrisörlerin gerginliğinin ayarlandığı unsurlara verilen isimdir. Her bir amortisör için Rebound oranı (uzatma),Bump değerinden (sıkıştırmadan) daha büyük olmalıdır.Damperlerde yüksek değerler daha fazla çeviklik sağlarken düşük değerler daha stabil bir sürüş sağlar.




    Bump:


    Yayların içe doğru salınımını durdurur. Daha yüksek bir sayı sıkıştırmayı daha yavaş bir oranda azaltacaktır.




    Fast Bump: Daha yüksek bir sayı, sıkıştırmayı daha yüksek bir oranda azaltacaktır.




    Rebound: Yay salınımını dışa doğru durdurur. Daha yüksek bir sayı, dekompresyonu daha yavaş bir oranda azaltacaktır.




    Fast Rebound: Daha yüksek bir sayı, dekompresyonu daha yüksek bir oranda azaltacaktır.


    Slow rebound ve Slow bump Frenleme ve viraj alınması sırasındaki yayların esnekliği ile ilgilidir.




    Önden kaymaya meyilli bir araçlar için Front Bump(Ön yay sıkıştırması) ve Front Rebound (Ön yay uzatması) oranları arttırılmalıdır.


    Arkadan kaymaya meyilli araçlarda ise Rear Bump(Arka yay sıkıştırması) ve Rear Rebound (Arka yay uzatması) oranları azaltılmalıdır.




    Damper ayarlarının daha doğru yapılabilmesi için eMoTeC telemetry gibi yazılımlar ya da add on aplikasyonlar kullanılması daha doğru sonuçlar alınmasını sağlayacaktır.




    AERO


    Kurulumun bu bölümünde dikkat edilmesi gereken en önemli şey “Front Aero Variation”.




    Ana hedefiniz, arka tarafı sabit tutarken mümkün olan en iyi ön tutuşu elde etmektir. Ön Yük Değişimi parametresini, aracınızın arka kısmının stabilitesinden emin olana kadar düşürün veya arka denge kaybını hissetmeden hemen öncesine kadar artırın. Bu ayar aerodinamik yükün ön tarafa mı ya da arka tarafa mı verileceğiyle ilgilidir. Ön Yük Değişimindeki artış (örneğin %2'den %2,6'ya), aerodinamik ayarlamaların yere basma kuvvetini ileriye taşıdığını gösterir; bir azalma (örneğin %2'den -%1'e), aerodinamik yükün önemli ölçüde arkaya doğru kaydığı anlamına gelir.




    Arkada daha fazla dengeye sahip olmak için mutlaka Ön Yük Değişiminin negatif değerlerine sahip olmanız gerekmez (% 2,7'den 1,5'e gitmek zaten önemli bir farktır). Yalnızca bazı otomobillerin arka tarafı dengelemek için negatif bir Ön Yük Değişimi değerine ihtiyacı vardır (örn. BMW M6 veya Porsche 911 GT Cup).




    Ride Height:


    Aracın ön/arka sürüş yüksekliği, yere basma kuvvetinin derecesini belirler. araç çok fazla indirilirse, sürükleme (DRAG) artabilir. Daha uzun bir araba ile başlayın, somut faydalar hissedene kadar arabayı indirmeye devam edin.




    Rear Wing:(Arka Kanat açısı)


    Değeri düşürürseniz daha yüksek bir azami hız elde edersiniz, ancak daha az viraj tutuşu olan bir arabanız olur. Çok fazla yere basma kuvveti, sürtünmenin artmasına neden olur.




    Arka kanat açısındaki artışın daha az fazla savrulma ürettiğini unutmayın; Arka kanat açısı çok fazla arttırılırsa , daha az hız ve aşırı önden kayma ile sonuçlanır. tam tersi durumda düşürüldüğünde arkadan kayma probleminin giderilmesine yardım eder.




    More front wing/splitter (Ön Kanat Açısı):


    Bu değer arttırıldığında ağırlık transferi ön tarafa doğru olacağı için daha az önden kayma ve daha çok arkadan kayma üretir.




    Brake Ducts:


    Fren kanalının işlevi, fren disklerine az ya da çok hava getirmek ve onları optimum sıcaklık aralığında tutmaktır. 0 ayarı, tamamen kapalı bir fren kanalına karşılık gelir ve 1000 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda hızlı fren aşınmasına neden olabilir.




    Onları asla yarışta tamamen kapatmayın. Bir ayar 6, tamamen açık bir kanala karşılık gelir ve frenler soğuk kalabilir ve tam olarak etkili olmayabilir.




    Fren kanalı sadece frenlerin maksimum sıcaklığını kontrol etmekle kalmaz, daha da önemlisi, frenleri bıraktıktan sonra ısının nasıl dağılacağını belirler.




    Düşük bir ayar, ardışık frenlemeler arasında frenleri daha uzun bir süre sıcak tutarken, daha yüksek bir ayar yalnızca daha düşük bir tepe sıcaklığına neden olmaz, aynı zamanda daha hızlı soğur.




    İdeal olarak, widget, frenlemenin sonunda ön tarafta yeşile ve/veya hafif sarıya dönmeli ve arkada yeşil kalmalıdır. Sadece iki veya üç fren seansına güvenmeyin. Birkaç dönüş yapın ve doğru ayara ulaşmak için frenlerin birkaç ısınma/soğutma döngüsünden geçmesine izin verin. Yağmurlu koşullarda fren kanalını daraltmak daha iyidir.




    YARIŞ KOŞULLARI VE PROBLEM ÇÖZÜMLERİ:


    VIRAJLAR:


    UNDERSTEER(ÖNDEN KAYMAYI DÜZELTME):


    • Ön lastik basıncını düşürün.


    • Ön Anti Roll Bar değerini düşürün.


    • Negatif Front toe açısını düşürün. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin. / (Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir.)


    • Negatif ön camber açısını arttırın. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin


    • Mevcut Caster derecesini bir miktar arttırın.


    • Problem viraj ortasındaysa Differential Preload oranını azaltın.Viraj girişindyse arttırın.


    • Front Bump & Front Rebound arttırın.


    • Problem Viraj ortasındaysa Front Bumpstop rate & Bumpstop rage azaltın.


    • Front Wheel Rate düşürün.


    • Rear Wing açısını düşürün ya da Front wing açısını yükseltin.


    • Rear Ride Height arttırın ya da Front Ride Height düşürün.


    • Frenlemede sorun varsa Brake Bias oranını geri(sola) çekin.




    OVERSTEER(ARKADAN KAYMAYI DÜZELTME):


    • Arka Lastik basıncını düşürün


    • Pozitif Front toe açısını arttırın. Problem sadece viraj çıkışındaysa değiştirmeyin / (Toe out (Negatif) / Toe in (Pozitif) açı değerleridir.)


    • Arka Anti Roll Bar değerini düşürün.


    • Differential Preload oranını arttırın.


    • Rear Bump & Rear Rebound düşürün.


    • Rear Bumpstop range arttırın. Problem sadece viraj girişindeyse değiştirmeyin.


    • Bumpstop Rate değerini düşürün.Problem sadece viraj ortasındaysa değiştirmeyin.


    • Negatif arka camber açısını arttırın


    • Rear Wheel rate düşürün ya da Front Wheel rate arttırın.


    • Frenlemede sorun varsa Brake Bias oranını ileri(sağa) çekin.


    • Differential Preload oranını azaltın.


    • Rear Wing açısını yükseltin.Problem viraj ortası ve çıkışındaysa Front wing açısını da düşürün.


    • Rear Ride Height düşürün ya da Front Ride Height arttırın.




    VİRAJLARDA DENGESİZLİĞİN GİDERİLMESİ:


    • Rear Tyre (Arka lastik) basınçlarını düşürün.


    • Dengesizlik viraj çıkışlarındaysa Traction Control değerini arttırın.


    • Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Negatif Toe değerlerini azaltın.


    • Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Negatif Camber açısı değerini arttırın.


    • Sadece viraj girişlerinde problem varsa Brake Bias değerini öne doğru verin(Sağa çekin).


    • Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Bumpstop Range değerini arttırın.


    • Viraj çıkışında sorun yoksa sadece Wheel Rate değerini azaltın.


    • Ride Height (Sürüş yüksekliği) değerlerini azaltın.


    • Viraj girişinde sorun yoksa sadece Rear Wing(Arka kanat) ve Front Splitter(Ön kanat) değerlerini arttırın.




    LIFT OFF OVERSTEER PROBLEMİNİN ÇÖZÜMÜ:


    (viraja hızlı girildiğinde aracı toparlamak için gazın aniden kesildiği durumda ani ağırlık transferiyle otomobilinizin arkasını tamemn kaybettiğiniz durumdur)


    ÇÖzüm:


    • Preload Differential oranı arttırılır.


    DÜZLÜKLER:


    ANİ HIZLANMA PROBLEMİ İÇİN:


    • Traction control oranını düşürün


    • ECU Mapping değerini bir kademe arttırın.


    • Differential Preload oranını azaltın.


    • Rear and Front wing oranını düşürün.


    • Brake Ducts oranını bir kademe düşürün.




    SON HIZA ULAŞAMAMA PROBLEMİ İÇİN:


    • Lastik basınçlarını yukarda belirtilen ideal aralıklarda bir kaç kademe arttırın.


    • Daha düşük toe ayarları kullanın (Değeri sıfıra yaklaştırın)


    • Negatif Camber açılarını arttırın.


    • ECU Mapping değerini bir kademe arttırın.


    • Rear and Front wing oranını düşürün.


    • Brake Ducts oranını bir kademe düşürün.




    DÜŞÜK HIZDA SPİN ATMA PROBLEMİ İÇİN:


    • Rear Tyre (arka lastik) basınçlarını düşürün.


    • Rear Camber (Arka lastik) açısını düşürün.(Değeri sıfıra yaklaştırın)


    • Traction control oranını arttırın.


    • Rear Anti Roll Bar değerini düşürün


    • Differential Preload oranını azaltın.




    DİREKSİYON HAKİMİYETİ AŞIRI HASSASLAŞIRSA:


    • Front ve Rear Toe değerlerini azaltın.


    • Front Camber (ön lastik) açısını düşürün.(Değeri sıfıra yaklaştırın)


    • Caster değerlerini arttırın.


    • Steering Ratio değerini azaltın.




    LASTİKLER


    OVERHEATING (AŞIRI ISINMA PROBLEMİ):


    • Lastik basınçlarını arttırın.


    • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın).


    • Brake bias değerini ısınan lastiklerin tersine göre arkaya ya da öne doğru arttırın ya da eksiltin.


    • Traction Control değerini arttırın.


    • Brake Ducts değerlerini arttırın.




    OVERCOOLING (AŞIRI SOĞUMA PROBLEMİ):


    • Lastik basınçlarını arttırın.


    • Toe değerlerini düşürün.


    • Brake bias değerini soğuyan lastiklerin tersine göre arkaya ya da öne doğru arttırın ya da eksiltin.


    • Brake Ducts değerlerini düşürün.




    LASTİKLERİN İÇ KÖŞELERİNİN AŞIRI ISINMASI PROBLEMİ:


    • Lastik basınçlarını düşürün.


    • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın)


    • Negatif Camber açısı değerlerini düşürün.




    LASTİKLERİN DIŞ KÖŞELERİNİN AŞIRI ISINMASI PROBLEMİ:


    • Lastik basınçlarını arttırın.


    • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın).


    • Negatif Camber değerini arttır.




    LASTİKLERİN GENEL ANLAMDA STABİL OLMADIĞI DURUMLARDA:


    •Lastik basınçlarını azaltın.


    • Traction Control değerini arttırın.


    • Bumpstop rate değerlerini azaltın


    • Bumpstop Range değerini arttırın.




    FRENLEME PERFORMANSINI ARTTIRMAK İÇİN:


    • ABS Oranını düşürün.


    • Pads No:4'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde)


    • Braking Power değerini maksimumda tutun.




    FRENLEMEDE KİLİTLENME PROBLEMİNİN DÜZELTİLMESİ:


    • ABS Oranını arttırın.


    • Brake bias değerini kilitlenen lastiklerin tersi yönüne çekin. (Genelde ön lastikler kilitlendiği için muhtemelen değer geriye (sola) çekilerek azaltılacak.


    • Braking power oranını bir miktar düşürün (Tavsiye edilmez)




    FRENLEMEDE DENGE PROBLEMLERİ OLDUĞUNDA:


    • ABS Oranını arttırın.


    • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın)


    • Brake bias değerini önlastiklere doğru (sağa doğru) arttırın.


    • Braking power oranını bir miktar düşürün (Tavsiye edilmez)


    • Bump değerlerini azaltın


    • Rear Wing ve Front Splitter değerlerini arttırın.




    FRENLEMEDE CONTROL KAYBI VARSA:


    • Brake bias değerini öne çekin (sağa doğru).




    KERBLERİN RAHATSIZ ETTİĞİ DURUMLARDA:


    • Wheel Rate değerini azaltın.


    • Bumpstop Rate değerini azaltın.


    • Bumpstop Range değerini arttırın.


    • Fast Bump değerini azaltın.


    • Fast Rebound değerini azaltın.




    ARAÇ TABANI YA DA SPLİTTER PİSTİN EĞİMLİ BÖLÜMLERİNDE ZEMİNE AŞIRI YAKIN OLMASI DURUMUNDA;


    • Wheel Rate değerini arttırın.


    • Bumpstop Rate değerini arttırın.


    • Bumpstop Range değerini arttırın.




    AĞIRLIK AKTARIMI SIRASINDA ARAÇ SEKMELER:


    Frenleme,Hızlanma ve Dönüşteki transfer dengesi için:


    •Slow damper değerlerini arttırın.


    Tümsek ve Kerbler üzerindeki transfer dengesi için:


    • Fast Damper ayarlarınıarttırın.






    YARIŞ KOŞULLARI: ( PIT STOP TAVSİYELERİ)


    YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ İÇİN:


    • Lastik basınçlarını arttırın.


    • ECU Mapping değerini azaltın.


    • Kanat yüksekliklerini düşürün.




    YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)


    LASTİK SICAKLIĞI ARTTIĞINDA:


    • Lastik basınçlarını arttırın.


    • Traction control değerini arttırın.




    YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)


    LASTİK SICAKLIĞI DÜŞTÜĞÜNDE:


    • Lastik basınçlarını düşürün.


    • Traction Control değerini arttırın.




    YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)


    AŞIRI LASTİK UFALANMASI OLDUĞUNDA:


    • Toe değerlerini düşürün (Değeri sıfıra yaklaştırın).


    • Caster açısı değerlerini azaltın.


    • Lastik basınçlarını düşürün.


    YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)


    FREN BALATALARINDA AŞIRI AŞINMA OLDUĞUNDA:


    • ABS Değerini yükseltin.


    • Brake Ducts(Fren kanalları) değerini arttırın.


    • Brake Pads No:2 ve ya 3'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde)


    • Brake bias değerini kilitlenen lastiklerin tersi yönüne çekin.




    YARIŞ KOŞULLARI:( PIT STOP TAVSİYELERİ)


    FREN BALATALARINDA AŞIRI ISINMA OLDUĞUNDA:


    • ABS Değerini yükseltin.


    • Brake Pads No:2 ve ya 3'ü kullanın. (Bu ayar Fuel & Strategy bolumunde)


    • Brake Ducts(Fren kanalları) değerini arttırın.


    • Brake bias değerini ısınan lastiklerin tersi yönüne çekin.


    • Braking Power değerini düşürün (sola çekin) / Tavsiye edilmez.




    Kaynak:


    * Scott Mansell (Racer & Sim Racing Eğitmeni / Driver61)


    * Adam isailovic (Derleme )


    * Chris Haye (Sim Racing içerik üreticisi)


    * Aristotelis Vasilakos (kunos-simulazioni.com geliştiricisi)


    *Mkmdesign – LazMuteahhit / Çeviri

    Assetto Corsa Competizione ilk izlenim.
    Assetto corsa Competizione'nin final sürümü artık bizlerle.
    Kunos simülazioni'nin son eSport platformu Sim Racerları ne gibi yenilikler ile karşılayacak bir göz atalım.
    iyi seyirler.

    İngilizceniz ne seviyede bilmiyorum ama oyunun geliştiricilerinin lastik ve yağmur ile ilgili yazmış olduğu detaylı yazıyı aşağıdan okuyabilirsiniz. En kötü google translate ile az çok ne anlatmak istediğini de anlayabilirsiniz.

    (LİNKE DİREK TIKLAYINCA ANA SAYFAYI AÇIYOR. COPY PASTE YAPIP SAYFAYI AÇIN.)
    www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/tyres-oh-its-raining.50739

    Aynı şekilde oyun ile ilgili aşağıdaki linkteki sarı renkli "ACC BLOG" yazan başlıklardan Aero, Setup, Süspansiyon, Rating sistemi, Sesler gibi başlıklar altında detaylı bir şekilde oyunun nasıl simüle edildiğini okuyabilirsiniz. Adamlar ciddi manada oyunun üzerinde çalışıyorlar.

    (LİNKE DİREK TIKLAYINCA ANA SAYFAYI AÇIYOR. COPY PASTE YAPIP SAYFAYI AÇIN.)
    www.assettocorsa.net/forum/index.php?forums/acc-general-discussions.62

    Lastikler konusunda bizzat pirelli lastik fabrikasından destek alıp onların kullanmış olduğu gerçek paremetreleri oyuna entegre ediyorlar. Lastik ısıtması 3 katmanlı. (Yüzey, çekirdek, içerideki hava şeklinde) Yani fizik konusunda detaylıca çalışıyorlar emin olabilirsiniz.

    Oyunda pist gayet kirleniyor. EA olmasına rağmen pist kirli. Şartlara göre değişiyor. Oyun şu haliyle 4 gb. Bir çok şey kısılmış durumda. Mesela araç damage'i kapalı. Full sürümde veya yayınlanacak olan release sürümlerinde damage aktif olduğunda belki araçtan kopan parça vs'den dolayı pist daha da kirlenebilir.

    Iracing TR kanalında bir çok kişi oyunu beğendi. Yiğit Tezcan gibi bu işe gönül vermiş kişiler de oyunda gelecek olduğundan bahsetti.

    Benim şahsi fikrim iracing hesabı olmayan ve bir piste 15 dolar, bir araca 12 dolar verecek gücü olamayanlar güncel ve online sistemi oturmuş(oturacak) bir simracing işine girmek istiyorlarsa 40 TL'ye bu oyunu kesin alsınlar. pc2, raceroom, rfactor2 gibi oyunlarda online oyuncu sayısı az ve rating sistemleri kötü. ACC multiplayer konusunda iracingi örnek alıyor gibi. Çünkü rating konusunda yaptıkları çalışmalar onu işaret ediyor.
    Lamborghini Huracan Gt3 / Mercedes Amg Gt3 ve Porsche Gt3'ü birbirine karşı kıyasladık.
    Bu sayede Assetto Corsa'nın Ortadan motorlu,önden motorlu ve arkadan motorlu araç fiziklerini ne kadar doğru yansıttığını test etme şanşımız oldu.
    Deneyimimiz umarız hoşunuza gider.

    İyi seyirler.



    Çok yakında detaylı bir setup serisine başlıyoruz.

    Ana başlıkları yakında sosyal medya hesaplarımızdan duyuracağız.

    Sizlerin de önerilerini alarak ve merak ettiğiniz konular ile alakalı da bölümler oluşturacağız.

    Online çok fena sardı bu ara 10-15-20dk lık yarışlar bile kesmiyor artık. Tek eksiği zaman hud ekranında ülke bayrakları falan gözükmeli. Online rank sistemi tamamı ile sizinle alakalı. Kimseye dokunmayın yarışın yarışı bitirmeye odaklanın. Safe point en önemlisi iyi yarışlara katılmak için. Yarış çizgisinde gidin zaten dışına çıkınca araba 6-7 saniye yol tutmuyor bilginiz olsun.

    Dfgt ile bu kadar oluyor :) Kırmızı ferrari adam yarış sonunda çok baskı yaptın hata yaptım dedi beyazlıda evet aynını banada yaptı dedi :)

  • Harika olacağını umuyorum, Haziran ayında, yani sezonun zirve günlerinde çıkış yapacak olması güzel düşünülmüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gelsin gelsin

    Assetto aşktır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarış arabaları olmaz sadece umarım BMW vs gerçekten zevkliydi lunar indiriminde Assetto Corsa almıştım çoğu DLCsiyle birlikte bu duyurulunca iade ettim yazı beklerim onu alırım diye ama sadece yarış arabalarının olması üzdü umarım modlamaya izin verir. Assettoda map indirip dağ yollarında gezmek felan eglenceli bu histen bizi alıkoymazlar umarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _CLasSy_

    Yarış arabaları olmaz sadece umarım BMW vs gerçekten zevkliydi lunar indiriminde Assetto Corsa almıştım çoğu DLCsiyle birlikte bu duyurulunca iade ettim yazı beklerim onu alırım diye ama sadece yarış arabalarının olması üzdü umarım modlamaya izin verir. Assettoda map indirip dağ yollarında gezmek felan eglenceli bu histen bizi alıkoymazlar umarım.

    Bu oyun Assetto Corsa'nin devami niteliginde degil malesef. Kunos yeni bir altyapiya geciyor ve bu altyapinin ilk oyunu olarak daha dar kapsamli bir oyun yaratiyorlar. Bu oyunda ellerindeki yeni teknolojiye alisip, az icerikli bir oyun sunacaklar; bunun devaminda ise Assetto Corsa 2 gibi bir oyun ile hem yol araclari hem de diger pistlerin oldugu daha genis kapsamli bir oyun gelistireceklerdir. En azindan benim son iki gundur okudugum kaynaklardan edindigim izlenim bu.




  • Bence böyle olması daha iyi oldu. Tek noktaya odaklanıyorlar çünkü. Buda başarı getirebilir, simülasyon yarışı adına.
  • Yeni çıkacak oyunun ara geçişi gibi bir oyun olacak sanırım.Bir nevi asıl büyük kapsamlı olacak oyun öncesi deneme ve geri dönüşler için yapılacak bir oyun gibi duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkermurat

    gelsin gelsin

    Assetto aşktır

    Tampon tampona turlarız kardeşimle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozcaadalı


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkermurat

    gelsin gelsin

    Assetto aşktır

    Tampon tampona turlarız kardeşimle.

    İnşallah abi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hayırlısı olsun. Umarım AC'de v10 lastikler ile beraber yaptıkları hatalı adımlardan ders alıp daha iyi bir lastik fiziği yaparlar.
  • Arkadaşlar geçen Lunar indiriminde Assetto Corsa almıştım dlclerle birlikte sonra 21 şubatda duyuru olacak diye bir şey yayınladılar bekledim o günü sonra baktım competizione duyuruldu bende iade ettim sonra oyunu korsan indirdim ama fps 25 lerde geziyor steamden orjinal aldığım oyunda ultra ayarlarda 100 fps ile oynarken korsanda aynı sürüm oyunda v1.16.3 oyunda 25 fps oynuyorum ne ayar yapaysam yapayım böyle fikri olan var mı?
  • İlk mesaj Racedepartment röportajı ile güncellenmiştir. Çeviri için @Rustoocas 'a teşekkürler.
  • Yıl olmus 2018 hala fızık, kaza ve gercekcılık namına bırsey goremıyoruz.Guya ısımlerı sımulasyon ama alayı berbat durumda.Sırf bu oyun ıcın demıyorum tum yarıs oyunları ıcın dıyorum surus mekanıklerını artık gelıstırsınler grafıgı 2. hatta 3. plana atsınlar.

    Slıck lastıklerle yagmur yagdıgında aracın yola tutunması dıye bırsey soz konusu olamaz.
    Fren balatalarının asırı sıcaklıktan erımesı veya asındıgından frenın ıyı tutmaması gerekır.Sonucta her aracta seramık dısk veya hava sogutmalı dısk yok.
    Lastıkler ısındıgında(90-120c) yolu daha ıyı kavrar ama 30c sıcaklıkta bıle yolu cok ıyı kavrıyor tum yarıs oyunları.
    Gorsel hasarı gectım barı mekanık hasarı ıyı yapsalar 60km hızla duvara onden vuruyorum hala farlar cayır cayır yanıyor.
    Motor, vıtes kutusu, yangın, lastık patlaması gıbı dogal kazaların olusması lazım.Hatta kullanıma gore sımule edılmesı lazım.
    Hızlı gıderken frene tam basıldıgında arac hafıf saga sola hareket etmeye baslar.Modıfıye edılmıs araclarda bu durum pek olmaz.Ama standart araclarda mısal bmw 3.20, mercedes cla 200 gıbı bu durum yasanır.Sunu adapte etsınler artık.Ayrıca cızılme sesı gıbı ınce bır tız ses cıkar onuda eklesınler.
    Blowoff lu araclarda tıs dıye bır ses cıkması lazım onu duymak ımkansız.Subaru ımpreza 4wd de orj olarak bu ses cıkar.Ama oyunlarda duyamıyorum bu sesı.
    Aracla kaza yapıyorsun kanat kopuyor arac yıne 200km ıle vıraj alıyor olacak ıs degıl.Demek kı kanatlar sadece susten ıbaret hıcbır katkıları yok.
    Gercek yarıslarda en kucuk bır carpısma bıle aracın aerodınamık yapısını bozuyor ama oyunlarda boyle zart dıye vurdugunda ancak bıraz saga yada sola cekıyor arac.

    Bunlar ve bunun gıbı seyler duzelmedı bır turlu.2000yılının oyunlarıda boyleydı sımdıkılerde boyle.FM7 oynadım berbat resmen.18yıl gectı sunları duzeltemedıler arkadas

    En gercekcı hasar ve surus deneyımı: Dırt rally
    En zevklı surus deneyımı: GranTourısmo 2
    En gercekcı ses: nfs shift 2, GranTourısmo 2, nfs underground
    En zevklı modıfıye: GranTourısmo 2, nfs underground 2
    En sevdıgım araclar: nıssan pennzoıl nısmo gtr, dodge viper gts, honda s2000 97, honda vtec typer 97




  • WARTIME kullanıcısına yanıt
    Merhabalar, daha once hic Assetto Corsa, Rfactor, iRacing gibi oyunlari oynadiniz mi acaba? Cunku Forza 7 denen oyun simcade'in arcade'e yakin tarafinda yer alan simulasyona dair az element iceren bir oyun. Hangi platformda hangi ekipmanla oynadiginiz da onemli bir nokta tabi.

    Ayrica ses konusunda malesef katilamayacagim, bence Assetto Corsa'nin sesi kesinlikle tatmin edici. Eger deneyimlemediyseniz oneririm.

    Bmw 320 mercedes cla 200 gibi araclari ciddi oyunlarda bulamazsiniz zaten. Kimsenin cla 200 ile piste cikacagi yok :D Ama aracin suspansiyon ayarlarini degistirerek fren altindaki dengesine kadar mudahale edebildigimiz bircok oyun mevcut. Araclarin aerodinamik dengesinin kazalar sonucunda etkilendigi bir cok oyun da mevcut. Motor ve vites kutusu hasarlari da mumkun. Acikcasi aracin motorunun yanmasi simulasyona ne katar bilemedim. Eger motoru fazla zorluyorsak oyunlarda motor ariza veriyor ne gerek var yangina?

    Dirt Rally toprak ustunde eglenceli olsa da asfalt uzerindeki fiziklerini hic begenmemistim acikcasi. Ben oynamayali degisti mi bilmiyorum ama degistigini hic sanmam.

    Eger denemediyseniz adam akilli bir direksiyon setiyle bahsettigim oyunlari denemenizi oneririm. Belki fikriniz degisir.




  • Godvater kullanıcısına yanıt
    Bahsetmıs oldugum konularla sızın dedıklerınızın bır alakasını goremedım acıkcası.Dıreksıyon setı ıle oynayınca oyunun fızık kuralları mı degısıyor.
    Ayrıca merak ettıysenız soyleyım assetto corsa ve project cars 1-2 oynadım uzun sure ve bu dedıklerımın hıcbırı yok.Ses konusunda ıse ıkı oyunda da yeterlı ses kalıtesını ve ıncelıklerı alamadım.Gercek yarıscıyım bu arada
    Sadece fm7 oynamadım 95yılından berı yarıs oyunlarını oynarım ve 2018 yılında olmamıza ragmen ıstedıgım nıtelıklere sahıp degıl hıcbır oyun.
    http://gran-turismo.wikia.com/wiki/Gran_Turismo_2/Car_List buraya bakın ıstersenız bmw ve mercedes de standart araclar var.Ben standart araclarla yarıs yapmayı daha cok sevıyorum ve emın olun mclaren , ferrarı gıbı araclarla pıste cıkmaktan cok daha keyıflıler.Hele kı shelby gt 500 68 muazzam.

    Ben oyunlarda ayar yok demıyorum.Aerodınamık yapısı var, downforce var fakat aracın kanadı kopuyor sankı hıc kopmamıs gıbı yıne yolu tutuyor.Yada on tampon ve kanatları hasar alıyor arac yıne muazzam gıdıyor.Hangı arac 60km hızla bıryere vurupta hıc hasar almamıs gıbı davranabılır.
    Yangına ne mı gerek var.Sen bellıkı arcade oyuncususun.Yarıslarda yangın sık olmasada gorulur.Oyunda arac kullanımına baglı olarak dogal kazaların olusması gereklıdır.Bırkac oyunda sıcaklık gostergelerı mevcut ama motor sıcaklıgı 120c olan bır motorun su sıcaklıgı 90c olamaz.Gostergeler sadece gorsellık bır ıslevsellıgı yok.Lastık sıcaklıklarını 200c ye cıkarttıgım project carsda lastık patlamıyor.
    Benım kullandıgım dıreksıyon setlerını kullanmıs olman ımkansız.Sıradan ve basıt olan logıtech g29 g27 kullanmıyorum.




  • Arkadaş gran turismo 2 nedir ya 1998 oyunu.Trol mü atıyorsun, ne yapıyorsun kardeş.
  • Assetto'nun sürüş hissiyatı mükemmel , benim gibi direksiyonu olmayanlar için fare ile oynanışta sunuyor daha ne olsun Yeni projeyi de sabırsızlıkla bekliyorum. Umarım daha fazla lisanslı araç görürüz
  • Alayınız 20yas altında oldugu ıcın dedıklerımı anlamanız ımkansız.Kıme neyı anlatıyorum kı benArcade de takılın sız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WARTIME

    Alayınız 20yas altında oldugu ıcın dedıklerımı anlamanız ımkansız.Kıme neyı anlatıyorum kı benArcade de takılın sız

    Hasar konusunda bir şey diyemem fakat gerçek bir simülasyon arıyorsanız başta gelen iki ismi söyleyeyim. İracing ve rFactor 2. Sürüş konusuna dediklerinizin hepsi bu simülasyonlarda var.



    rfactor 2 oynuyorum. Aracı yanlış ayarlayıp, endurance yarışında motorunuz pert olabiliyor. Lastikler keza en iyisi diyebilirim. Yani sürüş adına gerçekçilik arıyorsanız İracing pahalı bunun yerine rfactor 2 deneyebilirsiniz.



    Simülasyon adı geçiyorsa bir cümle de, nfs, grand turismo, forza falan o cümlede yer alamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Harika bir sim yolda

    bence bu güzel zamanın kıymetini bilmemizde fayda var

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.