Şimdi Ara

Asla Yan Sanayi Parça Kullanmayın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
44
Cevap
1
Favori
6.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu güne kadar gerek motosikletimde gerekse otomobilimde yan sanayi hangi parçayı aldıysam ya görevini yapmadı ya da elimde kaldı.


    otomobilime buji kablosu almam gerekti. yılların deneyimini atlayıp orijinal ile yerli arasında 3 kat fiyat olunca bir şansımı deneyeyim diyerekten uygun fiyatlı türkiye üretimi bir buji kablosu aldım. lpg de teklemeye başladı. benzinde sorun yoktu. bundan dolayı lpg sistemine yoğunlaştık. çözemedik. buji kablosunu orijinal ile değiştirince tüm dertler bitti.


    bu yan sanayi mevzusunda bir de oem üretici var. oem denilen zıkkım orijinal parçanın üreticisi.


    örneğin: ateşleme bobininin orijinalini alırsınız kutudan bosch çıkar. bosch marka bobin bosch kutusunda daha ucuzdur.

    debriyaj balatası seti alırsınız. kutudan valeo çıkar. valeo ayrıca debriyaj balatası satar valeo kutulusu daha ucuzdur.


    gibi bu tarz oem üreticilerin ürünleri alınabilir. bundan sonra asla ve asla orijinal ve oem dışında parça almamaya karar verdim. siz siz olun orijinal parça alın iki defa masraf etmeyin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi command_4 -- 20 Mayıs 2022; 22:36:4 >







  • ne parçası aldığımıza göre değişir. geçen kaldırıma marşbiyeli sürttüm tırnaklardan kırıldı. plastik marşbiyelin orijinali 1100 TL yan sanayisi 200 TL idi gittim yan sanayi taktım. Bir plastiğe de o paralar verilmez. Ama elzem parçalarda dediğinize kesinlikle katılıyorum. 3-5ten kaçarken 30-50 size kaçabilir.

  • ne parçası aldığımıza göre değişir. geçen kaldırıma marşbiyeli sürttüm tırnaklardan kırıldı. plastik marşbiyelin orijinali 1100 TL yan sanayisi 200 TL idi gittim yan sanayi taktım. Bir plastiğe de o paralar verilmez. Ama elzem parçalarda dediğinize kesinlikle katılıyorum. 3-5ten kaçarken 30-50 size kaçabilir.

  • 4 yıl önce 2011 renault master kullanıyordum. arka kaliperleri yan sanayi ile değiştirmişler. orjinali o zaman 900 liraydı. yan sanayisi de 200 lira. yan sanayi alıp taktık gene. 2 ay geçmeden gene bozuldu. lanet ettik. sürekli bozulmasına.

  • Ben alıyorum ama mantığa göre


    2012 Fiesta arabam vardı yan sanayii ön arka çamurluk almıştım tanesi 250 TL idi mis gibi olmuştu , yedek su deposu aldım yan sanayii plastik kap orjinal olsa ne


    Opel arabamın orjinal ön fren balatası 900 TL idi gittim ön arka TWR marka aldım 450 TL


    Çok mekanik elektronik olmadıkca alırım ben ama bilindik markaları zaten bilindik markalar taşeron üretiyor bu orjinal parçaları örneğin Delphi , Valeo , Ferodo , TRW , Febi vs vs

  • Bu konuları zamanında araştırmıştım.

    Üstteki arkadaşın yazdığı Delphi , Valeo , Ferodo , TRW gibi bilindik muadilciler genellikle standartları karşılıyor. A Bazen problem çıkardığı da oluyor. Hatırladığım kadarıyla bir ara DCI motor için Bosch yakıt filtresi böyleydi. Kaliteli muadil parça için araç kullanıcılarının forumlarına kısaca bir göz atmak lazım.

    İkincisi bilinen markalar üretici için ürettikleri parçaları kendi markalarına göre bir tık daha kaliteli üretiyorlar. Bosch'un ürettiği parçanın Valeo ve Bosch kutusundaki farkı biraz bundan kaynaklanıyor. Bosch kutusundaki standartları karşılıyorsa Valeo, Mais kutusunda aracın üreticisine verilen daha kaliteli. Tabi sahte değilse.

    Eski bir Renault servis çalışanı Valeo'nun yetkili servisler ile piyasaya verdiği parçalar arasında bile kalite farkı olduğunu söylemişti.

    Çin malı veya kalitesiz yerli parçalar sorun çıkarır. Kaliteli markaları taklit de edebilirler. Genellikle fiyatlı uygun ürünler böyle oluyor. Bakın şuradaki rus bile Türkiye üretimi parçadan mağdur olmuş:

    https://www-drive2-ru.translate.goog/l/454986433862633556/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=tr&_x_tr_hl=tr&_x_tr_pto=wapp




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 21 Mayıs 2022; 11:29:17 >




  • Arabanın yürür aksamı, diski, balatası, işte z rot'u viraj bilmemnesi amortisörü şusu busu motor aksamları, şanzıman aksamları parçaları yağı filtresi bunlarda çakmasına kaçmanın manası yok. Çakma diyoruz ama OEM yani dediğiniz gibi ayrı kendi fabrikası olan işte firmaya orjinal yedek parça da sağlayan firmalar var, bunlardan alınır. Ha ama yerli markası kimseye üretmiyor, kendisi öyle bu işte ...'nın fren diski balatası yok bilmemneye uygun zittiri bittiri parçası vs. canından kıymetliyse alırsın. Fren yahu bu ? adam 200 300 400 liradan kaçacak diye çakma çukma neidüğü belrisiz balata takıyor sonra tutmuyor hoop kaza oluyor hadi kendi salak canını düşünmedi vs. ulen bizimkini niye riske atıyorsun ? lastikte de aynı boku yiyorlar, en adi en ucuz güneşte 5 sene yatmış lastiği sırf ucuz diye takıyorlar. Hatta 2. el lastik takılıyor ya, arkadaş bu kadar ucuz mu canınız sizin ya ? kendini gebertiyorsan gebert de trafiktesin ya, milletin çoluğunu çocuğunu karısını kızını kendisi niye riske ediyorsun ? ha köyde kırsal alanda ne bileyim insanın az olduğu yerlerde takıl da izmirin ortasında istanbulun ortasında olacak iş değil. Görüyoruz zaten bir yağmur yağıyor kar yağıyor trafiğin kazaların hali ortada.





  • Kardeşim düşünce güzel ama artık bazı yetkili servisler bile yerli parça takıyor.

    Şimdi isim vermiyeyim ama kamyonları götürdüğümüz isuzu yetkili servisi bizzat yerli parça takıyor.

    Ha tabi istersen orjinal japon da takıyorlar, ama tabi 15 katı fiyata seçim size kalmış.. Bu orjinal japon parçaları aşırı pahalı. Akla ziyan rakamlar çıkıyor karşına...

    Adam yerli parça seçeneği sunmasam buraya kimse uğramaz diyor haklı olarak.

    Bu gidişle yakında otomobil servislerinde de göreceksiniz bu seçeneği.
  • Mekanik ve elektronik parçalar yan sanayi alınmaz.

  • Balatada kale marka favorim. Senelerdir memnunum.


    Triger seti skf aldim. Orjinali 2500 lira skf 1000 lira. Skf , dayco, gates falan isim yapmis yan sanayi markalar o yüzden sıkıntı olmaz. Sadece tek hatam ön amortisorleri ve rot basi ve z rotlari yan sanayi almam oldu. Fazla dayanmadilar. Arka amortisorleri motorcraft (ford orjinal) aldim. Netten kuponla aliyorum sanayi parcaci fiyatindan %25 daha az ödüyorum.

  • Debriyaj alt merkezini bana sormadan yan sanayi takmışlar. Geçen motoru kontrol ederken fark ettim hidrolik kaçırmış, yolda kalmam an meselesi. Ayrıca kavrama bacaklarını da yemiş.

    3 kuruştan kaçacağız derken orjinal parça+işçilik ve kavramanın ömrünün azalmasına mal oldu bana.
  • Kaporta ve karoser parcalari disinda muadil yan sanayii ürün kullanmak parani ve zamanini çöpe atmaktir.
  • Sorun yan sanayi değil, yerli üretim. Valeo, TWR, Febi... problem var mı. Bu sorun Çin, Rusya ve Türkiye'de var. Birisine arsasıını devlet bağışlıyor, diğeri vergi kaçırıyor sonraki de bu ikisiyle rekabet edecek...


    ABD'de yan sanayi orjinalden bile daha kaliteli olabiliyor. Firmalar biraraya gelip yeni standartlar açıklayıp büyük üreticileri geride bıralabiliyorlar, veya senatoya standartları yükseltmeleri için baskı yapabiliyorlar. Parça vergisi %5, otomobil ~%8. Rekabetle kazanmak için marj var. %80'i vergi olan bir ürüne hangi kalite farkını koyacaksınız da ilgi çekecek.


    %15 ek maliyetle parça ömrünü %30 artıran bir gelişme kaydetti mesela mühendis. Firma fiyatı %30'a kadar artırıp kar edebilir, rekabet edebilir, veya ar-ge pratiğine geçebilir. Hangisini isterse. ABD'de fiyat %15.75, Avrupa'da ~%19, Türkiye'de en az %27 artmak zorunda. ABD'de hemen yapılır, Avrupa'lı belki yapar, Türkiye'de ise yapmaması gerekir, hatları değiştirmeye değmez... En akıllı olan yönetici zaten en baştan öyle bir mühendise ulaşmak için vakit harcamadı. Türk mühendisin %15 ek maliyetle %60 avantaja ulaşıncaya kadar hiç bir projesi hayat bulmaz. Tabii yaşam, ve özellikle de ar-ge, çok daha karmaşık olduğu için bunlar hesaplar olarak ortaya çıkmaz ancak sezgiler olarak bilinir.





  • Yan sanayi parça kullanımı ciddi tecrübeler sonucunda oluşur. Eğer ustan güvenilir birisi değilse ana bakım malzemelerinde dediğin gibi orjinal veya Oem haricine bulaşma derim. Örneğin yağ filtresi, buji, buji kablosu, mazot filtresi vs vs gibi.

  • Yedek parçanın kullanıldığı yere göre değişir.Asla alınmaz demek fazla iddialı bir cümle olmuş.Eğer yerli üretim yan sanayi olmasa bizler bu arabalara binemeyiz.Allah onları başımızdan eksik etmesin
  • Yan sanayi olmasından daha çok ürünün arkasında firmanın nasıl durduğuna bakmak lazım.

    Misal olarak Valeo marka ürünler garanti konusunda en sorunlu firmalardan biri, arızalı oranı %7 civarında olan bu firma arızalı parçayı firmaya gönderip inceleme yapılmadan değişim veya iade kabul etmiyor, müşterinin aracının 1-2 hafta sanayide yatmasını bekliyorlar.

    Başka bir örnek vermek gerekirse, 2012-2018 arası Audi 3.0 tdi kullanıcıları bilir aracın çok sık şekilde devirdaim contası yıpranır ve kaçırmaya başlar. Şimdiye kadar her 60.000 km’de yetkili serviste orijinal devirdaim taktırdım, 2 sene önce ise Graf marka yan sanayisini aldım 65.000 km oldu henüz sorun yaşamadım.

    Lakin tam tersi olan bir durum da A6 aracımda başıma geldi, simdiye kadar ebc green marka balata kullandığım aracıma ustamın ısrarları üzerine kale marka balata takıldı ve şu anda balatanın alışma süreci tamamlanmasına rağmen 3-4 kez sert fren yapınca balatalar kaçırma yapıyor, balatalardan yoğun bir sekilde duman çıkıyor. Firmaya video çekip gönderdik ürünün arkasında durmayı geçtim cevap dâhi vermediler.

    Olayı özetlemek gerekirse büyük yedek parça ithalatı yapan firmalar haricinde yan sanayi pişmanlık denebilir fakat işin ehli firmaların teste tabii tutarak standardı oturmuş bir kalitede getirttiği ürünlerde sorun yaşanmıyor aksine, planlı eskitme planına uygun üretilen çoğu oem veya orijinal parçadan daha iyi sonuçlar bile alınabiliyor. Eğer talep edilirse bununla alakalı bir konu açarak en az arızalı oranına sahip olan ve müşteriyi mağdur etmeyen hem oem hem yan sanayi markaları paylaşabilirim.




  • Geçen arka tampondaki kedi gözü reflektör kırılmış. Yan sanayi 200TL, orjinal 800TL olunca yan sanayi aldım. Tabii ki olmadı, ışık gelince parlamıyor bile. Parçacı iade de almadı. Gittim orjinalini aldım 200 lira çöp oldu.

  • Dura-Ace kullanıcısına yanıt
    Abi omuda nasil yapamiyorlar ilginc. Bisikeltlerde bile var
  • Plastik aksamı da ucuza alırsınız fakat yukarıdaki arkadaşın yaşadığı gibi sorunlar yaşayabilirsiniz. Hiçbir şey olmazsa güneşte solar bir yazda.
  • Hocam bu konu biraz parçaya ve aldığınız üreticiye bağlı. Yerli üreyim yapan Kale, MGA gibi fiyatına göre kaliteli orjinal veya oem yerine alınacak markalar var. Günün sonunda kale fiat'ın orjinal parçalarını da üretiyor.


    Megane 4 aracın z rotları 55 binde bozulunca orijin marka z rotu alıp taktım. orjinali ile arasında 3 katı fiyat farkı var. Montajı da çok basit 10dk da hallettiler. Orjinali sağlam olsa o km'de su koyvermezdi.

    Fren balatalarında yine MGA ve Kale kullandım. Orjinal ve bosch ses yaparken yerli balatalarda sıfır ses oldu. Hemde yumuşak oldukları için diski daha az yiyorlar. Yine 3 kat fiyat farkı vardı aralarında.


    Ama gidip filtreleri yerli ucuz malzeme almam. Valeo Mahle Mann purflux filtron gibi markaların orjinallerini(malesef bunların çok sahteleri var) takarım. O alanda yeterli kaliteyi gösterecek yerli marka daha bulamadım. Sadece fiat grubunun filtre setini kim üretiyorsa yerli olarak ondan alabilirim ama o da benim araç için yok . (Opar mopar grubu)


    Aynı şekilde şanzıman parçalarını veya benzin enjektörlerini veya diğer önemli konularda da orjinal veya oem tercih ederim.

    (Kale gibi alternatifleri varsa yine onları da değerlendiririm özellikel radyator alanında çok iyiler)


    Size anladığım kadarıyla yerli ve en dandik malzemeler denk gelmiş. Yerli ve kaliteli seçeneği yıl geçtikce artıyor biraz şans biraz araştırma işi diyelim.


    Çoğu markanın orjinal parçalarını sahte parça olarak satıyorlar (daya uygun fiyatlı diye de kullanıcı ekonomi yaptım sanıyor)





  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    Hocam yerli balatalar performanslı kullanıma uygun değil malesef. Takan ustanın iş bilmezliği olmuş. Zaten yumuşak balata onlar. Sakin kullanan genelde şehir içi kullanılan araçlar için fiyat performans ürünleri. Siz orjinal veya oem kullanmaya devam edin eğer performanslı kullanıyorsanız.


    Normal b c d segment 1.2 1.5 1.6 araçlar için yeterli performansı var onların :)

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.