Şimdi Ara

Askeri Pilotluktan Hava Yollarına Geçsem Kaç Para Maaş Alırım ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
17.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • piyasada zaten askeri pilotu fazla sevmezler :)

    çoğu sivil f/o hiç sevmez askeri pilotları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    IamEwiL dediği gibi yüzde 20-30 oranında pilot olma şansın var. Askeriyeye para için gidilmez. Kimisi astronot olmak için gider. Kimisi havacılık tutkusu için gider. Askeriyede ceza puanları vardır. -30 ceza puanın tamamladın mı atılırsın. Şimdi diyeceksin ki ben katlanırım o disipline. Kendini bir test et 06:30 kalkış 22:30 yatış bu kriterleri yerine getirebiliyormusun. Havacı subay bir akraba var adam her gün tıraş oluyor. Ama küfrede küfrede. Sen diyelim dövüş sporlarıyla uğraşacaksın. Dövüşcülere özenip saçına iki çizik attırsan direk - disiplin puanı bu iş para için yapılmaz. Adam hava yolu ğilotunun yarısı kadar maaş kazanıyor ama onun2 katı hızla gidiyor. Dakika içinde 40.000 ft'e tırmanıyor.

    arkadaşım öle %20-30 şans filan yok pilot olurken sağlığına bakıyorlar sağlığı geçersen 3 farklı uçak kullandırıyorlar onuda geçersen pilot olabiliyorsun şans sadece o uçakları sürerken lazım gerisi sağlığına gözüne dikkat et yeter. Pilot akrabam var bende hho ya girmek istiyorum ondan öğrendim ilk kullandığın uçak öğrenci seçme uçuşunda kullanılan uçaktır 2. uçağı hatırlıyamadım 3 . uçak ise türk yıldızlarının uçak türü olan nf-5 e benzeyen bi jet motorlu uçaktır.Yani sonuç olarakbunları geçersen pilotsun.Maaşlar hakkında hiç bilgim yok ama her uçuştan belli bir tazminat (uçuş tazminatı alıyorsun).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yıldırım67

    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    IamEwiL dediği gibi yüzde 20-30 oranında pilot olma şansın var. Askeriyeye para için gidilmez. Kimisi astronot olmak için gider. Kimisi havacılık tutkusu için gider. Askeriyede ceza puanları vardır. -30 ceza puanın tamamladın mı atılırsın. Şimdi diyeceksin ki ben katlanırım o disipline. Kendini bir test et 06:30 kalkış 22:30 yatış bu kriterleri yerine getirebiliyormusun. Havacı subay bir akraba var adam her gün tıraş oluyor. Ama küfrede küfrede. Sen diyelim dövüş sporlarıyla uğraşacaksın. Dövüşcülere özenip saçına iki çizik attırsan direk - disiplin puanı bu iş para için yapılmaz. Adam hava yolu ğilotunun yarısı kadar maaş kazanıyor ama onun2 katı hızla gidiyor. Dakika içinde 40.000 ft'e tırmanıyor.

    arkadaşım öle %20-30 şans filan yok pilot olurken sağlığına bakıyorlar sağlığı geçersen 3 farklı uçak kullandırıyorlar onuda geçersen pilot olabiliyorsun şans sadece o uçakları sürerken lazım gerisi sağlığına gözüne dikkat et yeter. Pilot akrabam var bende hho ya girmek istiyorum ondan öğrendim ilk kullandığın uçak öğrenci seçme uçuşunda kullanılan uçaktır 2. uçağı hatırlıyamadım 3 . uçak ise türk yıldızlarının uçak türü olan nf-5 e benzeyen bi jet motorlu uçaktır.Yani sonuç olarakbunları geçersen pilotsun.Maaşlar hakkında hiç bilgim yok ama her uçuştan belli bir tazminat (uçuş tazminatı alıyorsun).

    Sağlığa bakıyorlar ama sağlık kontrolünden o kadar kişi geçiyor. 3 uçak kullanıyor olmaları biraz yanlış olabilir. Onun yerine lisans alıyor deseydin daha doğru olurdu bence. Uçakların linkleri aşağıda büyük ihtimalle bu uçaklardan söz ediyorsundur.
    http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1951ve2006/t37.asp
    http://www.tayyareci.com/amerikanucak/postww2/t38.asp
    Diğeride cessna 172'dir.




  • pilot olan kuzenim ve kesinlikle 3 tane uçak sürüyorsun
  • uçakların resimlerini hiç görmedim ama bunlar olabilir(sadece uçaklarla ilgili bilgiyi yazdığım kadar hatırlıyorum)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    quote:

    Orijinalden alıntı: yıldırım67

    quote:

    Orijinalden alıntı: d.eray

    IamEwiL dediği gibi yüzde 20-30 oranında pilot olma şansın var. Askeriyeye para için gidilmez. Kimisi astronot olmak için gider. Kimisi havacılık tutkusu için gider. Askeriyede ceza puanları vardır. -30 ceza puanın tamamladın mı atılırsın. Şimdi diyeceksin ki ben katlanırım o disipline. Kendini bir test et 06:30 kalkış 22:30 yatış bu kriterleri yerine getirebiliyormusun. Havacı subay bir akraba var adam her gün tıraş oluyor. Ama küfrede küfrede. Sen diyelim dövüş sporlarıyla uğraşacaksın. Dövüşcülere özenip saçına iki çizik attırsan direk - disiplin puanı bu iş para için yapılmaz. Adam hava yolu ğilotunun yarısı kadar maaş kazanıyor ama onun2 katı hızla gidiyor. Dakika içinde 40.000 ft'e tırmanıyor.

    arkadaşım öle %20-30 şans filan yok pilot olurken sağlığına bakıyorlar sağlığı geçersen 3 farklı uçak kullandırıyorlar onuda geçersen pilot olabiliyorsun şans sadece o uçakları sürerken lazım gerisi sağlığına gözüne dikkat et yeter. Pilot akrabam var bende hho ya girmek istiyorum ondan öğrendim ilk kullandığın uçak öğrenci seçme uçuşunda kullanılan uçaktır 2. uçağı hatırlıyamadım 3 . uçak ise türk yıldızlarının uçak türü olan nf-5 e benzeyen bi jet motorlu uçaktır.Yani sonuç olarakbunları geçersen pilotsun.Maaşlar hakkında hiç bilgim yok ama her uçuştan belli bir tazminat (uçuş tazminatı alıyorsun).

    Sağlığa bakıyorlar ama sağlık kontrolünden o kadar kişi geçiyor. 3 uçak kullanıyor olmaları biraz yanlış olabilir. Onun yerine lisans alıyor deseydin daha doğru olurdu bence. Uçakların linkleri aşağıda büyük ihtimalle bu uçaklardan söz ediyorsundur.
    http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1951ve2006/t37.asp
    http://www.tayyareci.com/amerikanucak/postww2/t38.asp
    Diğeride cessna 172'dir.

    oyuncuasd

    konunun başına bakarasan hho dan mezun olup pilot olup olamayacağını belirlerken kullanılan uçaklar hakında konuştuk onlarda sanrım arkadaşın bulduklar.




  • bi uçağın adı T-41 D dir (ilk kullanılan)
  • çok fazla yazmışsın 3 tane bizzat pilot olan kuzenimden öğrendim.
  • nerde olduğu önemli değil bnc 3 tane hho yu arap sorabilirsiniz yasak değil bilgi edinme hakkın var
  • kardeşim yok öle bişey araştır bul koy buraya senden eğer yanlışın varsa özür dilerim
  • bakın ben herşeyi biliyorum demedin yazmadın düzgün okursanız sanırım dedim isterseniz daha büyük ve belirgin yazarım.
    benim kuzeninde f-4 plitodur ve 15 senelik pilottur kendisi.
  • Canım benim askeri pilotluk maaş hesabı yaparak minimum 15 yıl geçirebileceğin bir yer değildir 15 yıl geçirsen bile elinde sadece istifa etme hakkın oluyor bu da sivil hayata geçtiğinde eğer meslek hayatın süresince yeterli parayı biriktiremezsen bir aksilik oldugunda CPL ve ATPL almak için ödeyeceğin paralar canını yakar hele bunları aldıktan sonra herhangi bir havayolu şirketine giremezsen is daha da kötü bunlardan önce tek motor çift motor intibak olayı da var bunun dısında her yıl gireceğin bulundugun sehire gore bir hava hastanesinde ve 5 yılda bir Eskişehir'de gireceğin saglık muayenesi var kimse sana bir yıl sonra pilot olmaya devam edeceğini garantilemiyor allah korusun pilot brüven giderse yeniden sınıflandırılırsın yani sivil havacılıkta saglık ile ilgili kıstaslar daha yumusaktır.
    Sana şiddetle maddi durumun yeterli ise sivil yolu izlemeni tavsiye ediyorum eğer amacın para ve pilotluk ise hem rahat hem agrisiz ok ama adrenalin istersen tabiki adres belli hakkında hayırlısı kardeş




  • Neyse polemik uzamış sonlandırmanında vakti gelmiş.
    Öncelikle mülakat sağlık spor vs. bunların hepsi nasip kısmet işidir. yok baban asker yok anan bilmem ne yoktur. açıkça söylüyorum senin ailen çok uç noktalarda hayat yaşamadıkça (kötü yol-uyuşturucu-mafya yada çok aşırı unsurlar arasında yer alma örgüt üyeliği gibi) girmene engel yoktur(bkz. Şehit.Plt.Tğm. Erol ER'in ailesi )http://www.gazetegercek.com/resim/11/07/sehit-pilot-tegmen-erol-er-sonsuzluga-ugurlandi-5.jpg
    Neyse gelelim Hava Harp Okuluna
    Pilotluk zor iş askeri pilotluk on kat daha zor. Hava Harp Okulu daha da zor. Girişte T-41 D uçaklarıyla eğitim alıyorsun buna ÖSU(Öğrenci Seçme Uçuşu) denir. okuldayken yine aynı uçakta özendirici uçuşlar devam edr. Aynı zamanda planör eğitimi ve yanlız uçuş mümkün. Okul çok zordur dersler ileri seviyededir ve ingilizcen ileri seviyede olmak zorundadır. Yani okulda çok çalışıyosun. Aynı zamanda çok disiplinldir sana garip geln bir çok kuralı vardır ve hepsi seni 4 sene boyunca sınamak üzerine kuruludur. Okulu bitirmeden sağlık testlerini geçersen sıkıntı yoktur Teğmen olup gidersin. Derken pilotaj başlar başlangıçta sf 260 D uçaklarıyla uçarsın (Bu seneden itibaren kt-1 uçaklarına gçiş yapılacakmış) sonra t 37 safhası da denen jet temel eğitimine başlarsın en son t 38 ile tekamül yani ustalık safhasını bitirir pilot olursun. Tabi bunların hepsi sabahlara kadar çalışmayı ve bazıları içinde kaderinde varsa şehit olmayı bile gerektirebilir. Diyelimki vücudun uyum sağlaymadı uçuşa ve elendin hadi güle güle sivil hayatta başarılar demez kimse çünkü devlete 15 yıllık hizmet borcun var. İstifa etme hakkın yok. Harp Okuul esnasında istifa hakkın var fakat artık çok yüksek sayılmayan meblağlarda tazminat ödersin.
    Diyelim ki bitirdin pilot oldun kanatlarını taktın eğitimin daha bitmez Konyaya gidersin bi eğitim daha alırsın sonra uçak tipi gelir (jetler için bu sylediğim) f 16 cı mı oldun yine eğitim tabi dielimki sıkıntın var uçamıyorsun beceremiyorsun elenirsin. Nakliye yada helikopter içinde benzer bir durum vardır. Neyse diyelim elendin çok mu kötü evet hayalin pilot olmaksa çok kötü. Ama amacın bu ülke için bi şeyler yapmaksa çok iyi. Her ne kadar askeriyede mantık yok densede bir çok imkanın vardır ülke hizmeti için. Kendini geliştirebilirsin çok iyi teknik sınıf personeli olabilir çok iyi yerlere gelebilirsin. Yani yerdeki sıradan subayda en az havadaki sıradan subay kadar önemlidir.
    Buraya kadar paradan bahsetmedim dikkat ettiysen. Son sözüm eğer paraysa hayattan beklentin git tüccar ol ticaret yap yada sivil kurumda çalış ama yok ben ülkemi severim para o kadarda mühim değil diye düşünüyorsan burası tam san göre. Yinede merakını gidereyim pilot olursan yada yerde olursan fark etmez karnını doyuracak arabanı alacak çok şükür Allah'a aç açıkta değilim diyecek kadar paran her zaman olur. Arabanıda alırsın çok lüks yaşamasan da orta karar yaşarsın. Etrafında bir sürü insan sana ve senin düşüncelerine hayran kalır. Bayramda bi Mehmetçiğin cebine 50 lira sıkıştırırsın aradan aylar geçer çocuk seni yolda görür eline sarılır öpmek ister annesine seni anlatır oracıkta. Annesinin elini öpersin(askerin anası aynı zamanda komutanın da anasıdır) annesi Allah sizlerden razı olsun der. İşte orda senin için ne para ne de sivil pilotluğun önemi kalmaz. Yani bir asker için doyum noktası ülkeye ibadet eder gibi hizmet ve milletinin ona duyduğu sevgi saygıdır. Bunu asla unutma
    Çok uzun ve sıkıcı oldu ama gerçekleri yazmaya çalıştım. Son sözüm para için geliyosan gelme. Diğer her türlü engeli isteyince aşarsın unutma sen Türk gencisin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_Turq

    Neyse polemik uzamış sonlandırmanında vakti gelmiş.
    Öncelikle mülakat sağlık spor vs. bunların hepsi nasip kısmet işidir. yok baban asker yok anan bilmem ne yoktur. açıkça söylüyorum senin ailen çok uç noktalarda hayat yaşamadıkça (kötü yol-uyuşturucu-mafya yada çok aşırı unsurlar arasında yer alma örgüt üyeliği gibi) girmene engel yoktur(bkz. Şehit.Plt.Tğm. Erol ER'in ailesi )http://www.gazetegercek.com/resim/11/07/sehit-pilot-tegmen-erol-er-sonsuzluga-ugurlandi-5.jpg
    Neyse gelelim Hava Harp Okuluna
    Pilotluk zor iş askeri pilotluk on kat daha zor. Hava Harp Okulu daha da zor. Girişte T-41 D uçaklarıyla eğitim alıyorsun buna ÖSU(Öğrenci Seçme Uçuşu) denir. okuldayken yine aynı uçakta özendirici uçuşlar devam edr. Aynı zamanda planör eğitimi ve yanlız uçuş mümkün. Okul çok zordur dersler ileri seviyededir ve ingilizcen ileri seviyede olmak zorundadır. Yani okulda çok çalışıyosun. Aynı zamanda çok disiplinldir sana garip geln bir çok kuralı vardır ve hepsi seni 4 sene boyunca sınamak üzerine kuruludur. Okulu bitirmeden sağlık testlerini geçersen sıkıntı yoktur Teğmen olup gidersin. Derken pilotaj başlar başlangıçta sf 260 D uçaklarıyla uçarsın (Bu seneden itibaren kt-1 uçaklarına gçiş yapılacakmış) sonra t 37 safhası da denen jet temel eğitimine başlarsın en son t 38 ile tekamül yani ustalık safhasını bitirir pilot olursun. Tabi bunların hepsi sabahlara kadar çalışmayı ve bazıları içinde kaderinde varsa şehit olmayı bile gerektirebilir. Diyelimki vücudun uyum sağlaymadı uçuşa ve elendin hadi güle güle sivil hayatta başarılar demez kimse çünkü devlete 15 yıllık hizmet borcun var. İstifa etme hakkın yok. Harp Okuul esnasında istifa hakkın var fakat artık çok yüksek sayılmayan meblağlarda tazminat ödersin.
    Diyelim ki bitirdin pilot oldun kanatlarını taktın eğitimin daha bitmez Konyaya gidersin bi eğitim daha alırsın sonra uçak tipi gelir (jetler için bu sylediğim) f 16 cı mı oldun yine eğitim tabi dielimki sıkıntın var uçamıyorsun beceremiyorsun elenirsin. Nakliye yada helikopter içinde benzer bir durum vardır. Neyse diyelim elendin çok mu kötü evet hayalin pilot olmaksa çok kötü. Ama amacın bu ülke için bi şeyler yapmaksa çok iyi. Her ne kadar askeriyede mantık yok densede bir çok imkanın vardır ülke hizmeti için. Kendini geliştirebilirsin çok iyi teknik sınıf personeli olabilir çok iyi yerlere gelebilirsin. Yani yerdeki sıradan subayda en az havadaki sıradan subay kadar önemlidir.
    Buraya kadar paradan bahsetmedim dikkat ettiysen. Son sözüm eğer paraysa hayattan beklentin git tüccar ol ticaret yap yada sivil kurumda çalış ama yok ben ülkemi severim para o kadarda mühim değil diye düşünüyorsan burası tam san göre. Yinede merakını gidereyim pilot olursan yada yerde olursan fark etmez karnını doyuracak arabanı alacak çok şükür Allah'a aç açıkta değilim diyecek kadar paran her zaman olur. Arabanıda alırsın çok lüks yaşamasan da orta karar yaşarsın. Etrafında bir sürü insan sana ve senin düşüncelerine hayran kalır. Bayramda bi Mehmetçiğin cebine 50 lira sıkıştırırsın aradan aylar geçer çocuk seni yolda görür eline sarılır öpmek ister annesine seni anlatır oracıkta. Annesinin elini öpersin(askerin anası aynı zamanda komutanın da anasıdır) annesi Allah sizlerden razı olsun der. İşte orda senin için ne para ne de sivil pilotluğun önemi kalmaz. Yani bir asker için doyum noktası ülkeye ibadet eder gibi hizmet ve milletinin ona duyduğu sevgi saygıdır. Bunu asla unutma
    Çok uzun ve sıkıcı oldu ama gerçekleri yazmaya çalıştım. Son sözüm para için geliyosan gelme. Diğer her türlü engeli isteyince aşarsın unutma sen Türk gencisin

    Guzel açıklama tebrikler (S-70A28D)




  • Milyon dolar da saysan 15 yıl çalışmadan silahlı kuvvetlerden istifa edemezsin. Zannedildiği gibi tazminatla istifa imkanı yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sszss

    Milyon dolar da saysan 15 yıl çalışmadan silahlı kuvvetlerden istifa edemezsin. Zannedildiği gibi tazminatla istifa imkanı yoktur.

    Kendini attırabilir. Sivil havacılıkta askeriyeden gelme çok genç pilot var. İstifa etmesi mantılkı olmaz ama kendini attırabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: collossus

    quote:

    Orijinalden alıntı: sszss

    Milyon dolar da saysan 15 yıl çalışmadan silahlı kuvvetlerden istifa edemezsin. Zannedildiği gibi tazminatla istifa imkanı yoktur.

    Kendini attırabilir. Sivil havacılıkta askeriyeden gelme çok genç pilot var. İstifa etmesi mantılkı olmaz ama kendini attırabilir.

    sence askeriyeden atılmış bir insanı kaç insan havayoluna pilot yapmak ister?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waterloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: collossus

    quote:

    Orijinalden alıntı: sszss

    Milyon dolar da saysan 15 yıl çalışmadan silahlı kuvvetlerden istifa edemezsin. Zannedildiği gibi tazminatla istifa imkanı yoktur.

    Kendini attırabilir. Sivil havacılıkta askeriyeden gelme çok genç pilot var. İstifa etmesi mantılkı olmaz ama kendini attırabilir.

    sence askeriyeden atılmış bir insanı kaç insan havayoluna pilot yapmak ister?

    O işler öyle olmuyor malesef danışıklı dövüş bu. Havayolu şirketleri zaten pilotun kendini ne amaçla attırdığının farkında. Ticari havayollarında basit disiplin suçlarıyla ordudan atılan birçok genç pilot çalışmakta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: collossus

    quote:

    Orijinalden alıntı: waterloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: collossus

    quote:

    Orijinalden alıntı: sszss

    Milyon dolar da saysan 15 yıl çalışmadan silahlı kuvvetlerden istifa edemezsin. Zannedildiği gibi tazminatla istifa imkanı yoktur.

    Kendini attırabilir. Sivil havacılıkta askeriyeden gelme çok genç pilot var. İstifa etmesi mantılkı olmaz ama kendini attırabilir.

    sence askeriyeden atılmış bir insanı kaç insan havayoluna pilot yapmak ister?

    O işler öyle olmuyor malesef danışıklı dövüş bu. Havayolu şirketleri zaten pilotun kendini ne amaçla attırdığının farkında. Ticari havayollarında basit disiplin suçlarıyla ordudan atılan birçok genç pilot çalışmakta.

    fakat artık havayolları bildiğiniz üzere asker pilotu alım yapmamaya çalışıyor çünkü asker CRM nedir bilmiyor. Sivillerin önünü açmak gerekir bence bu saatten sonra kimse gidipte ben thy de orada burada uçarım diye askeriyeye girmemeli

    her iki pozisyonun görevi misyonu vizyonu farklı

    o yüzden kişi kendini en başta ne olmak istediğine göre yönlendirmeli sivil istiyorsa sivil olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: waterloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: collossus

    quote:

    Orijinalden alıntı: waterloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: collossus

    quote:

    Orijinalden alıntı: sszss

    Milyon dolar da saysan 15 yıl çalışmadan silahlı kuvvetlerden istifa edemezsin. Zannedildiği gibi tazminatla istifa imkanı yoktur.

    Kendini attırabilir. Sivil havacılıkta askeriyeden gelme çok genç pilot var. İstifa etmesi mantılkı olmaz ama kendini attırabilir.

    sence askeriyeden atılmış bir insanı kaç insan havayoluna pilot yapmak ister?

    O işler öyle olmuyor malesef danışıklı dövüş bu. Havayolu şirketleri zaten pilotun kendini ne amaçla attırdığının farkında. Ticari havayollarında basit disiplin suçlarıyla ordudan atılan birçok genç pilot çalışmakta.

    fakat artık havayolları bildiğiniz üzere asker pilotu alım yapmamaya çalışıyor çünkü asker CRM nedir bilmiyor. Sivillerin önünü açmak gerekir bence bu saatten sonra kimse gidipte ben thy de orada burada uçarım diye askeriyeye girmemeli

    her iki pozisyonun görevi misyonu vizyonu farklı

    o yüzden kişi kendini en başta ne olmak istediğine göre yönlendirmeli sivil istiyorsa sivil olmalı

    Sonuç olarak havayolu şirketleri karar veriyor. Askeriyede kokpite girmek gerçekten zor. O disipline, beceriye, fiziksel mükemmelliğe sahip pilotlara milyon dolarlık uçakları ve şirketin prestijini emanet etmek isteyen şirketlerde var, kendi yetiştirdiği pilotlara öncelik verende vardır sanırım. Askeriyede pilot olmayı hak edenlerin bu işte diğerlerine göre çok daha yetenekli, el melekeleri kuvvetli, stress altında çabuk karar alıp uygulayabilen, disiplinli olduklarıda bir gerçek. Konuyu açan arkadaş belkide askeri bir uçakla uçma hayalinide gerçekleştirmek istiyor olabilir yoksa sivil havacılıkta çalışmak için askeriyede okumayı bende mantıklı bulmuyorum.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.