Şimdi Ara

Artık Yerli E-Ticaret Sitelerini Kullanmayı Düşünmüyorum [Amazon İçerir]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
117
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncellikle selamlar ,


    Malum biliyorsunuzdur N11 , Gittigidiyor , hepsiburada , trendyol gibi yerli e-ticaret siteleri sadece gelen komisyona bakıyor , müşterinin tüketicinin gram yanında değiller aralarında bir n11 uzun süre kalitesini bozmamıştı ancak 2 sene sonra bozulmaya başladı şimdi ise af edersiniz ama malum sarı siteden pek bir farkı yok N11'in.


    N11 Hakkında Görüşlerim:


    N11 tamamiyle önceden güzel işler yapıyordu taa ki dolar 4.50 ve üzerini görene kadar iyice sapıttı , n11'de dükkan sahiplerinden tutun sistem hatalarına kadar iyice rezalete döndü , akşam vakti çarkıfelek uygulamalarından bile kupon kalmadı uyarısı ile karşılaşıyordum daha 30 saniye bile geçmeden nasıl tüm kuponlar bitebiliyor ? Bazen 2 dakika önce girip beklememe rağmen hata verip sistem atıyor ve sonunda çarkıfeleğe tam girdiğimde daha 20:00'ken saat kuponlar nasıl bitebiliyor ? Bunu bir çok kez yaşadım artık gına geldi.


    Satıcı mevzularına gelelim , artık satıcılar tamamen şark kurnazlığına yatmış durumda , abi kusura bakmayın ama bir ton taktik uyguluyorsunuz bir çakal siz değilsiniz yazdan beri 500 GB sata ssd bakıyorum fiyatlarla nasıl oynadığınızı görüyorum yani olay şu siz 1 ay önce 400 TL olan bu SSD'yi yazında 350-300 TL olan aynı ssd'yi şimdi dolar düşmesine rağmen ve en az 1.20 TL düşmesine rağmen hala aynı fiyatlarda tutuyorsunuz , buda yetmiyor efsane cuma , şahane cuma bilmem ne cuma , uber cuma , züper cuma denilen indirimle alakası olmayan sözde kampanya günlerine gelmeden 2 hafta ile 1 ay önce çalışmalarınıza başlıyorsunuz ve ürünün fiyatını deli gibi yükseltiyorsunuz yahu akıl var mantık var 500-400 TL olan SSD'yi 900 TL'ye çekip sonra 1-2 saat sonra tekrar 579 TL civarına çekmenin mantığı nedir ? Bu indirim felan değil yani kusura bakmayın , n11'in verdiği kuponlarda bu sayede çöp ediliyor bu arada bu mevzu sadece n11'de değil trendyol , hepsiburada ,gittigidiyordada geçerli yani.


    Ürününüzü n11'den aldınız diyelim ve bir kaç kez ürün ayıplı çıktı açık ve net diyorum bir kaç kez başıma geldi uyumsuz üründe gönderiyorlar , yanlış bilgi veriyorlar hani olay şu müşteri gelsin parayı versin biz uyumsuzda olsa ürünü yollayalım tabii bu her mağaza için geçerli değil ancak n11 bu tip çakalları platformundan kovarak cezalandırmadığı sürece gram alış veriş yapmak istemiyorum buradan.


    Diyelim ki ürününüz bozuk çıktı veya uyumsuz yanlış bilgiden dolayı ah özür dileriz bilmiyorduk lafına sığınıp hemen ilanı düzeltiyorlar sonra tekrar aynı şeyleri yapıyorlar veya ukala bir tavırla size geri bildirim yapıyorlar veya hiç bir şekilde ses çıkarmayıp n11 tarafından 3 günlük süreyi doldurup iade etme işi redde düşüyor.


    Bozuk bir ürünün garantisi olsa bile N11 burada aracıyız diyor satıcı ile görüşün diyor satıcıda şöyle böyle diyerek işin içinden yırtıyor bu baya bir can sıkıcı durum.


    Ödeme yapmaya kalktığınızda aylardır aynı kartla alışveriş yaparım ödeme sistemleri çöker payu sistemleri çöküp durur ödemeyi almaz , geç ödemeye alır bir ton sıkıntı.


    Gelelim Hepsiburadaya:


    Hepsiburada N11'e nazaran biraz daha kendini düzeltti en azından müşteri mağduriyeti yapan satıcıları platformdan yolluyorlar bu bir gelişme. Fakat bununda şöyle bir sorunu var HEPSİEXPRESS ciddi diyorum bu kadar rezalet bir kargo servisi olamaz , yahu abi tamam anlıyorum başka kargo firimalarının şikkayetlerinden dolayı kendi firimanızı kurdunuz tamam sıkıntı yokta abi neden 1 hafta 1 tane programlama kitabını bekletirsiniz ? Aldığım her şey çok geç geliyor ve biz geldik evde yoktunuz muhabbeti dönüyor cidden can sıkıcı bundan dolayı kaç kere müşteri temsilcileri ile kavga ettim hadi onu geçtim kargo dağıtım merkezinin deposunun yerinide söylemiyorlar yahu benden 3 kilometre ötede bir avm içinde ama gitsende vermiyorlar kargoyu rezalet ben illa kargocunun getirmesini mi bekleyeceğim ? Teslimat bölgesinden sizin yoğunlunuzdan ben belki kendim gidip almak istiyorum ne yani neden devlet sırrı gibi saklıyorsunuz bu bölgeleri ?


    Diğer bir mevzu burada her şeyi daha bir pahalı satmaları yani n11'den bile pahalı satmaları.


    Gelelim Gittigidiyora:


    Gittigidiyoru genelde ufak tefek şeyler ve biraz daha bilgisayar parçaları almak için kullandım ebay şirketi olduğu için biraz daha çeşitli malzeme bulabiliyorsunuz ama keşke EBAY Yurt dışından Türkiye üzerine satış yapabilse yahu neden yapmıyorsun be güzel kardeşim Amazon Türkiyeye geldi ve her şeyin kralını yapıyor ama ebay sen gittigidiyoru bir kaç sene önce aldın neden yurt dışından bilgisayar , donanım malzemelerini Türkiyeye kargolama işini açmıyorsun bir türlü ? Ürünler çok az abi yapmayın. Ebayda yurt dışında bir ton ürün var gittigidiyor üzerinden sende yurt dışına ver bu kadar basit yani.


    Bir diğer mevzu ise - verdiğiniz satıcı sizi sapık gibi arayıp duruyor yani illede 5 yıldız olacak gittigidiyorda ürün kötü dahi olsa veya sıkıntılı bir alışveriş yapmış olsanız dahi. Sürekli dilenci gibi x bey lütfen bize 5 yıldız verin , yorumunuzu düzeltin diyorlar bende ısrarla düzeltmeyeceğimi belirtiyorum günde 2-3 defa arandım 1 hafta.


    Gelelim Trendyola:


    Bu kadar berbat bir uygulamaya sahip bir e-ticaret platformu görmedim , abi telefon neden kasıyor uygulamayı açınca ? Neden yani ne yapıyorsunuz bende yazılımcıyım bu arada ama bu kadar berbat bir şekilde sistem tüketen bir uygulamayı nasıl yaptınız merak ediyorum ? Başka e-ticaret uygulamalarında bu kadar kasma donma yok (e-pttavm hariç onun yemesi gereken kırk fırın ekmek var)


    STOK YOK Mevzusu abi en tilt olduğum sorun , market alışverişlerinde mesela geçen 11 TL'ye happycenterda 300 ML gillette hasas traş köpüğü jeli gördüm 4 paket alacaktım gayette uyguna geliyordu tanesi normalde 20-30 tl bu şişelerin neyse siparişi verdim 10 dakika sonra beni aradılar happycenterdan x bey elimizde bu ürünün stoğu yok. Madem stok yok o zaman neden burada ürün listeye veriliyor ? Bana daha kalitesiz daha az gramajı olan arkonun traş köpüğünü gönderebileceklerini söylediler ve 200 ml sadece köpüğe 20 TL istediler rezalet.


    Kampanya konusunda trendyol ve n11 şark kurnazlığında bir numara bu ikisinden ben uzak durma kararı aldım aman aman amn yakınından bile geçmeyin bu iki e-ticaret firimasının hele ki yılbaşıydı yok siber pazartesi yok kara cuma felan geçiniz uzak durun.


    Trendyol , Aliexpress alibaba grubunun diye biliyorum abi siz neden Çinden malzemeler getirtmiyorsunuz n11 gibi gümrük vergisi vs ile uğraşmadan reklama bu kadar para dökeceğinize az müşteriye çeşitlilik sunsanıza ? Yani reklamdan başka bir şey yaptığı yok bunların.



    Amazona gelelim:


    Amazon bir çok açıdan avantajlı ancak hala bazı sorunları var sistemleri daha oturmadı benim en çok istediğim bu yurt dışından gelen ürünlerin arttırılması mesela bilgisayar donanım parçaları , bilgisayar yedek parçaları gibi şeylerin çeşitliliği arttırın abi neden monopolyi yurt dışından getiriyorsunuz ? Mantığı ne yani ? Uygun fiyata elektronik , kozmetik , giyim , hırdavat , bilgisayar parçaları , bilgisayar sarf ve bakım malzemeleri , araç malzemeleri , kırtasiye gibi şeyler satılırsa tadından yenmez yani.


    Misal X marka laptopum var bu laptopun tuş takımları kırıldı ben tuş takımı almak istiyorum yurt dışında var ama TR'de neden yok ? Yani yurt dışından gelen ürünlerin sayısını arttırmanızda fayda var ben açıkçası daha kaliteli donanım parçaları almak istiyorum ama ülkede ki pazarda ne yazık ki daha düşük performans ve ucuz şeyler satılıyor ama kaliteside bir o kadar düşük yerlerde sürünüyor veya yok.


    Kargoyu amazon prime ile ücretsiz yapıyor , bir çok dizi vs gibi şeyleri 7.90'a bedava yapıyor birde aylık sanırım gayet avantajlı. Üstüne üstlük adamlar ciddi ciddi ayıplı mal vs çıkınca otomatik olarak sorun yok kardeşim bizdensin deyip değiştiriyorlar böyle n11 , hepsiburada , gittigidiyorda ki gibi çakallıklara yatma yok yani adam bozuksa otomatik değiştiriyor tamir edilecekse servise yollatıyor yok öyle işte iade kabul etmiyoruz yok efendime söyleyeyim işte biz bunu geri alalım biz size paranızı geri iade edelim ürünü siz daha yüksek fiyattan satın alın gibi saçma sapan şeylerde yapmıyorlar veya saçma sapan sizi bekletmiyorlarda müşteri memnun olsun diye uğraşıyorlar. ABD'de ki jeff amca bizi memnun etmeye çalışırken burada ki e-ticaret siteleri bizi tokatlamaya çalışsın anca.


    Kısaca ben tamamen amazondan alışveriş yapmayı düşünüyorum artık n11 , gittigidiyor , hepsiburada , trendyol ne yaparsa yapsın umurumda bile değil batsalar dahi üzülmem.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E9F644F03 -- 8 Ocak 2021; 13:3:34 >







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.