Şimdi Ara

Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
0
Favori
31.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel tabi ki daha az tüketir fakat özelikle ülkemizdeki dizel sevdası nedeniyle satıcılar dizel farkını yüksek tutuyor baştan ciddi fark ödüyorsunuz. O parayı faize koyun, ordan ihtiyaç kadar sürekli olarak benzin alıp tüketin kaç yılda amorti eder bakın.

    Cevap başı, yılda en az 25bin km yapmanız lazım. Hatta 30bin.

    Bunun altında gereği yok. Üstüne dizelin gürültüsü ve pahalı bakımları. Bakım aralıkları da daha sık.

    Hele ki günümüze benzinli motorlar ciddi gelişti ve Tüketim leri oldukça makul sevi ede.


    1.6 turbo benzinli 225hp aracımda İstanbul Şehir içi tüketim ortalamam 8.3 lt/100 km.

    1.6 dizel 120hp bir önceki aracımda (300kg daha hafif) 6. 2 idi bu değer.
    Bu aracın 1.2 benzinli versiyonunda ise 7 lt civarı..

    Ozetle, dizelin esprisi bitti bu bir gerçek. Eğer taksici değilseniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa pazarında dizel satışlarındaki hızlı düşüşü gösteren tablo:
    Market Q2/2018 Q2/2017 Change HY 2018 HY2017 Change
    AUSTRIA 42,116 48,749 -13.6 79,995 95,275 -16.0
    BELGIUM 57,499 73,286 -21.5 119,746 150,021 -20.2
    BULGARIA 5,392 5,184 4.0 10,202 9,751 4.6
    CZECH REPUBLIC 23,876 28,971 -17.6 45,555 56,585 -19.5
    DENMARK 21,114 23,520 -10.2 41,372 44,612 -7.3
    ESTONIA 3,609 3,376 6.9 6,758 6,411 5.4
    FINLAND 8,242 9,914 -16.9 16,723 21,068 -20.6
    FRANCE 253,154 287,540 -12.0 479,202 543,985 -11.9
    GERMANY 307,009 378,129 -18.8 590,775 738,757 -20.0
    GREECE 11,216 11,898 -5.7 21,718 22,252 -2.4
    HUNGARY 9,159 9,645 -5.0 16,618 17,944 -7.4
    IRELAND 7,939 9,508 -16.5 48,315 60,222 -19.8
    ITALY 285,490 318,232 -10.3 602,329 642,964 -6.3
    LATVIA 1,781 2,624 -32.1 3,493 4,398 -20.6
    LITHUANIA 2,369 2,526 -6.2 4,293 4,814 -10.8
    NETHERLANDS 14,858 20,035 -25.8 35,960 39,849 -9.8
    POLAND 33,508 34,466 -2.8 65,956 68,710 -4.0
    PORTUGAL 36,959 40,186 -8.0 71,097 77,739 -8.5
    ROMANIA 12,834 12,403 3.5 26,200 24,842 5.5
    SLOVAKIA 11,460 12,854 -10.8 22,868 25,456 -10.2
    SLOVENIA 6,319 9,284 -31.9 13,065 18,096 -27.8
    SPAIN 141,068 175,241 -19.5 271,734 333,227 -18.5
    SWEDEN 56,961 53,915 5.6 93,615 100,945 -7.3
    UNITED KINGDOM 187,998 253,467 -25.8 428,612 613,985 -30.2
    EUROPEAN UNION 1,541,930 1,824,953 -15.5 3,116,201 3,721,908 -16.3
    EU15 1,431,623 1,703,620 -16.0 2,901,193 3,484,901 -16.7
    EU (New Members) 110,307 121,333 -9.1 215,008 237,007 -9.3
    NORWAY 7,292 10,515 -30.7 13,578 20,145 -32.6
    SWITZERLAND 25,501 31,778 -19.8 48,219 59,567 -19.1
    EFTA 32,793 42,293 -22.5 61,797 79,712 -22.5
    EU + EFTA 1,574,723 1,867,246 -15.7 3,177,998 3,801,620 -16.4
    EU15 + EFTA 1,464,416 1,745,913 -16.1 2,962,990 3,564,613 -16.9
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    4 Litre mazottan kastın şehir dışı sanırım..Şehir dışı 4 litre ve daha az yakan benzinliler
    https://www.auto-data.net/tr/peugeot-308-ii-facelift-2017-1.2-puretech-110hp-30218https://www.auto-data.net/tr/citroen-c3-iii-1.2-puretech-110hp-start-stop-26409https://www.auto-data.net/tr/ford-fiesta-vii-facelift-2013-1.0-ecoboost-125hp-18044https://www.auto-data.net/tr/peugeot-308-ii-1.2-puretech-130hp-20939https://www.auto-data.net/tr/peugeot-308-ii-1.2-puretech-110hp-20938https://www.auto-data.net/tr/ford-fiesta-vii-facelift-2013-1.0-ecoboost-100hp-18043

    DDizelin bakım farkı ve MTV farkını hesapla kafa kafaya gelmiyor mu? 1.3 multijet hariç hepsinin vergi dezavantajı var. Tork desen 1.2 Puretech 130 'un torku 230 nm. 1.5-1.6 dizeller 250-280 nm. Yani ekonomik yönden dizelin bir esprisi kalmadı

    Ne yaptınız hocam, rüzgarsız 30 derecede tüm donanımlar sökülmüş cılız sürüş ile test edilen bir aracın gerçekte o yakıtı tükettiğini söylemeyeceksiniz herhalde.
    Yoksa aracı sadece yazın konya ovasında mi kullanmalıyız?

    Burda bilinmesi gereken ;
    lpg'nin alt ısıl değeri 5,400kcal/lt
    benzinin ısıl değeri 7,900kcal/lt
    mazotun ısıl değeri 8,500kcal/lt

    Benzin hicbir zaman mazottan daha fazla enerji veremez bu yüzdende her zaman dizel daha az yakar aynı şartlardaki araçlarda. Gram Fen bilen biri bunu anlar.
    Örneğinize gelecek olursak 308 şehirdışı 5.5 litre benzin tüketiyor, şehiriçi 8 litre civarında.

    Benzinin avantajı lpg ile beraber çalışması ve kuruş olarak daha az maliyeti olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek basınçlı turbo benzinli lpg li aracın tadını hiçbiri veremez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turbo dizel bir araç ile turbosuz eski teknoloji atmosferik motorlu bir araç kıyas edilemez.

    ilk satın alırkenki fiyat olarak da kıyas edilemez,yakıt-performans değerleri bakımından da kıyas edilemez.
    yıllık bakım giderleri bakımından da kıyas edilemez.

    manuel vitesli bir araç ile yarı kavramalı ve/veya tam otomatik vitesli araç kıyaslanamaz.hem ilk satın alma fiyatı bakımından hem de yakıt-performans-bakım maliyetleri bakımından kıyaslanamaz.

    ancak turbolu ve benzinli motorlu bir araç ile turbolu dizel motora sahip araçları kıyas edersiniz o zaman anlarım.
    elbette bu kıyaslamada da şanzıman çok önemli bir faktördür ve buna göre eşit şartlarda kıyas yapılabilir.örneğin manuele manuel ya da tam otomatiğe tam otomatik gibi.

    yoksa atmosferik ile turbo dizel kıyaslaması bağdattan döner bana göre :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AL3lMA

    Aynen bazı araç sahipleri birazdaha bir yerlerini sıkarsa araçlar neredeyse 0.5 lt. İle 100 km gidecek 100 km de 3 lt yakıyormus pehhhhh
    100 km de 3 değil ama soğuk motor ile yola çıksanız bile uzun yolda 3 küsur ortalama ile varıyoruz hedefimize Clio dCi aracımız ile. Klima açık olarak 110 km sabit hızda 3 yetişkin ile 3.8 ile 140 km şehirler arası ki evin önünden sabah soğuk motorla çıkıp varacağımız yere parkettikten sonra ortalama bu şekilde 4 ü kesinlikle görmüyor. Hele ki sıcak motorla ve klima kapalı 100 km yi geçmeden yapılan seyahatlerimde bizzat ortalama yakıt tüketimi değeri 3.1 /100 km değeri elde ettim kaç defa. Hadi benzinli hangi motor bu güzide değerleri elde edebilir. Gücü verdiği torku sayesinde yokuslarda bayılmayadan keçi gibi tırmanmak ise paha biçilemez..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnerman

    100 km de 3 değil ama soğuk motor ile yola çıksanız bile uzun yolda 3 küsur ortalama ile varıyoruz hedefimize Clio dCi aracımız ile. Klima açık olarak 110 km sabit hızda 3 yetişkin ile 3.8 ile 140 km şehirler arası ki evin önünden sabah soğuk motorla çıkıp varacağımız yere parkettikten sonra ortalama bu şekilde 4 ü kesinlikle görmüyor. Hele ki sıcak motorla ve klima kapalı 100 km yi geçmeden yapılan seyahatlerimde bizzat ortalama yakıt tüketimi değeri 3.1 /100 km değeri elde ettim kaç defa. Hadi benzinli hangi motor bu güzide değerleri elde edebilir. Gücü verdiği torku sayesinde yokuslarda bayılmayadan keçi gibi tırmanmak ise paha biçilemez..

    Alıntıları Göster
    Hocam kıskanıyorlar elbette benzinli araçlarında 10 litrenin altını Göremedikleri için dizellerin 3-4 ünü kıskanıyorlar normaldir...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: filojistoN

    Gelişmiş ülkeler dizeli çevreye zararlı, geleceğimizi düşünmeliyiz diye bitiriyor biz de fakiriz cebimizden fazla para çıkmasın diye tercih ediyoruz. Vay be...
    Öyle zaten. Sen farkli olduğumuzu mu saniyordun?
    Kendi mesajinda bile "gelişmiş ülkeler" diyorsun.
    Zaten bizi kapsamiyor senin yazdigin mesaj.

    Kendi yazdigini bir daha oku istersen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Öner -- 18 Ağustos 2019; 16:1:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilotaFerrari

    He he kesin öyledir. Bi bıkmadınız şu dizeli karalamaktan. Adamlar yemiyor içmiyor dizeli nasıl bitiririz diye uğraşıyor elin gavuru da biz nasıl bu teknolojiyi geliştiririz diye uğraşıyor. Şunu aklınıza sokun öncelikle:

    SENEDE 15 BİN KM ÜSTÜNDE KULLANANLAR İÇİN DİZEL MANTIKLI. TİCARET İÇİN DİZEL, EKONOMİ İÇİN DİZEL, ZEVK VE AZ EMİSYON İÇİN BENZİN, DİZELE GÜCÜ YETMEYENLER İÇİN BENZİN.

    Ayrıca hala daha fındık motorluların sağlamlığı kanıtlanmış değil. 20 yıl sonra göreceğiz bakalım o öve öve bitiremediğiniz 1.2 pUrETEcH motor nasıl jilet oluyor. Şimdi diyecek ki yok o ödülü aldı yok bu ödülü aldı. Ben de kendime nobel ödülü veriyorum hadi bakalım.

    EDİT: Ben küçük motorları veya benzinli motorları sevmeyen biri değilim. Aksine dizelden daha çok severim fakat şuan ki şartlarım dizel kullanmaya el veriyor. Yoksa bekar hayatı yaşasaydım o traktör dizellerden ben de uzak dururdum. Benim sinirim dizele veya benzine değil. Umrumda da değil açıkçası. Şu bilmem neyi karalamaktan bezmemiş olmanızda.
    Yaw ortada kanıt var hala yaw he he diyor. Bıkmayız tabi dizeli karalamaktan. Üreticiler üretimi bırakıyor hibride yöneldi. Israrla üretmeye devam eden VW hile yaparak ceza yiyor gelmiş hala dizeli savunuyor. Hangi adamlarmış o dizeli geliştirmeye çalışan söylesene bana. Volvo toyota üretimi sonlandırdı diğerleri de yavaş yavaş bırakıyor sen hangi hayal dünyasında yaşıyorsun ki senin yaşadığın alemde dizeli geliştirmeye çalışıyorlar? Ayrıca ucuz diye kötü mazot on numara yağ kullanıp ve ariza hata/arıza verdiğinde veya daha fazla beygir için dpf iptal ederek çevreyi ve havayı daha fazla kirletiyorsunuz. Buna hakkınız yok. Vebali sizin boynunuza.

    Senede 15 bin km eskidendi şimdi en az 20-25 bin hatta bazı modellerde 30 binden de fazla. Ticaret için dizel evet bu mantıklı. Zaten dizel motorun mantığı bu yük taşımak için üretilmiş. Büyük araçların motoru. Kamyon yük otobüs çok sayıda insan taşısın. Torku yüksek olduğu için rahat taşısın diye var. Sen yokuşu vites kucultmeden tırman diye üretilmedi dizeller. Ekonomisi de eskidendi şimdi ekonomi benzin+LPG de. He dizel olsun diye gidip bomboş araba alan en full veya en azından orta paket benzinli alandan daha mı zengin oluyor? Kafaya gel.

    Bu motorların kronik bir arızası olsaydı şimdiye kadar ortaya çıkardı. Yeni değil bu motorlar ilk 1.2 TSİ 2009-2010 model VAG grubu araçlarında kullanılmış. Üşenme Sahibinden.com a gir yakınında olan bulabildiğin en yuksek km li 2010-2011 model 1.2 TSİ Audi A3,Seat İbiza,Leon ve Skoda Fabia,Octaviaları incele. Alıcıymış gibi sahipleriyle görüş test sürüşü yap. Sonra aynı model dizelleri incele. Bak bakalım hangisi daha sessiz,düzgün,rafine,performanslı bir sürüş sağlıyor. Hangisinin motor içi parçaları daha temiz ve sağlam. Hangisini gönül rahatlığıyla alırsın? En basitinden mazotta tonla hile hurda var. Su koyan mı dersin yağ koyan mı dersin. Direk 10 numara yağ satan mı dersin. Var da var. Enjektörlerin durumunu bilemezsin. O enjektörler bir arızalansın çıksın en az 5-6 bin masraf o zaman görürüm hangisi sağlammış. Kendisine nobel ödülü veriyormuş. Sen kimsin ki? Uluslararası ne geçerliliğin var? Neyin ve kimin referansısın? Varsa söyle bilelim. Kendini uluslararası kurumlarla bir tutuyor bende paragraflarca yazı yazıyorum burda vallahi emeğime yazık. Düşünmek için ve telefona yazmak için parmağımı oynatarak harcadığım ATP(enerji)ye yazık. Yine de bişeyler öğrenmeni temenni ediyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deatless22


    Ne yaptınız hocam, rüzgarsız 30 derecede tüm donanımlar sökülmüş cılız sürüş ile test edilen bir aracın gerçekte o yakıtı tükettiğini söylemeyeceksiniz herhalde.
    Yoksa aracı sadece yazın konya ovasında mi kullanmalıyız?

    Burda bilinmesi gereken ;
    lpg'nin alt ısıl değeri 5,400kcal/lt
    benzinin ısıl değeri 7,900kcal/lt
    mazotun ısıl değeri 8,500kcal/lt

    Benzin hicbir zaman mazottan daha fazla enerji veremez bu yüzdende her zaman dizel daha az yakar aynı şartlardaki araçlarda. Gram Fen bilen biri bunu anlar.
    Örneğinize gelecek olursak 308 şehirdışı 5.5 litre benzin tüketiyor, şehiriçi 8 litre civarında.

    Benzinin avantajı lpg ile beraber çalışması ve kuruş olarak daha az maliyeti olması.

    Alıntıları Göster
    Yaw Allah Allah oraya foto bıraktık aracın katalog verisini bıraktık. Yol bilgisayarında ortalama hız var. Yaptığım km belli. Yine de kabullendiremiyoruz. Yok böyle bişey. Fotoyu tekrar bırakıyorum. Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler

    Malatya şehir içine girmeden 4.7 idi ortalama. Bilsem çekerdim fotosunu.

    Bu da yakıt alımından sonra sayacı sıfırladığım ve foto çektiğim yer arası Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler

    Tek parça navigasyon göstermedi elaziga girmeden kestirme var ben orayı kullanmadım. Ben yolu 19 km uzattım. Elazığ içinden geçtim.

    Edit:Fotonun lokasyon bilgisi Artık dizelin de espirisi kalmadı diyenler

    Yakıt fişi duruyorsa onu da ekleyeceğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 18 Ağustos 2019; 16:58:24 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Yaw Allah Allah oraya foto bıraktık aracın katalog verisini bıraktık. Yol bilgisayarında ortalama hız var. Yaptığım km belli. Yine de kabullendiremiyoruz. Yok böyle bişey. Fotoyu tekrar bırakıyorum.

    Malatya şehir içine girmeden 4.7 idi ortalama. Bilsem çekerdim fotosunu.

    Bu da yakıt alımından sonra sayacı sıfırladığım ve foto çektiğim yer arası

    Tek parça navigasyon göstermedi elaziga girmeden kestirme var ben orayı kullanmadım. Ben yolu 19 km uzattım. Elazığ içinden geçtim.

    Edit:Fotonun lokasyon bilgisi

    Yakıt fişi duruyorsa onu da ekleyeceğim

    Alıntıları Göster
    Anlama kıtlığı var sanırım .
    200 km yol yapmışsın, 82 km hız ortalama ile yani ŞEHİRDIŞI verisi ile. Ülkede cahillik alıp başını gidince millet Şehiriçi- şehirdışı kavramını algılayamıyor. Şehiriçi ne demek , 20-40 km hız ortalaması ile ışıklarda dur kalk şeklinde yapılan ara hızlanması bol olan sabit hızda gidilmeyen maksimum 40 km hız yapılan ölçüm bilgisi.

    Ne yazmışım uzun yolda araç 5.5 litre yakıyor .
    Sen ne atmışsın 82 km hız ile 4.9 litre verisi.
    Senin şehiriçi diye bildiğin şehirdışı verisi. Onun dışında aynı şeyleri söylüyoruz .
    100 km hız yaptığın yer olmuş araç bunu yakıyor diye bizi yiyorsun. Senin yılda yaptığın km yi ben ayda yapıyorum . Sürmedigim arac kalmadı, boşa alıntılama.
    Getir istanbula aracı 3 ay kullan 5 bin km yapıp ortalamanı buraya at da görelim.
    Kullanıyoruz da söylüyoruz ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deatless22

    Anlama kıtlığı var sanırım .
    200 km yol yapmışsın, 82 km hız ortalama ile yani ŞEHİRDIŞI verisi ile. Ülkede cahillik alıp başını gidince millet Şehiriçi- şehirdışı kavramını algılayamıyor. Şehiriçi ne demek , 20-40 km hız ortalaması ile ışıklarda dur kalk şeklinde yapılan ara hızlanması bol olan sabit hızda gidilmeyen maksimum 40 km hız yapılan ölçüm bilgisi.

    Ne yazmışım uzun yolda araç 5.5 litre yakıyor .
    Sen ne atmışsın 82 km hız ile 4.9 litre verisi.
    Senin şehiriçi diye bildiğin şehirdışı verisi. Onun dışında aynı şeyleri söylüyoruz .
    100 km hız yaptığın yer olmuş araç bunu yakıyor diye bizi yiyorsun. Senin yılda yaptığın km yi ben ayda yapıyorum . Sürmedigim arac kalmadı, boşa alıntılama.
    Getir istanbula aracı 3 ay kullan 5 bin km yapıp ortalamanı buraya at da görelim.
    Kullanıyoruz da söylüyoruz ;)

    Alıntıları Göster

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deatless22

    Anlama kıtlığı var sanırım .
    200 km yol yapmışsın, 82 km hız ortalama ile yani ŞEHİRDIŞI verisi ile. Ülkede cahillik alıp başını gidince millet Şehiriçi- şehirdışı kavramını algılayamıyor. Şehiriçi ne demek , 20-40 km hız ortalaması ile ışıklarda dur kalk şeklinde yapılan ara hızlanması bol olan sabit hızda gidilmeyen maksimum 40 km hız yapılan ölçüm bilgisi.

    Ne yazmışım uzun yolda araç 5.5 litre yakıyor .
    Sen ne atmışsın 82 km hız ile 4.9 litre verisi.
    Senin şehiriçi diye bildiğin şehirdışı verisi. Onun dışında aynı şeyleri söylüyoruz .
    100 km hız yaptığın yer olmuş araç bunu yakıyor diye bizi yiyorsun. Senin yılda yaptığın km yi ben ayda yapıyorum . Sürmedigim arac kalmadı, boşa alıntılama.
    Getir istanbula aracı 3 ay kullan 5 bin km yapıp ortalamanı buraya at da görelim.
    Kullanıyoruz da söylüyoruz ;)

    Alıntıları Göster
    Bende anlama kıtlığı yokta sende genel olarak bir kıtlık var galiba. Sadece okuduğunu anlama değil.

    100-110 CC ile gittim. O yol üzerinde kaç tane ışıkta kaç tane kontrol noktasında kaç dakika durduğumu biliyor musun? Kaç tane hız sınırı bolgesinden 50-70 gibi hizlarla geçtiğimi biliyor musun? Ayrıca malatyada sehir içi trafiğine ve ışıklara takıldım yazdım değil mi? Okuman var değil mi? Ortalama hızın kaçla gidildiyse o olduğunu mu sanıyorsun? Işıklar,şehir içi trafiği hız sınırı bölgeleri ortalama hızı düşürmüyor mu? Kaldı ki hiç mi yokuş tırmanmadım ya da yokuş inerken virajda fren yapmadım? Fizik biliyor musun fizik? Vort nasıl hesaplanır? Nerde yazıyor 308 şehir dışı 5.5 yakıyor diye?

    Böylelerine laf anlatmaya çalışıyoruz. Umutsuz Vaka

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    C segmentinin HB olarak en çok tercih edilen hayalleri süsleyen aracında örnek olarak gidelim o zaman...

    Golf 1.0 TSI 115 PS DSG Comfortline 180.800,00 TL
    Golf 1.6 TDI 115 PS DSG Comfortline 207.100,00 TL

    Dizel / Benzinli motor arasındaki fark 27.000 TL

    27.000 TL yi aylık mevduat a yatırdığınızda şu an için aylık ortalama 360 TL faiz geliri alırsınız...
    Şu anda OPET te Benzin Pompa fiyatı 6,46 TL
    360 TL ye 55 Lt akaryakıt alıyorsunuz şu durumda....

    Yani aylık yatırdığınız paranın mevduat faizi size 1 depo benzin olarak geri dönüyor.


    Ben kendi adıma hesap yapıyorum şu an....

    Sabah - Akşam işe geliş gidiş güzergahımda TSI bir golf ile ortalamam 8 Lt den aşağı olmayacak.. Bir depo Benzin ile ortalama 670 Km yol yapabileceğim... Ama bir depodan fazla yakıt harcamam gerekiyorsa Mevduattan gelen faiz geliri yetmeyecek bu sefer cepten takviye yapmak gerekecek.

    Aynı yol güzergahım için TDI Golf alsaydım ortalama 6 Lt gibi bir tüketim olacak.
    5,99 TL mazot fiyatından 55 Lt lik depo 330 TL gibi bir rakama dolacak. bir depo ile ortalama 900 Km yol yapacağım.

    Şimdi bu durumda her kullanıcı kendine göre hesap yapıp Dizel mi Benzinli mi kararını verecektir... Kesin bir sonuç hiçbir zaman çıkmaz. Kişinin güzergahı , kullanım alışkanlığı vs hepsi bu kriterleri etkiler...

    Örneğin sağ ayağınız biraz ağırsa TSI nin ortalama tüketim ekranında çift haneli sayıları çok rahat görebilirsiniz...

    Alıntıları Göster
    Hocam ben bmw 1.16i ile 7.5 ortalama yapıyorsam (ki bu eco modda değil sürekli comfortta kullaniyorum) tsi motorlu golf eminim cok daha az yakar. C segmenti 1.6 motorlu araçla çift haneli yakıt tüketimi görmek büyük başarı olur. İstanbulda agresif kullanım diye bir şey mümkün değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir içi veya şehir dışı basa basa zevk alarak kullanıyorum. Araba ne yakar diye düşünmüyorum.Az yaktirmaya uğraşmıyorum. Kağıt üstünde değil gerçek tüketime bakıyorum. Varsa böyle turbolu benzinli kullanalim. Ülkemiz şartlarında dizel ölmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Euro 6 motorlardan itibaren yani 3-4 senedir dizelin eski cazibesi vatandaş için kalmadı. Benzinli araçlar hem eskisi gibi çok yakmıyor hem Euro 6 motorlar ile dizel araçlar çok sorun çıkarmaya çıkardığı zaman da ciddi masraflara sebep olmaya başladır. Bir enjektör benzinli araçta 1000-1500 TL iken ve kolay kolay arıza vermezken dizel araçta tanesi 4-5 bin TL ve 150 bin km civarında başlıyorlar sorun çıkartmaya. Ayrıca diğer birçok parçası da pahalı olduğu gibi partikül filtresi tıkanması,egr kirlenmesi vs gibi birçok sorunda cabası.

    Benzin+LPG'li araçlar ile yakıt ekonomisi olarak bir süredir başa çıkamıyorlar ayrıca. TSİ gibi yeni benzinli motorlarda dikkatli kullanımda şehir içinde bile 6 lt civarında geziniyor.
  • Usta Sigaranın 1 Dalı olmuş 75 Kuruş Benim araç 1 lira yaksa ne olur yakmasa ne olur
  • Şehir içi ortalama hız. Maksimum 19-25 km/h arası
    Geçilen toplam mesafe +500 km

    Şu yukarıdaki ortalamalar ile Turbo benzinlik araç kullanıp ortalama tüketimi 6 lt olan benzinli araç varsa biri haber versin ../

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.