Şimdi Ara

Arkadaşlar bu araç fiyatları nasıl dövizin 5 katı artıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu konu gerçekten uzun zamandır kafamı kurcalıyor.Şimdi araç fiyatlarının artması haliyle dövize bağlanıyor da bence dövizle alakası olmayan fahiş bir artış var.Keşke herşey döviz kadar artsa ama malesef dövizden kat be kat fazla artıyor.Bunu yorumlarsanız sevinirim.Misal ikinci el araçlara bakalım.

    Döviz 16:40 lardayken (iki üç hafta sürdü) yani en fazla üç hafta önce ikinci el ilanlarına baktığım

    Fiat egea 1.6 dizel heçbek

    Peugeut 308 1.6 dizel 115 hp 2014 model

    Vw golf 1.6 dizel 2013 model


    Bu araçların ağır hasar kayıtlı olmayanı 250-265-275 civarlarındaydı.Şimdi bu kısa zaman içinde bir baktımki ağır hasar kayıtlı olmayan 250 bin olan 308 in aynı özellikte olanı 320 den başlıyor.Egealar da golfler de 310-320 lerden başlıyor.60-70000 tl artış var.


    Şimdi 16.40 dan 15243 doları (250000 tl )bulunan vatandaşın parası döviz 17.15 olunca 261000 oldu.Yani adam dolar alacağına ikinci el araç alsa daha karlı.Böyle artış,böyle ekonomi,böyle ülke mi olur?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 8 Haziran 2022; 22:46:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hiperenflasyona geçişte dolar, hisse, emtia değer kazanmaya devam ederek değerini kotuyabilir ancak üretici enflasyonu nedeni ve korkusu nedeniyle taşınmaz ev,arsa, otomobil hatta ev eşyası gibi mal mülk fiyatı çok daha yükselebilir. Dolar ÜFE'yi etkileyen şeylerden biridir ancak bunun tezgahlara, son kullanıcıya etkisi dalga dalga ve çok daha şiddetli olur.


    Örnek senaryo:

    Dolar arttı 10'dan 12 oldu.

    Ham madde olarak Çelik fiyatı en az %20 artacaktır.

    Üretim girdisi olarak elektrik, doğalgaz ve su gibi girdilerde de muhtemel artış ön görerek çelikten üretilen tüm maddelerde fiyat güncellemesi yapılır.

    Sübvasyon ve arbitrajdan kaçınmak için yeni fiyatlar %20 nin çok üstünde olacaktır.


    Neden mi?


    Çelikten tencere yaptınız. Bu sırada o tencereyi öyle fiyattan satmalısınız ki hem kar kalsın hem de yenisini yapabilmelisin. Bu döngü ürüne göre 1- 3olabilir. Sen toptancıya verdin, o mağazaya verdi, o sanal mağazaya ekledi, osu busu komisyonu derken her adımda herkes paranın dönüşünün 1-2 ay sonra olacağını bilir. BİM'e mal verirsiniz, paranızı 1-3 ay arası sonra alırsınız. Oradan hesap edin.


    Peki 2.el araba ile ilgisi nedir?


    Sıfırının üretimi pahalı olacak, sıfırı da az sayıda getiriliyor, arz kasıtlı olarak az tutulunca talep artıyor ve yasa dışı ücretler ile araçlar satılıyor bu da sonsuz bir döngüye sokuyor. Siz de 2.elde bunun yansımasını yaşıyorsunuz. Geçen sene 100'e araç alan insan satıp başka araç almak istediğinde 3 katına çıkmış fiyatlarla karşılaşınca o da mecbur artırıyor.


    Fiyat değer değildir. İngilizce fiat kelimesinden gelir ve bir mala hizmete para cinsinden biçilen miktardır. Yukarıda arttığından bahsettiğim hiçbir şeyin değeri artmamaktadır, fiyatı yükselmektedir. Paramızın değeri azalmaktadır bu nedenle alım gücü düşmektedir.

  • tl taşıma riski çok yüksek olduğu için piyasa doları yukarı fiyatlıyor doğal olarak.

  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt

    Hocam mesele sadece doların artması değil ki.Doları baskılamak için getirdikleri kkm ile dolar 10-17 arası 6-7 aydır geziniyor ama bu 6-7 ay içinde herşey aldı baßını gitti.Araç,ev,gıda,eşya vs fiyatları dolardan kat kat daha fazla arttı.Yani doların yükselmesini engellemeleri hiçbir işe yaramıyor.Ancak doları olanların parası eriyor.Enflasyon tam gaz devam ediyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artış işi artık gelenek haline geldi , hala satılmayıp devamlı fiyat artıran galeride var satıcıda


    15 gün önce 278 bin olan arabaya 270 teklif etmiştim şuan 310 bin TL oldu ben 40bin TL parayı yemeden içmeden kenara ancak 1 yılda atabilirim ama adamlar 15 günde artırmış


    Şuan için elinizdeki ile kalmak çok ihtiyaç harici iyi hiç değilse sürpriz çıkmaz , parça fiyatlarıda uçmuş durumda baskı balata volant takımı 9bin TL olmuş en ucuz C segment için




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brother ToLGa -- 8 Haziran 2022; 23:9:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiperenflasyona geçişte dolar, hisse, emtia değer kazanmaya devam ederek değerini kotuyabilir ancak üretici enflasyonu nedeni ve korkusu nedeniyle taşınmaz ev,arsa, otomobil hatta ev eşyası gibi mal mülk fiyatı çok daha yükselebilir. Dolar ÜFE'yi etkileyen şeylerden biridir ancak bunun tezgahlara, son kullanıcıya etkisi dalga dalga ve çok daha şiddetli olur.


    Örnek senaryo:

    Dolar arttı 10'dan 12 oldu.

    Ham madde olarak Çelik fiyatı en az %20 artacaktır.

    Üretim girdisi olarak elektrik, doğalgaz ve su gibi girdilerde de muhtemel artış ön görerek çelikten üretilen tüm maddelerde fiyat güncellemesi yapılır.

    Sübvasyon ve arbitrajdan kaçınmak için yeni fiyatlar %20 nin çok üstünde olacaktır.


    Neden mi?


    Çelikten tencere yaptınız. Bu sırada o tencereyi öyle fiyattan satmalısınız ki hem kar kalsın hem de yenisini yapabilmelisin. Bu döngü ürüne göre 1- 3olabilir. Sen toptancıya verdin, o mağazaya verdi, o sanal mağazaya ekledi, osu busu komisyonu derken her adımda herkes paranın dönüşünün 1-2 ay sonra olacağını bilir. BİM'e mal verirsiniz, paranızı 1-3 ay arası sonra alırsınız. Oradan hesap edin.


    Peki 2.el araba ile ilgisi nedir?


    Sıfırının üretimi pahalı olacak, sıfırı da az sayıda getiriliyor, arz kasıtlı olarak az tutulunca talep artıyor ve yasa dışı ücretler ile araçlar satılıyor bu da sonsuz bir döngüye sokuyor. Siz de 2.elde bunun yansımasını yaşıyorsunuz. Geçen sene 100'e araç alan insan satıp başka araç almak istediğinde 3 katına çıkmış fiyatlarla karşılaşınca o da mecbur artırıyor.


    Fiyat değer değildir. İngilizce fiat kelimesinden gelir ve bir mala hizmete para cinsinden biçilen miktardır. Yukarıda arttığından bahsettiğim hiçbir şeyin değeri artmamaktadır, fiyatı yükselmektedir. Paramızın değeri azalmaktadır bu nedenle alım gücü düşmektedir.





  • önümüz bayram.


    artmışken satıp bayramda 5 bin lira verip araba kiralamak bile mantıklı geliyor şu an.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Daha da artabilir ama.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt

    hep artacak!


    satıp keyif alacağım eski model masraf çıkaracak bir araç almak istiyorum. kalan paraya da bir arsa alıp yatırım yapsam  

  • Enflasyon 1 yükseliyorsa araba fiyatları 10 yükseliyor.Bunu yapan bizim milletimiz.Bi dünya favori ilanım var hepsi sürekili yükseltip düşürüyor.Satabilen çok fazla yok.90 bin liraya tipo,r19,şahin satmaya çalışan insanlar var ya şaka gibi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Bayrama kadar daha hızlı artacak bence ama bende ara ara senin gibi düşünüyorum. Satayım eski bir araç alayım diyorum. Kalanı ile arsa alıp düşünmeyeyim diyorum ama işte eski araç alınca da tamirine, toplamasına yaptığın masraflar cepten yiyor. Satarkende o yaptığın masrafları üzerine ekleyemiyorsun. Ben o yüzden satmıyorum. Ama bir yandan da sokakta çizilecek, boyasız yerleri kaza yaparsam boyatacaz gene değeri düşecek diyorum. İki ucu b.klu değnek yani. Bir gün o fikir, diğer gün öteki fikir üstün basıyor. Bakalım belki bende satabilirim aracı. Zaten eski aracımın heryeri boyaliydi. İstanbul'da parkederken çizilmiş falan hiç umrumda değildi. Kapının birisine vurup kaçmışlardı. Göçük fazla yoktu. Çizmişti komple. Gidip boyacidan boya alıp, zımpara boya ile kendim yapmıştım. Haaa mükemmel olmamıştı ama en azından temiz duruyordu. Gene öyle bişey yapabilirim. Komple boyalı alıp, çizselerde, boyası atsa da pek kafaya takmam ama işte mekanik masraflar çıkarsa kötü oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt

    kapalı garajım olsa sıfır bir araç almak isterdim, şarj imkanı da olur elektrikli alabilirdim hatta. ama yok, sokakta duruyor arabalar.


    masraf açma konusu da bence çok sorun değil, açsın 50 bin lira masraf, 300 binlik araba ne olacak! o da illa masraf açacak diye bir şart yok, belki yıllarca sorunsuz kullanırım.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Ben 6 ay önce Skoda superbi arttı diye 346 ya sattım şimdi 650 bin sen bilirsin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dolarda yıllık yüzde 8-10 enflasyon var şuan. Üstüne TL enflasyonunu da kat. Bunun üstüne bu enflasyon ortamında ki düşük faizli avantajli kredilerin verdiği teşvik de 3'e 5'e bakmadan alım imkani yaratıyor. Bunların üzerine tedarik ve çip krizleri ile oluşan üretim aksaklıkları ile sıfır alacak kitlenin ikinci ele yönelmesi ve sonuç arz talep dengesindeki talep tarafının artması = fiyat artışı. Başka onlarca örnek görmek isteyen bakır, çinko, gümüş, petrol vb emtia piyasasını da inceleyebilir. Doları asla kaybetmez bir para birimi olarak görmeyin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • aylık enflafyonun %10+ olduğu bir yerde ne bekliyorsunuz? 

  • 1.5 ay önce sıfırı 595 bin liraya satılan i20 N lerin ikinci el fiyatları: (1.290.000 - 1.400.000)


    https://www.sahibinden.com/hyundai-i20-1.6-t-gdi-n




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 9 Haziran 2022; 10:3:6 >
  • Araç satışları döviz stabilken düşer.


    Döviz kafayı kaldırdığı zaman artar.


    Bizim milletimiz yatırım yapmayı bilmez.


    Yatırımcı bir malı fiyatı düşüp düştüğü yerde yatay seyrettiği zaman alır ve yükselmesini bekler.


    Bizim millet ise kafayı kaldıran malın üzerine atlar.


    RTE alen beyan yaptığı faiz açıklamasından sonra kurların fırlayacağını düşünemeyecek kalibrede mi ?


    Adam Milleti çözmüş. Kurlar zıplatarak resmen kilitlenmiş piyasaya can verdi.


    Biz millet olarak 90 milyon bir bütünüz. Bu bütünün yarısından çoğunun yaptığı hoyrat harcama davranışı, tasarruf ve yatırım yapanları da etkiler.


    Milletin bu hoyrat harcama kültürü üzerinden enflasyonist bir heteredoks ekonomi politikası benimsediler ve kendileri ucuz para bulmak adına milleti pahalı yaşatıyorlar.

  • Çünkü arz az, talep çok. Az olan malın fiyatı yükselir. Kriz ortamında millet niye arabaya saldırıyor dersen enflasyondan dolayı, insanlar şuran ucuz kredileri çekip alıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ocak-nisan 2022 arası otomobil piyasası fiyatları dipteydi, bayideki 0 araçlarla ilanlardaki 2021 0 km araçlar arasında 100 bin fiyat farkı olmasına rağmen hiçbiri satılamıyordu, araç alacaklar için inanılmaz bi fırsattı ama piyasa durgunluğu bahane edilerek 50 bin pazarlık eden kendini akıllı sanan adamlar dışında al sat sınırlı dönüyordu, kısaca tren kaçtı hakiki fırsat araçları o aralıkta tükenmiş oldu, bizim insanımız kazıklanmayı seviyor 0 bayi fiyatı 530 bin olan aracın 2021 model otomatik, kaza boya değişen yok 3 bin km de olanına 430 bin yazmıştım 3 ay müşteri çıkmamıştı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zaferk_tr -- 9 Haziran 2022; 12:4:42 >
  • serbest piyasada fiyatı arz ve talep belirler. arz talebi karşılamadığı sürece fiyat artar. dün bir büyüğümün telefon konuşmasına kulak misafiri oldum, mercedese araba istiyorum diye talep oluşturmuş, müşteri temsilcisi dönüş yapmış:

    -o var mı?

    -yok

    -bu var mı?

    -yok

    -gelecek mi?

    -zaman veremiyoruz

    -peki o zaman gelirse bana haber verin

    -tabi ki


    bir çok markada durum bu. hal böyle olunca yazılan fiyatlarında bir geçerliliği kalmıyor.

    Geçen gün bi tornavida takımı bakıyordum 300-400tl civarında çoğu yerde sonra bi yere girdim 170TL mi ne, alayım diye bakarken stokta olmadığnı gördüm.


    Yani tekrar ediyorum ancak arz yoksa fiyattan bahsedilemez. Yine iyi ki fazla şişirmiyorlar fiyatları olmayan arabanın fiyatını daha da arttırsalar ikinci el iyice coşacak.

    Talep olduğu sürece hele ki arzda kısıtlıysa fiyat her zaman artar. Yani fiyatı piyasa belirler

  • 'Kantarın topuzunu kaçırmak' deyimindeki kantar ve topuz dahi özelleştirilmiş veya komple satılmış. Ortada referans bir ölçü aleti kalmadığına göre her kalem piyasada talebe göre kendi fiyatını oluşturuyor.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.