Şimdi Ara

arkadaşlar araba nasıl kullanılır anlatın ? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
226
Cevap
1
Favori
298.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tut kahkiyi, bas yassı yassılara, yittir topuzu ileri.
    gider o kendi kendine.
  • yağını suyunu koy gerisine karışma derim.
  • kardeş dizelde 6000 diyelim 3000-3500 arası geçcen.
  • Önce herkese Merhaba araba nasıl kullanılır?

    Önce vitesi boşa alcan arabayı çalıştıracan ve derviyaja basacan sona kadar vitesi 1 alcan ve yavaş yavaş bırakacan ve gazada basacan ha ama birazcık ve arabayı 5 saniye sürdüğünde derviyajı bırakacan ve kalkışta vitesin 2 deyse 1'e al ve sona kadar bas gaza kalkışlarda BABAN SANA ÖĞREETSİN GİT SAKİN BİR YERE VE SANA ÖĞRETSİN
    BOL ŞANSLAR
  • arkadaşlar ben 12 yaşındayım ilkdefa araba sürdüğümde sanki 100defa sürmüşüm gibiydi ama 2 hafta babam öğretti ve şimdi ben kendi kamyonumuzu sürüyorum tek yapmayağınız şey panik yapmak ve heyecanlanmak
  • ilk olarak vitesi boşa al arabayı çalıştır sonra aynı anda debriyaj ve frene basarak el frenini indir ve vitesi bire at. ayağın hep debriyajda olsun sonra ayağını frenden çek ve arabaya gaz ver ve ters orantılı olarak ayağını debriyajdan çek ama hareketin senkronije şekilde olsun araba 4-5 metre gittikten sonrada ayağını tamamen debriyajdan çekebilirsin . :D bide vites attıktan sonra ayağını pat diye debriyajdan çekersen araba da bi hoplama hissi olur ama hiç bi zararı yoktur . bide benden sana bi tavsiye her zaman sakin olmaya çalış . bence kalkışlarda hiç bi zaman tam olarak debriyaja basma çünkü bayır yukarı arabayı kaldıramazsın
  • konuyu gogılda aratırken buldum...güsel konuymuş...bizde yakında ehliyet alcaz inş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mathemus

    quote:

    konu sahibi en son 11 ekim 2006 yılında giriş yapmıs foruma arabayı aldı ortalık tan kayboldu galiba


    veya burada okuduklarından edindiği bilgileri ugulamaya kalktı nalları dikti.



    http://www.nethaber.com/Toplum/142707/15-yasindaki-gencin-babasinin-arabasini




  • Bak Arkadaşım Şimdi Sana Kick Downu Öğretiyim bende pejo 106 gtı var 2000 motor 150 beygir , kick down dediğimiz olay şöle ayağını debriyajdan çekerken gas pedalına önce yarıya kadar bas daha sonrada kkökle gazı bunu yaparken de debriyajdan ayağını hızla çek ama istop filan ettirme :D
    araba nın deviri bende 6000 deyken değiştiriyorum varsa kendine güvenen Kasımpaşadayım buyrun kapışalım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maviekran

    Bak Arkadaşım Şimdi Sana Kick Downu Öğretiyim bende pejo 106 gtı var 2000 motor 150 beygir , kick down dediğimiz olay şöle ayağını debriyajdan çekerken gas pedalına önce yarıya kadar bas daha sonrada kkökle gazı bunu yaparken de debriyajdan ayağını hızla çek ama istop filan ettirme :D
    araba nın deviri bende 6000 deyken değiştiriyorum varsa kendine güvenen Kasımpaşadayım buyrun kapışalım...

     arkadaşlar araba nasıl kullanılır anlatın ?




  • Konuyu bi hartlatayım dedimm

    bari bişeyler yazıyım , bu dönüşlerde araba hızlıysa yavaşlatıyoruz vitesleri indiriyoruz bu gibi durumlarda araba durmadıktan sonra vitesi 2 ye kadar düşürmek ve dönüşü yapmak uygunmudur ? 1. vitese düşürmek gerekirmi?
  • BİLEN BİRİ BUL GÖSTERE GÖSTERE ÖĞRETSİN
  • Valla teorik olmaz bu isler. Hoca ve iyi bilen bir tanıdık ile beraber çalış. Otomatik olarak bu isleri yapmak onemli. vitese bakarsan arabayı kaydirirsin. Gaz ve frene bakarsan aynaları unutursun. Cok pratik yap. Yoksa hiç çalışmadıysan sınavda kalırsın.
  • burayı okuyarak araç kullanmayı öğrenmek mümkün değil belki ama teorik de olsa kafada bir şeylerin canlanması pratik edinmek için oldukça yardımcı olabilir. Bazı standart tarifler aslında çok da anlamlı değil. Her ne kadar araç kullanmayı yeni öğrenen sürücü adayları içinde az bir çalışma ile aracı stop ettirmeden kaldırmayı öğrenenler mevcut ise de ilk aşamada dur kalklar ciddi sıkıntı olabiliyor. bunun için de teorik olarak "ayağını debriyajdan yavaş çek" in ötesinde tavsiye verme derdine düşen de en azından bu forumda 5- 6 yıllık süre zarfında olmamış. Bu konuya emek verip açıklık getiren bir arkadaşın yazdıklarının çok makbule geçeceğini sanıyorum.
    ehliyet aldım ama hala araç kullanmayı öğrenme sürecindeyim. Çevremdeki insanlar pratik yap öğrenirsin deseler de dur kalklarda aracı stop ettirme sıkıntısını aşamadım. pratiğe dökecek teorik bir fikre ihtiyacım var. çünkü ayağını debriyajdan yavaş çek teoriği en azından benim için çok yetersiz. şöyle ki debriyaj pedalına bastığınızda yaklaşık 12 - 14 cm pedal içeriye giriyor. pedalı sadece ayak bileği hareketinizle yavaşça çekmeniz mümkün değil. Zira ayak bileği hareketim 5 -7 cm kadar pedalın yukarıya çıkmasını sağlıyor. Boyum 175 cm. uzun olmasam da araç kullanamayacak kadar kısa boylu olduğum söylenemez. Bilek hareketi ile pedaldan ayağımı çekiyorum. pedal max 7 cm yukarı çıkıyor ancak bu kavrama noktasına yetemeyebiliyor sonrasında ayağımı pedalın üstünden alıyorum. araç ya stop ediyor ya da sarsıntılı bir şekilde kendini öne atıyor. Dolayısı ile belki de ayağınızı kalçadan itibaren baldırda bulunan kaslarınız ile kaldırmanız gerekiyor sabit hızla kavrama noktasına kadar pedalı kaldırabilmeniz için.en azından benim anladığım üretebildiğim fikir bu.
    bir de yokuşta aracı kaldırma olayı var. bunun da teorik olarak detaylı anlatılmasına ihtiyaç var. el freni ile kalkış ancak bir süre uygulanabilir bir şey. (en azından bir süre uygulanmasında yarar var. ) ayaklar debriyaj ve frende. ayağımı frenden çektiğim an araç geri kaçıyor. debriyajı biraz yavaşça kaldırıp ayağımı frenden çekinceye kadar araç stop ediyor. diyorlar ki ayağını frenden kaldırır kaldırmaz gaza bas. ve ayağını debriyajdan kaldır. sonuçta bu söylenileni 50000 farklı şekilde yapabilirsin ve çoğunda araç stop eder. yani bu kadar genel bir tanımla bu işi anlamak çok mümkün değil.
    belki şu anlatım kafada bir şeylerin canlanması için daha yeterli olabilir. ayağını "aynı anda" debriyajdan biraz frenden tamamen kaldır. ve gaza bas. bunu yapmaya çalışıyorum ama debriyajdan ayağımı hızlı kaldırdığım için yine stop ediyor.
    özetle bu olayları detaylı bir şekilde anlatan biri çıkarsa sevinirim. binlerce insan bu satırları okuyup daha fazla teorik bilgi ile ilgili pratikliği daha kolay kazanacaktır.




  • Detaylı anlatılacak bir tarafı yok, herkes bu temel teorik bilgilerle başlar ve herkes başlarda sık sık başarısız olur. Aracı düz yolda veya yokuşta hatasız bir şekilde kaldırma becerisini zamanla kazanır insan. Bu öğrenilecek bir şey değil, alışılacak bir şeydir. Sen şu pedala nasıl basayım, bu pedalı nasıl bırakayım diye öğrenmeye çalışıyorsun, öğrenmeyeceksin, kendiliğinden alışacaksın pratik yapa yapa. Kavrama noktasına çalışmaya devam et, ayakların eninde sonunda alışacak o pozisyona. Başarılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helfgott

    burayı okuyarak araç kullanmayı öğrenmek mümkün değil belki ama teorik de olsa kafada bir şeylerin canlanması pratik edinmek için oldukça yardımcı olabilir. Bazı standart tarifler aslında çok da anlamlı değil. Her ne kadar araç kullanmayı yeni öğrenen sürücü adayları içinde az bir çalışma ile aracı stop ettirmeden kaldırmayı öğrenenler mevcut ise de ilk aşamada dur kalklar ciddi sıkıntı olabiliyor. bunun için de teorik olarak "ayağını debriyajdan yavaş çek" in ötesinde tavsiye verme derdine düşen de en azından bu forumda 5- 6 yıllık süre zarfında olmamış. Bu konuya emek verip açıklık getiren bir arkadaşın yazdıklarının çok makbule geçeceğini sanıyorum.
    ehliyet aldım ama hala araç kullanmayı öğrenme sürecindeyim. Çevremdeki insanlar pratik yap öğrenirsin deseler de dur kalklarda aracı stop ettirme sıkıntısını aşamadım. pratiğe dökecek teorik bir fikre ihtiyacım var. çünkü ayağını debriyajdan yavaş çek teoriği en azından benim için çok yetersiz. şöyle ki debriyaj pedalına bastığınızda yaklaşık 12 - 14 cm pedal içeriye giriyor. pedalı sadece ayak bileği hareketinizle yavaşça çekmeniz mümkün değil. Zira ayak bileği hareketim 5 -7 cm kadar pedalın yukarıya çıkmasını sağlıyor. Boyum 175 cm. uzun olmasam da araç kullanamayacak kadar kısa boylu olduğum söylenemez. Bilek hareketi ile pedaldan ayağımı çekiyorum. pedal max 7 cm yukarı çıkıyor ancak bu kavrama noktasına yetemeyebiliyor sonrasında ayağımı pedalın üstünden alıyorum. araç ya stop ediyor ya da sarsıntılı bir şekilde kendini öne atıyor. Dolayısı ile belki de ayağınızı kalçadan itibaren baldırda bulunan kaslarınız ile kaldırmanız gerekiyor sabit hızla kavrama noktasına kadar pedalı kaldırabilmeniz için.en azından benim anladığım üretebildiğim fikir bu.
    bir de yokuşta aracı kaldırma olayı var. bunun da teorik olarak detaylı anlatılmasına ihtiyaç var. el freni ile kalkış ancak bir süre uygulanabilir bir şey. (en azından bir süre uygulanmasında yarar var. ) ayaklar debriyaj ve frende. ayağımı frenden çektiğim an araç geri kaçıyor. debriyajı biraz yavaşça kaldırıp ayağımı frenden çekinceye kadar araç stop ediyor. diyorlar ki ayağını frenden kaldırır kaldırmaz gaza bas. ve ayağını debriyajdan kaldır. sonuçta bu söylenileni 50000 farklı şekilde yapabilirsin ve çoğunda araç stop eder. yani bu kadar genel bir tanımla bu işi anlamak çok mümkün değil.
    belki şu anlatım kafada bir şeylerin canlanması için daha yeterli olabilir. ayağını "aynı anda" debriyajdan biraz frenden tamamen kaldır. ve gaza bas. bunu yapmaya çalışıyorum ama debriyajdan ayağımı hızlı kaldırdığım için yine stop ediyor.
    özetle bu olayları detaylı bir şekilde anlatan biri çıkarsa sevinirim. binlerce insan bu satırları okuyup daha fazla teorik bilgi ile ilgili pratikliği daha kolay kazanacaktır.

    Öğrenme sürecindeki deneyimlerimi yazmak istiyorum. 3 haftadır alışmak için işe her gün araba ile gidiyorum. Ankara yı bilenler için Kolej - Mamak arası. Kızılay meydanından da 10 a yakın geçtim. Toplamda tüm sürücülük kariyerim de 500 km civarında. ışıklarda dur kalklarda fazla stop ettirme sıkıntısı yaşamıyorum ama aracı rahatlıkla kaldırdığımı söyleyemeyeceğim henüz.
    önce şunu belirteyim, hiç erkekliğe yedirememeyi düşünmeyin eğer dur kalklarda aracı öğrenme/ehliyet alma aşamasında çok fazla stop ettiriyorsanız otomatik vites alın. Düz vites de yaptığım en önemli yanlış koltuk mesafesi imiş. Koltuğun bir miktar geride olması gerekiyor. Debriyaja sonuna kadar bastığınızda bacağınızın dizden hiç kırılmaması lazım. Bu ayağınızı debriyaj pedalından yavaşça (sabit hızla) çekebilmeniz için avantaj sağlıyor.
    Kalkışlarda stop ettirmemenin sırrı aracın belli bir devire ulaşmasını sağlamak. yol düz ise daha debriyajdan ayağınız çekmeden hafifçe gaza dokunmak stop riskini düşürüyor. Yokuşlarda ise bir ayağım frende bir ayağım debriyajda, debriyajdan ayağımı bir miktar kaldırıp titremeyi iyice hissedince (hisseder hissetmez değil) ayağımı frenden çekiyorum ve gaza basıyorum. Ancak araç dizel ve araçta 2 kişi isek arkaya hiç kaçırmadan dik bir yokuşta bile aracı kaldırabiliyorum. Araçta 5 kişi isek iş biraz zorlaşıyor ve arkaya kaçıyor.
    Araç dolu iken fren mesafesi ciddi şekilde artıyor. Aracı durdurmak zorlaşıyor.




  • Babam yüzünden 18 yaşına girince ehliyet alamadım. Bir arkadaşına kendi parasını kazansın alsın arabasını ehliyetini dedi. O günden sonra babamın parasıyla ehliyet almadım ve onun aldığı onlarca arabaya binmedim. 2006 yılında hiç kursa gitmeden ve sadece yarım saatlik bir eğitim ile ehliyetimi kendi paramla aldım. şimdi yaşım 31 ve araba kullanamıyorum. Bu hafta içi bir araba alacağım inşallah ama hep otomatik viteslere bakıyorum. Normal vites kullanacak ne cesaret var nede tecrübe (hoş otomatik vites bile zor geliyor). Diyeceğim şuki çocuklarınız 18 yaşına girdiğinde ehliyetlerini alın yada siz gençler o yaşa girdiğinizde ehliyetinizi mutlaka alın, yaş ilerledikçe araba kullanmak inanılmaz zor oluyor.

    Şimdi bile düşündükçe stres oluyorum.

    not: doktoramı bitirmek üzereyim.
  • konunun tarihine bakın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 17 Kasım 2012; 14:12:42 >
  • Konu hortlamış ama Koltuğun altında BSG tuşu var onu devreye sok
  • laax' akatılıyorum. o tuşun burda yazan birsürü apaçiye takılması gerek. yok kapışalım yok kick downu öğreteyim.. nfs oynamıyoruz canlarım....yaş ortalaması en düşük konu budur tahminimce, üstadlar alınmasın söz meclisten dışarı. konuyu açanın üslubundan bayan olduğu anlaşılıyor 16 yaşlarında idi açtığında bir heves işte, açmıştır.. neyse..
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.