Şimdi Ara

Arkadaki aracı kazaya zorlamak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hepimizin doğru olarak bildiği bir kural var


    "Önündeki araca arkadan çarpan 8/8 kusurludur"


    Ancak aklıma takılan bir konu var. Ben şehir içi ve şehir dışı trafikte takip mesafesini koruyan biriyim bu sebeple önüme araçlar geçip takip mesafemi devamlı olarak kısaltıyor aklıma şöyle bir senaryo geldi.


    Sürücünün biri gerek magandalığına gerekse panikleyerek takip mesafesi boşluğuma kırıp aniden fren yaptı ve ben refleks gösterene kadar öndekine çarpmış bulundum. Elimden hiçbirşey gelmeyen böyle bir durumda yine suçlu ben mi (arkadan çarpan) olacağım


    Misalen alta bir video ekledim




  • Araç kamerası şart olmalı her araca bence. Forumda böyle bir konu vardı. Adam birine arkadan çarpıyordu. Kamera olmasa 8/8 suçlu çıkacaktı. Kamera sayesinde karşı taraf 8/8 suçlu çıktı.


    Ben de almayı düşünüyorum kaliteli bir kamera ama malum kurlar ortada. Yine de değer ama. Allah korusun bir kazaya karışsak hayat kurtarıyor resmen.

  • Aniden fren yapabilir ama yanlış şerit değiştiren veya yasak olan tepe başlarına park eden bir araca arkadan çarpılsa hatalı olur.


    2000'lere kadar memurların baştan savuşturması sebebiyle arkadan her çarpana kusur verilirdi. Trafik çoğalıp mahkemeye taşıyanlar arıtnca merular da artık daha dikkatli davranıyorlar, yanlış şerit değiştirdiğini ispatlayınca (vurma bölgesi vs. de kanıt olabilir) kusurlu bulunmazsınız.


    Ama trafiği sadece hukuk olarak değerlendirmeyin. Trafik önce teknik bir konudur, geometri meselesidir. Bir kaza olduğunda hukuk da böyle değerlendirecek, yol haklarından önce teknik imkanların nelerdi diye bakacak.

  • Bu tip kazalarda önemli olan delil sunabilmek. Bunun en kolay yolu araç kamerası, araç kamerası yoksa çevredeki mobese/güvenlik kameraları. Eğer öndeki araç şerit değişimini tamamlamadıysa çapraz çarpılmış olması da delil olur fakat seri biçimde öne kırıp aracı düzlediyse kanıtlamak zor.

  • Böyle bir durumda kaza meydana geldiğinde ve kazanın öndeki sürücünün hatalı davranışından kaynaklandığını ispatlayamadığınız sürece asli kusurlu olursunuz.O sürücü kasıtlı ve hatalı bir davranışta bulunduğu açık...


    İşte bu gibi durumlar için kamera şart...


    Karayolları Trafik Kanunu m.56/d

    -Sürücülerin; araçlarını zorunlu bir neden olmadıkça, diğer araçların ilerleyişine engel

    olacak şekilde veya işaretle belirtilen hız sınırının çok altında sürmeleri, güvenlik nedeni veya

    verilen herhangi bir talimata uyulması dışında, başkalarını rahatsız edecek veya tehlikeye sokacak

    şekilde gereksiz ani yavaşlamaları yasaktır.


    Karayolları Trafik Kanunu m.108/c

    -Güvenlik nedeni veya verilen herhangi bir talimata uyulması dışında, başkalarını rahatsız edecek veya tehlikeye sokacak şekilde gereksiz ve ani yavaşlamaları,


    Karayolları Trafik Yönetmeliği m.157

    ...

    ...

    Yukarıda sayılan hal ve hareketlerde bulunan sürücüler asli (esas) kusurlu sayılırlar. Ancak, sürücülerin veya yayaların kural dışı hareketleri veya taşıtların teknik arızaları bir başka sürücüyü tehlikeye düşürmüş ve bu sürücü, oluşması muhtemel bir kazayı önlemek, can ve mal güvenliğini korumak amacı ile Karayolları Trafik Kanununun öngördüğü temel kurallardan birini ihlal etmeye mecbur kalmış ve bütün tedbirlere rağmen bir kazaya neden olmuşsa, asli kusurlu sayılamaz.


    Daha dün akşam bi ilçedeki festival dönüşünde hız sınırı 110 olan bölünmüş yolda sol şeritte 85-90 km hızda ilerlerken sağ şeritten bi kartal araç kontrolsüzce ve yavaşlayarak bölünmüş yolun sol tarafındaki bir köy sapağına geçmek için sol şeride geçiş yaptı. Hem sağ şeritteki araç hem sol şeritteki ben sert frenle yavaşlamak durumunda kaldık. Çoğu kazalar böyle sorumsuz ve dikkatsiz sürücüler yüzünden oluyor.






  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.