Şimdi Ara

Arka sis farları bazı araçlarda neden tektir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
23.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fiesta, punto gibi araçlarda genelde arka sis farı tektir, bunun bir nedeni var mı?
    Mesela fiestada 2 tane sis farı yeri var ama 1 tanesinde tesisat bağlı diğerine kendiniz bağlatıyorsunuz. Merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 8 Haziran 2016; 21:35:28 >



  • Keşke hiç olmasa hocam amacına uygun olarak kullanılmıyor zaten sis farları.Büyük ihtimal daha ucuza getirmek içindir.Hyundainin bir tane aracında dikkatimi çekmişti galiba i20 geri vites lambası tekti ben patlak sanıp sahibini uyarmıştım o da bunlarda tek lamba var demişti.
  • Her araçta tek. AB yasalarına göre sis farı arkada tek olacak ve ortada ya da solda yanacak (trafiği soldan akan İngiltere için sağda olacak). Bu özelliği sağlayamayan aracın üretim ya da satış izni yok. İngiltere'ye de homologasyonu için fabrikasyon her 2 tarafta da oluyor sis lambası veya yeri, ama sadece tek taraf çalışacak şekilde açılıyor fabrika çıkışında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Her araçta tek. AB yasalarına göre sis farı arkada tek olacak ve ortada ya da solda yanacak (trafiği soldan akan İngiltere için sağda olacak). Bu özelliği sağlayamayan aracın üretim ya da satış izni yok. İngiltere'ye de homologasyonu için fabrikasyon her 2 tarafta da oluyor sis lambası veya yeri, ama sadece tek taraf çalışacak şekilde açılıyor fabrika çıkışında.

    Anladım hocam, peki bir mantığı var mı bunun? Çift olsa sanırım freni ışığını bastırır o yüzden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Her araçta tek. AB yasalarına göre sis farı arkada tek olacak ve ortada ya da solda yanacak (trafiği soldan akan İngiltere için sağda olacak). Bu özelliği sağlayamayan aracın üretim ya da satış izni yok. İngiltere'ye de homologasyonu için fabrikasyon her 2 tarafta da oluyor sis lambası veya yeri, ama sadece tek taraf çalışacak şekilde açılıyor fabrika çıkışında.

    Anladım hocam, peki bir mantığı var mı bunun? Çift olsa sanırım freni ışığını bastırır o yüzden.

    Çift olduğu zaman fren ışığı ile karışabiliyor (Arkadan gelen sürücü fren yapıldığını zannedebiliyor).
    Ayrıca aracın sol tarafını görmek yeterli siste. Çünkü o sürücü kendisi sağ tarafı referans alarak gidiyor. Onun solundan daha solda seyir etmedikçe sorun yok. Arka solu görmek yeterli. Geri vites lambası da tam karşısında sağda kalıyor. Sürücü sola hakim sağ arkada bulunsa yeter, uzaktan bakan kişi aracın yönünü şaşırmasın (Aracın arkası değil de burnu kendisine bakıyormuş gibi) gibi bir mantık olabilir.. Maliyetle alakası olduğunu düşünmüyorum zira bazı araçlarda duyuna kadar var ancak yeri boş. Benim aracımda öyle mesela, geri vites lambası sağda tek ama hem sağda sis farı yeri hem solda geri vites lambası yeri duyuna kadar var, ampul takınca yanıyor. Hatta geri vitesi ben çiftledim geceleri daha iyi aydınlık oluyor diye.




  • Zaten pek kullanılmayan bir lamba, ekonomi amaçlı tekdir diye düşünüyorum. Tabiki bizim ülkemizde daha değişik bu. Hatta bazılarında hiç lamba yok, stoplar daha güçlü yanıyor sis farını açınca. Fakat benim gibi simetri hastalarının gözünü çok tırmalıyor. Çift tesisat, tek lamba farkı ise İngiltere ve diğer soldan direksiyonlu ülkeler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Denim_Blue

    Zaten pek kullanılmayan bir lamba, ekonomi amaçlı tekdir diye düşünüyorum. Tabiki bizim ülkemizde daha değişik bu. Hatta bazılarında hiç lamba yok, stoplar daha güçlü yanıyor sis farını açınca. Fakat benim gibi simetri hastalarının gözünü çok tırmalıyor. Çift tesisat, tek lamba farkı ise İngiltere ve diğer soldan direksiyonlu ülkeler için.

    benim daciadada öyle tam bi simetri hastalığı sağda tek beyaz geri vites ışığı var solda tek sis bende komple kırmızı yaptım sisi anca düzeldi kırmızı folyo kapladım
  • bizdeki apaçiler sadece şekil yaptığını sanarak kullandığı için lanet ediyorum o lambalara.

    bizde de var gerçekten sis veya çok sağanak yağmur olmadığı sürece hiç açtığımı hatırlamıyorum. araç astra h bu arada.


    bizde meşhurdur ön farlara parkları açıp alttan sisleri yakmak, arka sisleri yakmak vs.
  • tek geri vites lambası olması benimde hiç hoşuma gitmiyor. çok itici geliyor ve görsel olarak ta hoş durmuyor (bence)
  • Amerika da ise sanırım belli bir yıla kadar zorunlu değildi.
    Amerika pazarı için üretilmiş bazı modeller avrupa pazarına sürüldüğünde genelde tamponları delerek monte ederlerdi.

    Sis farı çift olacak diye bir kaide yok.

    Sağdan ve soldan trafik için ayrı ayrı kalıp hazırlamamak adına ve de tasarıma bağlı olarak eğer yeri de varsa çift geri vites ve çift sis farı koyuluyor. Tek koyarlarsa sağ sol trafiğe göre stoplar da değişiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Her araçta tek. AB yasalarına göre sis farı arkada tek olacak ve ortada ya da solda yanacak (trafiği soldan akan İngiltere için sağda olacak). Bu özelliği sağlayamayan aracın üretim ya da satış izni yok. İngiltere'ye de homologasyonu için fabrikasyon her 2 tarafta da oluyor sis lambası veya yeri, ama sadece tek taraf çalışacak şekilde açılıyor fabrika çıkışında.

    hyundai ix35'te arkada 2 sis farı var. alt difüzörde. ve bu araç ingiltere'de avrupada satıldı..

    ben maliyetten kısmak için yapıldığını sanıyordum
  • Audi a6 vs bir çok araçta çift...

    Alan herkes koşarak çift mi yaptırıyor nedir anlamadım bu yorumlardan sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Her araçta tek. AB yasalarına göre sis farı arkada tek olacak ve ortada ya da solda yanacak (trafiği soldan akan İngiltere için sağda olacak). Bu özelliği sağlayamayan aracın üretim ya da satış izni yok. İngiltere'ye de homologasyonu için fabrikasyon her 2 tarafta da oluyor sis lambası veya yeri, ama sadece tek taraf çalışacak şekilde açılıyor fabrika çıkışında.

    Benim araçta 2 taraftada var?
  • keşke hiç olmasa. ön ve arka sis farı yakanlardan nefret ediyorum.
  • O değil de bazı araçlarda geri vites lambası tek yanıyor, uzaktan berbat görünüyor.
  • Benim aracımda 2 tarafta da var ve baya etkili.Arada bi park ettiğimde yakıp kontrol ediyorum,kışın bazen kullanmak gerekiyor yoğun sis bastırıyor kullandığım yolu.Yaz günü açıp gezenlerde var sanırım +10hp falan güç artışı sağlıyor yoksa neden açsınlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şekil olsun diye eski aracımda 1 tane vardı yeni aracımda 2 tane var, tek olunca daha güzel görünüyor, çift olunca frene basmışsın gibi yanıltıyor, büyük ihtimal sebebi de bu yanıltma olayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Master_Evil -- 11 Haziran 2016; 14:55:55 >
  • Merak ettiğim bir soruydu teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.