Şimdi Ara

Arızalı araç ile başım dertte... Süreç mahkemeye taşınacak..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
0
Favori
6.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 4 gün
  • Cevaplayan Üyeler 57
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 54
  • Ortalama Mesaj Aralığı 35 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 26
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Sanki Bana Pele (54 mesaj) flyer_mig (6 mesaj) defiant82 (5 mesaj) The Division Bell (4 mesaj) amadeus99 (4 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (44 mesaj) Mobil (42 mesaj) Mini (49 mesaj) Uygulama (7 mesaj)
  • @
26 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Arızalı araç ile başım dertte... Süreç mahkemeye taşınacak..
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.

    Arkadaşlar selam,


    Başımıza gelmez demeyin. O kadar dikkat etmemize rağmen bizim de başımıza göz göre göre bir OTO GALERİ vakası geldi.


    Maalesef arızalı bir araç ile başım dertte. Önce olayı tüm detayları ile anlatmak istiyorum.


    08.11.2020 tarihinde İstanbul FLAŞ OTOMOTİV adlı bir firma ile eski plakası 34 AHP 471 olan 64750 kilometredeki 2017 model Peugeot 308 1.2 Puretech Active marka araç için ekspertize sokma konusunda anlaştık ve aracı sözde kurumsal EXPERTIKA adlı firmada Platinium Paket adı altında 450 TL'ye ekspertize soktum. Olaylar ise asıl bundan sonra başlıyor;


    Araç satıcı olan FLAŞ OTOMOTİV'in söylediği gibi kazasız, boyasız ve değişensiz olarak çıktı. Bu noktadan sonra Ekspertiz firması olan EXPERTIKA bana araçta arıza kodu olduğunu ve bunun buji oksitlenmesinden kaynaklı olduğunu, hatta bununla beraber V kayışı değişimi yapmam gerektiğini belirtti. Bunun üzerine bende problemin basit bir şekilde çözüleceğini düşünüp ekspertiz firmasına güvenerek aracı satın aldım.


    Aracı satın aldıktan sonra, doğrudan Çorlu OTOPRATİK'te buji değişimi ve v kayışı değişimi yaptırdım. Ancak araç üzerindeki P1032 arıza kodu silinmedi. Sonrasında ise aracı alıp Çorlu ÇETAŞ'a götürdüm. Çorlu ÇETAŞ firmasından aldığım bilgiye araç 63.000 km civarında bu arıza sebebiyle DENİZ OTOMOTİV'e gidiyor. Önceki sahibi son bir iki bakımı dışarda yaptırdığı için iyi niyete alınmıyor. O da ikinci kez şansını MEPA OTOMOTİV'de deniyor. Aynı cevabı oradan da alıyorlar ve maalesef geçen süreçte araç bir şekilde bana kalıyor.


    Şimdi gelelim olayın benim tarafımdaki kısımlarına;


    1. Maalesef KVKK gereği aracın geçmiş kayıtlarına ulaşabilmem mümkün değil. Bu sebeple önceki kayıtlarına, dolayısıyla arızalarına ulaşamadım.
    2. Satıcı arızası konusunda beni net bilgilendirmedi. Ekspertiz firması ise arıza kodlarının ne olduğunu bildirmedi. Dolayısıyla araştırma imkanım da olmadı.
    3. Satıcı şahsın dediğine göre araç kendilerine yakın bir dostlarından geliyor. Dolayısıyla arıza kodlarının olduğunu bilmemesi mümkün değil diye düşünüyorum.


    Son olarak bu konu için ne yapmam gerekir?


    1. Tüketici mahkemesine gitmem bana avantaj sağlar mı? Mahkeme ne kadar sürer tahmini olarak? Evet ortada arıza kodlu bir aracı almam var ancak satıcı da arızayı net olarak söylemedi. Servisin dediğine göre 5.000 lira da olabilir tamir masrafı 55.000 lira da.
    2. Aracı bu şekilde satmam daha mı uygun olur? Tabi tüm kusurlarını söyleyerek.
    3. Dışarıdan bir servise aracı yaptırıp binmek daha mı uygun olur?


    Şimdiden yardımlarınızı bekliyorum...


    Ekleme: Lütfen tavsiyeler gelsin. Zaten başımıza gelen yüzünden keyfimiz bozuk. Nasihat dinlemekten ziyade tavsiyelerinizi bekliyoruz...



    Güncelleme 24.11.2020


    Bundan sonra süreci yasal yollarla ilerletmeye karar verdim. Gelişmeleri buradan yazacağım. Yol gösterir umarım herkese.


    Etiketler; 34AHP471, FLAŞ OTO, FLAŞ OTOMOTİV, EXPERTIKA




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanki Bana Pele -- 25 Kasım 2020; 0:6:8 >



    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi




  • Böyle arıza tespiti olmaz, arıza kodlarının açılımı/karşılığı vardır... Yetkili servisin bilmesi gerekir, aracın manuel test ve/veya bilgisayar bağlantısı ile arıza tespitinin yapılması mümkündür.


    Bence servisi değiştirin veya markanın ülkemiz temsilcisi olan firma ile irtibata geçin. Yetkili "servisler kapağı açarız sonra sana güzel bir fatura çıkarırız" diyemezler. Gerekirse arıza teşhis ücreti alabilirler ancak bu gösterdikleri yaklaşım Yetkili Servis ciddiyeti ile bağdaşmaz.


    Bence işini ve sorumluluğunu bilen başka bir yetkili servise gitmeye çalışın.

    Anlamadığım bir husus var, aracı satın almışsın, yetkili servisten bütün arıza ve bakım onarım kayıtlarını görebilmen gerekir.


    Aracın tam olarak sorunu nedir, öğrenmemiz gereken bu husus? Belirttiğin arıza kodunun açıklaması, gerekli parçaların ve işçiliğin maliyeti nedir?


    Bunları yetkili servisin arıza tespitinde sana söylemesi gerekir.


    Kısaca öncelikle "hasar tespiti" gerekiyor.

    ben olsam uğraşmazdım, mevcut durumdan bahsedip 3-5 eksiğine (yada masrafı net belliyse o masrafı kadar düşürüp) elden çıkartırdım. bundan sonra da galeriden asla araç almayacağım diye bir tablo yaptırıp eve asardım.

    1.2 motorlar 2018 öncesinde sorunluydu. Sandık motorla değiştiriliyor.

    Kayış malzemesi ve bujiler 2018 sonrasında değiştirildi.

    Bilirkişi raporu alın bununla ilgili ve Pejo merkezle konuşun.
    Benim anlamadığım resmi servisin 5'te olur 55'te olur demesi oldu. Servise aracı bıraktığında sorunu araştırır ve sorun şu, maliyeti de bu kadar isterseniz yapalım yapmam diyorsanız sorun tespit ücreti 300-500 lira gibi bir şey denir. Aksi durum servis için mantıksız geliyor bana. VW tecrübelerim hep böyle oldu Pejo'nun da farklı olmasını beklemiyorum. Siz pejo servisine mi gidiyorsunuz yoksa özel servise mi?
  • Binbaşı
    1014 Mesaj

    Anlamadığım bir husus var, aracı satın almışsın, yetkili servisten bütün arıza ve bakım onarım kayıtlarını görebilmen gerekir.


    Aracın tam olarak sorunu nedir, öğrenmemiz gereken bu husus? Belirttiğin arıza kodunun açıklaması, gerekli parçaların ve işçiliğin maliyeti nedir?


    Bunları yetkili servisin arıza tespitinde sana söylemesi gerekir.


    Kısaca öncelikle "hasar tespiti" gerekiyor.

    _____________________________
    imza atamıyorum şimdilik, sonra
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Anlamadığım bir husus var, aracı satın almışsın, yetkili servisten bütün arıza ve bakım onarım kayıtlarını görebilmen gerekir.


    Aracın tam olarak sorunu nedir, öğrenmemiz gereken bu husus? Belirttiğin arıza kodunun açıklaması, gerekli parçaların ve işçiliğin maliyeti nedir?


    Bunları yetkili servisin arıza tespitinde sana söylemesi gerekir.


    Kısaca öncelikle "hasar tespiti" gerekiyor.

    Hocam şöyle,

    Satın alma öncesi kayıtlara ulaşamadım KVKK gereği vermiyorlar. Satın alım sonrası detayları öğrendim. Çorlu'da araca arıza tespiti yaptılar. O da şöyle. Aracın üst kapağını sökeriz, sonrası Allah'a kalmış ... Masrafın 5.000 lira da olabilir 55.000 lira da diyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanki Bana Pele -- 21 Kasım 2020; 13:51:44 >




  • Yarbay
    4411 Mesaj

    Gecmis olsun, kod ile ilgili olarak buraya bakmanizi tavsiye ederim


    http://p1032.enginecoderepair.com/

    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1014 Mesaj

    Böyle arıza tespiti olmaz, arıza kodlarının açılımı/karşılığı vardır... Yetkili servisin bilmesi gerekir, aracın manuel test ve/veya bilgisayar bağlantısı ile arıza tespitinin yapılması mümkündür.


    Bence servisi değiştirin veya markanın ülkemiz temsilcisi olan firma ile irtibata geçin. Yetkili "servisler kapağı açarız sonra sana güzel bir fatura çıkarırız" diyemezler. Gerekirse arıza teşhis ücreti alabilirler ancak bu gösterdikleri yaklaşım Yetkili Servis ciddiyeti ile bağdaşmaz.


    Bence işini ve sorumluluğunu bilen başka bir yetkili servise gitmeye çalışın.

    _____________________________
    imza atamıyorum şimdilik, sonra
  • Yarbay
    8463 Mesaj
    1.2 motorlar 2018 öncesinde sorunluydu. Sandık motorla değiştiriliyor.

    Kayış malzemesi ve bujiler 2018 sonrasında değiştirildi.

    Bilirkişi raporu alın bununla ilgili ve Pejo merkezle konuşun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2662 Mesaj

    Araçtaki sorununuz sadece arıza ışığı yakmasımı genel olarak kullanımdaki sorununuz ne anlayamadım ben.

    _____________________________
    1999 1.6 Renault Clio RXT
    2014 1.4 Seat İbiza Style
    2012 1.6 BMW F30 Comfort
    2020 1.5 Audi A3 Sport
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    1.2 motorlar 2018 öncesinde sorunluydu. Sandık motorla değiştiriliyor.

    Kayış malzemesi ve bujiler 2018 sonrasında değiştirildi.

    Bilirkişi raporu alın bununla ilgili ve Pejo merkezle konuşun.
    Hocam selamlar,

    Sizi forumdan engin bilgiye sahip biri olarak tanıyorum. Biraz ben de araştırdım. 2017 ve öncesindeki motorlarda sorun olduğu aşikar ancak bunu nasıl kanıtlayabilirim? Eğer kronik Bir problem varsa Peugeot Türkiye'nin bunun üstlenmesi gerekir mi her ne kadar garanti süresi biterse bitsin? Son olarak bilirkişi raporunu nasıl alabilirim?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Araçtaki sorununuz sadece arıza ışığı yakmasımı genel olarak kullanımdaki sorununuz ne anlayamadım ben.

    Sadece arıza ışığı yakması değil araçta kronik bir problem var ve geçmişte bu problem yüzünden motorlar değişmiş. Ancak bu kronik problemi hem satıcı bana söylemedi hem de servis yüksek maliyet çıkarıyor ve bu maliyetin bedeli belli değil.

    servisin söylediğine göre araç bu şekilde 50 bin kilometrede kullanılabilirmiş 50 kilometre de.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi
  • Aracın kullanımında problem varmı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Catch Me
  • Binbaşı
    1234 Mesaj

    Benim anlamadığım nokta şu; hata arıza kodunu okuyan kişiler expertiz ise arızanın bujinin oksitlendiğine nasıl kanaat getirebiliyorlar? Bir çok arıza kodunun çok farklı nedenleri olabilir. Nokta atışı şeklinde kesin olarak bundan dolayıdır şeklinde bir bilgi verme cesaretinde nasıl bulunabiliyorlar?

    _____________________________
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ölümüne çArşı ulan

    Aracın kullanımında problem varmı
    İşin Sevindirici tarafı kullanımda problem yok. Ancak servis bu şekilde ne kadar kullanabilirsin bilemem diyor.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Josepth

    Benim anlamadığım nokta şu; hata arıza kodunu okuyan kişiler expertiz ise arızanın bujinin oksitlendiğine nasıl kanaat getirebiliyorlar? Bir çok arıza kodunun çok farklı nedenleri olabilir. Nokta atışı şeklinde kesin olarak bundan dolayıdır şeklinde bir bilgi verme cesaretinde nasıl bulunabiliyorlar?

    İşte aldandığımız nokta o oldu. Yoksa niye bile bile arıza kodu olan aracı alalım? Giden 300-400 ekspertiz parası olsun der çıkardık.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi
  • Yarbay
    8463 Mesaj

    AB ülkelerinde aynı araçlar için geri çağırma yapılmış olmalı bujiler için oradan yürüyebilirsiniz.


    Bilirkişi raporu dava aşamasında olacak. Mahkemeye bilirkişi olma hakkına sahip bir mühendisten aldığınız raporu sunacaksınız kronik arızalı olduğuna ve motor değişimlerine dair. Makine mühendisleri odasından yardım alabilirsiniz.


    Önce Pejo genel merkez ile konuşun. Açılsın bir. Buji ve kayış değişimi ile kurtarabilecek durumda ise gerek yok. İndirim mindirim halledilir. Yoksa mahkeme avukat bilirkişi uğraşacaksınız bayaa.


    Merak etmeyin kazanırsınız davayı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 21 Kasım 2020; 15:3:20 >
    |
    |
    Sanki Bana Pele kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    AB ülkelerinde aynı araçlar için geri çağırma yapılmış olmalı bujiler için oradan yürüyebilirsiniz.


    Bilirkişi raporu dava aşamasında olacak. Mahkemeye bilirkişi olma hakkına sahip bir mühendisten aldığınız raporu sunacaksınız kronik arızalı olduğuna ve motor değişimlerine dair. Makine mühendisleri odasından yardım alabilirsiniz.


    Önce Pejo genel merkez ile konuşun. Açılsın bir. Buji ve kayış değişimi ile kurtarabilecek durumda ise gerek yok. İndirim mindirim halledilir. Yoksa mahkeme avukat bilirkişi uğraşacaksınız bayaa.


    Merak etmeyin kazanırsınız davayı.

    Siz dedikten sonra hatırladım. 30.000 km civarında buji ve yazılım güncellemesi için işlem yapılmış.

    Diğer konu olan tamire gelirsek, servis ucu açık konuşuyor. 3-5 kağıt olsa ikinci el aracın derdi diyeceğim ama adam 5.000 lira da olabilir masraf 50 de diyor. Net belli olsa vereceğim gidecek.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi




  • Yarbay
    8463 Mesaj

    Başka servis ya da Pejo merkezle bir konuşun önce.


    Tehdit etmeyin ama yasal haklarımı sonuna kadar kullanacağınızı belirtin.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Sanki Bana Pele kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    Başka servis ya da Pejo merkezle bir konuşun önce.


    Tehdit etmeyin ama yasal haklarımı sonuna kadar kullanacağınızı belirtin.

    Peki bu noktada bir dava elbette açılacak. Bunu satıcıya mı Peugeot Türkiye'ye mi açmam gerekir? Yoksa her ikisine de mi?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi
  • DH Yönetici
    4716 Mesaj

    ben olsam uğraşmazdım, mevcut durumdan bahsedip 3-5 eksiğine (yada masrafı net belliyse o masrafı kadar düşürüp) elden çıkartırdım. bundan sonra da galeriden asla araç almayacağım diye bir tablo yaptırıp eve asardım.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
    95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active...
  • Yarbay
    8463 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    Peki bu noktada bir dava elbette açılacak. Bunu satıcıya mı Peugeot Türkiye'ye mi açmam gerekir? Yoksa her ikisine de mi?

    Alıntıları Göster

    O duruma gelirse Avukat ile konuşun bilmediğim bir konu.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Uzaklaştırılmış 2 gün cezanın, 1 gün 8 saat 28 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    ben olsam uğraşmazdım, mevcut durumdan bahsedip 3-5 eksiğine (yada masrafı net belliyse o masrafı kadar düşürüp) elden çıkartırdım. bundan sonra da galeriden asla araç almayacağım diye bir tablo yaptırıp eve asardım.



    Hocam servis dese ki abi sorunun 10 liraya çözülüyor. Tamam derim 6-7 eksiğine koyar 3 de pazarlık payı bırakır veririm. Adamlar net konuşmuyor ki.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Sohbet
Canlı Tv izle
Gülüş Tasarımı
kripto para haberleri
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
1,031
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.