Selam hakan usta önce böyle bir konu açtığın için teşekkür ediyorum. Benim sorunun şöyle. Citroen c4 araca yetkili 45000 bakımı yapılırken (2007 model) alternatör kayışı eskimiş değiştirelim dediler bende ok dedim yaptırdım. Ondan sonra kayış çalışırken hışır hışır diye bayaa bi ses yapıyor. Daha önce bu ses yoktu yada az olduğu için fark edemedim. Servis normal diyor. Sence de normal mi yada ne yapmak lazım. Saygılar.
Ustam,
2008 Dizel Fiestam var 33000 de,
Şehir içi ankara trafiği kızılay ulus hattı çok kullanıyorum mesai giriş çıkış kalabalığında :) mecbur, 1 2 3 vites ağırlıklı, 200 220 bin lira yakıyor, uzun yolda stabil 90 100 gidersem 120 150 bin yakıyor euro dizel normal mi ? fazlamı fazlaysa ne yapmak lazım millet yok 100 bin yakıyor 150 bin yakıyor diyor dizel olmuş 3 küsür fabrika değeri bile 5 6 lkitre zaten : )
khan arkadaş aslında hakan ustaya yazmışsın ama bende bişeyler eklemek istedim. Senin araban 1.4 dizel ortalama yakıtı 17 kr. geçmez uzun yolda da 120 ye kadar 12-13 kr. falan yakar. Bu değerlerden fazla yakıyorsa aldığın yakıttan farkedebilir. 1500-2500 devirlerin dışında fazla kullanmamaya dikkat et. Araç bakımı diycem ama arabanan yeni daha. Bor Power diye bişey var onu kullanmanı tavsiye ederim.Saygılar.
quote:
Orijinalden alıntı: wsxwsx
khan arkadaş aslında hakan ustaya yazmışsın ama bende bişeyler eklemek istedim. Senin araban 1.4 dizel ortalama yakıtı 17 kr. geçmez uzun yolda da 120 ye kadar 12-13 kr. falan yakar. Bu değerlerden fazla yakıyorsa aldığın yakıttan farkedebilir. 1500-2500 devirlerin dışında fazla kullanmamaya dikkat et. Araç bakımı diycem ama arabanan yeni daha. Bor Power diye bişey var onu kullanmanı tavsiye ederim.Saygılar.
Teşekkürler...
Walla yakıt çok denedim Opet Shell Bp... aynı, Uzun yolda sorun yok zaten dediğin değerlere yakınım,
Şehir içi trafikte normalmi çünkü iş gidiş gelişte çok kullanıyorum aracı, o da mesai giriş çıkış dolayısıyla trafik çok...
1500 devir dizel araçlar için düşük kalmazmı, 2000 2500 arası kullanıyorum genelde.
Aralık olarak verdim 2000 devir ve üzeri daha sağlıklı olur dizelde. Bende C4 var 1.6 110 luk 17 kr yi hiç geçmedi. Fiesta kullanalara falan bi danış muhtemelen senin değerlerde çıkacaktır sonuç. Eeee o araçta öyle diyip bineceksin kardeş :) yapacak bişey yok o zaman.
Merhabalar,
aracımla hafif bile olsalar çukura girince tümsekten geçerken ön taraftan lak luk çeklinde bi ses geliyor,
sanayiye götürdüm usta rot başların bitmiş dedi
servise gittim rot başları sağlam sorun yok dediler,
sorunu anlattım, ön düzene amartisörlere baktılar ama sorun bulamadılar fakat lak luk sesi gelmeye devam ediyor
viraj demiri burçları olabilir yada muhtemelen direksiyon kutusudur, tıkırtı burclarıdır, yok hidrolik direksiyonsa, yeni kutu alacaksın....
benim aracım bazen vitesi boşa attığımda stop ediyor mesela geçen 80 ile gidiyorum vitesi boşa attım stop etti.
quote:
Orijinalden alıntı: harun_hoca
merhaba hakan usta bora aracımın kapıalrını kumandadan kilitlediğimde 4 lü ler yanmıyor servise gittim komfor modülünün değişmesi gerektiği söylendi. konfor modülü denilen şey alarmın merkezi kilidin vs nin kontrol edildiği bir beyinmiş eğer bu sorunluysa merkezi kilitte kumandada alarmda vsde de sorun olması gerekmezmiydi kafam karıştı parça 400 tl civarında çıkması varmıdır böyle bi sorun yaşayan varmı yardımcı olursanız sevinirim.
Telefonda görüşmüştük yanılmıyorsam.
quote:
Orijinalden alıntı: wsxwsx
Selam hakan usta önce böyle bir konu açtığın için teşekkür ediyorum. Benim sorunun şöyle. Citroen c4 araca yetkili 45000 bakımı yapılırken (2007 model) alternatör kayışı eskimiş değiştirelim dediler bende ok dedim yaptırdım. Ondan sonra kayış çalışırken hışır hışır diye bayaa bi ses yapıyor. Daha önce bu ses yoktu yada az olduğu için fark edemedim. Servis normal diyor. Sence de normal mi yada ne yapmak lazım. Saygılar.
Yeni araçlarda vantilatör kayışı kanallı olduğundan farklı kayış takılırsa hışırtı ses gereğinden fazla ses yapacaktır. Örnek resim aşağıdadır.
quote:
Orijinalden alıntı: khan1907
Ustam,
2008 Dizel Fiestam var 33000 de,
Şehir içi ankara trafiği kızılay ulus hattı çok kullanıyorum mesai giriş çıkış kalabalığında :) mecbur, 1 2 3 vites ağırlıklı, 200 220 bin lira yakıyor, uzun yolda stabil 90 100 gidersem 120 150 bin yakıyor euro dizel normal mi ? fazlamı fazlaysa ne yapmak lazım millet yok 100 bin yakıyor 150 bin yakıyor diyor dizel olmuş 3 küsür fabrika değeri bile 5 6 lkitre zaten : )
1.4 TDCİ fisesta ankara kızılay trafiğine göre bence gayet normal yakıyor.10kr yakan araba kalmadı artık.Sizin arabanızda 1LT eurodizel ile ortalama 14-21Km yol yaparsınız trafik ve yol durumuna göre ayrıca katkı kullanmanızda fayda var.
quote:
Orijinalden alıntı: kara_eylül
Merhabalar,
aracımla hafif bile olsalar çukura girince tümsekten geçerken ön taraftan lak luk çeklinde bi ses geliyor,
sanayiye götürdüm usta rot başların bitmiş dedi
servise gittim rot başları sağlam sorun yok dediler,
sorunu anlattım, ön düzene amartisörlere baktılar ama sorun bulamadılar fakat lak luk sesi gelmeye devam ediyor
Bu türlü arızalar için rot balans servisine gitmeniz yeterli tüm değişecek parçaları ücretsiz çıkarıyorlar.Ön düzende sorun yok ise tamirhanenin yolunu tutun derim.
quote:
Orijinalden alıntı: hakanusta
quote:
Orijinalden alıntı: wsxwsx
Selam hakan usta önce böyle bir konu açtığın için teşekkür ediyorum. Benim sorunun şöyle. Citroen c4 araca yetkili 45000 bakımı yapılırken (2007 model) alternatör kayışı eskimiş değiştirelim dediler bende ok dedim yaptırdım. Ondan sonra kayış çalışırken hışır hışır diye bayaa bi ses yapıyor. Daha önce bu ses yoktu yada az olduğu için fark edemedim. Servis normal diyor. Sence de normal mi yada ne yapmak lazım. Saygılar.
Yeni araçlarda vantilatör kayışı kanallı olduğundan farklı kayış takılırsa hışırtı ses gereğinden fazla ses yapacaktır. Örnek resim aşağıdadır.
Kardeş arkadaşım farklı kayış taktırdım demiyor lakin servis kayışı değiştirdi diyor.. Farz edelim orjinal taktırdı, yanıtını bekliyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: Colin
quote:
Orijinalden alıntı: hakanusta
quote:
Orijinalden alıntı: wsxwsx
Selam hakan usta önce böyle bir konu açtığın için teşekkür ediyorum. Benim sorunun şöyle. Citroen c4 araca yetkili 45000 bakımı yapılırken (2007 model) alternatör kayışı eskimiş değiştirelim dediler bende ok dedim yaptırdım. Ondan sonra kayış çalışırken hışır hışır diye bayaa bi ses yapıyor. Daha önce bu ses yoktu yada az olduğu için fark edemedim. Servis normal diyor. Sence de normal mi yada ne yapmak lazım. Saygılar.
Yeni araçlarda vantilatör kayışı kanallı olduğundan farklı kayış takılırsa hışırtı ses gereğinden fazla ses yapacaktır. Örnek resim aşağıdadır.
Kardeş arkadaşım farklı kayış taktırdım demiyor lakin servis kayışı değiştirdi diyor.. Farz edelim orjinal taktırdı, yanıtını bekliyorum...
Gelen sesi duymak gerekir.Normal değilse gelen sese göre işlem yapmak gerekir.
G Ü N C E L...
Benimde araba soğukken ilk etapta vantilatör kayışından ses geliyor.İnceden ıslık çalar gibi.motor ısınınca geçiyor.Sprey gress yağı sıktılar 2-3 gün düzelmişti. Kayışı değiştirsem düzelir mi yoksa bilyelerde mi problem vardır?
Öncelikle nettende olsa yardımlarınız için herkes adına teşekkürler Hakan usta..
Benim şöyle bir sorum olacak;
Aracım Bmw 3,18i sorun benzin göstergesinde. Benzin koyduğum zaman göstergede bazen ışık sönmüyor daha doğrusu tamamen bitmiş gibi ibre sona sürekli sona dayanıyor (çukurlara falan girince).. Biraz km sıfırlama tuşuna bastığım zaman yada torpidoya hafiften vurduğum zaman yerinden kalkyor ibre kısacası göstergesi bozuk sanırsam. Bunun için komple göstergeninmi değişmesi gerek yada benzin müşüründede sorun olma olasılığı varmıdır?
Bir diğer sorumda arka cam ısıtıcıları hakkında olacak. Cam ile ısıtıcının bağlantı noktaları kopmuş, torpitodan ısıtıcı tuşuna bastığım zaman ışığı yanıyor fakat bağlantı noktaları olmadığından çalışmışmıyor normal olarak. Bunun içinde komple arka camın değişmesimi gerek? yada bağlantı noktalarını tekrar cama kaynatmak mümkünmüdür?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..
ustam merhaba
aslında sorunum basit gibi gözüküyor ama malesefki çözemediğim bir durum aracım 2007 suzuki swift 4*4 üzerindeki kornayı değiştirip bosh marka f1 kornası taktım herhangi bir röle bağlantısı fln yapmadım direk orjinal kornasını söküp kornayı bağladım gayet güzel çalışıyordu toplayıp 3 5 kez kornayı kullandıktan sonra bir cıt sesi duydum ve korna çalışmaz oldu ayrıca korna yanında hiç bir şekilde sinyalleride kullanamaz oldum ne sağ sol 4 lu flasher kapıları acıp kaparkenki uyarı maksadıyla yanan sinyaller hiç biri çalışmıyor.Araç üzerindeki tüm sigortaları kontrol ettim atma bozulma hiç bir sorun gözükmüyor sorun neden olabilir acaba bir fikrin varmı
iyi çalışmalar
2007 model e200 sahibiyim. Sağ arka tekerin havası devamlı yavas yavaş iniyor, bazen daha hızlı bazen oldukça yavaş. En son 5 bar hava kaldığında, yol bilgisayarında uyarı çıktı teker havasını ikaz eden. Benzinlikte hava bastım fakat bir diğer uyarı, yeni lastik hava basıncını kaydetmemi istiyor. Ama her ne denediysem beceremedim.. Devamlı olarak orda bi hata mesajı var "run flat tyre indicator" mu ne oyle bişey yazıyor..
Bu konu hakkında bilgisi olan var mıdır? Teşekkürler şimdiden
Slm HAKAN usta, benimbir sorunum var, 2004 megane 2 1,6 dynamice araç kullanıyorum aracım 45.000 de, bir iki gündür aracı ilk çalıştırmam da yani soğukken start stop düğmesine bastığımda araç çalışıyor devir göstergesi yükseliyor ve iniyor, rölanti iniyor ve araç stop ediyor, bir iki demnemeden sonra araç stop etmiyor, aracın çalışmasındra sorun yok çalışor ama devir düşüyor rölantide kalmıyor o yüzden stop ediyor.. araç sıcakken böyle bir şey olmuyor.. bu benim ikinci meganem, daha öncekinde de böyle bir problem olmuştu ve ben gaz boğazı kelebeğini temizlettim ve yeniden yazılım yüklettim araç düzelmişti, boğazı kurum bağlıyabiliyor, sizce yine aynı sorun mu yoksa başka bir şey mi acaba bilgi verebilirseniz sevnirim saygılar