Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.804
Cevap
73
Favori
793.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cihaza bağlattık, arıza kodunu bilmiyorum ama üçüncü silindiri göstermiş. Silindir açıldı, bakıldı, sonuç: bujilerden biri 3 ay önce değişirken sıkılmamış, o da gidip bobini yakmış, bobin değişti, hırıltı gitti
    İlginize teşekkür.
  • Önemli değil
    İyi Çalışmalar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Cihaza bağlattık, arıza kodunu bilmiyorum ama üçüncü silindiri göstermiş. Silindir açıldı, bakıldı, sonuç: bujilerden biri 3 ay önce değişirken sıkılmamış, o da gidip bobini yakmış, bobin değişti, hırıltı gitti
    İlginize teşekkür.
  • Yerimiz Ostim'de
    Cep Tel:0 536 949 13 16

    quote:

    Orjinalden alıntı: 306ankara

    Bende 1998 pefo 306 var, tüm bakımları yapılmış ve sorunsuz bir araçtı. Ama bir kaç aydır kalkışlarda gaz yemiyor bir kaç sn yığılıyor sonra düzeliyor. Hızlandıktan sonra hissettirmiyor. Önceleri benzinden galiba diye düşündüm ama değilmiş, serviste bilgisayara bağladılar tek tek tüm elektronik aksamı kontrol edildi, lambda sensörü bile değişti ama sorunum düzelmedi, bilgisayarda şimdi tam hatırlayamadığım(sürekli karışım veya aralıklı karışım gibi bişeydi) bir hata kodu veriyor.ve arıza lambası yanıyor. sanki eksozdan da birazcık duman atıyor gibi. Usta her seferinde sıfırladı tüm kabloları söküp temizleyip taktı ama nafile. Arıza beyine gidiyor dedi, işi uzun olabileceğinden başka boş bir zamanda getir beyine bakıcaz dedi. Abartmasız 3-4 saat uğraştık. Değiştirdiği lambda sensörünü de söküp eskisini taktı 5 kuruş para dahi istemedi. Arıza lambası şu an yanmıyor bazen vites boştayken yanıyor gaz verince kesiyor. Benim sorum beyin tamir ediliyor mu? veya ustanın atladığı farklı bişey olabilir mi? LPG taktıracam ama bu arıza yüzünden taktıramıyorum. Ankaradayım lütfen yardım ederseniz sevinirim.




  • selam hakan usta...

    bu arıza sinirimi bozdu ya
    valla kalkıp istanbuldan ankaraya gelicem yanına ha..
    bu bahsettiğin şase kablolarını sana güzel çekilmiş bir resim yollasam bana
    resim üzerinden tarif edermisin ?

    Servise girersem fena öpücekler biliyorum...

    teşekkürler..

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Araç içinde veya motor tarafında bulunan şase kablolarıyla ilgili bir sorun olabilir.
    Sorunu gideremezseniz ve ankaradaysanız sorununuzu kesinlikle çözerim böyle arızalarıda severim.
    İLGİNÇ

    quote:

    Orjinalden alıntı: solti

    merhaba hakan usta...

    bütün bu yazılan sorunları okudum da sanırım benim sorunum hem en komiği
    hem de en tuhafı...

    2000 model megane coupe arabam var.Geçen kış arabada tuhaf bir arıza baş gösterdi.

    Sağa sinyal verince sol cam açılıyor.Veya sol camı açınca sağa sinyal veriyor..
    Ayrıca bazen stop edince yine sol cam açılıyor.

    Elektronikçi arkadaşlarla durumu bayağı bir araştırdık.Sorunu anladık ama çözümü
    bulamıyoruz.Sağa sinyal verdiğimde sol cam otomatiğine 12Volt geliyor.Normalde
    gelmemesi gerekiyor.

    Durum böyle garip bir durum.Yardımcı olursan minnettar kalırım...

    teşekkürler...






  • Merhaba HakanustaYardımcı olursan sevinirim...

    93 model çok sevdiğim bi Corollam var.Arabaya binip çalıştırdığımda devir otomatik 1200-1300 lere çıkıyor.Sonra 1000 de sabitliyor.Derken farları yakıyorum devir 9000e iniyor.kaloriferi açıyorum.8000 e iniyor.Bi de fren e bastım mı fren lambaları yandığı için devir oluyor 6500-7000 araba nerdeyse istop etcek.titriyoda titriyo.Çok sinir oluyorum torosu satttık yine kurtulamadık şu düşük rölanti illetinden.

    Arkadaşlar bu normal mi?Aracım lpg li.Farlar yanmadığı,kalorifer çalışmadığı ve frene basmadığım sürece sorun yok.Ama birinden biri çalıştımı devir düşüyor.Motor titriyor çok fena.

    Not:Bir de bu düşük devir olayı(farlar+fren lambası+kalorifer çalışmadığı zaman)araçla biraz yol yapınca motor ısınınca da oluyor.Yani hiç bi elektirikle çalışan şey açık olmasa bile rölanti de devir 8000 lere düşüyor.yarım saat filan yol yapınca ama.şehir içinde 10-15 dk da bi sorun yok.

    çok sinir oluyom bu duruma arkadaşlar yardım edin.Birisi röle takarız elektriği kendi üzerine çeker dedi.Doğru mu?dediği şey ne ola ki?ben pek anlamam bu işlerden de...




  • Sayın hakanusta.
    Öncelikle sorulara cevap verdiğiniz için ve ilgilendiğiniz için çok teşekkürler.Benim de bir sorum var.
    Bizde 2004 model Hyundai Accent LX araç var.Aldıktan sonra biz buna sıralı LPG kiti taktırdık.Ama sorunlar başladı.
    Sende biliyorsun ki eğer araç LPG konumundaysa ilk çalışma her zaman benzinle oluyor.Bilhassa sabahları ve motor soğukken zor çalışıyor.Marşa bastığımız zaman motor alıyor ama gaza basılmazsa devir çok düşüyor ve gaza hiç tepki vermiyor.Motor adeta hopluyor.Yağ ve şarj ışıkları yanıp sönüyor ara ara ve motor duruyor.Tekrar marşa basıyoruz yine aynısını yapıyor.Ama çalıştırıp gaza basarak motor devrini yüksek tutunca düşmüyor.Ancak bu halde gazı bırakınca devir düşüyor ve tekrar yükselmiyor gaa basılsa dahi.
    Aynı şekilde bu halde çalıştırdık ve gittik diyelim.Sokak dönerken mecburen debriyaca basınca yani boşa alınca tekrar yolun ortasında aynı olayı yapıyor.Ama motor ısınıp LPG'ye geçince hiçbir sorun yok.Sanki araç LPG'liymişte sonradan benzin taktırmışız gibi oldu.
    Bu durum en çok araç LPG'de iken ve motor soğukken benzinle olan ilk çalışmasında oluyor.Ayrıca uzun yol gidip LPG'de durunca tekrar çalışmada da olduğu oluyor ama soğuk motora göre daha kolay çalışıyor.Birde şu örneği vereyim.Şehir içine 3 km var diyelim ve araç LPG'de.Benzine çevirdik.Biraz gittik 1-2 km benzinle.İleride ışıkta durunca rölantide motor duruyor.Halbuki motor sıcak.
    Ancak şöyle bir durum var.Aracı LPG ile park ettik.Sabah yine zor çalıştı.Biraz gittik ve benzine çevirdik.Şimdi sürekli benzinde.Durduk.Çalışırken yine biraz zorlandı ama bu sefer daha az.Benzinle 10-20 km gittik.Ama hiç LPG kullanmadık.Geldik durduk.Sabah tek marşta alıyor.Hadi iki marş olsun en fazla.Rölanti düşüklüğü de yok.Yani araya LPG sokmadan benzinle uzun zaman gezilirse bu sorun ortadan kalkıyor ve araç tek marşta alıyor.

    Araca yapılan işlemler.

    -Karbon Clean
    -Buji Değişimi
    -Yakıt Katkısı
    -Benzin Filtresi Değişimi
    -El Terminali ile Arıza Silinmesi
    -LPG'ye Sayısız Ayar

    Araca LPG takılmadan önce böyle bir sorun yoktu.
    İnternette aynı marka araçların çoğunda LPG takılınca bu problemin olduğunu okudum.

    Sorun ve çözümüne ilişkin yorum ve önerin olursa çok sevinirim.

    Çok Teşekkürler.İyi Çalışmalar.




  • Ustam selamlar, hayırlı işler,
    Gaz kelebek adaptasyon olayını Samsun yetkili servisine telefonlar sordum arıza kodlarını verdim. Ama adaptasyon diye bişey bilmediklerini söylediler. Aracı buraya getirin araştırcaz diyorlar. Açıkçası servise pek güvenemiyorum. Ustam senin tavsiye edebileceğin bir yer varmı? Birde geçen gaz kelebeğini temizledi buradıki bir usta biraz daha düzeldi arabanın gaz yemesi ancak genede arıza lambası yanıkken gaz pedalına geç tepki veriyor. Lamba yanmadığı zamanlarda (motor soğukken) herşey güllük gülistanlık. Ne zaman hararet 80 lere geliyor o zaman lamba yanıyor. Aracı kapatıp tekrar çalıştırdığımda lamba sönmüyor. Nazlı gaz olayı başlıyor. 2500-3500 devirlerde arabanın çok bunaldığını hissediyorum. İstediğim gibi hızlanmıyor. Ustam yardım nedir bu gaz adaptasyonu? Biraz açıklayabilirmisin? Bana yardımcı olacak yerler nereler? Ustam acil yardım. Bu sorun çok canımı sıkıyor. Başka bir usta da vuruntu sensörü arızalıdır değiştiririz düzelir, daha öncede aynı sorunlar aynı model bir astra'nın vuruntu sensörünü değiştirdik sorun halloldu dedi. Ne yapacağımı şaşırmış bir durumdayım. Yardım bekliyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Aracındaki sorun kesinlikle gaz kelebek adaptasyonu yapılması gerekli eğer yapılamassa yeni bir kelebek alınıp tekrar adaptasyon yapılması gerekiyor.Sonra bu sorun ortadan kalkacaktır kesinlikle!!!


    quote:

    Orjinalden alıntı: gurcanme

    Ustam selamlar
    Bugün aracı arıza lambası yanıkken bilgisayara bağladık. Arıza kodları şu şekilde:
    - P1120 : Gaz Pedalı Pozisyon Sensörü 1 Fonksiyon kesintisi
    - P1122 : Gaz Pedalı Sensörü 2 Fonksiyon kesintisi
    - P1550 : Gaz kelebeği ayar motoru sistem veya elemanlar not devresinde
    - P0170 : Yakıt düzeltme (bank 1) Fonksiyon kesintisi

    Bilgisayardan hata sil komutu verilince sonuncu hata siliniyor. Diğerleri kalıyor.

    Ustam yardımını bekliyorum. Şimdiden çok teşekkürler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Arıza lambası yandığında aracı cihaza bağlattır ve arıza kodlarını öğren bana bildirirsen yardımcı olurum.
    Genelde lamda arızası verir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gurcanme

    Ustam selamlar benimde bir sorum olacaktı. Cevaplarsanız sevinirim.
    2002 Model Astra 1,6 aracıma 3 hafta kadar önce lpg taktırdım. Servis lambası yandı o gün halledemedik. Daha sonralarda ise durum şöyle gelişti. Motor soğukken çalıştırdığımda hiçbir lamba yanmıyor. Herşey normal. Bir müddet sonra araç gaza geçiyor herşey gene normal. Daha sonra ortasından ingiliz anahtarı geçen arıza lambası yanıyor ama sadece lamba yanıyor. Arabanın yürüyüşünde hiçbirşey yok. Daha sonra aracı parkediyorum. İşimi hallediyorum. Arabayı çalıştırıyorum, lamba sönmüyor ve araba nazlı gaz yiyor. O halde bilgisayara bağlayınca gaz kelebeği ile ilgili hatalar veriyor. (2. kademe düşük güç gibi bişeyler diyor.) LPG yi taktıralı 600 km kadar oldu. Biraz daha kullanıp tekrar taktırdığım yere gideceğim. Siz durumu nasıl değerlendiriyorsunuz acaba? Cevap yazarsanız çok memnun olacağım. İyi çalışmalar. Adres ve telefonunuzu da verebilirseniz sevinirim.









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gurcanme -- 4 Nisan 2007; 22:50:33 >




  • Başka ilden ankaraya gelen tek sen değilsin gelin beklerim ama sorunu çözmek için zaman gerekir belki bir gün misafirimiz olursunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: solti

    selam hakan usta...

    bu arıza sinirimi bozdu ya
    valla kalkıp istanbuldan ankaraya gelicem yanına ha..
    bu bahsettiğin şase kablolarını sana güzel çekilmiş bir resim yollasam bana
    resim üzerinden tarif edermisin ?

    Servise girersem fena öpücekler biliyorum...

    teşekkürler..

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Araç içinde veya motor tarafında bulunan şase kablolarıyla ilgili bir sorun olabilir.
    Sorunu gideremezseniz ve ankaradaysanız sorununuzu kesinlikle çözerim böyle arızalarıda severim.
    İLGİNÇ

    quote:

    Orjinalden alıntı: solti

    merhaba hakan usta...

    bütün bu yazılan sorunları okudum da sanırım benim sorunum hem en komiği
    hem de en tuhafı...

    2000 model megane coupe arabam var.Geçen kış arabada tuhaf bir arıza baş gösterdi.

    Sağa sinyal verince sol cam açılıyor.Veya sol camı açınca sağa sinyal veriyor..
    Ayrıca bazen stop edince yine sol cam açılıyor.

    Elektronikçi arkadaşlarla durumu bayağı bir araştırdık.Sorunu anladık ama çözümü
    bulamıyoruz.Sağa sinyal verdiğimde sol cam otomatiğine 12Volt geliyor.Normalde
    gelmemesi gerekiyor.

    Durum böyle garip bir durum.Yardımcı olursan minnettar kalırım...

    teşekkürler...








  • Selam Hakan Usta.2oo4 clioma lpg taktırdım ve yaklaşık 5000 km yaptım.Lpg de herhangi bir problemim yok .
    Tek problem ledli benzin göstergesi. Araç lpg de giderken bile benzin göstergesinin ledleri sanki benzin harcanıyormuş gibi belli km katedişte azalıyor.
    acaba benzin depo şamandıra sistemi nasıl ve de ne aralıklarla güncelleme yapıyor.Problemi başka yaşayanlar da var sanırım.
    Yetkili servise sordum ne yapılabilir diye.Çözüm yok dediler.Sizin tavsiyeniz nedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mojo_jojo

    Merhaba HakanustaYardımcı olursan sevinirim...

    93 model çok sevdiğim bi Corollam var.Arabaya binip çalıştırdığımda devir otomatik 1200-1300 lere çıkıyor.Sonra 1000 de sabitliyor.Derken farları yakıyorum devir 9000e iniyor.kaloriferi açıyorum.8000 e iniyor.Bi de fren e bastım mı fren lambaları yandığı için devir oluyor 6500-7000 araba nerdeyse istop etcek.titriyoda titriyo.Çok sinir oluyorum torosu satttık yine kurtulamadık şu düşük rölanti illetinden.

    Arkadaşlar bu normal mi?Aracım lpg li.Farlar yanmadığı,kalorifer çalışmadığı ve frene basmadığım sürece sorun yok.Ama birinden biri çalıştımı devir düşüyor.Motor titriyor çok fena.

    Not:Bir de bu düşük devir olayı(farlar+fren lambası+kalorifer çalışmadığı zaman)araçla biraz yol yapınca motor ısınınca da oluyor.Yani hiç bi elektirikle çalışan şey açık olmasa bile rölanti de devir 8000 lere düşüyor.yarım saat filan yol yapınca ama.şehir içinde 10-15 dk da bi sorun yok.

    çok sinir oluyom bu duruma arkadaşlar yardım edin.Birisi röle takarız elektriği kendi üzerine çeker dedi.Doğru mu?dediği şey ne ola ki?ben pek anlamam bu işlerden de...



    hakanusta benim sorumu cevaplıcak mısın?




  • arabam 1998 model Opel Corsa (otomatik vites)

    Arabamın aküsü yeni (4 aylık)

    Arabanın üzerinde alarm var...

    Akü aldığım yerle görüştüm, akım çeken herşey kapalı iken akü ucunu söküp araya lamba bağlandığında,
    akım çektiği görülüyor... Akım kaçağı var deniyor!

    Akım kaçağının nedenini bulmak zormudur? Ne yapabilirim?
    Sigorta kutusundan olabilir mi?

    Şimdiden teşekkürler!
  • herkese selam...

    Az evvel arabamı istanbul-gebzede bir reno servisine bıraktım...
    Bana sorunun oksidasyon sorunu olabileceği gibi ünite kutusunun da değişmesini
    gerektirecek bir arıza olabileceğini söylediler..
    Bilgisayara bağladılar ama bilgisayar beyine bağlanamadı..
    Şu an araştırıyorlar ve bana arızayı bulunca arızanız şu fiyatı da bu diye söyleyecekler..

    Oradaki ustanın dediğine göre eğer arıza ünite kutusundaysa fiyat 1000 ytl falan diyor...

    Ne yapacağımı bilemiyorum.
    Şimdilik onlardan telefon bekliyorum..
    Bu arada arıza tespit ücreti 50 ytl

    yer : Daren Renault servisi

    Yorumlarınızı bekliyorum...



    quote:

    Orjinalden alıntı: solti

    merhaba hakan usta...

    bütün bu yazılan sorunları okudum da sanırım benim sorunum hem en komiği
    hem de en tuhafı...

    2000 model megane coupe arabam var.Geçen kış arabada tuhaf bir arıza baş gösterdi.

    Sağa sinyal verince sol cam açılıyor.Veya sol camı açınca sağa sinyal veriyor..
    Ayrıca bazen stop edince yine sol cam açılıyor.

    Elektronikçi arkadaşlarla durumu bayağı bir araştırdık.Sorunu anladık ama çözümü
    bulamıyoruz.Sağa sinyal verdiğimde sol cam otomatiğine 12Volt geliyor.Normalde
    gelmemesi gerekiyor.

    Durum böyle garip bir durum.Yardımcı olursan minnettar kalırım...

    teşekkürler...




  • tekrar selam...
    Servisten dün arabamı aldım.Ancak arızayı çözemediler.
    Ünite kutusundan olabileceğini ama yeni ünite kutusu takılırsa sorunun
    düzelmeyebileceğini ve de bu işin geri dönüşü olmadığını kısacası 800ytl civarı bir
    ünite kutusu fiyatının boşa gidebileceğini söylediler..Tabi bu benim cebimden çıkacak.

    Şİmdi çok daha iyi bir reno servisine götürmeye hazırlanıyorum.
    Ama çok fazla da ümidim yok...

    Hakan usta sana bir sorum var...

    Arızamı biliyorsun.(Üstte yazıyor)
    Sol cam kaldırma - indirme motorunun uçlarını üniteye gien soketten ayırsam.
    Bir cam kaldırma-indirme modülü alsam ve aküden direk camı beslesem.
    kısacası sol camı ünite kutusundan bağımsız bir hale getirsem diye düşündüm
    böyle bir işlem yapılabilirmi ?

    Sonuçta camı kaldıran motor ama ona kmut veren ünite..
    Ben bu komutu başka bir modülden verdirsem...

    Ne diyorsun ?

    DÜn usta bir şekil çizmiş.Benim ünite kutusuna giren soket 12'li soketmiş.
    4 numara : sağ sinyal
    6 numara : cam kaldırma +
    8 numara : sol sinyal
    10 numara: cam indirme +

    ve şaseden de sanırım (-) alıp devreyi tamamlıyor.

    Burada birbirine karışan sağ sinyal ile cam indirme...

    Bir soru daha :
    Eğer cam kaldırma ile cam indirme uçlarının yerini değiştirsem ne olur ?
    Sadece düğme ters çalışır değilmi ? Yani indirmeye basarsam kaldırır,
    kaldırmaya basarsam indiridim sanırım ?

    Ama öte yandan sağa sinyal verdiğimde açılan solcamım bu işlemden sonra
    kapatmaya çalışacak ama zaten kapalı olan camda bir hareket olmayacak.
    Yani karda kışta sinyal verince löp diye açılmasından iyidir..

    Lütfen yorumlarını bekliyorum ..




  • Solti Kardeş benim Pejo 306 da ona benzer sorun olmuştu,sağ ön cam iniyor kalkmıyordu garip garip tuhaf sorunblar vardı. sol ön kapı daha çok kullanıldığından kapıdan gelen kablolar o kadar ezik büzük olmuştu ki işi bilen bi oto elektrikçisi 15 dakikada hepsini keserek yeniden montaj yaptı sorunum düzeldi. Yani kısa devre yaptırdığından tüm kumandaları etkliyen bir arıza ama çözümü sadece aşınan kablolarmış.
  • slm arkadaslar sitenin yeni üyelerindenim.

    Artik bende reno kullanicilarindanim.2001 model megan 1.9 disel karavan bir araba aldim.
    Almanyada ikamet ediyorum.ilk kez reno kullaniyorum.Arabamda bir problem var.
    Araba otoban da 160 dan fazla hiz yapmiyor.Servise götürdüm.Arabayi bilgisayara bagladilar ve motora saglikli hava girmedigini busebebten dolayi aracin 160 i gecmedigini söylediler.Motorun üzerinde hava girisini ölcen elektronik birsey var almancasi Luftmassenmesser onundegistirilmesi gerektigini söylediler yalniz biraz pahali ,sadec parca 200€ civarinda tabi iscilikte var. yazin nasip olursa türkiyeye gelecegim.türkiyede bu parcanin ne kadar oldugunu ögrenebilirsem (eger TR de uygunsa) izinde degistirmeyi düsünüyorum.cünkü servis arizanin 160 in üzerine cikmama disinda hicbir zararinin olmadigini söyledi. Parcanin türkce ismini bilmiyorum. Eger bilen arkadaslar varsa ,bana söylerlerse cok memnun olurum.
    ilgilenenlere simdiden cok tesekkür ediyorum.
    selamlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: seyyah43
    slm arkadaslar sitenin yeni üyelerindenim.

    Artik bende reno kullanicilarindanim.2001 model megan 1.9 disel karavan bir araba aldim.
    Almanyada ikamet ediyorum.ilk kez reno kullaniyorum.Arabamda bir problem var.
    Araba otoban da 160 dan fazla hiz yapmiyor.Servise götürdüm.Arabayi bilgisayara bagladilar ve motora saglikli hava girmedigini busebebten dolayi aracin 160 i gecmedigini söylediler.Motorun üzerinde hava girisini ölcen elektronik birsey var almancasi Luftmassenmesser onundegistirilmesi gerektigini söylediler yalniz biraz pahali ,sadec parca 200� civarinda tabi iscilikte var. yazin nasip olursa türkiyeye gelecegim.türkiyede bu parcanin ne kadar oldugunu ögrenebilirsem (eger TR de uygunsa) izinde degistirmeyi düsünüyorum.cünkü servis arizanin 160 in üzerine cikmama disinda hicbir zararinin olmadigini söyledi. Parcanin türkce ismini bilmiyorum. Eger bilen arkadaslar varsa ,bana söylerlerse cok memnun olurum.
    ilgilenenlere simdiden cok tesekkür ediyorum.
    selamlar


    Konu açtınız oradan devam edebiliriz.
    Her konunun içerisine bu sorununuzu yazmanıza gerçekten gerek yok.
    Kendi konunuzu takip etmeniz yeterli olacaktır.




  • okey arkadasim
    kusura bakmayin bilmiyordum.
  • ben de öyle bir arıza olmasını umuyorum ama iyi de bir elektrikçi ustası tanımıyorum istanbulda
    Senin bildiğin iyi bir elektrikçi varmı ?
    teşekkürler..

    quote:

    Orjinalden alıntı: 306ankara

    Solti Kardeş benim Pejo 306 da ona benzer sorun olmuştu,sağ ön cam iniyor kalkmıyordu garip garip tuhaf sorunblar vardı. sol ön kapı daha çok kullanıldığından kapıdan gelen kablolar o kadar ezik büzük olmuştu ki işi bilen bi oto elektrikçisi 15 dakikada hepsini keserek yeniden montaj yaptı sorunum düzeldi. Yani kısa devre yaptırdığından tüm kumandaları etkliyen bir arıza ama çözümü sadece aşınan kablolarmış.
  • Ankara da sonsoy pejo ya yaptımıştım, ama daha önce bi kaç yere uğradım neredeyse kapı pencere otomatiklerini değiştereceklerdi. Sonsoy daki usta direk bu yaştaki arabalarda kronik sorun olduğunu kapının fazla kullanımından dolayı kabloların aşındığını ilk teşhisde bildi hemen. Normal iyi bi elektrikçi ustası bile yapabilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: solti

    ben de öyle bir arıza olmasını umuyorum ama iyi de bir elektrikçi ustası tanımıyorum istanbulda
    Senin bildiğin iyi bir elektrikçi varmı ?
    teşekkürler..

    quote:

    Orjinalden alıntı: 306ankara

    Solti Kardeş benim Pejo 306 da ona benzer sorun olmuştu,sağ ön cam iniyor kalkmıyordu garip garip tuhaf sorunblar vardı. sol ön kapı daha çok kullanıldığından kapıdan gelen kablolar o kadar ezik büzük olmuştu ki işi bilen bi oto elektrikçisi 15 dakikada hepsini keserek yeniden montaj yaptı sorunum düzeldi. Yani kısa devre yaptırdığından tüm kumandaları etkliyen bir arıza ama çözümü sadece aşınan kablolarmış.






  • Önce şunu söylemek isterim aracın benzinde de aynı sorun var mı yoksa sadece lpg demi yapıyor?
    Eğer sadece lpg de ise lpg ayarı iyi yapılmamış demektir araç fakir karışımda çalışıyor olabilir.
    veya bir yerden hava aldığı için fakir karışımda çalışyor olabilir.İyi bir lpg ayarı işini çözebilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mojo_jojo


    quote:

    Orjinalden alıntı: mojo_jojo

    Merhaba HakanustaYardımcı olursan sevinirim...

    93 model çok sevdiğim bi Corollam var.Arabaya binip çalıştırdığımda devir otomatik 1200-1300 lere çıkıyor.Sonra 1000 de sabitliyor.Derken farları yakıyorum devir 9000e iniyor.kaloriferi açıyorum.8000 e iniyor.Bi de fren e bastım mı fren lambaları yandığı için devir oluyor 6500-7000 araba nerdeyse istop etcek.titriyoda titriyo.Çok sinir oluyorum torosu satttık yine kurtulamadık şu düşük rölanti illetinden.

    Arkadaşlar bu normal mi?Aracım lpg li.Farlar yanmadığı,kalorifer çalışmadığı ve frene basmadığım sürece sorun yok.Ama birinden biri çalıştımı devir düşüyor.Motor titriyor çok fena.

    Not:Bir de bu düşük devir olayı(farlar+fren lambası+kalorifer çalışmadığı zaman)araçla biraz yol yapınca motor ısınınca da oluyor.Yani hiç bi elektirikle çalışan şey açık olmasa bile rölanti de devir 8000 lere düşüyor.yarım saat filan yol yapınca ama.şehir içinde 10-15 dk da bi sorun yok.

    çok sinir oluyom bu duruma arkadaşlar yardım edin.Birisi röle takarız elektriği kendi üzerine çeker dedi.Doğru mu?dediği şey ne ola ki?ben pek anlamam bu işlerden de...



    hakanusta benim sorumu cevaplıcak mısın?




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.