Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (50. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.804
Cevap
73
Favori
793.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    Hocam bende 2004 elantra var. ön cam ısıtma tuşunu açınca klimayı açıyor. bunu her zaman yapıyor. bu sorunu gidermenin maliyeti büyük olur mu?



    Bazı araçlarda klimayı açması normaldir.Fakat serviste iptal ettirebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 13 Nisan 2011; 12:01:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta


    quote:

    Orijinalden alıntı: FASEN

    Ustam Merhabalar,
    2004 seat leon (lpg li) aracımda arıza lambası yandı ve servise götürdüm sırası ile şu işlemler yapıldı.
    Aracı bilgsayara bağlayınca şu mesaj çıkıyor.


    004.01-Arıza hafızasın sorgulanması.
    1 Arıza algılandı
    16686 P0302 035
    Sil.2
    Yanma kesintisi algılandı
    arasıra


    1.Arıza lambası yanınca araba silkelemeye başladı ve 2 nolu ateşleme bobinini değiştirdiler. Arabayı soğukken çalıştırdığımda iyi derecede silkeledi ve arıza lambası yanıp sönmeye başladı biraz gidince ışık sabit yanmaya başladı arabayı stop edip tekrar çalıştırınca ışık söndü. Fakat araba çok azda olsa yine gaz yememeye devam etti. Servise götürdüm 2 nolu bobin arıza gösterince tekrar yenisini taktılar fakat arıza geçmedi.
    2. Bu seferde aracın bütün LPG bağlantılarını (aküdeki sigortada dahil) ayırdılar ve arac benzinde çalışmasını devam ettirdi. Bujiyi gözle kontrol etti ardından adını bilmediğim ateşleme bobininin yanında bulunan içinde çok küçük bir delik olan ve içinden benzinin püskürtüldüğü parçayı söktü. Bu parçalar her ateşleme bobininin başında var ve bunların hepsini söküp temizledi ardından 2.nolu bobine giden parçayı alıp 4 nolu ya taktı, 4 düde 2. noluya taktı. Şayet dedi arıza yine 2.nolu silindir arızası olmaz ise bu parçyı değiştiririz. Fakat yine 2. nolu silindir arızası verdi.
    3. Ardından motor elektroniğinde arıza olabilir dedi ve onu söktü 24 saat bekletti, elektronikçiye gösterdi. Daha sonra tekrar taktı.

    Şu an araba benzinde çalışıyor ve arabayı soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada yine soğukken silkeliyor fakat arıza ışığı yanmıyor. Araç ısınınca silkeleme duruyor ama motorda azda olsa öksürmeyi hissedebiliyorsunuz, yi aynı şakilde gaz yememe problemi devam ediyor.

    NOT: Aracın motor elektroniği sökülmeden önce arac tamamen benzinde idi ve motor soğukken müthüş şekilde silkeleyip arıza ışığı yanıp sönüyordu.

    Ustam acaba sorun ne olabilir?

    Saygılarımla...




    Aracınızın ateşleme sistemiyle ilgili problem var.Fakat enjektörler kirlenmiş de olabilir.Yeteri miktarda yakıt akışı olmaz ise ateşleme sistem kesici arızası ortaya çıkabilir.


    Hakan Ustam teşekkür ederim.
    Biraz önce sanayiden geldim. Tanıdık bir motorcu ustası boch servsinde bilgisayara sokturdu ve aynı arıza belirdi. Bujilerin hepsini değişti. Biraz tur attık şu an itibari ile motor sıcakken olan hafif titreme yok motor gayet ahenkli çalışıyor. Esas sabah arabayı çalıştırdığımda durum net ortaya çıkacaktır. Yarın tekrar yazarım.




  • Orijinalden alıntı: hakanusta

    Aracınızın ateşleme sistemiyle ilgili problem var.Fakat enjektörler kirlenmiş de olabilir.Yeteri miktarda yakıt akışı olmaz ise ateşleme sistem kesici arızası ortaya çıkabilir.


    Hakan Ustam teşekkür ederim.
    Biraz önce sanayiden geldim. Tanıdık bir motorcu ustası boch servsinde bilgisayara sokturdu ve aynı arıza belirdi. Bujilerin hepsini değişti. Biraz tur attık şu an itibari ile motor sıcakken olan hafif titreme yok motor gayet ahenkli çalışıyor. Esas sabah arabayı çalıştırdığımda durum net ortaya çıkacaktır. Yarın tekrar yazarım.


    Hakan Ustam sabah çalıştırdıımda az da olsa (eskiye göre çok az) silkeleme oldu.
    Şu an enjektörler temizlensin diye enjektör temizleyici attırdım. Bakalım ne olacak.
    Hakan Ustam piston kompresörlerini ölçtürsem 2 nolu silindideki değer olması gereken değerden farklı çıkarsa, o zaman motor pistonunda sorun olduğu anlamına gelr mi?

    Saygılarımla...




  • merhaba ben nissan primeria 99 special edition sahibiyim aracimahttp://www.bimeks.com.tr/urun/115165/piranha-charger-x-type-oto-teyp.aspx usb calar aldım fakat takmaya calısırken aracımın iç aydınlatma ışıkları ve uzaktan kumandası calısmıyor sigorta kutusu nerede acaba? cevaplarınızı beklıyorum saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FASEN

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    Aracınızın ateşleme sistemiyle ilgili problem var.Fakat enjektörler kirlenmiş de olabilir.Yeteri miktarda yakıt akışı olmaz ise ateşleme sistem kesici arızası ortaya çıkabilir.



    Hakan Ustam sabah çalıştırdıımda az da olsa (eskiye göre çok az) silkeleme oldu.
    Şu an enjektörler temizlensin diye enjektör temizleyici attırdım. Bakalım ne olacak.
    Hakan Ustam piston kompresörlerini ölçtürsem 2 nolu silindideki değer olması gereken değerden farklı çıkarsa, o zaman motor pistonunda sorun olduğu anlamına gelr mi?

    Saygılarımla...



    Hakan ustam arabayı motor soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada hafif silkeliyor ve arıza ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Fakat arabayı yine motor soğukken ilk çalıştırdığımda hemen yaklaşık 20 kez aragaz verince silkeleme gidiyor ve arıza ışığıda yanmıyor (3-4 gündür böyle çalıştırıyorum arıza ışığı yanmıyor).

    Isı müşorü olabilir diyorlar acaba sorun burda olabilir mi?

    Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FASEN

    Hakan ustam arabayı motor soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada hafif silkeliyor ve arıza ışığı yanıp sönmeye başlıyor. Fakat arabayı yine motor soğukken ilk çalıştırdığımda hemen yaklaşık 20 kez aragaz verince silkeleme gidiyor ve arıza ışığıda yanmıyor (3-4 gündür böyle çalıştırıyorum arıza ışığı yanmıyor).

    Isı müşorü olabilir diyorlar acaba sorun burda olabilir mi?

    Saygılarımla...



    Sorun motor siboplarında çıktı. Tamir edildi ve şu an araba düzeldi.
  • merhabalar Hakan Usta,

    gecen yillarda mareamin abs beynini gelip tamir ettirmistim size URAZda, turuncu degisik renkli bir arabaydi belki hatirlarsiniz.

    Simdi de 2001 model 5 silindirli marea hlx'im var.
    bu aracta cok teknoloji var ve anlayani pek yok ankarada

    benim sorunum e-per numarası Fiat 46800065 - Bosch numarası 0281002386

    olan gaz pedali potansiyometresi. bendeki ariza vermeye baslayinca baska bir tane saglam altim ancak bir sure sonra bu da ariza vermeye basladi.


    aslinda parcada degilde, onun montaj ayarinda yada soket, kablo baglantilarinda sorun oldugunu okudum yurtdisi forumlarda.

    elimde halihazirda cikan potumda var.

    bana nasil yardimci olabilirsiniz acaba?

    Tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 3 Mayıs 2011; 11:49:35 >
  • Hakan ustam sorum şu.arabam karbüratörlü samara 90 model.arasıra kendim elektrik aksamını temizlemek bakım yapmak istiyorum nelerine dikkat edeyim nasıl yapayım.bide enfaydalı kısmı olacağına inandığım arabada oluşan elektrik sorununu hangi parçadan olduğunu nasıl gözlemyelebiliriz kendimiz çözebilirsek o yedek parçayı kendimiz değiştirebiliriz.
  • Selamlar, Bizde 96 laguna 2.0 rxe var araçta otomotik klima mevcut ben klimayı açtığım zaman 2 dk falan normal hava üfürüyor ve tam soğutmaya başladığı zaman birden bilgi ekranında servis uyarısı veriyor ve normal hava üfürmeye devam ediyor bunun nedeni ne olabilir? Araç güneş altında durduğu için içini hemen soğutsun diye en alt seviye 15 dereceyi açıyorum bundan sanırım, öyleyse eğer en ideal seviye nedir daha önce klimalı araca binmediğim için bilmiiyorum?
  • Hakan Usta,

    İyi günler
    ---2004 model 16 valf bcb motor bora pasific aracım var, Bu tip motorda maf sensörü var mı? söküp temizlemek istiyorum. Bir kaç arkadaş BCM motorlarda olmadığını söyledi. Peki gerçekten yok ise araba hava akışını nasıl ayarlıyor? BU konuya değinmemin sebebi, aracım 2000-2300 devir aralığından birinci vitesden 2. vitese geçerken çok hafif silkeleme yapıyor. Bilgisayara bağlantı sorun gözükmedi. Bir iki tamirci baktı bulamadı. Şimdi BRC tüp takdırdım ve bu arıza sanki 10 kat arttı. şimdi daha belirgin silkeliyor. Araca gaz verince silkelemeyi kurtarıyor. Ve en kötüsü bunu herzaman yapmıyor. Silkeleme yapmadan rahatça hızlandığıda oluyor. Bujiler de değişti ama sonuç yine aynı.

    --- Vw yetkili servisinde trigeri değiştirdiler o zaman araba 60.000 km deydi. 4. yılını doldurmuştu. Oysa şimdi araç 97.000 km de ve o zamandan bu güne kadar tam 37 bin km dir böyle kullanıyorum. O tarihde bu şikayetle yetkili servise gittim. Aracı sürdüler v.s bunda bişey yok dediler. Aracı devirli kullandıklarında bu sıkıntıyı yapmıyor, sadece devirsiz yada az gaz vererek hızlanma anında bu sıkıntıyı yapıyor. Ne dediysem bunda bir şey yok dediler, sente kaçıklığı bu araçlarda öyle yarım diş falan olmaz diye söylediler. Birde sente kaçıklığı olan aracın deviri araç boşta iken gaza basıldığında 7000 lere çıkmaz dediler. Servis aracı bilgisayara bağlandığında da bobinlerde sorun görmediğini söyledi. Bu emme manifolt sensörü bu arızayı yapabilir diye bir yerlerde okumuştum. Onu için gittim özel bir spray varmış onu buldım aldım."air flow senör" cleanin spray diye bir malzeme bunu kullanarak temizlemek istedim .Ancak BCB tip motorda bu sensörün yerini bulamadım.

    --- bir ustamın tekrar senteye baktır demesi üzerine kontrol için bugün başka bir özel servise gittim, sentesine baktı. Hava filtresinin bulunduğu büyük plastik parçayı çıkardı. Bir tane buujiyi söktü. Sonra V kayışının bulunduğu sol kenarda bulunan plastik kapagı söktü. Soldan 1. bujiyi çıkardı ve içine uzun bir tornavida soktu. Sonra el ile kayışı döndürmeye başladı. Sonra tornavida önce içeriye girdi ve anahtarla mili döndürdükçe tornavida yukarıya doğru çıkmaya başladı ve en üst seviyeye geldiğinde kayışın takılı olduğu 2 adet kasnağın üzerine bir aparat yerleştirdi. Bu aparat 15 cm lik bir parça olup umastar gibi bir alet. Aparat kasnakların üzerindeki delikleri karşılayarak biraz zorlayınca girdi. Bu yerine giriyorsa sente kaçıklığı yoktur dedi. Kısaca belki kötü anlattım ama triger kayışında sente kaçıklığı olup olmadığını böyle kontrol etti. Sente kaçıklığı olmadığını görünce aracın 4 tane ateşleme bobinini ve bujilerini değiştirdi. Toplam 350 tl tuttu. İlave olarak benzin filtresinide değiştirdi. Katalatik konvertörün tıkanık olup olmadığını anlamak için ekzosa bir çihaz sokarak kontrol etti. Ateşleme bobinini ve bujileri bosch marka taktı. Neyse servisden çıktıktan 15 km sonra silkelemeyi gine yaptı. Tamirciyi aradım. Kem küm bişeyler desede yarım ağız getir bakalım falan dedi. Aracın beynine ve enjektörlerine bakacakmış. Enjektörden olsaydı tüpe geçince yapmaması gerekmez miydi. Velhasıl iyice şaşırdım kaldım.

    --- bir başka usta da bogaz kelebeğini söktü, temizlik v.s adaptasyon yapıldı. Hava emiş sisteminde kaçak olup olmadığını kontrol için hava eniş ağzını eliyel kapatıp kontrol v.s etti. Sonuç gine alamadık.

    --- bir başka usta benzini aldığın yeri değiştir. Würth'ün şu katkılarını her 5000 de bir kullan dedi onlarıda yaptık, yine düzelme olmadı.

    --- Ne yapayım ateşleme bobinlerini geri iade edeyim mi? Araç 97 binde ve tüp takılalıda 7 bin km oldu. Şimdiye kadarda ateşleme bobini hiç değişmemişti. Bu parçanın belli bir ömrü var mı? Takmışken kullanayım mı? Yada aracı geri götürüp söktüreyim mi? 60 binde triger değişiminden yaklaşık 1000 km sonra başlayan bu arıza ile 30 bin km dir arabayı kullanıyorum.

    Ne yapacağız. Yardımlarınızı rica ederim




  • HAKAN USTAM ÖNCELİKLE CALISMALARINIZDA KOLAY GELSIN
    98 model mazda 323 1.5 famılı aracıma yenı lpg taktırdım 2 aydır kullanıyorum yakıtı falan cok yı yalnız sorunum su:
    arac benzınden lpg ye gecerken devır saatı anıden asagı düşüyo ve istop edıyo am 2 aydır hıcbır sabah bunu yapmadı yalnızca öğleden sonra veya aksam bındıgımde yapıyor sabahları gecısı hıssetmıyorum bıle ama öğlen ve aksam lpg ye gecerken süreklı ıstop edıyor uzun uzun gaz veriyoum ve 3-5 dakıka sonra hersey normale dönüyor 1 saat ostop edıp tekrar calıstırınca aynı sorunu tekrar yapıyor benzıne aldıgım anda bçyle bı sorun kesınlıkle olmuyor
    ustay ayara gtürdüm ayarlarında sorun yok dedı bogaz kelebegını temızlet dedı nerdeyse aracımı satacak duruma getırıdı benı bazen olmadık yerde yapınca cıldırtıyor sorun hakkında bılgınız vrsa yardımcı olursanız cok sevınırım
  • hakan bey selamlar.

    benim 2007 model seat cordoba aracım var. 2. el olarak aldım tek anahtarı vardı. 2. anahtar icin 2 farklı anahtarcı ugrastı ancak anahtarı kodlayamadılar. en son yetkili servise gittim. onlarda kodlayamadı. abana gosterge tablosunun komple degismesi gerektigini soylediler. gostergenin arkasındaki immo kısmı bozukmus.

    su an elimde yedek anahtar var ancak kodlanamadıgı icin aracı calıstırmıyor. bu husus tamir edilebilir mi
    cevaplarsanız memnun olurum.
  • Selamlar,

    2005 model Citroen C3 SX 1.4 HDI 16V aracımda normalde bir sorun yok, fakat aracı bir süre kullandıktan sonra motoru stop edip tekrar çalıştırınca (örneğin benzin alırken) araç bir daha turboya geçmiyor. İstediğiniz viteste istediğiniz devri yapın geçmiyor. Ancak aracı stop edip 1 saate yakın bekleyince düzeliyor.

    Sorun Maf Sensörü mu acaba?
  • Merhaba Ustam,
    benim aracım Megan2 1.4 Lpg li. Şöyle bir sıkıntısı var; Bu araçlarda benzin göstergesi gazda iken dahi ibresi sıfıra inmektedir.
    takii sıfıra indikten sonra kontrak açıp kapatınca depodaki benzin göstergesini göstermektedir. ama bir aydır, ibre (depoda benzin olduğu halde) sıfırdan gerçek değerini göstermemekte yani ibre hareket etmemektedir. yalnız, depoya benzin konunca ibre yeni doldurulmuş gibi, ne kadar doldurursam okadar göstermektedir.
    bana bir fikir verirseniz çok memnun olurum.
    teşekkürler.
  • s.a. ustalar benim aracımda bir sorun var dün akşam arabayla misafirliğe gittik dönüşte araba çalışmadı kontak tık diyıor kalıyor mecbur vurdurarak çalıştırdım bu sabah ise kontak hiç tıklamıyor ve yine lambalar yanıyor gene vurdurarak çalıştırdım acaba sorun ne olabilir aküyü yeni aldım taktım gene aynı cevap yazrsanız sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16bs1963

    s.a. ustalar benim aracımda bir sorun var dün akşam arabayla misafirliğe gittik dönüşte araba çalışmadı kontak tık diyıor kalıyor mecbur vurdurarak çalıştırdım bu sabah ise kontak hiç tıklamıyor ve yine lambalar yanıyor gene vurdurarak çalıştırdım acaba sorun ne olabilir aküyü yeni aldım taktım gene aynı cevap yazrsanız sevinirim

    sorun çözüldü arkadaşlar
  • Ustamiz ortalarda gorunmuyor ama bilgisi veya tecrubesi olan varsa yanitlayabilir umuduyla soruyorum

    2005 bmw320d emniyet kemeri ve airbag hata isiklari ayni anda yaniyor. sorun kaynagi nedir acaba?
  • Forumdan arkadaşlar buraya yönlendirdi. Araç laguna 2001 (grandtour) 1.6 benzin+lpg. ilk çalışmada marş düzgün basmasına rağmen geç çalışyıor araç 5-6 sn.. çalıştıktan sonra stop edip kontakla marş yapınca normal 2 sn de hemen alıyor ve motor çalışyıor.
    bujiler değişti filtreler(benzin, lpg,hava polen) değişti. benzin pompasına da baktık onu da değiştirdik(eskimişti ama çalışıyordu) malesef düzelmedi. ustam enjektörleri de değiştirip denediğini söylemişti. manyetik kuplör(krank sensörü) de değiştirip denemiştik çok bir fark yoktu. beklemek gerekdiği için uzun sürüyor bu işlemlerde. Ne önerirsiniz Hakan ustam? cihaza bağlayıp baktılar ama birşey yok. klima gaz basınç sensörü hata vermişti onu değiştirdik o da araç ilk çalışınca deviri normalken bir anda azalıyordu sonra tekrar normale geliyordu öyle bir şeye neden oluyormuş. Akla gelen herşeye baktı lpg beyini olabilir dedi artık aracın beynini etkiliyor olabilir lpg de de baktık beyin denedik vs. fark yok. lpg enjektörleri de değiştirdik.
    ihtiyar araba gibi hır hırr ilk çalışma hoş olmuyor başka bir sorun da yok çalıştıktan sonra.




  • öncelikle sa hakan usta hyundai accent 2002 arabam da çalışma sorunu var marş a ancak 3 4 defa çevirince çalışıyor çok uğrastırıyor bazı ustalara baktırdık ama gene bı degısıklık olmadı acaba sorun neyden kanaklanıyo olabılır
  • slm hakan usta bende 2000 model honda cıvıc var ben buna cam mödülü takmak istiyorum. modülü aldım kutusunun üstünde kablo şemasıda var ama kabloları nereye bağlayacağımı bilemedim. bana yardımcı olursanız çok sevinirim..
  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.