Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik motor beyin tamiri ve arızası SORUNLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.773
Cevap
76
Favori
745.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 893
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 370
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 gün 22 saat 3 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 49
  • Favoriye Eklediklerim 77
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • hakanusta (370 mesaj) volverin33 (34 mesaj) ekek (18 mesaj) mprivateturun (14 mesaj) mbbilici (13 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (253 mesaj) Mobil (168 mesaj) Tablet (16 mesaj) Mini (8 mesaj) Uygulama (3 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik motor beyin tamiri ve arızası SORUNLARI
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    196 Mesaj
    Merhaba, elektrik aksamı ile ilgili bir sorum olcak. 73 model Ford Consul sahibiyim, aracı elimizden geldiğince restore ettik ancak ateşleme sisteminde ciddi bi hata oldugunu düşünüyorum.

    Araç önceleri rölantide tekleme yapıyordu, düşük basınçta buji tırnak aralığı çok kapalı olabilir diyerek 7mm olan tırnak açıklığını 9mm'ye çıkardım. Rölantide tekleme kesildi ancak gaza yüklenince araba stop edecek hale geliyor. Ayrıca 4.silindire giren buji kablosunu bujiye tam takınca 4.silindir devre dışı kalıyor, yaklaşık 1 cm kadar bujiden geri çekince saat gibi. Başka bir kabloyla denedik yine aynı. Biraz gezdikten sonra rölantide yine teklemeye başlıyor...Buji tırnak aralıklarıyla ilgili bi problem mi? Önceden bujiler siyah ve kurumlu iken şu an olması gerektiği gibi kahverengi ve temiz.

    Tüm bunlara ek olarak dün gece karanlıkta deneme yaparken (bi yerlerden elektrik atlama sesi duyuluyor yaklaşık 10sn'de bir sanki buji kablosunu motora tutunca çıkan elektrik atlama sesi gibi.) bobinin giriş bağlantılarında küçük bi elektrik atlaması farkettim. Meksefeden gelen değil, diğer girişte sanırım bi resistance'dan geliyor. Bu arada bulunduğum ilçede sanki her parçacı anlaşmış gibi sadece mako sattıkları için orjinal Bosch bobin değil Mako kullanıyorum (20TL).

    Sırayla parça değiştirmeye gitcem (Bobin,Bujiler,Distrübütör Kapağı,Tevzi Makarası,vs...) ama düzgün parçaları boş yere değiştirmek, boşa para harcamak ta istemiyorum.

    Bu arada araç 45bin'de ve dist. kapağı ile tevzi makarası da orjinal, bu kadar km'den sonra tevzi makarası aşınmış olabilir mi? Yada tüm bu saydıklarıma bakınca sorun ne gibi görünüyor bi fikri olan var mı acaba?
    |
    |
    _____________________________

    "We fight. That is how we win, and that is how we die."




  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: strider_4242

    Merhaba, elektrik aksamı ile ilgili bir sorum olcak. 73 model Ford Consul sahibiyim, aracı elimizden geldiğince restore ettik ancak ateşleme sisteminde ciddi bi hata oldugunu düşünüyorum.

    Araç önceleri rölantide tekleme yapıyordu, düşük basınçta buji tırnak aralığı çok kapalı olabilir diyerek 7mm olan tırnak açıklığını 9mm'ye çıkardım. Rölantide tekleme kesildi ancak gaza yüklenince araba stop edecek hale geliyor. Ayrıca 4.silindire giren buji kablosunu bujiye tam takınca 4.silindir devre dışı kalıyor, yaklaşık 1 cm kadar bujiden geri çekince saat gibi. Başka bir kabloyla denedik yine aynı. Biraz gezdikten sonra rölantide yine teklemeye başlıyor...Buji tırnak aralıklarıyla ilgili bi problem mi? Önceden bujiler siyah ve kurumlu iken şu an olması gerektiği gibi kahverengi ve temiz.

    Tüm bunlara ek olarak dün gece karanlıkta deneme yaparken (bi yerlerden elektrik atlama sesi duyuluyor yaklaşık 10sn'de bir sanki buji kablosunu motora tutunca çıkan elektrik atlama sesi gibi.) bobinin giriş bağlantılarında küçük bi elektrik atlaması farkettim. Meksefeden gelen değil, diğer girişte sanırım bi resistance'dan geliyor. Bu arada bulunduğum ilçede sanki her parçacı anlaşmış gibi sadece mako sattıkları için orjinal Bosch bobin değil Mako kullanıyorum (20TL).

    Sırayla parça değiştirmeye gitcem (Bobin,Bujiler,Distrübütör Kapağı,Tevzi Makarası,vs...) ama düzgün parçaları boş yere değiştirmek, boşa para harcamak ta istemiyorum.

    Bu arada araç 45bin'de ve dist. kapağı ile tevzi makarası da orjinal, bu kadar km'den sonra tevzi makarası aşınmış olabilir mi? Yada tüm bu saydıklarıma bakınca sorun ne gibi görünüyor bi fikri olan var mı acaba?



    Aracınızın ilk önce atlama sorununu gidermeniz gerekmektedir.Doğru buji için motor hacmi gerekmektedir.Motor hacmine göre tam 20 çeşit motor var.Buji tırnak aralığı 7mm değil 0,6mm olması gerekmektedir.Aracınız kaç beygirlik ve motor hacmi nedir?
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    196 Mesaj
    4 Silindir 2000 motor (1993cc) 99 HP

    Bu arada buji tırnak açıklığını yazarken yanlışlıkla 7mm,9mm diye yazmışım 0.7mm ve 0.9mm olcaktı.

    Anlattığım problem buji tırnak açıklığından mı kaynaklanıyor acaba?
    |
    |
    _____________________________

    "We fight. That is how we win, and that is how we die."
  • Yarbay
    2375 Mesaj
    2006 makyajli kasa fiesta sahibiyim son iki aydir araba birgun ve uzeri kullanilmadigi zaman yol bilgisayarindaki trip ve ortalama yakit bilgileri sıfırlaniyor. aküyüde degistirdim ama bu sorun düzelmedi. yardimlariniz lütfen



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: strider_4242

    4 Silindir 2000 motor (1993cc) 99 HP

    Bu arada buji tırnak açıklığını yazarken yanlışlıkla 7mm,9mm diye yazmışım 0.7mm ve 0.9mm olcaktı.

    Anlattığım problem buji tırnak açıklığından mı kaynaklanıyor acaba?



    Sizin araca uygun buji bosch olarak Süper (DR 7BC) 0,6mm dir.(Bosch No:0 242 335 504)

    Aracın atlama yapan yeri önerdiğim bujiyi ve avansını ayarlattırın sorun düzelecektir.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    2006 makyajli kasa fiesta sahibiyim son iki aydir araba birgun ve uzeri kullanilmadigi zaman yol bilgisayarindaki trip ve ortalama yakit bilgileri sıfırlaniyor. aküyüde degistirdim ama bu sorun düzelmedi. yardimlariniz lütfen



    Yetkili serviste cihazla veya manual resetleme yaptırın sorun düzelecektir.
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    196 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta


    quote:

    Orijinalden alıntı: strider_4242

    4 Silindir 2000 motor (1993cc) 99 HP

    Bu arada buji tırnak açıklığını yazarken yanlışlıkla 7mm,9mm diye yazmışım 0.7mm ve 0.9mm olcaktı.

    Anlattığım problem buji tırnak açıklığından mı kaynaklanıyor acaba?



    Sizin araca uygun buji bosch olarak Süper (DR 7BC) 0,6mm dir.(Bosch No:0 242 335 504)

    Aracın atlama yapan yeri önerdiğim bujiyi ve avansını ayarlattırın sorun düzelecektir.



    Çok teşekkür ederim, dediklerinizi yaptıktan sonra durumu bildircem.
    |
    |
    _____________________________

    "We fight. That is how we win, and that is how we die."
  • Yarbay
    2375 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    2006 makyajli kasa fiesta sahibiyim son iki aydir araba birgun ve uzeri kullanilmadigi zaman yol bilgisayarindaki trip ve ortalama yakit bilgileri sıfırlaniyor. aküyüde degistirdim ama bu sorun düzelmedi. yardimlariniz lütfen



    Yetkili serviste cihazla veya manual resetleme yaptırın sorun düzelecektir.

    tesekkur ederim. en kisa zamanda deneyecegim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Onbaşı
    16 Mesaj
    Hakan Usta Merhaba
    alfa romeo 147 aracımda son 3 aydır yaşadığım sorun motor soğuk iken ilk çalıştırmada ABS VE ESP ikaz ışıkları yanıyor.Yaklaşık 3-4 km gittikten sonra arabayı stop ettirip tekrar çalıştırdığımda ABS ve ESP ikaz lambaları sönüyor.Bir yerde uzun süre durup motor soğuduğu zaman gene aynı şekilde ABS-ESP ikazları yanıyor.Aracı özel serviste cihaza bağlattırıyorum hata silimi yaptırıyorum fakat bu uyarı ışıklarının yanmasını önleyemiyorum.Emniyet kemeri ile alakalı bir durum olabilir diye kontağı çevirmeden emniyet kemerimi takıyorum fayda etmedi.2 gün önce arabayı ilk çalıştırırken debriyaj ve frene aynı anda sona kadar basarak kontağı çevirdiğimde ışıklar yanmadı.Bu metodu bu sabah yaptığımda aynı sonucu vermedi ikaz ışıkları yandı.Ben Antalya dayım size güvenerek yönlendirme de yapabilirsiniz istediğiniz parçayı söktürüp sizede gönderebilirim.
    Bu konuda acil çözüm bulmam lazım bu ay sonu aracı muahaneye girecek ve abs ışığı yandığı için büyük ihtimalle abs devre dışı kalıyor ve muayahanede abs çalışmaması ağır kusur sayılmakta imiş.
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1265 Mesaj
    Hakan ustam merhaba,

    aracımın aylardır çözemediğim bir sorunu var. Sanayidede beceremedi hiçbir usta.. Arabam 95 model Vectra GT A kasa.

    Sorun; ilk çalıştırdığımda arıza lambası yanıyo.. hareket ettiğimde hemen gaz yemiyor. bir kaç dakika gittikten sonra normale dönüyo. ama arıza lambası sönmüyo. Bazende yine ilk çalıştırdığımda hiç arıza vermiyo normal çalışıyo hareket ediyor. Arıza tesbit cihazında krank devir sensörü ve egzantrik devir sensörü hatası verdi değiştirdim. 1 ay sonra yine aynı sorunlar oldu.. Şimdi sizden yardım bekliyorum. Cevap verirseniz çok sevinirim..
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1785 Mesaj
    Merhaba Hakan bey. 2006 model Grande Punto 1.3 multijet aracta Km ibresi bi anda 160km çıkıp sonra tekrar eski haline dönüyor. Bunun üstüne servise gittim ve aracı bilgisayara bağladılar test sürüşüne çıktık. Aracın km kadranı 40 ile gittiğimizi gösterirken, bilgisayar 150 gösteriyor. Biz 10 ile kalkıyorsak araçla, cihaz 70 gösteriyor. İlk önce sorun Abs beyninden dendi ama sorun ondan değilmiş. Bana elektronik bi sorun gibi geliyor. Yetkili servis şuan arızayı bulamadı. Yardımcı olursanız sevinirim.
    |
    |
    _____________________________


    BARTIN ÜS SAVUNMA BİRLİKLERİ K.
  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: dakydu

    Hakan Usta Merhaba
    alfa romeo 147 aracımda son 3 aydır yaşadığım sorun motor soğuk iken ilk çalıştırmada ABS VE ESP ikaz ışıkları yanıyor.Yaklaşık 3-4 km gittikten sonra arabayı stop ettirip tekrar çalıştırdığımda ABS ve ESP ikaz lambaları sönüyor.Bir yerde uzun süre durup motor soğuduğu zaman gene aynı şekilde ABS-ESP ikazları yanıyor.Aracı özel serviste cihaza bağlattırıyorum hata silimi yaptırıyorum fakat bu uyarı ışıklarının yanmasını önleyemiyorum.Emniyet kemeri ile alakalı bir durum olabilir diye kontağı çevirmeden emniyet kemerimi takıyorum fayda etmedi.2 gün önce arabayı ilk çalıştırırken debriyaj ve frene aynı anda sona kadar basarak kontağı çevirdiğimde ışıklar yanmadı.Bu metodu bu sabah yaptığımda aynı sonucu vermedi ikaz ışıkları yandı.Ben Antalya dayım size güvenerek yönlendirme de yapabilirsiniz istediğiniz parçayı söktürüp sizede gönderebilirim.
    Bu konuda acil çözüm bulmam lazım bu ay sonu aracı muahaneye girecek ve abs ışığı yandığı için büyük ihtimalle abs devre dışı kalıyor ve muayahanede abs çalışmaması ağır kusur sayılmakta imiş.





    Merhaba size mail atmıştım.Arıza kayıtlarını bana bildirmeniz gerekiyor diye.Belki sorunu orda giderebilirsiniz.
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: seylem

    Hakan ustam merhaba,

    aracımın aylardır çözemediğim bir sorunu var. Sanayidede beceremedi hiçbir usta.. Arabam 95 model Vectra GT A kasa.

    Sorun; ilk çalıştırdığımda arıza lambası yanıyo.. hareket ettiğimde hemen gaz yemiyor. bir kaç dakika gittikten sonra normale dönüyo. ama arıza lambası sönmüyo. Bazende yine ilk çalıştırdığımda hiç arıza vermiyo normal çalışıyo hareket ediyor. Arıza tesbit cihazında krank devir sensörü ve egzantrik devir sensörü hatası verdi değiştirdim. 1 ay sonra yine aynı sorunlar oldu.. Şimdi sizden yardım bekliyorum. Cevap verirseniz çok sevinirim..



    Sizin aracınızdaki bu sorun 95 modellerde yaşanan kronik beyin sorunudur.Tamiri uygun fiyata yapılabilmektedir.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee

    Merhaba Hakan bey. 2006 model Grande Punto 1.3 multijet aracta Km ibresi bi anda 160km çıkıp sonra tekrar eski haline dönüyor. Bunun üstüne servise gittim ve aracı bilgisayara bağladılar test sürüşüne çıktık. Aracın km kadranı 40 ile gittiğimizi gösterirken, bilgisayar 150 gösteriyor. Biz 10 ile kalkıyorsak araçla, cihaz 70 gösteriyor. İlk önce sorun Abs beyninden dendi ama sorun ondan değilmiş. Bana elektronik bi sorun gibi geliyor. Yetkili servis şuan arızayı bulamadı. Yardımcı olursanız sevinirim.



    Aracınızda bulunan hız sensörünün gönderdiği sinyalleri bir şey bozduğu söz konusudur.Taradığı yer veya bilgileri islediği yer ile ilgilidir.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: strider_4242


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta


    quote:

    Orijinalden alıntı: strider_4242

    4 Silindir 2000 motor (1993cc) 99 HP

    Bu arada buji tırnak açıklığını yazarken yanlışlıkla 7mm,9mm diye yazmışım 0.7mm ve 0.9mm olcaktı.

    Anlattığım problem buji tırnak açıklığından mı kaynaklanıyor acaba?



    Sizin araca uygun buji bosch olarak Süper (DR 7BC) 0,6mm dir.(Bosch No:0 242 335 504)

    Aracın atlama yapan yeri önerdiğim bujiyi ve avansını ayarlattırın sorun düzelecektir.



    Çok teşekkür ederim, dediklerinizi yaptıktan sonra durumu bildircem.



    Son durum nedir?
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    388 Mesaj
    hakan usta benim aracım volvo s40 2000 model 2000 motor. araçımın kapılarını kilitlediğimde sağ göğüsün üstündeki imobelazer lambası yanıp sönmüyo ama gösterge panelindeki imblazer aiığı devreye giriyo.. neden yanıp sönmüyo acaba .. hiç bir babayiğit çözemedi bakalım siz ne cevap vereceksiniz
    |
    |
    _____________________________
    YOLLARIN HAKİMİYİM VOLVO S60 SAHİBİYİM
  • Er
    6 Mesaj
    Ustam Merhabalar,
    2004 seat leon (lpg li) aracımda arıza lambası yandı ve servise götürdüm sırası ile şu işlemler yapıldı.
    Aracı bilgsayara bağlayınca şu mesaj çıkıyor.


    004.01-Arıza hafızasın sorgulanması.
    1 Arıza algılandı
    16686 P0302 035
    Sil.2
    Yanma kesintisi algılandı
    arasıra


    1.Arıza lambası yanınca araba silkelemeye başladı ve 2 nolu ateşleme bobinini değiştirdiler. Arabayı soğukken çalıştırdığımda iyi derecede silkeledi ve arıza lambası yanıp sönmeye başladı biraz gidince ışık sabit yanmaya başladı arabayı stop edip tekrar çalıştırınca ışık söndü. Fakat araba çok azda olsa yine gaz yememeye devam etti. Servise götürdüm 2 nolu bobin arıza gösterince tekrar yenisini taktılar fakat arıza geçmedi.
    2. Bu seferde aracın bütün LPG bağlantılarını (aküdeki sigortada dahil) ayırdılar ve arac benzinde çalışmasını devam ettirdi. Bujiyi gözle kontrol etti ardından adını bilmediğim ateşleme bobininin yanında bulunan içinde çok küçük bir delik olan ve içinden benzinin püskürtüldüğü parçayı söktü. Bu parçalar her ateşleme bobininin başında var ve bunların hepsini söküp temizledi ardından 2.nolu bobine giden parçayı alıp 4 nolu ya taktı, 4 düde 2. noluya taktı. Şayet dedi arıza yine 2.nolu silindir arızası olmaz ise bu parçyı değiştiririz. Fakat yine 2. nolu silindir arızası verdi.
    3. Ardından motor elektroniğinde arıza olabilir dedi ve onu söktü 24 saat bekletti, elektronikçiye gösterdi. Daha sonra tekrar taktı.

    Şu an araba benzinde çalışıyor ve arabayı soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada yine soğukken silkeliyor fakat arıza ışığı yanmıyor. Araç ısınınca silkeleme duruyor ama motorda azda olsa öksürmeyi hissedebiliyorsunuz, yi aynı şakilde gaz yememe problemi devam ediyor.

    NOT: Aracın motor elektroniği sökülmeden önce arac tamamen benzinde idi ve motor soğukken müthüş şekilde silkeleyip arıza ışığı yanıp sönüyordu.

    Ustam acaba sorun ne olabilir?

    Saygılarımla...
    |
    |
    _____________________________




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Hocam bende 2004 elantra var. ön cam ısıtma tuşunu açınca klimayı açıyor. bunu her zaman yapıyor. bu sorunu gidermenin maliyeti büyük olur mu?
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: husel0000

    hakan usta benim aracım volvo s40 2000 model 2000 motor. araçımın kapılarını kilitlediğimde sağ göğüsün üstündeki imobelazer lambası yanıp sönmüyo ama gösterge panelindeki imblazer aiığı devreye giriyo.. neden yanıp sönmüyo acaba .. hiç bir babayiğit çözemedi bakalım siz ne cevap vereceksiniz



    Öncelikle serviste cihaza bağlatıp arıza kaydı var mı baktırın.Sorun göstergede olabilir.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1328 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: FASEN

    Ustam Merhabalar,
    2004 seat leon (lpg li) aracımda arıza lambası yandı ve servise götürdüm sırası ile şu işlemler yapıldı.
    Aracı bilgsayara bağlayınca şu mesaj çıkıyor.


    004.01-Arıza hafızasın sorgulanması.
    1 Arıza algılandı
    16686 P0302 035
    Sil.2
    Yanma kesintisi algılandı
    arasıra


    1.Arıza lambası yanınca araba silkelemeye başladı ve 2 nolu ateşleme bobinini değiştirdiler. Arabayı soğukken çalıştırdığımda iyi derecede silkeledi ve arıza lambası yanıp sönmeye başladı biraz gidince ışık sabit yanmaya başladı arabayı stop edip tekrar çalıştırınca ışık söndü. Fakat araba çok azda olsa yine gaz yememeye devam etti. Servise götürdüm 2 nolu bobin arıza gösterince tekrar yenisini taktılar fakat arıza geçmedi.
    2. Bu seferde aracın bütün LPG bağlantılarını (aküdeki sigortada dahil) ayırdılar ve arac benzinde çalışmasını devam ettirdi. Bujiyi gözle kontrol etti ardından adını bilmediğim ateşleme bobininin yanında bulunan içinde çok küçük bir delik olan ve içinden benzinin püskürtüldüğü parçayı söktü. Bu parçalar her ateşleme bobininin başında var ve bunların hepsini söküp temizledi ardından 2.nolu bobine giden parçayı alıp 4 nolu ya taktı, 4 düde 2. noluya taktı. Şayet dedi arıza yine 2.nolu silindir arızası olmaz ise bu parçyı değiştiririz. Fakat yine 2. nolu silindir arızası verdi.
    3. Ardından motor elektroniğinde arıza olabilir dedi ve onu söktü 24 saat bekletti, elektronikçiye gösterdi. Daha sonra tekrar taktı.

    Şu an araba benzinde çalışıyor ve arabayı soğukken çalıştırdığımda eskisi kadar olmasada yine soğukken silkeliyor fakat arıza ışığı yanmıyor. Araç ısınınca silkeleme duruyor ama motorda azda olsa öksürmeyi hissedebiliyorsunuz, yi aynı şakilde gaz yememe problemi devam ediyor.

    NOT: Aracın motor elektroniği sökülmeden önce arac tamamen benzinde idi ve motor soğukken müthüş şekilde silkeleyip arıza ışığı yanıp sönüyordu.

    Ustam acaba sorun ne olabilir?

    Saygılarımla...




    Aracınızın ateşleme sistemiyle ilgili problem var.Fakat enjektörler kirlenmiş de olabilir.Yeteri miktarda yakıt akışı olmaz ise ateşleme sistem kesici arızası ortaya çıkabilir.
    |
    |
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Masal Oku
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Ekonomi
kripto para haberleri
Radyo Dinle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,391
1.2.165

Kripto Paralar
Sembol
Fiyat
Değişim
    Tümünü Gör
    Reklamlar
    - x
    Bildirim
    mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.