Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.804
Cevap
73
Favori
793.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Senin sorunun büyük ihtimalle gösterge soketinde veya göstergenin içinde bulunan temassızlık
    olabilir incelemek gerekiyor.Bu tip sorunları bulmak gerçekten zordur fakat işi bilen için sorun değil
    belki bir gün veya bir hafta uğraşır bulur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: tuncer71

    Merhaba hakan usta.Benim arabam toyota carina 98 otomatik vites.
    Sorun şu ki hız göstergesinde ki ibre zaman zaman çalışmıyor.İbre takılınca km sayacı da duruyor.Bu durum araba güneş altında bir süre park ettiğinde,ya da bir süre yol gidip stop edip tekrar çalıştırıldığında ibre hemen 0 pozisyona geliyor ve araba vitese geçmekte zorlanıyor.Biraz bu şekilde gidince -ki bazen 4-5 bin devire kadar devri yükseltmem gerekebiliyor-vites 2'ye geçiyor ve bundan sonra diğer viteslere geçişte de bir problem olmuyor.Yalnız bu arada devir saatinde yer alan bir sinyal yanmaya başlıyor,O/D işareti.Hani normalde overdrive basınca yanan ışık,fakat bu yanıp sönüyor,sabit değil.Bu olay her zaman olmuyor,sadece araba aşırı güneş altında kaldığında ya da motor çok ısınınca yapıyor.Sabahları ya da gölgede durduğunda asla böyle bir şey olmuyor.Bu şekilde O/D diğmesi yanıp sönerken bazen 250km yapmak zorunda kalıyorum.
    Servise götürdüm hız gösterge saatini değiştirmek gerekiyor dediler,açıkçası neden böyle olduğuna dair bir açıklama da getiremediler.Otomatik vites konusunda sanayide nam salmış bir ustayaı tavsiye ettiler,bir çözemedi,öğrenirsen bana haber ver dedi.Sizin bu konuda herhangi bir fikriniz var mı acaba?Bu şekilde kullanmak zararlı olabilir mi?Açıkçası ben şimdilik pek önemsemiyorum ama kafam arada bir buna takılmıyor da değil.
    Şimdiden teşekkür ederim.




  • 2000 skoda felicia 1.3 mpi aracım var, boşa aldığımda stop etme eğilimi var. zaten o sırada da rölanti devri 4 lere kadar düşüyor. yükseltmek istedim ,elektronik ateşleme olduğu için yükseltilemez dediler. veya bir aleti varmış onun ile olur dediler.rölanti düşüklüğü neden olur ve çözümü nedir,teşekkürler.(aracı ilk boşa aldığımda düşüyor ,sonra devir tekrar yükseliyor.8 lerde sabitleniyor)
  • Aracında kilometre halatlı ise kilometre halatında vss sensörü vardır bu sensörden kaynaklanabilir.
    Veya debriyajda bulunan debriyaj şalterinde olabilir.Motora giren hava akımı fazla olabilir.
    En güzeli Ankara'daysan beklerim.



    İyi Çalışmalar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: tedirgin35

    2000 skoda felicia 1.3 mpi aracım var, boşa aldığımda stop etme eğilimi var. zaten o sırada da rölanti devri 4 lere kadar düşüyor. yükseltmek istedim ,elektronik ateşleme olduğu için yükseltilemez dediler. veya bir aleti varmış onun ile olur dediler.rölanti düşüklüğü neden olur ve çözümü nedir,teşekkürler.(aracı ilk boşa aldığımda düşüyor ,sonra devir tekrar yükseliyor.8 lerde sabitleniyor)
  • SELAM USTA...bende volvo v70 marka arac var ve arabanin teyp kodunu 3 sefer yanlis girdim ve simdi direkt off yaziyo sana bi sorayim dedim belki biliyorsundur...nasil hallederim bu sorunu??bi ilgilenirsen sevinirim
  • Selam usta! Bendede 75 bg connect var. Aracımın teybi dünden beri çalışmıyor. Ekranında "P33 2C" yazısı belirmiş ne olduğunu anlamadım. aracın kontağını kapatsamda sürekli bu yazı kalıyor. Ne açılıyor ne kapanıyor. Acaba ne yapabilirim. Şimdiden teşekkürler!!!
  • Merhaba,bir kaç gün önce kontak kapandıktan sonra motor hemen susmayıp 10-/15 sn çalışmaya devam ediyordu.Bu akşam kontağı kapatmama rağmen motor stop etmiyor,daha önce de olmuştu ve kendiliğinden geçmişti ama bu akşam hiç durduramadım.Vitesteyken frene basarak durdurabildim motoru ama bu sefer de akü ve yağ ikaz ışıkları yanmaya devam etti.Akünün + ucunu çıkardım yine devam etti, ancak ayni kutba bağlı sigorta kablosunu da çıkarınca ışıklar söndü .Arabam 97 model Ford Escort CLİ.Nedir bu böyle!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 24 Eylül 2006; 21:29:40 >
  • Sayın Hakanusta,
    Bu sabah akü kablosunu yerine takmama rağmen marş hiç basmayınca bir oto elektrikçisine gösterdim meğer akü kutup başlarının çok iyi sıkılması gerekirmiş,ben ise nasılsa elektrik geçer diye elimle gevşek sıkmıştım.Motorun stop etmemesi için böyle şeyler arabanın o modelinde mevcut olmayan bir özellikle ilgili takılı olmaması gereken bir sigorta takılıysa olabilir dedi.27 nolu sigorta gereksiz dedi.Baktık el kitabında o sigorta arka cam rezistansına ait! O sigortayı yerinden çıkardı ,sorun halloldu gibi(belki tesadüfen,çünki ayni arıza daha önce de olmuş kendiliğinden düzelmişti!) ama işin ilginç yanı rezistans da sigorta takılı olmadığı halde çalışıyor!
    Bu arada,arka cam rezistansı çalışmadığı için araba önceki gün servise gitmiş ve arıza giderilmişti...!
  • Senin asıl sorunun sigorta tablasıdır.Tamir ettirebilirsen iyi olur yoksa fiyatı biraz pahalı
    ileride bobinin artı hattına ceryan gelmeyecek marşabasarken araç çalışmayacak
    haberin olsun aküden bobinin orta ucuna direkt ceryan bağlayınca araç çalışacak
    fakat istop ettirmek için kabloyu tekrar sökmen gerekecek.


    quote:

    Orjinalden alıntı: talin

    Sayın Hakanusta,
    Bu sabah akü kablosunu yerine takmama rağmen marş hiç basmayınca bir oto elektrikçisine gösterdim meğer akü kutup başlarının çok iyi sıkılması gerekirmiş,ben ise nasılsa elektrik geçer diye elimle gevşek sıkmıştım.Motorun stop etmemesi için böyle şeyler arabanın o modelinde mevcut olmayan bir özellikle ilgili takılı olmaması gereken bir sigorta takılıysa olabilir dedi.27 nolu sigorta gereksiz dedi.Baktık el kitabında o sigorta arka cam rezistansına ait! O sigortayı yerinden çıkardı ,sorun halloldu gibi(belki tesadüfen,çünki ayni arıza daha önce de olmuş kendiliğinden düzelmişti!) ama işin ilginç yanı rezistans da sigorta takılı olmadığı halde çalışıyor!
    Bu arada,arka cam rezistansı çalışmadığı için araba önceki gün servise gitmiş ve arıza giderilmişti...!




  • Sana söyle yardımcı oluyum tanıdıktan ziyade işi bilen birisine git teyp'in içindeki epromu söküyorlar
    ve şifre adresindeki verileri değiştirip veya silip işi hallediyorlar.Veya aracı yetkili servise götür
    teyp'i söküp üzerindeki numarayı alırlar aracın şifresini söylebilirler.



    İyi Çalışmalar...



    quote:

    Orjinalden alıntı: erwolf67

    SELAM USTA...bende volvo v70 marka arac var ve arabanin teyp kodunu 3 sefer yanlis girdim ve simdi direkt off yaziyo sana bi sorayim dedim belki biliyorsundur...nasil hallederim bu sorunu??bi ilgilenirsen sevinirim
  • Blaupunt yetkili servisine veya ford yetkili servisine git orada yardımcı olacaklardır.



    İyi Çalışmalar...


    quote:

    Orjinalden alıntı: hitaf73

    Selam usta! Bendede 75 bg connect var. Aracımın teybi dünden beri çalışmıyor. Ekranında "P33 2C" yazısı belirmiş ne olduğunu anlamadım. aracın kontağını kapatsamda sürekli bu yazı kalıyor. Ne açılıyor ne kapanıyor. Acaba ne yapabilirim. Şimdiden teşekkürler!!!
  • Hakanusta,çok teşekkür ederim de şu bobin dediğin şey neresidir?Ben biraz acemiyim kusura bakma!
  • Bujileri yüksek gerilimi sağlayan parçadır.
    Resime bakarsan senin arabanda hangisi olduğunu hemen anlarsın...


    quote:

    Orjinalden alıntı: talin

    Hakanusta,çok teşekkür ederim de şu bobin dediğin şey neresidir?Ben biraz acemiyim kusura bakma!



    />



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 26 Eylül 2006; 9:28:16 >
  • Merhaba hakan usta benim sorum şöyle olacak 2004 1,6 Megan sedan aracım var.Aracımda klimayı auto konumda çalıştırdığımda sıcak hava istediğimde bile AC konumuna geçiyor bu esnada acaba klima soğuk hava üretirken harcamış olduğu enerjiyi mi harcar.Teşekkür ederim.
  • İllaki harcamış olduğu enerjiyi harcar fakat klimayı kullandığın zamanlardaki
    kadar harcamaz...


    quote:

    Orjinalden alıntı: itas59

    Merhaba hakan usta benim sorum şöyle olacak 2004 1,6 Megan sedan aracım var.Aracımda klimayı auto konumda çalıştırdığımda sıcak hava istediğimde bile AC konumuna geçiyor bu esnada acaba klima soğuk hava üretirken harcamış olduğu enerjiyi mi harcar.Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Göstergeye gelen kontak hattıyla ilgili bir problem vardır.
    Kontağı açtığınız zaman sisteme enerji veren kontak rölesi vardır
    bundan olabilir.Gösterge veya sigorta tablası olabilir.(Temassızlık gibi)



    quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    Bi sorun da benden.
    99 mazda 323 1.5

    ustam bizim arabanın göstergeleri çalışmıyor bazen. mesela bi gün çalıştırıyorum arabayı göstergelerin hiç biri çalışmıyor ama yağ lambası akü lamnası falan yanıyor... aynı gün veya başka bi gün yine çalıştırıyorum arabayı hiç bir sorun yok.
    sizce sorun ne olabilir? bu model araba da daha önce rastlanılmış bir problem mi bu?
    Bİlgilendirirseniz sevinirim, ayrıca problem ile ilgili sorunu varsa buralardayım.




    teşekkürler
    bu kontak rölesi nerdedir?
    Benim kontrol edebileceğim bi şeyi varmıdır? kablosu falan..




  • peki buyrun çözün bakalım :

    rover 218 coupe var. servisten yeni çıktı, ama hız göstergem çalışmıyor. dün yine 3 saat uğraştık sorunu bulamadık. şanzımandaki mekanik dönen zımbırtı çalışıyor. kablolarda problem yok, bilgi göstergeye kadar geliyor. gösterge sağlam, başka arabada denedik. başka arabanın göstergesini biz de denedik, bi türlü çalışmıyor. kablolar, konnektörler, bağlantılar her şey sağlam. biz kafayı yedik, buyrun biraz da siz yiyin. sigorta problemi değil, kablo problemi değil, konnektör problemi değil, gösterge problemi değil. nedir bu?
  • Hakanusta
    Senin asıl sorunun sigorta tablasıdır.Tamir ettirebilirsen iyi olur yoksa fiyatı biraz pahalı
    ileride bobinin artı hattına ceryan gelmeyecek marşabasarken araç çalışmayacak
    haberin olsun aküden bobinin orta ucuna direkt ceryan bağlayınca araç çalışacak
    fakat istop ettirmek için kabloyu tekrar sökmen gerekecek. ][/quote

    Şu anda hiç bir sorun görünmüyor,tamirciye böyle böyle olmuştu ileride de temelli çalışmayabilirmiş araba desem, anlar tamir eder mi ?Böyle elektrikçiyi nereden bulacağım?Tanıdığınız var mı Bostancı veya Kartal'da?
  • Ben Ankara'dayım İstanbul'u fazla bilmem.


    Orjinalden alıntı: talin

    Hakanusta
    Senin asıl sorunun sigorta tablasıdır.Tamir ettirebilirsen iyi olur yoksa fiyatı biraz pahalı
    ileride bobinin artı hattına ceryan gelmeyecek marşabasarken araç çalışmayacak
    haberin olsun aküden bobinin orta ucuna direkt ceryan bağlayınca araç çalışacak
    fakat istop ettirmek için kabloyu tekrar sökmen gerekecek. ][/quote

    Şu anda hiç bir sorun görünmüyor,tamirciye böyle böyle olmuştu ileride de temelli çalışmayabilirmiş araba desem, anlar tamir eder mi ?Böyle elektrikçiyi nereden bulacağım?Tanıdığınız var mı Bostancı veya Kartal'da?

  • hakan ustam birde benim derdime derman.. aracım 2001 fiat marea araç 4-5 km gittikten sonra veya çok sıcak havalarda abs ve ebd lambası yanıyor bir çare bulamadık serviste bi s...den anlamıyor acaba beyinden olabilirmi nedersin veya sensörlerden teşekkür şimdiden
  • merhaba. benimde şöyle bir sorunum var..
    1200cc 75BG clio full arabamda garip bi elektirik problemi var. servis e götürdük fakat her zaman ki gibi bişi yok dediler :) durum şu;

    ilk belirtileri radyonun açılıp kapanmasıyla başladı. arada bir yapıyor bunu. çukur a falan girince yapabiliyo yada camları açarken, selektör yaparken veya direksiyonu tam sağa veya sola kırdığım zaman yapıyo. ayrıca camları açıp kapatırken iç lamba ve farların gücü düşüyo...

    ama önemli olan şey şu. yaklaşık 2 haftadır yapıyo bunu... yine elektrikle ilgili bişi yaptığım zaman ( genelde selektör) ABS + SERV + üzerinde rezistans işareti olan lambalar yanıyo ve 2-3 saniye sonra sönüyo. servise bunun için götürmüştük ama bişi diyemediler. yapabilmeleri için servis ışığının sürekli yanması gerekmiş. yani araba bozulacak ondan sonra servis e alacaklar :) garip...

    şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker -- 9 Ekim 2006; 12:41:18 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.