Şimdi Ara

Aracımda Lpg Sonrası Çıkan Arıza Uyarıları.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
13.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 2007 jetta 1.6 hitler motor tiptronik aracım var 50.000 km de 25000 km dir prins lpg sistemi ile kullanıyorum, sıkıntı yok iyi birişçilikle lpg kitleri sorun çıkarmıyor ancak işçilik çok önemli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafi52

    SELAM ARKADASLAR 98 MODEL ALFA ROMEO 156 1.6 MOTOR ARACIM VAR BU ARALAR SIKINTIDAYIM ARAÇ SABAHLARI ÇALIŞMIYOR SIRALI SİSTEM ATIKER MARKA LPG TAKILI ARAÇ LPG DE ÇALIŞIYOR ZORDA OLSA AMA BENZİNDE ÇALIŞMIYOR LPGDE ÇALIŞTIRIP BİRAS HAREKET ETTIKTEN SONRA ARAÇ BENZİNDE ÇALIŞIYOR HİÇBİR SIKINTI OLMUYOR AMA ARABAYI 2 GUN ÇALIŞTIRMAYYAIM YINE AYNI SORUN OLUYOR LPG DE ÇALIŞTIRIP BIRAS ÇALIŞTIKTAN SONRA BENZINDE ÇALIŞIYOR SORUN NEDIR BİLGİSİ OLAN VARMI SERVİS BENZİN POMPASI DEDİ AMA ISININCE BENZİN GELİYOR ARACA

    Hocam geç cvp olacak ama, aracınız park etmeden 500 mt önce benzine alın çünkü benzin pompası belli bir süreden sonra borudaki yakıtı geri çekiyor ve sabah ilk marşta benzine döndüğü için sistem araç çalışmıyor. Benim ustamın bana söylediği şey buydu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sengsm

    konunun üzerinden hayli zaman geçmiş fakat genede hortlatayım

    üstad 2001 model vw bora sahibiyim araca lpg montajı yapacağım kararım lovato obd2 oldu o sorunları yaşadıktan sonra farklı bir sorun yaşadınızmı arcınız otomatik mi şehir içi lpg tüketimi ne kadar motorlar aynı muhtemelen verilerde aynı olacak şu an için 100 km de 10 lt benzin tüketiyorum

    bir önerin varmı bu lpg sistemi için

    Kış şartlarında daha fazla yakması lazım diye biliyorum Bora'nın. Normal verileri bile yüksekti zaten.

    Konuya sorunum giderildiği dediğimden yana hiç bir sıkıntı çıkmadı araçta. Yanlış adaptasyondan kaynaklı problem olduğu ortaya çıktı.

    Yazılımı silip tekrar yüklemek 15 dakikanı almaz. Ustanın bilgisayara takıp, bilgisayar ne hatası gösteriyor ise onu ezbere söylemesi sorun oldu. Bana büyük masraf çıkaracaklardı. Sırf kelebek boğazının değişimi 2-3 bin liralardan bahsediyorlar.

    Yalnız bir hatanın kronik olduğunun kanısına vardım. Adaptasyonu aile dostumun yardımı ile hallettik. Araç motor ışığı yakıyor, bunun sorun olmadığını söyledi. Bende bu şekilde kullanıyorum.


    Araç 6 ileri olduğu için makul yakıyor lpg. Yani daha eski tip otomatik viteslerde biraz daha fazla tüketir diye düşünüyorum. Lpg zamlanmadan önce uzun yolda 19 kuruş - şehir içinde 25 kuruş.

    Şu an depoyu tam doldurup ölçmedim hiç. Ancak 50 liralık gaz ile 150-160km civarı yapıyor. Bu da lpg'nin zamlı hali ve kış şartları da göz önüne alınır ise normal. Benzinli de olsa, 50 liralık benzin ile 80km civarı yapardı.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Hem sizin dediğiniz aynı şu şekilde; Telefon ediyorsunuz, doktor bey midem ağrıyor dediğinizde, doktorun cevabı, mideyi komple alalım geçer Dedim bir görün aracı bakın ona göre tanı koyun bu nedir




  • ben sizin yerinizde olsam aracı bir lovato bayii ne götürüp sistemi kontrol ettirirdim motor arıza ışığı yanıyorsa hala hata var yazdığınız bu konunun içinde lovato nun bir yetkilisi yardım teklifindede bulunmuş aracınız lpg ye tam uyumlu motoru ile ünlü o yüzden motor arıza ışığı kesinlikle yanmamalı
  • Arıza ışığının yanmaması gerekir. Neden yakıyor arıza ışığını ? hata nedir
  • hocam benim de seat ibiza 1,6 8v motorlu aracım atiker lpgli ve özellikle motor soğukken ısıklarda durduğumda devir 1k ve altında sürekli inip çıkıyor bazen istop ediyor ama motor ısındığı zaman veya giderken hiç bir sıkıntı yok sadece durduğumda ve dönüslerde direksiyonu tam sağ veya tam sol yapıp debriyaja basınca bazen istop ediyor bunu hem lpgde iken hem de benzinde iken yapıyor hatta benzinde daha çok yapıyor internetten arastırmalarım sonucunda boğaz kelebeği temizlenmesi diye düsünüyorum sizden de bilgi alayım ve boğaz kelebeği temizliği ne kadara yapılıyor tesekkürler simdiden
  • Boğaz kelebeği temizlenmesi 25-30 lira civarına yapılıyor hemen hemen. Kelebeği yerinden sökmeden, içine temizleme spreyi sıkılıp aracı yüksek devirlerde ara ara gaza basıyorlar (pisliği dışarı atması için)

    Bir ihtimal daha var ki, sibop ayarı. Eğer düzelme eğilimi göstermez ise sibop ayarı yapılması gerekebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905

    hocam benim de seat ibiza 1,6 8v motorlu aracım atiker lpgli ve özellikle motor soğukken ısıklarda durduğumda devir 1k ve altında sürekli inip çıkıyor bazen istop ediyor ama motor ısındığı zaman veya giderken hiç bir sıkıntı yok sadece durduğumda ve dönüslerde direksiyonu tam sağ veya tam sol yapıp debriyaja basınca bazen istop ediyor bunu hem lpgde iken hem de benzinde iken yapıyor hatta benzinde daha çok yapıyor internetten arastırmalarım sonucunda boğaz kelebeği temizlenmesi diye düsünüyorum sizden de bilgi alayım ve boğaz kelebeği temizliği ne kadara yapılıyor tesekkürler simdiden

    hocam aynı problemi yaşıyorum. Aracı lpg bakımına verdim. Enjektörler hava aldığı için arıza ışığı yakiyordu, filtre değişti, ayar yaptılar ve lanet sıkıntı başladı, ertesi gün götürdüm lpg geçiş ısısı 30dan 35 yaptılar sorun biter dediler fakat 1 aydir kelebek boğazı temizlet, sıcaklık sensoru, lambda sensoru bujiler buji kablosu baktır lanet olsun lpg taktırdiğim güne. 10 bin kmde isyan ettirdi. Şimdi araba motor soğukken yavaşlayınca debriyaja basınca rölanti 400e düşüyor ve bazen stop ediyor. Isınınca problem yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmtcimen


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905

    hocam benim de seat ibiza 1,6 8v motorlu aracım atiker lpgli ve özellikle motor soğukken ısıklarda durduğumda devir 1k ve altında sürekli inip çıkıyor bazen istop ediyor ama motor ısındığı zaman veya giderken hiç bir sıkıntı yok sadece durduğumda ve dönüslerde direksiyonu tam sağ veya tam sol yapıp debriyaja basınca bazen istop ediyor bunu hem lpgde iken hem de benzinde iken yapıyor hatta benzinde daha çok yapıyor internetten arastırmalarım sonucunda boğaz kelebeği temizlenmesi diye düsünüyorum sizden de bilgi alayım ve boğaz kelebeği temizliği ne kadara yapılıyor tesekkürler simdiden

    hocam aynı problemi yaşıyorum. Aracı lpg bakımına verdim. Enjektörler hava aldığı için arıza ışığı yakiyordu, filtre değişti, ayar yaptılar ve lanet sıkıntı başladı, ertesi gün götürdüm lpg geçiş ısısı 30dan 35 yaptılar sorun biter dediler fakat 1 aydir kelebek boğazı temizlet, sıcaklık sensoru, lambda sensoru bujiler buji kablosu baktır lanet olsun lpg taktırdiğim güne. 10 bin kmde isyan ettirdi. Şimdi araba motor soğukken yavaşlayınca debriyaja basınca rölanti 400e düşüyor ve bazen stop ediyor. Isınınca problem yok

    aynen öyle hocam benim lpg atiker ve 10.000 kmde filtre değismesi gerekiyormus o lanet bip bip sesi kafamı yedi gidip filtreryi değistirdim ayar yaptılar o günden beri böyle artık debriyaja basmamak için kimseye yol vermiyorum hele bir de ısıklarda tam yesil yandığı zaman istop etmiyor mu orada arabayı yakasım geliyor

    @stones hocam peki kelebeği söktürüp mü temizleteyim yoksa dıstan mı bir de adaptasyon ayarı varmıs sanırım yapılması gereken bu sibop ayarı dediğiniz nedir?




  • Sübap ayarı, rölantide bozukluk ve aracın çekmemesine sebep olur, yolda durduk yere stoplamalara neden olur. Lpg'li araçlarda ısınma boyutu daha fazla olduğundan ötürü ayarlarda bozulma olmuş olabilir.

    Şimdi siz benzinde de bu şekilde yapıyor dediğiniz için sübap ayarının bozulduğunu düşünüyorum. Sonuçta sübap ayarını araç kendisi de yapar ancak onunda limitleri bir yere kadardır.

    Benim aracımda benzinde kullanırken sıkıntı yoktu, dolayısı ile lpg'den olduğu ortada idi.

    Şimdi siz kelebek boğazını temizletip, aracın lpg sistemini devre dışı bıraktırın. Bir süre benzinle kullanıp izlenim yapınız.

    Kelebek boğazını sökmeye gerek yok, söküpte içerisine el değmemesi, bez ile temizlenmemesi gerekir.

    Gece sibop demişim bu arada, sübap olacaktı.




  • ikinci el aldığım Seat ibiza 1.4 signo 2004 model aracımda Milano lpg takılı ve Motor Arıza ışığı yanıyor.. bunun için Çin'den bluetoothlu OBD2 cihazı alıp android telefonumdan Torque Pro programıyla tarama yaptırdığımda Oksijen Sensörüyle ilgili iki hata kodu aldım.. ayrıntılı taramada ise aşağıdaki hata çıktı.. değerlerden bir tanesi olması gerekenin çok üstünde ve muhtemelen bu yüzden arıza ışığı yanıyor..
    her ne kadar arıza kodunu silsem de birkaç dakika sonra ışık yine yanıyor.. Van'da işini bilen usta yok.Bunun için yapılabilecek ne var?
     Aracımda Lpg Sonrası Çıkan Arıza Uyarıları..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: killikli

    ikinci el aldığım Seat ibiza 1.4 signo 2004 model aracımda Milano lpg takılı ve Motor Arıza ışığı yanıyor.. bunun için Çin'den bluetoothlu OBD2 cihazı alıp android telefonumdan Torque Pro programıyla tarama yaptırdığımda Oksijen Sensörüyle ilgili iki hata kodu aldım.. ayrıntılı taramada ise aşağıdaki hata çıktı.. değerlerden bir tanesi olması gerekenin çok üstünde ve muhtemelen bu yüzden arıza ışığı yanıyor..
    her ne kadar arıza kodunu silsem de birkaç dakika sonra ışık yine yanıyor.. Van'da işini bilen usta yok.Bunun için yapılabilecek ne var?
     Aracımda Lpg Sonrası Çıkan Arıza Uyarıları..

    Çok uzun zaman geçmiş @killikli hocam ama herhangi bir çözüm bulabilmiş miydiniz sorun ile alakalı.
    Kusura bakmayın aynı fail hatasını ben de aldım ama sorunun hangi sensörden olduğunu bulamadım.




  • Vay be konudan ne kadar süre geçmiş :) Ben o aracı sattım, bmw aldım, onuda sattım tekrar Jetta'ya döndüm :) Yine 2009 model 126bin km'de aldım.

    Araç testlerde motor gücü %83 çıktı. Bir detay dikkatimden kaçmadı. Koltuğun altındaki çekmeceyi kurcaladığımda, bir kitapçık buldum. Araca lpg 5 bin km'de iken takılmış. Yani alınır alınmaz takılmış neredeyse. Hatta arkadaki tüpün yaşı 9. 1 sene sonra tüp değişecek. Ve buna rağmen maşallahı var aracın. Öyle lpg motoru öldürüyor vs tarih olmuş meğersem. Şu an üstündeki kiti hatırlamadım ama hiç bir sorunu yok.

    Ankara şehir içi lpg litresi: 2.40 civarı km'de 24 kuruş yakıyor araç.

    Uzunda 120-130km/h ile gittim 22 kuruş yaktı. 100 ile gitsem 19-20 kuruş yakacak. Ben bu mk5 Jetta'ları seviyorum. Yeni kasasından bile daha konforlu geliyor bana. Hitler motoru lpg ile uyumlu olması da çabası. Alman tankı dedikleri bu olsa gerek.




  • sinanozk kullanıcısına yanıt
    Van'dan başka bir şehre gittim yine bulamadılar. Lpg kitini söküp denememiz gerek dedi usta ona da hiç bulaşmadım..

    Şimdi 2015 ibiza alıp Lovato odb2 lpg taktırdım. artık kafam rahat..

    Bir daha da lpgyi başkasının taktırdığı arabayı almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese kolay gelsin abilerim kardeslerim bende 2012 comfortline 1.4 tsi jetta var aracım rampada gderken cok boguluyor ve ani gaza yüklenmemde arac baya bi tekliyor ve ariza lambasini yakip yakip sondryor ama arac hizlandktan snra lamba sonuyor ve tekleme yapmaz oluyor kac defa servise gttim makinaya baglattim aracata hic bi sknti cikmadi ne yapmam lazim bazi arkadaslarim katalitik konvertör arizali dedler ama bilgisyrda hic bsey cikmadi bna yardimci olursanuz cok memun olurum kolay gelain tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada araca lpg takildi 1000 km felan oldu takilali atiker marka atikfast 202 marka tüp takildi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.