Şimdi Ara

Aracımda Lpg Sonrası Çıkan Arıza Uyarıları..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
1
Favori
13.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracıma Lovato OBD2 sistem lpg kit taktırdım. Yaklaşık 1,500 km'dir bu şekilde kullanıyorum. Jetta 1.6 hitler motor marka aracımda EPC ışığı yandı. Montaj yapan yere götürdüm, bizden kaynaklı değil dendi.

    Elektronik Vw servisine götürdüm, bilgisayar kelebek boğazı arızası verdi. Temizlettirdik, sorun düzeldi. Derken 1 hafta sonra yine aynı hata. Epc ışığı yanıyor ve devir 1.500-2.000 arasına yükseliyor geri düşüyor kendi kendine.

    Kontak açıp kapadım düzeldi. Şimdi ise sadece EPC ışığı yanıyor. Bir arkadaşımın dediğine göre, ön ve arkada benzin sensörleri varmış. Lpg kuru yakıt tipi olduğu için algılayamıyormuş. Yani sorun olmaz dedi.

    Ben tekrar servisve götüreceğim ancak servis daha araca bakmadan, kelebek boğazın dandır dedi. Değişmesi gerekebilir dedi. Dedim kelebek boğazı nadir arızalanan bir parçadır.

    Hem sizin dediğiniz aynı şu şekilde; Telefon ediyorsunuz, doktor bey midem ağrıyor dediğinizde, doktorun cevabı, mideyi komple alalım geçer Dedim bir görün aracı bakın ona göre tanı koyun bu nedir

    Bu sorunla daha önce karşılaşmış olan arkadaşlar var mı araba? Uzun yol yapacağım bir kaç güne, yolda sıkıntı olmasın dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 2 Temmuz 2013; 0:48:48 >







  • merhaba öncelikle aracının marka ve modelini belirtmemişsin belirtirsen ona göre yardımcı olacak kişiler daha iyi yardımcı olabilir

    bende bir süre once bi konu açmıştım aracımdaki sorun ile ilgili

    aracı götürdüğümde ögrendiklerimi aktarıyim sana

    arcım wv bora 1.6 comfortline brc lpg sistemi takılı aracımda yaşadığım sıkıntı sonrası boğaz kelebeği temizlendi ve kısa bir süreliğine yani 1 hafta kadar bir sıkıntı çıkmadı

    daha sonra tekrar eski haline döndü bu sefer boğaz kelebeği komple değişti sebebini sorduğumuzda ise benzinin ile gazın yanma oranlarının farklı olmasından dolayı

    boğaz kelebeği zarar görüyormuş

    boğaz kelebeğini değiştirdikten sonra bir sıkıntı olmadı

    http://forum.donanimhaber.com/m_73761515/f_//tm.htm#73761515




  • Aracım 2009 Jetta 1.6 hitler motor. Açıkçası belirttiğiniz husus, sanki normal bir şeymiş gibi söylenmiş size. Yani bu parçada ucuz bir parça değil..
  • Lpg ustalarının klasik laflarıdır, lpg takılınca uyarı lambaları yanabilir normaldir taktık gitti mantığındalar.

    Bu arada üstad yönetici olmuşsun hayırlı olsun Allah utandırmasın.
  • Teşekkür ederim sağolun.

    Aracın EPC ışığı kafasına göre yanıp sönüyor. Acaba diyorum bu lpg kitindeki bahsettikleri, "Kendi kendini ayarlayan sistem" de mi sorun var? Kelebek boğazı dedikleri parça 1.500 lira civarı. Ayrıca elle temizlenmemesi gerekir diye biliyorum ancak içini sprey + bez yardımı ile temizledi.. İçindeki özel koruyucu maddeyi yok etmiş olabilir mi?
  • bende astraya taktırmıştım, arıza lambası sönmek bilmedi, oksijen sensörü 1, oksijen sensörü 2, ateşleme bobini, katalitik konvertör değişti, subap eritti motor açtırdı, sonra yine sensör arızaları..... en son kafam bozuldu gittim sanayiye sök şunu usta dedim, o gün ben ve arabam huzura kavuştuk, yaptığım tasarrufun 2 misli masraf yaptım :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 1 Temmuz 2013; 23:59:45 >
  • Aynı sorunun tıpkısının aynısı benim hitler motor golfte de var.O arıza devamlı oluyor.Lpg'li vw'lerin makus talihi hocam.Şunu anladım dizel canmış, olmadı az yakan benzinli... bi daha lpgnin yanından geçmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Aynı sorunun tıpkısının aynısı benim hitler motor golfte de var.O arıza devamlı oluyor.Lpg'li vw'lerin makus talihi hocam.Şunu anladım dizel canmış, olmadı az yakan benzinli... bi daha lpgnin yanından geçmem.

    Sıkıntı Lovato'da mı acaba? Eğer sıkıntının bu kitten olduğu anlaşılır ise, bunu sökün, Brc'mi takarsınız, Prins'mi takarsınız onu takın diyeceğim.
  • Sıkıntı ustada...

    EPC ışığı

    quote:

    It refers to the drive-by-wire system and any faults with the throttle pedal, throttle body, traction control, cruise control, even the MAF will on occasion trigger the light.


    Zımbırtılarında yanarmış. Benim tahminim LPG enjektörleri delindiğinde boşluk falan olmuş, aracın beyni motora şu kadar hava giriyor demesine rağmen buralardan fazla hava girişi olduğu için bir dengesizlik oluyor, motor arzıa kontrol de ozaman bunlardan biri bozulmuştur diyor.

    Tabi servise gidince de o abi sizin kelebeğe hayırlı işler, bizede 1.500 deyip işin içinden çıkıyorlar.

    LPG nin bunlara etki edebilecek bir özelliği yok. LPG uygun ayar yapılmaz ise motoru fakire düşürüp check engine ışığı yaktırır en fazla. VW deki EPC ışığı manifold üzerindeki tertibatı kontrol ediyor.

    Haticenin neticesi. LPG yi adam gibi ustaya yaptırın. Kasaba denk gelirseniz ananızdan emdiğiniz süt burnunuzdan gelir.




  • 1.6 hitler lpg ye en uygun motor derler. şimdi ben de bunu anlamadım..
  • Peki diyelim ki montajda sorun veya takılan kit sorunlu. Bilgisayara taktığımızda, kelebek boğazı arızası verdi araç. Bu sorunun olacağı mı vardı yoksa lpg'den kaynaklı mı olmuştur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 2 Temmuz 2013; 0:41:59 >
  • epc uyarısı ile lambda sensörü uyarısı farklı şeyler değilmi aynı görevi yapıyorlarmış gibi yorumlar var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uranus

    epc uyarısı ile lambda sensörü uyarısı farklı şeyler değilmi aynı görevi yapıyorlarmış gibi yorumlar var...

    EPC uyarısı aslında bir tek arızanın belirtisi değil. Bütün motor ve aksamlarını kapsıyor.

    Mesela bazıları der ki, lpg'de yakar o ışığı sorun olmaz öyle kalsın filan. Peki araç gerçekten de arıza yaparsa nereden ayırt edeceksin? O yüzden arıza ışığı yanık vaziyette kullanılmaması gerekir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Teşekkür ederim sağolun.

    Aracın EPC ışığı kafasına göre yanıp sönüyor. Acaba diyorum bu lpg kitindeki bahsettikleri, "Kendi kendini ayarlayan sistem" de mi sorun var? Kelebek boğazı dedikleri parça 1.500 lira civarı. Ayrıca elle temizlenmemesi gerekir diye biliyorum ancak içini sprey + bez yardımı ile temizledi.. İçindeki özel koruyucu maddeyi yok etmiş olabilir mi?

    Vagcom ile lamba yanarken baglati yaptirin arizaya neden olan donanimi bulun. Muhtemelen yine bogaz kelebegi cikacaktir. Tekrar temizletip kalibrasyon yaptirin bogaz kelebegine. Kalibrasyonu onemli.
    Arkadasimin hitler motorlu aracinin stop etme, fakir karisima dusme sorununu boyle cozduk. Bunlarda bogaz kelebegi sikintili birazcik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 2 Temmuz 2013; 3:34:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hitler motorlu 2 passat 1 bora sahibi olmuş birisi olarak sat kurtul diyorum , başka birşey demiyorum...

    @stones



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avensis42 -- 2 Temmuz 2013; 3:52:18 >
  • Lamba şu an sönük. Ne zaman yanacağı belli olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    Aynı sorunun tıpkısının aynısı benim hitler motor golfte de var.O arıza devamlı oluyor.Lpg'li vw'lerin makus talihi hocam.Şunu anladım dizel canmış, olmadı az yakan benzinli... bi daha lpgnin yanından geçmem.

    Sıkıntı Lovato'da mı acaba? Eğer sıkıntının bu kitten olduğu anlaşılır ise, bunu sökün, Brc'mi takarsınız, Prins'mi takarsınız onu takın diyeceğim.

    Yok hocam bende orjinal brc var.Sıkıntı bence motor-lpg uyumu.VW'de sıkıntılı biraz.Ancak şunu da söyleyeyim aracın lpg performansı gayet iyi.
  • tipik;
    LPGCİ-BENZİNSERVİSi-EV
    şeytan üçgeni çözene kadar huzur yok size. Çünkü arıza ışığı yanmaması gerekiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG nin içinde elektronik tertibata zarar verecek bir madde yok. Genel olarak daha temiz bir yakıt olduğu için lpg kurup yağ vs bırakmaz. Yani daha geç bozulması lazım..

    O zaman sizin kebelek niye bozuldu... Önce sormamız gereken bu kebelek ne işe yarar? Gaz pedalına basarsın araba gider, ek olarak rölantiyi ayarlar. Nasıl ayarlar, maf tan gelen debi sinyaline göre.

    Şimdi senin maf ecu ya diyorki abi ben sana şu anda saniyede 5 litre hava gönderiyorum. ecu da maf + kebelek pozisyon + oksijen sensör hava / yakıt oranı + devire göre, kebelek senin yeni pozisyon bu, kebelek tamam abi diyor. Lakin devir olması gereken yerde değil. niye çünkü lpg enjektörlerinin ordan fazladan hava giriyor. Tabi ecu bunu bilemez, o yüzden ECU diyor ki lan bu kebelekte bir sorun var.

    Aslında en mantıklısı, kelebek sökülüp, başka bir araca takılıp denenmesi lazım...

    Yakıt sensörü ıslak kuru ayrımı yapmaz, oksijen partikül sayımı yapar. Zaten 100 derece motora giren benzin halen sıvı halde kalıyorsa orası bizim bildiğimiz evrenin sınırları dışındadır. LPG ile benzin arasında, Oktan ve İdeal karışım farkı vardır. LPG benzine göre daha töleranslıdır. Yani benzine göre ayarlı makinada rahat rahat gider. Ha araba LPG ye göre tam ayarlansa çok daha güzel olur ama.

    Kim uğraşır onunla efendim... Burası Türkiye
    Ha ben bunları otomotiv veya vw bilgimle söylemiyorum, 20 yıllık bilgi işlem birikimimle söylüyorum. Araçlardaki arıza ışıkları, öngörme modeline göre çalışır.

    Yani gidip orada arıza var ben yanayım demez. Bunun böyle olması lazım, olmuyorsa şuralarda arıza var bi bak hele ışığıdır o.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Aracıma Lovato OBD2 sistem lpg kit taktırdım. Yaklaşık 1,500 km'dir bu şekilde kullanıyorum. Jetta 1.6 hitler motor marka aracımda EPC ışığı yandı. Montaj yapan yere götürdüm, bizden kaynaklı değil dendi.

    Elektronik Vw servisine götürdüm, bilgisayar kelebek boğazı arızası verdi. Temizlettirdik, sorun düzeldi. Derken 1 hafta sonra yine aynı hata. Epc ışığı yanıyor ve devir 1.500-2.000 arasına yükseliyor geri düşüyor kendi kendine.

    Kontak açıp kapadım düzeldi. Şimdi ise sadece EPC ışığı yanıyor. Bir arkadaşımın dediğine göre, ön ve arkada benzin sensörleri varmış. Lpg kuru yakıt tipi olduğu için algılayamıyormuş. Yani sorun olmaz dedi.

    Ben tekrar servisve götüreceğim ancak servis daha araca bakmadan, kelebek boğazın dandır dedi. Değişmesi gerekebilir dedi. Dedim kelebek boğazı nadir arızalanan bir parçadır.

    Hem sizin dediğiniz aynı şu şekilde; Telefon ediyorsunuz, doktor bey midem ağrıyor dediğinizde, doktorun cevabı, mideyi komple alalım geçer Dedim bir görün aracı bakın ona göre tanı koyun bu nedir

    Bu sorunla daha önce karşılaşmış olan arkadaşlar var mı araba? Uzun yol yapacağım bir kaç güne, yolda sıkıntı olmasın dedim.


    Sayın Stones,

    Aracınızdaki sistemin ismi söylediğiniz gibi OBDII sistem. Bu sistemimiz aracınızda bulunan arıza tespit sistemi ile bağlantı kurar. Bunun bağlantısı yanlış yapıldı ise bahsettiğiniz sorunları yaşıyor olabilirsiniz. Ancak eğer ki bu bağlantımız normalse muhtemelen sorun gerçekten boğaz kelebeğindedir. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdınız mı? Çünkü bu parça çok hassas bir parçadır, elle yapılan temizliklerin ardından parçanın arıza yapması sıklıkla karşılaştığımız bir durum. Bilginize...

    Saygılar




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.