Şimdi Ara

Aracıma Chiptuning yaparsam yakıt tüketimi artarmı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
38
Cevap
0
Favori
9.773
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Aracıma Chiptuning yaparsam yakıt tüketimi artarmı ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4923 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: !KO

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Ne kabacası ne gaz kelebeği biraz açarmısınız konuyu


    Atmosferik motor 6000de kesiciye giriyorsun diyelim


    3000devirdesin AFR 13.2

    Gene aynı araç

    3000 devirdesin AFR 11.4


    Devirler aynı

    Aynımı yakar şimdi ikiside ?


    Yani demek istedğim şey şu

    Atılan mapa araca bağlı olarak değişir
    Karışım zengindir tuner dengeler az yakar

    Veya agresif bir map atılır çok yakar :)




    İçten yanmalı benzinli motorlarda ideal AFR 14.7 dir..

    mümkün olduğunca max güç için bu değere yakın tutulmaya çalışılır..

    tam gaz afr niz ne kadar fakir se araç o kadar az yakar..
    |
    |
    _____________________________
    Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!
    Mehmet GAZİHAN
    irtibat CEP: 532 243 73 66


    Ataşehir TEM Yanyol Çağatay Plaza




  • Yarbay
    11010 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Bahsettiğiniz alet piggyback ünitelerinden biri.Yani sadece kullandığınız arabanın sensörlerini yanıltarak belli başlı bazı değerlerde oynama yapabilirsiniz(bahsettiğiniz gibi AFR oranında oynama yapılabir ancak araç gerçek verilerle yürümez).Chip tuning ile güç artışında yakıt tüketimi düşmez. Aynı devirde ve aynı rotada daha fazla yakıt tüketirsiniz. Bu tekniğin gerçeği. Güç üretebilmeniz için daha fazla yakıta ihtiyacınız var.Ayrıca gaza basma seviyesi falan denmiş gaza basma seviyesi zaten gerek TPS ile gerek APS ile ölçülüyor.




    üstadlar oranları verebilirmisiniz ?

    % 0.81 mi ?

    gibi
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3523 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orijinalden alıntı: !KO

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Ne kabacası ne gaz kelebeği biraz açarmısınız konuyu


    Atmosferik motor 6000de kesiciye giriyorsun diyelim


    3000devirdesin AFR 13.2

    Gene aynı araç

    3000 devirdesin AFR 11.4


    Devirler aynı

    Aynımı yakar şimdi ikiside ?


    Yani demek istedğim şey şu

    Atılan mapa araca bağlı olarak değişir
    Karışım zengindir tuner dengeler az yakar

    Veya agresif bir map atılır çok yakar :)




    İçten yanmalı benzinli motorlarda ideal AFR 14.7 dir..

    mümkün olduğunca max güç için bu değere yakın tutulmaya çalışılır..

    tam gaz afr niz ne kadar fakir se araç o kadar az yakar..


    sayın chiptuning uzmanı fiatın 1.3 75 multijet motoruna 90-95 liğin turbosunu takarak ve + sadece yazılımla oynayarak birşeyler yapabilirmiyiz...
    böylle birşey mümkün müdür ?
    |
    |




  • Yarbay
    4923 Mesaj
    bizim garajımızda herşey mümkün..

    yapılamayacak hiçbişey yok..

    vakit ve nakitden haber verin..
    |
    |
    _____________________________
    Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!
    Mehmet GAZİHAN
    irtibat CEP: 532 243 73 66


    Ataşehir TEM Yanyol Çağatay Plaza
  • Yüzbaşı
    834 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orijinalden alıntı: !KO

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Ne kabacası ne gaz kelebeği biraz açarmısınız konuyu


    Atmosferik motor 6000de kesiciye giriyorsun diyelim


    3000devirdesin AFR 13.2

    Gene aynı araç

    3000 devirdesin AFR 11.4


    Devirler aynı

    Aynımı yakar şimdi ikiside ?


    Yani demek istedğim şey şu

    Atılan mapa araca bağlı olarak değişir
    Karışım zengindir tuner dengeler az yakar

    Veya agresif bir map atılır çok yakar :)




    İçten yanmalı benzinli motorlarda ideal AFR 14.7 dir..

    mümkün olduğunca max güç için bu değere yakın tutulmaya çalışılır..

    tam gaz afr niz ne kadar fakir se araç o kadar az yakar..


    Benim demek istediğim herhangi bir nedenden araç 3000devirde 11 de yürüyo aracın epromu cıkartılıp proglanmıs olan takıldıgında 14.7ye geliyo şimdi tüketim düştümü düşmedimi

    Ee düşcek haliyle :D


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Bahsettiğiniz alet piggyback ünitelerinden biri.Yani sadece kullandığınız arabanın sensörlerini yanıltarak belli başlı bazı değerlerde oynama yapabilirsiniz(bahsettiğiniz gibi AFR oranında oynama yapılabir ancak araç gerçek verilerle yürümez).Chip tuning ile güç artışında yakıt tüketimi düşmez. Aynı devirde ve aynı rotada daha fazla yakıt tüketirsiniz. Bu tekniğin gerçeği. Güç üretebilmeniz için daha fazla yakıta ihtiyacınız var.Ayrıca gaza basma seviyesi falan denmiş gaza basma seviyesi zaten gerek TPS ile gerek APS ile ölçülüyor.



    Benim dediğimde aynı şey hocam güç artışında tabiki düşmez

    Yukarıda dediğim gibi zengin karısımı ideale getirdiğimizde düşer

    Karısımı nasıl ideale getiricez dersen fuel maptan
    |
    |
    _____________________________
    The king of the ordinary, the king of analogous, the king of the nonsense, the king of the emptiness, the king of lonelyness, insignificance, the king of abundance, the king of destruction.

    - bashole -




  • Yüzbaşı
    834 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Bahsettiğiniz alet piggyback ünitelerinden biri.Yani sadece kullandığınız arabanın sensörlerini yanıltarak belli başlı bazı değerlerde oynama yapabilirsiniz(bahsettiğiniz gibi AFR oranında oynama yapılabir ancak araç gerçek verilerle yürümez).Chip tuning ile güç artışında yakıt tüketimi düşmez. Aynı devirde ve aynı rotada daha fazla yakıt tüketirsiniz. Bu tekniğin gerçeği. Güç üretebilmeniz için daha fazla yakıta ihtiyacınız var.Ayrıca gaza basma seviyesi falan denmiş gaza basma seviyesi zaten gerek TPS ile gerek APS ile ölçülüyor.




    üstadlar oranları verebilirmisiniz ?

    % 0.81 mi ?

    gibi


    TPS %20 olarak okuyor

    %20 30 gibi
    En azından logda öyle gözüküyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !KO -- 10 Mart 2010; 15:19:29 >
    |
    |
    _____________________________
    The king of the ordinary, the king of analogous, the king of the nonsense, the king of the emptiness, the king of lonelyness, insignificance, the king of abundance, the king of destruction.

    - bashole -




  • Çavuş
    81 Mesaj
    Bakın chip tuning uzmanı arkdaşta söylemiş AFR ne kadar fakirse o kadar az yakarsınız.Eee chiple biz napıyoruz bu oranı zengine çekiyoruz ki arabamız güç üretsin değil mi?
    Tekrar söylüyorum chipten sonra tasarruf sağlanacak tek yer akselerasyondur araba hızlanırken eskiye nazaran daha kısa süreli olarak yüksek MAP değerleri ile yürüyeceğinden o sırada tüketiminiz düşer.Ancak burdada arabanın hızlanmas süreleri bariz bi şekilde iyileşeceğinden kimse rahat durmaz DURAMAZ
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    81 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: !KO


    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orijinalden alıntı: !KO

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Ne kabacası ne gaz kelebeği biraz açarmısınız konuyu


    Atmosferik motor 6000de kesiciye giriyorsun diyelim


    3000devirdesin AFR 13.2

    Gene aynı araç

    3000 devirdesin AFR 11.4


    Devirler aynı

    Aynımı yakar şimdi ikiside ?


    Yani demek istedğim şey şu

    Atılan mapa araca bağlı olarak değişir
    Karışım zengindir tuner dengeler az yakar

    Veya agresif bir map atılır çok yakar :)




    İçten yanmalı benzinli motorlarda ideal AFR 14.7 dir..

    mümkün olduğunca max güç için bu değere yakın tutulmaya çalışılır..

    tam gaz afr niz ne kadar fakir se araç o kadar az yakar..


    Benim demek istediğim herhangi bir nedenden araç 3000devirde 11 de yürüyo aracın epromu cıkartılıp proglanmıs olan takıldıgında 14.7ye geliyo şimdi tüketim düştümü düşmedimi

    Ee düşcek haliyle :D


    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Bahsettiğiniz alet piggyback ünitelerinden biri.Yani sadece kullandığınız arabanın sensörlerini yanıltarak belli başlı bazı değerlerde oynama yapabilirsiniz(bahsettiğiniz gibi AFR oranında oynama yapılabir ancak araç gerçek verilerle yürümez).Chip tuning ile güç artışında yakıt tüketimi düşmez. Aynı devirde ve aynı rotada daha fazla yakıt tüketirsiniz. Bu tekniğin gerçeği. Güç üretebilmeniz için daha fazla yakıta ihtiyacınız var.Ayrıca gaza basma seviyesi falan denmiş gaza basma seviyesi zaten gerek TPS ile gerek APS ile ölçülüyor.



    Benim dediğimde aynı şey hocam güç artışında tabiki düşmez

    Yukarıda dediğim gibi zengin karısımı ideale getirdiğimizde düşer

    Karısımı nasıl ideale getiricez dersen fuel maptan



    Aynen doğrudur hocam
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    834 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Bakın chip tuning uzmanı arkdaşta söylemiş AFR ne kadar fakirse o kadar az yakarsınız.Eee chiple biz napıyoruz bu oranı zengine çekiyoruz ki arabamız güç üretsin değil mi?
    Tekrar söylüyorum chipten sonra tasarruf sağlanacak tek yer akselerasyondur araba hızlanırken eskiye nazaran daha kısa süreli olarak yüksek MAP değerleri ile yürüyeceğinden o sırada tüketiminiz düşer.Ancak burdada arabanın hızlanmas süreleri bariz bi şekilde iyileşeceğinden kimse rahat durmaz DURAMAZ

    Katılıyorum
    Benim dediğim tasarruf şurdan hocam ayarsızdır zaten çok çok zengindedir ideale getirmek için fakire çekersiniz 14.7 gibi bir değere bu sefer yakıt tasarrufu düşer aslında benim dediğim konu chip tuningle alakalı değil sanırım ordan anlaşamıyoruz ben standalone üzerinden konusuyorum :D

    Ama herşey normaldir chip tuningden sonra tasarruf çoğalır bunda aksini iddia etmiyorum zaten :)

    Edit

    Sonunda anlaşabildik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !KO -- 10 Mart 2010; 15:25:18 >
    |
    |
    _____________________________
    The king of the ordinary, the king of analogous, the king of the nonsense, the king of the emptiness, the king of lonelyness, insignificance, the king of abundance, the king of destruction.

    - bashole -




  • Çavuş
    81 Mesaj
    Estağfurullah neden anlaşamayalım ki.Doğru bilgilerin peşindeyiz ve bildiklerimizi paylaştık sonunda doğru olan yerde buluştuk önemli olanda bilgi ve paylaşmak.Forumun amacıda bu olduğuna göre kişilere sataşmanın seviyesizleşmenin bi anlamını yoktur.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    11010 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Estağfurullah neden anlaşamayalım ki.Doğru bilgilerin peşindeyiz ve bildiklerimizi paylaştık sonunda doğru olan yerde buluştuk önemli olanda bilgi ve paylaşmak.Forumun amacıda bu olduğuna göre kişilere sataşmanın seviyesizleşmenin bi anlamını yoktur.


    üstad süpersin...

    matematiksel ve fiziksel verileri çoğu usta aktarmıyor ki bilse bile bu gibi ortamlarda herkes tecrübe kazanana kadar göbeğim çatladı şeklinde kimse paylaşmıyor...

    ağzına sağlık derim
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    834 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihyc

    Estağfurullah neden anlaşamayalım ki.Doğru bilgilerin peşindeyiz ve bildiklerimizi paylaştık sonunda doğru olan yerde buluştuk önemli olanda bilgi ve paylaşmak.Forumun amacıda bu olduğuna göre kişilere sataşmanın seviyesizleşmenin bi anlamını yoktur.

    Haklısın hocam

    Mesela avans vurduğunda safe moda geçiş yaptığında kendini güvenli olan mapa atıyor dimi
    yanlış bilmiyorsam böyle olması lazım

    Bu şekilde mod atılabilirmi tasarruf ve güç olarak ayrı ayrı birinde güç artışı olucak birinde az yaktırılcak güç düşürülerek


    Standaloneda oluyor bu şekilde hatta safcda bile 2 ayrı mod var oem ecunun bu şekle gelmesi zor mudur :)

    Bazı araçlardaki sport economy modları gibi


    Bi düşündümde baya zor gibi ya msle filan olur belki oda softwareden atarak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !KO -- 10 Mart 2010; 16:06:01 >
    |
    |
    _____________________________
    The king of the ordinary, the king of analogous, the king of the nonsense, the king of the emptiness, the king of lonelyness, insignificance, the king of abundance, the king of destruction.

    - bashole -




  • Yarbay
    3523 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    bizim garajımızda herşey mümkün..

    yapılamayacak hiçbişey yok..

    vakit ve nakitden haber verin..


    fiorino alan birinin ne kadar nakit ayırabileceğine varın siz karar verin, yarış arabası haline sokacak halimiz yok, nasıl en az maliyetle gücünü maksimuma çıkartırım bunun derdindeyim, nasıl olsa motor 90 lıkla aynı, sadece turbo değiştirerek ve ayrıca yazılımla bu iş olurmu? olursa kaça olur? benim öğrenmek istediğim budur.
    saygılar

    unutmuşum turbo başlangıç devrini en az kaça çekebilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeKSandDoRT -- 10 Mart 2010; 16:26:46 >
    |
    |
  • Çavuş
    81 Mesaj
    Bize daha fazla güç alabilmemiz için ne lazım? Daha şiddetli patlama. Eğer yanma odasında daha şiddetli patlama olursa sizde daha fazla vektörel kuvvet elde eder dolayısı ile motordan aldığınız güç artar. Peki daha şiddetli patlama için ne gerekir? Daha fazla yakıt. Ve mümkünse hava.. Eğer bu ikisinden birisini arttırırsanız, aynı motordan daha fazla güç elde edebilirsiniz.
    Atmosferik motor için konuşursak;
    Arabada motora giren havayı nasıl arttırırsınız? Eğer arabada turbo falan yoksa havanın motor içerisine daha hızlı girmesini sağlayarak. Eğer havanın hızı artarsa birim zamanda daha fazla hava taşınacağından, motorun içine giren hava artacaktır. Bunun için ne yapabilirsiniz? Havanın motora girdiği yolu mümkün olduğunca kısa tutarsınız. Nasıl olur? Manifoltu söker yerine motosikletlerde va caterhamlardaki gibi stb yani tekil gaz kelebeği takarsınız. Bu nedir? Her silindirin girişine bir fgaz kelebeği takarsınız ve kelebeğin öteki ucuna ufacık bir hava filitresi takarak havanın mümkün olan en kısa yoldan ve en hızlı şekilde motora girmesini sağlarsınız. Bu sayede süpapların açık kaldığı süre zarfında silindirin içerisine daha fazla hava alabilir hale gelirsiniz. Eğer bunu uygun yakıt miktarı ile beslerseniz motorunuzun gücü artar.Ancak, aracınızın kullanımı oldukca zorlaşır, yakıt tüketimi artar ve kullanım konforu düşer. Aynı zamanda motorunuzdan alabileceğiniz torkta düşer. Çünkü emme manifoltunda olduğu gibi uzun runnerlarınız olmadığı için rezerv olarak kullanabileceğiniz bir hava yoktur artık. Yok bu çokmu zor ve uzun geldi? Evet zor ve uzun bir yoldur o doğru.. Peki daha kolayına gelelim. Ne demiştik? Motorun içine giren hava miktarını arttırmalıyız. Dolayısı ile girişteki kesitin çapı değişmediğine göre hızını arttırmış oluruz. Bunun için bir başka yolda yolda havanın önüne çıkacak engelleri mümkün olduğunca azaltmaktır. Bu nasıl olur? Alırsınız kapağı elinize, hava girişindeki tüm pütürlü yüzeyleri dremelle iyice işleyip parlatırsınız, böylelikle girişin sürtünmesi düşer ve dolayısı ile havanın hızı artar. Bu işe port polish adı verilir. Giriş parlatma.. Eğer tüm bunları yaptıktan sonra gene giren hava miktarına uygun yakıt gönderirseniz silindirin içerisine, gene ulaştığınız güç artar. stb de olduğu gibi garip tepkilerde oluşmaz. Çünkü yaptığınız iş aracın motorunun volumetrik verimliliğini arttırmaktır. Bu da mı olmadı?
    Amaç daha şiddetli patlama elde etmek değilmiydi? Evet. Peki bu motorun çalışma prensibi silindirin içine havayı attıktan sonra, sıkıştırmaktan geçmiyormuydu? Evet.. Peki biz bu hava+yakıt karışımını motorun orjinalinden daha fazla sıkıştırırsak ne olur? Patlama şiddetimiz artar ve dolayısı ile daha fazla güç elde ederiz. Tamam hepimiz gidip silindir kapaklarımızı taşlatıp motorun 11 olan (focus motoru) sıkıştırma oranını 12 ye çıkartalım. Ee noldu? Aaa motor deli gibi avans vurmaya başladı. Eksiler bilir. Karbüratörlü arabanıza binerdiniz, bolu dağlarını çıkmaya başladığınızda performans düşer arabadan takır tukur sesler gelmeye başlardı. İnerdiniz arabadan, distribütörü az birşey çevirip avansı değiştirir devam ederdiniz. Eğer kolaydaysa birazda karbüratörün karışım vidası ile oynar verirdiniz kırbacı.. Eee enjektörlü arabada ne distribütör var ne de karbüratör? Ne yapacaz şimdi? Elin gavuru bu arabaları tasarlarken işte bunuda düşünüyor. Diyorki bu adam yarın öbürgün rakımı daha yüksek olan yerlere çıkarsa basınç düşer hava soğur sonra araba hem zor çalışmaya başlar hemde performansı düşer. Hadi biz buna otomatik bir sistem yapıp bu verileri hep kontrol edelim gerektiğinde arabanın ECU su bunu ufak tefek değerlerde olacak şekilde değiştirsin. Peki bu bizim 11 den 12 ye çıkarttığımız sıkıştırmada işe yararmı yaramaz. Neden? Çünkü üretici kalkta sana motorun orasını burasını mıncıkla dememişki. Git yağına suyuna baktır benzini koy git demiş. Ne yapacaz? Bu üreticinin ayarladığı değerleri yeni duruma göre yeniden ayarlayacağız. Peki bunu nasıl yapacağız? İşte burada adına çip tuning dediğimiz şey devreye girecek.. Bu değerleri yeni şartlara yani 12 sıkıştırmaya göre yeniden ayarlayıp arabadan olması gereken performansı almaya çalışacağız. Peki nasıl olacak bu iş? Avansa retard (gecikme) vererek
    Şimdi. Motorun içine giren havanın miktarı sabit ise ve biz bunu değiştiremiyorsak, yakıtın miktarınıda değiştiremeyeceğiz demek değildir. Motorda gücü belirleyen en önemli veri hava+yakıt karışım oranıdır. Yani AFR. Bu neye göre belirlenir? Tüm yakıtların verimliliği bellidir. Yani ne kadar hava ile ne kadar yakıt karışırsa ortaya ne çıkacağı üç aşağı beş yukarı belirlidir. Dolayısı ile AFR oranı da bellidir diyebiliriz. Ancak en verimli yanmanın olduğu oran en fazla güç alınabilen oran demek değildir. Benzin için konuşursak, en verimli yanmanın olduğu oran 14.7/1 dir. Yani silindirin içine 14.7 birim hava 1 birim yakıttan oluşanm karışım sokarsanız o yakıt en verimli şekilde yanar. Nedir en verimli yanma? En az atık olan yanmadır. Yakıtın mümkün olan tüm moleküllerine kadar yanmasını tarif eder bu oran. Bu sayede havayı en az oranda kirletir, makul oranda güç alır, madde dayanımınıda bu değere göre ayarladığınız için mümkün olabilecek en uzun ömürlü motora sahip olursunuz. Ee araba her zaman 14.7/1 AFR ile mi yürüyor? Elbette hayır. Rölanti dışında bir yerde bu oranda çalıştıramazsınız motoru. Neden? Çünkü 14.7 karışım oranına sahip bir motorla hızlanamazsınız. Aracın o anki hızı neyse o hızda devam edebilirsiniz sadece. Ee gaza basınca ne oluyor peki? Araba silindirin içine daha fazla yakıt püskürterek motorun gücünü arttırıyor. Bu sayede siz aracın kütlesinin ve sürtünmenin neden olduğu ters vektörel gücü yenip aracın hızlanmasını sağlıyorsunuz. Demekki neymiş? hızlanmak için güce güç içinde benzine ihtiyaç varmış. Pekii. Nereye kadar? Aracın mekanik donanımının izin verdiği yere kadar. Benzin 10/1 AFR oranından itibaren güc bandının dışına çıkacağı için daha fazla benzin basmanızın size herhangi bir faydası olmaz. E bunu yaparsak yani arabayı stiometrikte değilde daha düşük oranlarda benzin hava karışımı ile çalıştırırsak ne oluyor? Daha fazla güç alıyorsunuz ama havayıda daha fazla kirletiyorsunuz. Bizim gibi afrikanın biraz ötesinde yasal düzenlemeye sahip ülkelerde bu kirlilik normları pek önemli olmasada gelişmiş ülkelerde bu işe çok önem veriliyor. Bizde kimse araba alırken kalkıp bu araba euro4 mü yoksa euro5 normuna mı uyuyor diye bakmaz ama alman bakar. Nedenmi? Havayı çok sevmekten falan ziyade havayı daha fazla kirleten arabaların vergisinin daha yüksek oluşundan... İşte bu nedenle üreticilerde ürettikleri malı daha kolay satabilmek için mümkün olan en sıkı kirlilik normunu karşılayabilecek ama bunu yaparkende makul güç üretebilecek motorlar tasarlayıp tercih edilme oranını arttırmak ister. Dolayısı ile o adam kalıpta 10/1 gibi bir AFR oranı ile yürüyen arabalar yapmaz. Onlar atmosferik arabalarda taş çatlasa 12/1 oranlı falan arabalar üretip bilmem kaç tane katalitik konvertör ile bunu destekleyerek standartları karşılamayı 3-5 beygir daha fazlasına tercih etmek zorundadır. Dolayısı ile ortada atıl bir güç kapasitesi oluşur. Bizim apaçi gençliğimizde ne yapar? Adamın o kadar kastığı ve ürettiği arabanın önce katalitik konvertörünü söker atar. Len o yeni yapma etme.. Çık... sökecem.. E sök aferim sana. Denetleyen yokki.. Aaa egzosttan çıkan havanın hızı artıverdi. Ne güzel. E havayı hızlı atarsan hızlıda girer. Peki bunu kısıtlayan ne? Hava filitresi. Zaten üreticiler dangalak. Kalkıp filitre kutusuydu borusuydu filitreydi carttı curttu bir sürü şey tasarlayıp hem yer kaybediyorlar,i hem ağırlık yaratıyorlar hemde motorun boğazını sıkıyorlar. Sök at. YErine açık hava filitresi diye tabir edilen geçirgenliği daha yüksek bir filitre tak. Uvv havanın girişide hızlandı. Eee araba hala hızlanamadı hala ama? Hımmm... Demekki giren hava artınca benzininde artması gerekiyormuş. HAdi çip tuning yapıp benzinide arttırı verelim. E naılsa katalitiği söktümüz için emisyon falan filan gibi bir şeyde kalmadı. Tüm standartlar yalan oldu nasılsa. O zaman üreticinin belirlediği hava yakıt karışım oranını 11 e düşürelim. Bu bize kafadan min %5 kazanım sağlar. Hava miktarıda arttığına göre oradanda bi %10 falan kazanmış olsak al sana standart halinden %15 daha güçlü bir araba. Araba 100 beygirdi oldu sana 115 hp. Yada atıyorum 120 hp
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    834 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT


    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    bizim garajımızda herşey mümkün..

    yapılamayacak hiçbişey yok..

    vakit ve nakitden haber verin..


    fiorino alan birinin ne kadar nakit ayırabileceğine varın siz karar verin, yarış arabası haline sokacak halimiz yok, nasıl en az maliyetle gücünü maksimuma çıkartırım bunun derdindeyim, nasıl olsa motor 90 lıkla aynı, sadece turbo değiştirerek ve ayrıca yazılımla bu iş olurmu? olursa kaça olur? benim öğrenmek istediğim budur.
    saygılar


    Sadece yazılım attırın bence daha mantıklı
    |
    |
    _____________________________
    The king of the ordinary, the king of analogous, the king of the nonsense, the king of the emptiness, the king of lonelyness, insignificance, the king of abundance, the king of destruction.

    - bashole -
  • Yüzbaşı
    834 Mesaj
    Fatih hocam eline sağlık

    11 gibi değerlerde yığılır ya atmosferikte ıdle 14-15 throttle 13 redline 12.5 bitiririm ben olsam 1.6 atm devir çeviren bir araç için
    |
    |
    _____________________________
    The king of the ordinary, the king of analogous, the king of the nonsense, the king of the emptiness, the king of lonelyness, insignificance, the king of abundance, the king of destruction.

    - bashole -
  • Binbaşı
    1282 Mesaj
    Evet herharikarda yakıt tüketimi artıyor ama daha fazla güç istiyorsan yapılabilir tabikide yazılım
    |
    |
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    bizim garajımızda herşey mümkün..

    yapılamayacak hiçbişey yok..

    vakit ve nakitden haber verin..


    fiorino alan birinin ne kadar nakit ayırabileceğine varın siz karar verin, yarış arabası haline sokacak halimiz yok, nasıl en az maliyetle gücünü maksimuma çıkartırım bunun derdindeyim, nasıl olsa motor 90 lıkla aynı, sadece turbo değiştirerek ve ayrıca yazılımla bu iş olurmu? olursa kaça olur? benim öğrenmek istediğim budur.
    saygılar

    unutmuşum turbo başlangıç devrini en az kaça çekebilirsiniz





    kardes bence fazla maliyet olamasın dersen sadece yazılımı yaptır artan performans yeterli gelecektir sanırım...
    |
    |
    _____________________________




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
son dakika
SEO
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,875
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.