Şimdi Ara

ARACIM BALATA SPREYİ İLE ÇALIŞIYOR.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Aracım Opel Omega 2.0 1989 model. TÜPSÜZ.

    Aracım ilk marşta çok zor alıyor. 6-7 defa belki daha üstü, bazen istediğim kadar marş vereyim çalışmıyor. O zamanda arabayı vurduruyorum çalışıyor.

    Ama hava filtresini söküp balata spreyi sıktığımda hemen marş alıyor. marş aldıktan sonra gün içerisinde istediğim kadar istop ettireyim, arabayı durdurayım tekrar çalıştırdığımda zorlanmadan tekrar çalışıyor. Fakat 5 -6 saat gibi aradan sonra yani uyuduğumuz zaman tekrardan ya balata spreyi sıkmamı istiyor ya da vurdurmamı.


    Yaptığım müdahaleler.

    Bujiler değişti.

    Krank devir sensörü değişti.

    Bir arkadaşım krank devir sensörününden şüphelendiğini söyledi. Ben de yan sanayisi ile değiştirdiğimi söyledim. Ama o orjinali ile değiştirmemi yan sanayi ürünün işe yaramayacağını söyledi. Sizde böyle düşünüyor musunuz ?

    Biraz uzun oldu ama kafanizda soru işareti kalmasın istedim.

    Şimdiden teşekkürler...








  • Bariz silindirlere yakıt gitmiyor krank devir sensörü ne alaka yahu ? Benim tahminimce siz uzun süre bekleyince hortumlardaki benzin depoya geri akıyor. Veya yakıt pompasında problem var. Ben tamamem yakıtla alakalı diye düşünüyorum.
  • Araç yakıt çekmiyor basbayağı.
  • Ustalarım. Dediklerinizle alakası var mı bilmiyorum lakin aracım yine çalışmayınca bir usta benzin pompasını kontrol etti, bana marşa basmamı söyledi. Marşa bastığımda resmen adamın üzerine kadar benzin gitti...

  • Yakıt geriye kaçıyor veya buharlaşıyor. Bir yerlerde kaçak var yani. Marşa basıncaya kadar yeterli yakıt pistonlara ulaşmıyor. Gün içinde buharlaşan veya geriye giden yakıt aracın çalışmasını etkilemeyecek kadar az olmalı.
  • Hepinize teşekkür ederim. Başka görüş bildirmek isteyen olursa sevinirim...
  • Yakıt sistemine bakın, krank devir sensörüne bir daha baktır
  • Krank devir sensörü bozulunca hiç çalışmazdı. Ateşlemenin fişi çekilmiş gibi olur.


    Eterle veya solventerle çalışıyorsa temel bir problem yok ama bir şekilde yakıtı zor yakıyor.

    · karışım çok fakir olabilir

    · enjektör buharlaştıramıyor, iyi atomize edemiyor olabilir

    · ateşleme zayıf olabilir


    Bu senelerdeki GM motorınlarda (karbüratörlü veya enjeksiyonlu olsun) emme manifoldunun girişine yakın ısıtıcı seramik vardır. Bu çalışmıyorsa yakıt iyi buharlaşmaz, geç çalışır. Bir dahaki sabaha kontağı bir iki dk. açık bırakıp öyle deneyin. Soketlerinde temassızlık varsa zayıf çalışıyorsa böyle yapınca daah kolay çalışabilir.


    Bujiler değişmiş ama ateşleme yine de zayıf olabilir. Kablolar, distribütör ve indüksiyon bobini kontrol edilmeli. İndüksiyon bobininin yalıtımı zamanla sokete yakın yerden çatlama yaparsa sabaha karşı nemle beraber iyi çalışmaz. Benzer şekilde distribütör de varsa distr. kapağında çatlak var mı kontrol edilmeli, kontaktlar temizlenmeli. Buji kablolarının yuvaları temiz olmalı. Bunların hepsi voltaj kaybına neden oluyor.


    Eski arabada marş devrini kontrol etmek iyi olur. Marş devri 80'lerde 300'lerden, 90'ların sonuna doğru 600 d/dak.ya yükseldi. Ay yıllardan benzer bir motor varsa marş seslerni kıyaslayın. Yorgun bir marş motorunun devri düşük olabilir ve çalışmayı geciktirebilir.





  • Yukarıda yazılanlara ek olarak,


    Öncelikle motora da bir kompresyon testi yaptırın, motor da eğer bitik ise ilk marşta yeterli sıkıştırmayı yapmaz bundan dolayı da ateşleme benzin ile olmaz.


    Marş motoru da buna sebep olabilir yine benzin pompası da. Bunların çalışabilir görünüşte fakat artık yeterli güçte değillerdir. İlk önce marş motoru revizyonu, sonra benzin pompası değişimi şeklinde devam edilir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.