Şimdi Ara

Aracı yüksek devirde kullanmak ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2007 model suzuki swift 1.3 4x4 aracım var. Normalde punto ile 2500 hatta 2000 devirde 2. vitese atıyordum ve sorun çıkmıyordu. Ancak bu araçta 2500 devirde 2. vitese atmak mümkün değil araç titremeye başlıyor ve kasıldığını anlıyorsunuz. Diğer araçların 2. hatta 3. viteste aldığı virajı ben 1. viteste almak zorunda kalıyorum. 3500-4000 devirde araç gerçek performansını ortaya koyuyor. Bir çok kaynakta bu aracın yüksek devirde kullanılması gerektiğini okudum ancak bunun yakıta ve motora bir zararı olur mu ?



  • Devirli kullanmak aracin yakitini tabi ki artirir ancak 2500 devir de vites attiginida titremesi pek normal değil gibi geldi bana yani bi ustaya veya servise göturseniz iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araçta hiçbir sıkıntı yok taş gibi araba zaten swiftler :) 2008 var bendede biraz devirli kullan swifti zatn oda onu istiyor 8bin devir saati var.
  • Araç bakımlıysa yüksek devir sıkıntı olmaz. Yakıt artar okadar. Ha çok zorlarsan onu bilemem. Ancak 2500de titremesi normal değil.
  • Devir yükseldikçe silindir içindeki sıcaklık artar. Bunun sürekli devam ettirmeniz yağınızın olması gerekenden kısa sürede özelliğini yitirmesine yol açar.

    Yüksek devirde hem aracınızın silindirleri daha fazla çevrim yaptığı için hem daha hızlı hareket ettiği için hem de yağın zamanından önce eskimesi ve çoğu kullanıcının bunu önemsememesinden ötürü aracın motoru olması gerekenden kısa sürede yıpranacaktır.

    Örneğin bu video da yağın sıcakla nasıl özelliğini yitirdiğini ve zamanla özelliğini yitiren yağın kurum yaptığını görebilirsiniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ


    Ayrıca aracınızı kullanmasam da aracınızın 2500 devir gibi bir devirde titremesinin normal olduğunu düşünmüyorum. Daha doğru dik bir yokuş çıkıyorsunuzdur aracınız bir üst viteste zorlanacağı için titriyordur yada titremeden ziyade çekmiyordur. Bu normal. Ama düzlükte yada çok az bir eğimde 2500 devirde titriyorsa araçta bir sıkıntı vardır. Ayrıca her daim böyle ise aracınız çok yakar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Devir yükseldikçe silindir içindeki sıcaklık artar. Bunun sürekli devam ettirmeniz yağınızın olması gerekenden kısa sürede özelliğini yitirmesine yol açar.

    Yüksek devirde hem aracınızın silindirleri daha fazla çevrim yaptığı için hem daha hızlı hareket ettiği için hem de yağın zamanından önce eskimesi ve çoğu kullanıcının bunu önemsememesinden ötürü aracın motoru olması gerekenden kısa sürede yıpranacaktır.

    Örneğin bu video da yağın sıcakla nasıl özelliğini yitirdiğini ve zamanla özelliğini yitiren yağın kurum yaptığını görebilirsiniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ


    Ayrıca aracınızı kullanmasam da aracınızın 2500 devir gibi bir devirde titremesinin normal olduğunu düşünmüyorum. Daha doğru dik bir yokuş çıkıyorsunuzdur aracınız bir üst viteste zorlanacağı için titriyordur yada titremeden ziyade çekmiyordur. Bu normal. Ama düzlükte yada çok az bir eğimde 2500 devirde titriyorsa araçta bir sıkıntı vardır. Ayrıca her daim böyle ise aracınız çok yakar.

    Hocam duz yolda 2000 devirde bile sıkıntı yok bu kısmı atlamışım, diğer araçlarla 2 ile donduğum keskin virajlarda bununla 2 ile dönmek mumkun olmuyor resmen zangır zangır titriyor. Kaç ustaya gosterdim aracın hiç bir sıkıntısı yok sadece biraz devir istiyor dedi. Bende anlamadım gitti. Vites aralıklarımı uzun desem yoksa aracın 1. vitesi diğer araçlara nazaran kuvvetlimi desem bilemedim zira puntonun 3-4 istediği yerlerde bunda 2 yetiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PATEVRA -- 18 Ekim 2014; 4:20:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • PATEVRA kullanıcısına yanıt
    Aracınızın silindir çap derinlik oranı 78,0 x 69,5 mm yani çapı geniş derinliği az yüksek devir motoru ve ona göre malzemelerden imal edilmiş yüksek devirde diğerleri gibi aşınma yapmaz. piston kısa ve kalın 69,5 mm lik alanda hareket ediyor biyel ve krank milide buna göre dizayn edilmiş sportif sürüş hedeflenmiş 9,5:1 gibi düşük sıkıştırma oranına rağmen 1 litre benzinden 69 hp gibi hatırı sayılır bir güç üreterek ekonomi sağlıyor sizede bu gücü kullanmak kalıyor. yarış arabaları da bunun gibidir çapı genişlet derinliği azalt tabi onların hacimleri daha fazla sizde 332 cc lik 4 silindir var. bazı araçlarda da uzun ince silindirler vardır onlarda üst devirlerde size nazaran cansızdır hem aşınır ve daha çok yakarlar alt devirler için üretilmişlerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Piastre -- 18 Ekim 2014; 8:09:38 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.