Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

[Silindi]

23
Cevap
0
Favori
1.237
Tıklama
Cevapla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    172 Mesaj
    Araç dizel mi bilmiyorum ama 3 litrelik dizel Mercedes kullanırken bile sakin kullanırken araç 3 bin devire gelmeden kendisi vites atıyor, dikkat etmiştim. 3500-4000 agresif kullanım dizel araç için. 1.5 dCi motorda 2000 devire gelmeden vites atıyorum. 1.3 Multijet kullandığım araçta sakin gittiğimi araç anladığında 1800-1900 devirde bile vites yükselt diye uyarı veriyor.

    Benzinli ise devir bandı daha toleranslı tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaTürk -- 2 Nisan 2017; 0:13:6 >
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    241 Mesaj
    Egsoz rulmanı gibi efsane. Otomatik araçlar komple sağır o zaman. Benim araba benzinli 2000 deviri geçtiğini görmedim 7inci vitese kadar. Sport modda 3500 4000 arası atıyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1055 Mesaj
    ben 2000 deviri geçmiyorum genelde. hadi bilemedin en fazla 2500 olsun. atmosferik benzinli motor üstelik. siz 3500 4000 devirde vites atıp nasıl agresif kullanmıyorsunuz anlamadım. ben 4000 devirde vites atsam trafik canavarı olurum
    _____________________________
    Biz görmedik sen görürsün yavrum
    Daha mutlu Türkiye'mi mutlaka
    Kulun kula kul olmadığı bir yarın yavrum.
  • Yarbay
    2775 Mesaj
    Yakıt pompası, dpf, enjektör sağlığı açısından ve motorun sağırlaşmaması için dizel araç basınca gitmediği devirde kullanılmamalı diye biliyorum. Yani yokuş çıkarken max torkunu verdiği devrin altında gitmemeli mesela. Yakıt tam yanmaz dpf dolar, pompa ve enjektör zorlanır. Ama düz yolda aracın titremeden, gaza yüklenmek gerekmeden sabit hızla ilerlediği en yüksek viteste gitmek gerekir, hiçbir sakıncası da yoktur.

    Yeni nesil turbo benzinliler de aşağı yukarı aynıdır diye düşünüyorum. Ama atmosferik benzinli motorlar bu tarz şeylerden pek etkilenmez, motor ömrü açısından da motor ömrünü toplam çevirdiği devir sayısı olarak düşünür isek gerekmedikçe yüksek devir çevirtmek çok da mantıklı görünmüyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5824 Mesaj
    Ruh halime bagli genelde 2500-3000 arasi gerginsem 7000+



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2329 Mesaj
    Verimsiz bi kere, motorun yakıtı yakması icin gereken süre daha da kısalıyor.

    Ayrıca çoğu araçta son vites devir düşürmek ve yakıt ekonomisini azaltmak içindir, oyle olsa niye konulsun o vites millet son vites 7000 de gitsin.

    Kullandığı şeyin fiziğini biraz öğrenmeli insan.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    360 Mesaj
    1.6 tdi düz yolda sabit hızla giderken 1500 devir görmeden vites attır diyodu
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    703 Mesaj
    Konuya gerçekten cevap vericek olursam, vites attırma olayı her arabada farklıdır belli bir devir aöylemek yanlış olur. Örneğin kendi aracımın alt devirleri güçlü olduğu için ben her zaman 2000 2250 devirde vites atarım. Bence benzinli araç için 3500 üstü gereksiz gündelik kullanım için.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2504 Mesaj
    Bir dh üyesi asla devir çevirmez. Kurallara uyar uymayanları nazik bir dille uyarır. Herkes rölanti devrinde vites atar falan filan..... herneyse özellikle düşük hacimli ve düşük torklu araçlarda 3500 gibi devirlere gelmeden arabayı normal bir şekilde hızlandıramazsınız. Yada devir aralığı çok azdır bir anda 3500 lere ulaşır anca hızlanabilir diğer araçlara ayak uydurabilir. Alt devirleri ölüdür gibi gibi. Düşük hacimli atmosferik ya da düşük torklu kısa şanzımanda bu şekilde devirlere kolay ulaşılır.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Genelde 2500 de atıyorum.Uzun yolda 6700 çeviriyorum 20 km falan.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    6574 Mesaj
    Sağırlaşma mekanik bir olay değildir, elektrorik bir olaydır ve kafaya takacak birşey değildir. Motor beyni sürüş tarzınıza göre anlık yakıt karışımlarını hesaplar ve motor tepkileri değişir. Siz sürekli düşük devir kullanırsanız araç da kendini buna göre ayarlar, ama bu kısa süreli bir durumdur. Siz aracı agresif sürmeye başladığınızda ecu tekrar yeni ayarlar çeker, yeni karışımlar hazırlar ve motor daha canlı olur. Halk arasında sağırlaşma denen durum budur. Bu da kafaya takacak birşey değil 1 depo uzun yol yapsanız yeni ayarlar oturur. Sürekli şehir içi kullanılan araba o bakımdan biraz hantallaşır, arada uzun yol yapılıyorsa daha istekli bir karakteri olur gaz tepkileri anlamında. Misal uzun yoldan şehre geldiğinizde aracın biraz daha canlı hareket ettiğini fark edebilirsiniz. Ama mucizeler, büyük farklar beklememek lazım. Çoğunun altındaki arabalar belli mülayim 1.2-1.6 arası 100-130 hplik araçlar %90.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3022 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Bir dh üyesi asla devir çevirmez. Kurallara uyar uymayanları nazik bir dille uyarır. Herkes rölanti devrinde vites atar falan filan..... herneyse özellikle düşük hacimli ve düşük torklu araçlarda 3500 gibi devirlere gelmeden arabayı normal bir şekilde hızlandıramazsınız. Yada devir aralığı çok azdır bir anda 3500 lere ulaşır anca hızlanabilir diğer araçlara ayak uydurabilir. Alt devirleri ölüdür gibi gibi. Düşük hacimli atmosferik ya da düşük torklu kısa şanzımanda bu şekilde devirlere kolay ulaşılır.

    Aynen. Mesela benim araç 1.5 90 bg 130 nm tork değerlerine sahip. Üstelik 1300 kg. E ben şimdi bu araçta 2000 devirde vites atarsam 60 km/h hıza geldiğimde 5.vitese geçmem gerekir. Aşağı yukarı 3500'e gelmeden atmıyorum mesela. Daha sonra 2500-3000 aralığında 5.viteste gidiyorum.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________


    Steam ID: aeyi
    Origin ID: andaceyi
    PSN ID: andaceyi




  • Emekli Yönetici
    6133 Mesaj
    Atmosferik kullanıyorsanız 3000 3500 arası atmak daha iyi bence.



    Max torq 4500 lerde zaten.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    bu bir işaret...
  • Er
    11 Mesaj
    Bnm araba 1.3 68 beygir zaten ölüyorum ben:)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    3 Not
    Demekki ben araca büyük zarar veriyorum

    1.vites 0-40
    2.vites 40-70
    3.vites 70-90
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1310 Mesaj
    turbo benzinli araçsa normal
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2279 Mesaj
    Kısa rampada 3000 deviri geçmektense 60 ile giden kaymonu takip etmeyi yeğlerim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Tüm insanlığa selam olsun !
  • Yarbay
    2493 Mesaj
    Evet devirli kullanıyorsunuz.(Normal bir yolda)İlk viteste 2500 civarı 2 ye geçin ve sürüşünüzü hep 2000-2500 devir civarı vites atacak şekilde yapın.Normal kullanım budur,ama rampa gelince 1.4 16v 75 ps motorla biraz devir yükseltmeniz gerekecek.o da 3000-3500 civarı olur,sonra vites atarsınız.



    Performanslı kullanım ise ilk vitesi 4500 civarı değiştirip sonra 6500 e kadar köklemekle olur o motorla.Bu arada yok motor gaz yemez yok sağırlaşır gibi saçma sapan şeylere de aldanmayın,sadece sürekli böyle kullanırsanız olması gerekenden fazla yıpratırsınız motoru,daha çok yakar ve bakım masraflarınız artar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Deviri çok yükseltmek zararlı olabilir
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7406 Mesaj
    Yuksek devir de yaglama periyodlari azalir, mesela normal bakim araligi 10.000KM ise 6500KM de bir yag degismesi lazim.



    Yetersiz yaglama sonucu motor yipranir kompresyon kaybı yasanir ilerleyen donemde dedikleri gibi performansta dusus yasanir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Little Less Conversation, Little More Action Please...

HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
sohbet
e-ticaret
Lastik Fiyatları
haberler
üniversite
Blogio
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,344
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.