Şimdi Ara

Aracı satmış olduğum renault bayisi 10 gün sonra arayıp araç kusurlu dedi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
10.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
2 oy
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault bayiisine satmış olduğum aracı 10 gün sonrasında arayip beni aracin conta yaktığını söyledi ve masraf 3 milyar ödemem gerektiğini söyledi ödememem durumunda beni mahkemeye vereceğini söylüyor ne yapmalıyım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Şimdi şöyle düşünün, empati yapalım ,
    aynı aracı size ilgili bayi satsaydı ve aldığınız gün gösterip bir problemi olmadığına kanaat getirip alsaydınız ve 10 gün sonra sizde conta yaksaydı tutumunuz ne oldurdu ?

    Bu empatiye göre bayinin sorumluluğu neyse şuan kş durumda sizinde sorumluluğunuz o'dur.
  • Aracınızın bu durumdan haberdarmıydınız ?
    _____________________________
  • alırken servis bakmamis mi yani? bence burada sizi ilgilendiren bir durum yok. satisi yapmışsınız 10 gündür onlarin aracla ne yaptigini bilemezsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • İstedikleri kadar versinler,sizden sonra oluşan bir sorun,araç sizdeyken bu sorun mevcut değil ise sizi bağlamaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sfzb67 -- 20 Kasım 2018; 11:21:1 >
    _____________________________

    Hyundai i20 1.4 Crdi 90 HP Select Opak Kırmızı
    2009
  • Hayır hiç bir şekilde haberimiz yoktu , ve conta yakmış araç gider mi ? 10 gündür öncesinden neden haberdar etmediler ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhanüker

    Hayır hiç bir şekilde haberimiz yoktu , ve conta yakmış araç gider mi ? 10 gündür öncesinden neden haberdar etmediler ?
    Şimdi şöyle düşünün, empati yapalım ,
    aynı aracı size ilgili bayi satsaydı ve aldığınız gün gösterip bir problemi olmadığına kanaat getirip alsaydınız ve 10 gün sonra sizde conta yaksaydı tutumunuz ne oldurdu ?

    Bu empatiye göre bayinin sorumluluğu neyse şuan kş durumda sizinde sorumluluğunuz o'dur.
    _____________________________
  • Hukukçu değilim, şahsi fikrimi yazacağım, güvenmeyin yazdıklarıma. Araç boyalı, kazalı olsa tamam haklılar derim de, bu durum araç kullanılırken her an olabilecek, öncesinde bilmenin mümkün olmayacağı bir şey sanırım. Bu durumda sizden bir talepte bulunmaları yersiz olur.
    _____________________________
    Asla kendisi gibi olmaya cesaret edemeyecekleri bir adamın ölüsüne, ömür boyu ve her gün tekrar tekrar yenilenler, "yaşayan ölüler"
    "...biz O’nun gövdesine tapan bir putperest değil, ölmez eserine ve mânasına bağlı bir şuuruz. O, kendi vücuduyla beraber kaybolacak fani bir milletin değil, kendi manasıyla beraber yaşayacak ebedi bir milletin yaratıcısıdır.”

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mahkemeye verilirse siz haksiz cikarsiniz. satildiktan belli bir sure icinde cikan sorunlardan saticiyi sorumlu tutuyorlar. gizli kusur oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Hukukçu değilim, şahsi fikrimi yazacağım, güvenmeyin yazdıklarıma. Araç boyalı, kazalı olsa tamam haklılar derim de, bu durum araç kullanılırken her an olabilecek, öncesinde bilmenin mümkün olmayacağı bir şey sanırım. Bu durumda sizden bir talepte bulunmaları yersiz olur.
    Katılıyorum
    _____________________________
  • Sonradan yaptılar belki ne bilelim ? Kesinlikle geri adım atmayın versinler mahkemeye.
    _____________________________
  • O empatiyi bir de başka bir açıdan yapalım. Resmi bayi, aynı zamanda yetkili servistir de, aracın motorunda olan bir arızayı her türlü satın alma işlemi öncesinde inceleyip görebilir. Sonuçta bunu yapacak her türlü ekipman ve deneyimli personeli var. Oysa resmi bayiden araç alırken hiçbirimizin o araçları alıp inceleme imkanımız, bilgi birikimimiz hatta resmi sorumluluğumuz bile yoktur. Sonuçta bayi sıfır araç satışı yapar, aracın sorunsuz olması şarttır, bayinin vatandaştan araç alması ikinci ele girer, garantisi de bitmişse aracın herhangi bir sorun çıkarması olasılığı her zaman vardır.
    _____________________________
  • Aracı aldıktan sonra araca hararet yaptırmadıkları ne malum?
    _____________________________
    Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
    Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
    Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Hukukçu değilim, şahsi fikrimi yazacağım, güvenmeyin yazdıklarıma. Araç boyalı, kazalı olsa tamam haklılar derim de, bu durum araç kullanılırken her an olabilecek, öncesinde bilmenin mümkün olmayacağı bir şey sanırım. Bu durumda sizden bir talepte bulunmaları yersiz olur.
    GALERİNİN SATTIĞI ARACA 3 AY GARANTİ GELDİ

    İkinci el otomobil ve motosikletin motor, şanzıman, tork konvertörü, diferansiyel ve elektrik sistemi, satış tarihinden itibaren üç ay veya beş bin kilometre, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden işletmenin garantisi altındadır.


    Kaynak:
    Memurlar.Net
    �kinci el otoda, 3 ay garanti zorunlulu�u getirildi
    https://www.memurlar.net/haber/728153/ikinci-el-otoda-3-ay-garanti-zorunlulugu-getirildi.html


    Galericilere - yetkili satıcıları içinböyle bi zorunlulık var artık bence vatandaş için de geçerli olmalı çünkü bu sebpten dolayı '' AYAKLI AL-SATÇI'' Lar ( Zaten mevcut ) daha da fazla türeyecekler.

    sizin dediğiniz gibi '' araç kullanılırken her an olabilecek durum - öncesinde bilmenin mümkün olmayacağı bir şey '' o zaman galeri ve yetkili satıcılar niye sorumlu ?
    _____________________________




  • Hiçbirşey yapamazlar. Kuru gürültü sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-994965FA4

    O empatiyi bir de başka bir açıdan yapalım. Resmi bayi, aynı zamanda yetkili servistir de, aracın motorunda olan bir arızayı her türlü satın alma işlemi öncesinde inceleyip görebilir. Sonuçta bunu yapacak her türlü ekipman ve deneyimli personeli var. Oysa resmi bayiden araç alırken hiçbirimizin o araçları alıp inceleme imkanımız, bilgi birikimimiz hatta resmi sorumluluğumuz bile yoktur. Sonuçta bayi sıfır araç satışı yapar, aracın sorunsuz olması şarttır, bayinin vatandaştan araç alması ikinci ele girer, garantisi de bitmişse aracın herhangi bir sorun çıkarması olasılığı her zaman vardır.
    bu her an ortaya çıkabilecek bir durum, bayiyi savunmuyorum zaten de bayi sadece sıfır araç satışı yapmaz 2. el de satar,

    bayide ki 2. el aracı expertiz yaptırıyor insanlar, kimseye güven kalmadı yetkili bayi bile olsa, dikkatili okursanız '' aldığınız gün gösterip bir problemi olmadığına kanaat getirip alsaydınız ' yazmıştım
    _____________________________




  • Conta neden yanar bilmiyorum. Öncesinde tespit edilebilen bir şey midir, onu da bilmiyorum. Sadece kullanım esnasında oluşabilecek, her an ortaya çıkma ihtimali olan bir arıza olabileceği varsayımıyla yaptım yorumumu ki zaten yazdıklarıma güvenmeyin diyede belirttim.

    Öte yandan bu işi mutat olarak yapanla, arızi olarak yapanın aynı şartlara tabi olmasını beklemek yanlış olur.
    _____________________________
    Asla kendisi gibi olmaya cesaret edemeyecekleri bir adamın ölüsüne, ömür boyu ve her gün tekrar tekrar yenilenler, "yaşayan ölüler"
    "...biz O’nun gövdesine tapan bir putperest değil, ölmez eserine ve mânasına bağlı bir şuuruz. O, kendi vücuduyla beraber kaybolacak fani bir milletin değil, kendi manasıyla beraber yaşayacak ebedi bir milletin yaratıcısıdır.”

  • hiçbirimiz usta değiliz aracın motorunda falan ne var bilemeyiz.alan kişi ekspertizini yapar ona göre karar verir,alır.sizin bir durumunuz yok rahat olun.kilometre düşürmemişiniz,iki ayrı aracı birleştirip kandırmamışsınız rahat olun.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Conta neden yanar bilmiyorum. Öncesinde tespit edilebilen bir şey midir, onu da bilmiyorum. Sadece kullanım esnasında oluşabilecek, her an ortaya çıkma ihtimali olan bir arıza olabileceği varsayımıyla yaptım yorumumu ki zaten yazdıklarıma güvenmeyin diyede belirttim.

    Öte yandan bu işi mutat olarak yapanla, arızi olarak yapanın aynı şartlara tabi olmasını beklemek yanlış olur.
    Conta yanması 2. el oto da her an yaşanabilecek bir durum , yani bunu galerici de - yetkili bayi de bilemez, o an için sorun yoktur 3 gün sonra sorun yapar

    ben anlatmak istediğim, kimsenin ne zaman arıza yapacağını bilemediği aksamlardan '' mutat '' sorumlu tutuluyorsa vatandaşta sorumlu tutulmalıdır yada tam tersi de geçerli.

    mutat'ta insan sonuçta gayb'ı bilemez
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rcc53

    mahkemeye verilirse siz haksiz cikarsiniz. satildiktan belli bir sure icinde cikan sorunlardan saticiyi sorumlu tutuyorlar. gizli kusur oluyor.
    aracın conta yakması gizli kusur değildir bence....belki bayi çalışanı akşamları eve 2. eldeki araçlarla gidip geliyor. ne yaptıkları beli mi? BENCE
    _____________________________
  • Muhtemelen borçlar hukundaki ayıplı mal durumu üzerinden şanslarını deneyeceklerdir, ama bir sonuç çıkmaz diye düşünüyorum; nitekim bahsi geçen 10 günlük arada kullanım ve bu kullanımdan doğan bir hata söz konusu gibi duruyor, araç alındığı andan itibaren kusur sebebiyle kullanılamamış durumda değil. Bu durumda aracın ayıplı ya da gizli ayıplı olduğunu söyleyemeyiz.

    Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın "İKİNCİ EL MOTORLU KARA TAŞITLARININ TİCARETİ HAKKINDA YÖNETMELİK" de bu alım-satım işlermlerini düzenliyor ama burada, ilgili kapsam maddesi (madde 2) belirtildiği üzere, araç alım-satım işlemlerinin ticaretini yapan gerçek ve tüzel kişilere dair işleyiş düzenleniyor, ticaretle uğraşmayan bireyler için bağlayıcılığı yok. Yine de, bilgi olması açısından söylemek gerekirse, eğer aracın sizin de bilmediğiniz bir kusuru var ise ve bu kusur satın alma işleminden önce yapılan ekspertizde tespit edilememiş ise, yine aynı mevzuatın 14. maddesinin 2. fıkrasında belirtildiği şekilde, bu işten ekspertiz sorumlu konumuna düşüyor.

    Peşinen not, avukat değilim.
    _____________________________
    2011 W204 OM271 Fascination
    2015 C4 1.6 e-HDI Exclusive




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.