Şimdi Ara

Araca fatura kesilmesi ne demek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
145.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba..

    internetten bak demeyin orada sıfır araca fatura çıkıyor.

    İkincii el araçların bazılarında yazıyor. mesela fiyat 35000 demiş. sonunda demişki araca %18 fatura kesilecek. Bu 35 bin + %18 mi demek?



    _____________________________
  • Şöyle bahsedim dostum ;

    Öncelikle KDV filan dediğinden ötürü , bakmış olduğunuz araç şirket aracıdır , fakat bu her zaman gözünüzü korkutmasın , benim babama hediye olarak aldığım araçta şirket aracı geçer , şahsi kullanılmasına rağmen , satarken ben de KDV'li fatura düzenlemek durumunda olucam.

    Atıyorum beğendiğiniz araç ;

    30.000 TL olarak satılıyor , satan arkadaş size fatura vereceğini söylüyor , %1 KDV binek araçtan bahsedersek.

    29.700 TL araç bedeli + 300 TL KDV olarak size fatura toplamı : 30.000 TL fatura keser ; Noter satışında da ödenilen rakam KDV dahil rakamdır zaten.

    Şirket üzerine araç alacaklar için , bu 300 TL ay sonunda ödenilecek olan KDV'den düşer , bir nevi 300 TL geri kazanılmış olur.

    Başka bir deyişle , şahıslar için bir avantajı bulunmamakla birlikte , şirket üzerine yapılan alımlarda faturasız satış yerine , faturalı olan satışta 300 TL kar edilmiş olunur.

    Umarım bir nebze anlamanıza yardımcı olmuşumdur. Şahsi olarak almayı düşündüğünüz için sizin için herhangi bir artısı ya da eksisi bulunmamaktadır.
  • hocam alacağınız araç 2. el olsa dahi

    gerçek veya tüzel kişi şirket üzerine kayıtlı ise

    binek otoda yüzde 1
    ticari otoda yüzde 18 kdv vardır

    + 18 kdv mi yoksa 35.000 e kdv dahil mi onu satıcıya sormanız lazım
    2 durumda muhtemel çünkü
    _____________________________
  • mesaj attım bakayim hangisini diyecek.
    _____________________________
  • Sanmıyorum ki , ben böyle bir ilan gördüğümde araç fiyatı +18% KDV ödeyeceğim diye düşünmem.

    Şirket üzerine alacaklar için ekstra olarak KDV girdisi olarak kullanılabileceğinden , dikkat çekmek üzerine söylemiş olabilirler , veyahut fatura bedeli üzerinden kredi kullanımı ile alakalı olabilir.

    Yanlış bilmiyorsam 2010 yılından sonra araçlarda ki KDV yi %1 olarak kullanılıyor şirketlerde , hem ticari olarak hem de binek araç olarak.

    Eğer benim bildiğim şekilde doğru ise , araç 2008 ya 2009 olursa , alıcı tarafa fatura kesip % 18 KDV girdisi olarak kullanılabilirler , bu da sonuçta bir avantaj.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pubu

    Sanmıyorum ki , ben böyle bir ilan gördüğümde araç fiyatı +18% KDV ödeyeceğim diye düşünmem.

    Şirket üzerine alacaklar için ekstra olarak KDV girdisi olarak kullanılabileceğinden , dikkat çekmek üzerine söylemiş olabilirler , veyahut fatura bedeli üzerinden kredi kullanımı ile alakalı olabilir.

    Yanlış bilmiyorsam 2010 yılından sonra araçlarda ki KDV yi %1 olarak kullanılıyor şirketlerde , hem ticari olarak hem de binek araç olarak.

    Eğer benim bildiğim şekilde doğru ise , araç 2008 ya 2009 olursa , alıcı tarafa fatura kesip % 18 KDV girdisi olarak kullanılabilirler , bu da sonuçta bir avantaj.

    hocam bu konulara kafam basmaz. bakayim ne diyecek aracın sahibi.

    bu arada kdv falan dediğine göre bu araç her türlü şirket aracı anlamına geliyor değil mi?
    _____________________________




  • Noterde satış kdv dahil rakam üzerinden yapılır. sizin bankaya ya da elden ödediğiniz tutarın içinde kdv vardır. Şirket noter satış rakamına göre kdv'yi iç yüzde ile hesaplayarak faturayı keser binek araç ise % 1 kdv, ticari araç ise % 18 kdv yi dahil ederek kestiği faturanın toplamı sizin noterde aracı alırken ödediğiniz rakamdır.
    _____________________________
    2025 Opel Grandland MHEV GS Ultimate

    2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah / Continental AllSeason Contact 195-50 R15

    Nikon D7200; Nikkor 18-300; Nikkor 50; Tokina 100 Macro; Tokina 10-17 FishEye; Nikon SB910
  • valla benim superb de şirket üzerine ,alırken binek olduğu için kdv kullanamadık,satarkende kullanmayacaz diye biliyorum,binek araçlarda 5 sene boyunca parça parça kurumlardan düşüyoruz ..

    fatura kesilmesi şirket üzerine araç almak isteyenler için avantaj...
    _____________________________
    BMW G30 LCİ 5.20i Special Edition Luxury , Ford Fiesta 1.6 Titanium X
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    valla benim superb de şirket üzerine ,alırken binek olduğu için kdv kullanamadık,satarkende kullanmayacaz diye biliyorum,binek araçlarda 5 sene boyunca parça parça kurumlardan düşüyoruz ..

    fatura kesilmesi şirket üzerine araç almak isteyenler için avantaj...

    Araci alirken binek otoda kdv yi indirim konusu yapamiyoruz. Aracin maliyetini ekliyoruz veya direk gider yaziyoruz ama satarken yuzde 1 kdv li fatura keseceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Michael Wittmann M kullanıcısına yanıt
    Şöyle bahsedim dostum ;

    Öncelikle KDV filan dediğinden ötürü , bakmış olduğunuz araç şirket aracıdır , fakat bu her zaman gözünüzü korkutmasın , benim babama hediye olarak aldığım araçta şirket aracı geçer , şahsi kullanılmasına rağmen , satarken ben de KDV'li fatura düzenlemek durumunda olucam.

    Atıyorum beğendiğiniz araç ;

    30.000 TL olarak satılıyor , satan arkadaş size fatura vereceğini söylüyor , %1 KDV binek araçtan bahsedersek.

    29.700 TL araç bedeli + 300 TL KDV olarak size fatura toplamı : 30.000 TL fatura keser ; Noter satışında da ödenilen rakam KDV dahil rakamdır zaten.

    Şirket üzerine araç alacaklar için , bu 300 TL ay sonunda ödenilecek olan KDV'den düşer , bir nevi 300 TL geri kazanılmış olur.

    Başka bir deyişle , şahıslar için bir avantajı bulunmamakla birlikte , şirket üzerine yapılan alımlarda faturasız satış yerine , faturalı olan satışta 300 TL kar edilmiş olunur.

    Umarım bir nebze anlamanıza yardımcı olmuşumdur. Şahsi olarak almayı düşündüğünüz için sizin için herhangi bir artısı ya da eksisi bulunmamaktadır.
    _____________________________




  • Fatura kesilmesi bir şeyi değiştirmez...noter satış evrağındaki satış değeri ile gidere yazabilirsiniz...avantajlı bir durum falan yok ortada...laf kalabalığı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    KASTAMONU - SERBEST MİMAR - 17.04.1980
  • merhabalar.ben %18 kdv li şirket üzerine katıylı bir araba alıcam.kendi adıma alıcam şahıs üzerine yani.bu kesilecek olan kdv faturası bana bir maliyet cıkartırmı.yani 0 %18 kdv yi ben mi ödeyecegim.aracı ben şahıs olarak alıcam şirket olarak değil.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manac08

    merhabalar.ben %18 kdv li şirket üzerine katıylı bir araba alıcam.kendi adıma alıcam şahıs üzerine yani.bu kesilecek olan kdv faturası bana bir maliyet cıkartırmı.yani 0 %18 kdv yi ben mi ödeyecegim.aracı ben şahıs olarak alıcam şirket olarak değil.

    Konuyu canlandiralim bende tam olarak bunu merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bir 0 araç var galeride 0 km. Fiyat 100.000. Ben ancak 82.000 tllik fatura kesebilirim dedi. Noter satışını gösterdi 80.000 tl yazıyor. Sanırım şirket üzerine kayıtlı araba. Buradaki olay nedir şüphelenmelimiyim? Aracın kasko değeri de 82.000 tl mi gözükecek? Benim açımdan bir sorun olur mu? Yoksa adam sadece az vergi vermek için mi faturayı az kesiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blanco

    Bir 0 araç var galeride 0 km. Fiyat 100.000. Ben ancak 82.000 tllik fatura kesebilirim dedi. Noter satışını gösterdi 80.000 tl yazıyor. Sanırım şirket üzerine kayıtlı araba. Buradaki olay nedir şüphelenmelimiyim? Aracın kasko değeri de 82.000 tl mi gözükecek? Benim açımdan bir sorun olur mu? Yoksa adam sadece az vergi vermek için mi faturayı az kesiyor?

    Galeri aracı 80 den almış, faturasını 82 den keserek vergi kaçırıyor. Olay bundan ibaret. Şu durumda sadece 2 bin liranın vergisini ödeyecek, 100 bin keserse 20 binin vergisini ödemesi gerekecek.
    _____________________________
    Asla kendisi gibi olmaya cesaret edemeyecekleri bir adamın ölüsüne, ömür boyu ve her gün tekrar tekrar yenilenler, "yaşayan ölüler"
    "...biz O’nun gövdesine tapan bir putperest değil, ölmez eserine ve mânasına bağlı bir şuuruz. O, kendi vücuduyla beraber kaybolacak fani bir milletin değil, kendi manasıyla beraber yaşayacak ebedi bir milletin yaratıcısıdır.”

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Ki olay sadece ke de ve değil, 20 bin tl nin gelir vergisi de var ;)
    _____________________________

    profeyşınıl re(n)klam fotografikçisi... fotoşopar ayısı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli

    Ki olay sadece ke de ve değil, 20 bin tl nin gelir vergisi de var ;)

    Zaten KDV kısmına değil vergi kısmına bakmak lazım esasen. Galericilerin binek otomobil alımında KDV yi indirim hakları olmadığından, satış esnasında %1 kdv uygularlar. Bu da büyük bir meblağ teşkil etmez.

    Ama dediğiniz gibi işin ticari kazanç kısmında durum değişiyor, gerçek satış bedelinden fatura ettiğinde 20 bin tl kar ortaya çıkıyor ve bu durumda %35 e kadar (vergi matrahının tutarı ve mükellefiyet türüne göre değişir) vergi ödemesiyle karşılaşabilir.
    _____________________________
    Asla kendisi gibi olmaya cesaret edemeyecekleri bir adamın ölüsüne, ömür boyu ve her gün tekrar tekrar yenilenler, "yaşayan ölüler"
    "...biz O’nun gövdesine tapan bir putperest değil, ölmez eserine ve mânasına bağlı bir şuuruz. O, kendi vücuduyla beraber kaybolacak fani bir milletin değil, kendi manasıyla beraber yaşayacak ebedi bir milletin yaratıcısıdır.”

  • peripelladuo P kullanıcısına yanıt
    Şirkete ödüyorsunuz zaten devlet şirketten alacak o kdvyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • cevabınız için teşekkürler ben mühendisim fatura benim bir işime yaramayacak kaçtan kestiği umrumda değil. Benim merak ettiğim aracın değeri 82.000 TL mi gözükür? ilerde araçta sorun çıktığında servise gittiğimde garantiden bir şey yapılması gerektiğinde faturanın önemi olur mu bunu merak ediyorum
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blanco

    cevabınız için teşekkürler ben mühendisim fatura benim bir işime yaramayacak kaçtan kestiği umrumda değil. Benim merak ettiğim aracın değeri 82.000 TL mi gözükür? ilerde araçta sorun çıktığında servise gittiğimde garantiden bir şey yapılması gerektiğinde faturanın önemi olur mu bunu merak ediyorum

    Mühendisim derken; eğer işyeri size ait ise, satış evrakının ve geçici ruhsatın fotokopilerini muhasebecinize verirsiniz, demirbaşa kaydedilir, fatura bedeli 5 yılda amortismana tabi tutulur. Atıyorum, 100bin fatura aldınız, her yıl için 20bin tl, 4 vergi döneminde 5er bin tl olmak üzere masraf yazılır, vergiden düşersiniz, ayrıca sarf masrafları da (yakıt, sigorta vesaire) yine masraf gösterirsiniz. Ancak satarken siz de fatura kesmek durumunda kalırsınız.

    Bildiğim kadarı ile böyle; yanlışım varsa muhasebeciler düzeltiversin bi zahmet, zira çok dolambaçlı iş şu muhasebe denen olay.
    _____________________________

    profeyşınıl re(n)klam fotografikçisi... fotoşopar ayısı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli


    quote:

    Orijinalden alıntı: blanco

    cevabınız için teşekkürler ben mühendisim fatura benim bir işime yaramayacak kaçtan kestiği umrumda değil. Benim merak ettiğim aracın değeri 82.000 TL mi gözükür? ilerde araçta sorun çıktığında servise gittiğimde garantiden bir şey yapılması gerektiğinde faturanın önemi olur mu bunu merak ediyorum

    Mühendisim derken; eğer işyeri size ait ise, satış evrakının ve geçici ruhsatın fotokopilerini muhasebecinize verirsiniz, demirbaşa kaydedilir, fatura bedeli 5 yılda amortismana tabi tutulur. Atıyorum, 100bin fatura aldınız, her yıl için 20bin tl, 4 vergi döneminde 5er bin tl olmak üzere masraf yazılır, vergiden düşersiniz, ayrıca sarf masrafları da (yakıt, sigorta vesaire) yine masraf gösterirsiniz. Ancak satarken siz de fatura kesmek durumunda kalırsınız.

    Bildiğim kadarı ile böyle; yanlışım varsa muhasebeciler düzeltiversin bi zahmet, zira çok dolambaçlı iş şu muhasebe denen olay.

    Çoğu muhasebeciden iyisiniz.

    Dedikleriniz doğru ama sanırım arkadaş vergi mükellefi değil, belki ücretli çalışan. Bu durumda fatura bedelinin ehemmiyeti pek kalmıyor. (Galeri ile davalık olmayacaklarını varsayıyorum) Zaten kasko-sigorta da işlemler kasko/piyasa değeri üzerinden gerçekleşiyor ve pazarlıkta işin azımsanmayacak bir kısmı. (Pert v.s. durumunda)

    Ama galeri ile hukuki bir anlaşmazlık olursa fatura bedeli önem arz eder.
    _____________________________
    Asla kendisi gibi olmaya cesaret edemeyecekleri bir adamın ölüsüne, ömür boyu ve her gün tekrar tekrar yenilenler, "yaşayan ölüler"
    "...biz O’nun gövdesine tapan bir putperest değil, ölmez eserine ve mânasına bağlı bir şuuruz. O, kendi vücuduyla beraber kaybolacak fani bir milletin değil, kendi manasıyla beraber yaşayacak ebedi bir milletin yaratıcısıdır.”





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.