Şimdi Ara

Araç zor çalışıyor. Akü seçimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
1
Favori
672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 6
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 19 gün 14 saat 11 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Avante (4 mesaj) asbengu (4 mesaj) TUĞRUL 37 (1 mesaj) defiant82 (1 mesaj) byeblade (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (10 mesaj) Mobil (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar son 1 haftadır araba zor çalışıyor. İlk aklıma gelen akü oldu ancak araç "akü zayıf" uyarısı vermiyor. Ölçüm cihazıyla baktığımda değerler de normal görünüyor. Üzerinde 6 yıllık orjinal aküsü var. Araç 2014 ford kuga, start stoplu, 80bin km.de. Yeni akü alsam diyorum ama agm ve efm türlerinden hangisini almalı yada uygun olanı hangisidir emin olamadım. Bir diğer konuda cca denilen soğuk çalıştırma gücü orjinaliyle aynımı olmalı yoksa daha yükseğini alsam zararı olurmu. Orjinali Ford amblemli varta 60ah 590a. Yada sorun aküden değilse neden kaynaklanıyor olabilir?



    |
    |
  • Sorunu nasıl çözdünüz
  • Aracim 1 haftadir yatiyodu. -15 dereceli soguklardan sonra bi calistirayim dedim. Zar zor mars aldi. 1 dakika durup tekrar marsa bastim calismadi. Fakat aku zayif uyarisida vermedi. Sonra 2 saat boyunca 5 amperle sarj ettim yarim saniyede mars aldi. Sanki start stop gibi. 3 4 defa mars bastim cok hizli mars aliyor.

    Akuler ozellikle sogukta cok beklemisse tam kapasite calisamiyor. Biraz sarj edip oyle deneyin bence. Aku saglamsa hayava degistirmeye luzum yok bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • İlk aşamada açık unutulan bir aksam var mı (teyp, far vs.) veya soğukta uzun süre yattı mı buna bakmak lazım, böyle bir durum varsa aracı takviye ile veya vurdurarak çalıştırmak ve akünün sarj olması için bir süre çalışır vaziyette tutmak gerek. Akü sağlamsa, kaçak yoksa ve araç şarj ediyorsa sorun çözülür.


    Çözülmedi ise ve kaçak- şarj etmeme şüphesi yok ise akü yenilenir. Yine çözülmediği takdirde elektrikçinin detaylı bir inceleme yapması gerekir.


    Gereksiz masraf yapmamak adına şüphelendiğiniz bir aksam var ise test edin. Misal bir arkadaşımın aracı 2-3 gün çalışmasa marş basmıyordu, teybin soketini sökünce sorun çözüldü.

    |
    |
    asbengu kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör

  • Zor çalışmaya başladığı ilk seferden sonra her geçen gün daha da zor çalışmaya başladı. 10. günde falan araba çalışmadı. Çakmaklıktan ölçüm cihazı ile voltajı kontrol ettiğimde çok düşüktü. Takviye ile sorunsuz çalıştı. Böylece sorunun aküden olduğu kesinleşti. Çalışınca hemen servise götürdüm. Ordakilerde sorunun aküden olduğunu belirttiler. Akü değişti , sorun çözüldü.

  • Çok Düşük dediğiniz akü değerini hatırlıyor musunuz acaba?

  • Tam rakamı hatırlamıyorum ancak yanlış hatırlamıyorsam normal voltaj seviyesi çalışan motorda 14 volt , çalışmayan motorda 12 volt civarında oluyor. Benimki çalışmadığı durumda 10 voltun altında idi. 8-9 volt falandı muhtemelen. Siz benzer bir sorunmu yaşıyorsunuz.

  • Araç 2017 nin son ayında trafiğe çıktığı için akü olmasina konduramiyorum. Bir kez zor çalıştı, onda da hava -5 C idi. Bende ölçtüm park halinde 11.5 volt, marş basarken 9.6 ya kadar düşüyor ama çalışıyor tek seferde.
    Sadece dikkatimi çeken 2 aydir start stop devreye girmez oldu. Ben hava soguktur diye tahmin ettim.

  • Akü değeriniz normal gibi. İlk çalıştırmada da zorluk yok diyorsunuz. Akü bitiyor olsa 2 ay dayanmazdı zaten. Şimdiye yolda kalırdınız. Kafanıza takılan start stop un devreye girmemesi ise büyük ihtimal havaların soğumasındandır. Sistemin devreye girmesi için belli şartlar var ve bunlardan biri de hava sıcaklığı. Yalnız akü de 3 yaşını geçmiş. 4 yaşından sonra akü zayıflamaya başlayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avante -- 24 Ocak 2021; 0:23:58 >
    |
    |
    asbengu kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör

  • Start - stop muhtemelen aküde zayıflama başlamış ondan devreye girmiyordur.
    İlk marşta çalışır , muhtemelen start-stop birdaha devreye girmeyecektir.

    Start-stoplu otolar akünün ömrünü çabuk bitiriyor.
    Bende yok , fakat öyle duydum.
    |
    |
    asbengu kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    Araç 2017 nin son ayında trafiğe çıktığı için akü olmasina konduramiyorum. Bir kez zor çalıştı, onda da hava -5 C idi. Bende ölçtüm park halinde 11.5 volt, marş basarken 9.6 ya kadar düşüyor ama çalışıyor tek seferde.
    Sadece dikkatimi çeken 2 aydir start stop devreye girmez oldu. Ben hava soguktur diye tahmin ettim.

    Konduramayacak bişey yok araç ss li yani iyi dayanmış 4 yıl .SS li aküler çok saçma arabanın anasını aglatiyo benim fabrikasyon ikibyilda cortladi servis garantiden değişti yani hulâsa akun gidici 2 aydır gitmiyorsa net benim sürekli kışında giriyo devreye efb ise 750-800 agm ise 1200-1300 hazirlaaaaa 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 25 Ocak 2021; 16:59:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hava ısınınca akü toparladı resmen, start stopta calismaya başladı
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.