Şimdi Ara

araç muayenesinde jant ölçü uygunsuzluğu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
27.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel Astra H kullanıyorum, depo kapağında;
    195/65/15
    205/55/16
    225/45/17 ölçüleri yazıyor.
    Orjinali 205/55/16 iken haziran 2014'te 225/45/17 ile geçtim.
    Aşure kazanı gibi jantlar, dar lastikler, deli gibi kamber ayarları, kesinlikle yasaklanmalı.
    Aracın üretim dinamiklerine uygun değiller.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer böyle birşey varsa,şimdiden stock jant aramaya başlayalım.İşin yoksa uğraş dur.Yoksa işimiz zor muayenede. Ulan her kanunda değişmeyen tek şey vatandaşın cebinin eksilmesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    etiketi söktüm geçtim

    Evet bu şekilde çözen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    etiketi söktüm geçtim



    Iyiydi bu.Guzel cozum deneyin derim gidecekler icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şunlara bakın ya. Arabalıktan çıkmış. Soytarı gibi olmuş. Şimdi gel. Bu arabayı muayeneden geçir. Tüvtürk'ün bu uygulaması çok süper olmuş.


     araç muayenesinde jant ölçü uygunsuzluğu araç muayenesinde jant ölçü uygunsuzluğu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenktun34

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    İyi de bir aracın farklı donanım paketlerinde farklı jant lastik olabiliyor. Bir donanım paketi 15' jant ile satılırken diğer paketi 16' jant ile satılabiliyor. Bunun ayrımını nasıl yapacaklar?
    Benim aracımda böyle bir durum var mesela?

    Sürücü kapısını açtığında etiketteki ölçülerden farklı lastik aracınızın üzerinde olamayacak. Onlarda etiketten bakıp kontrol ediyor.

    Her donanım için ayrı etiket yapıştıran firmalar yoktur,genel olarak donanımdaki ve opsiyonel olarak sundukları jantlara uygun etiket yapıştırılıyor.

    Misal focus 3 için söyleyecek olursam;

    195x65R15 ile 225x40x18 lastik jant ölçüsü aralığında kapı etiketi vardı. Ülkemizde 225x40x18 opsiyonu sunulmuyor,ancak araç avrupa dağıtımı olduğu için standart olan etiketi yapıştırıp geçiyorlar.



    Aracın başına gidince bakayım hocam.




  • Sene 2016, günlerden 26 kasım. Aracımın lastik 225/45 R17 fakat kapıdaki fabrikasyon çıktısı 195/55 R16.

    Bıraktılar beyler ağır kusur ile. Bende kafama taktım, uğraşıyorum hala. Değiştirmeyeceğim jant ve lastiğimi. Honda'yı aradım (Gebze - Fabrika) ve müdürlükle görüştüm. Uygunluk belgesi çıkartacaklarını söylediler. Bu belge ile geçebilecekmişim. Size en yakın bayii'den temin edebilirsiniz böyle bir durum yaşandığında. Detayları sorana anlatırım. Çektiğim sıkıntılar bini geçti


    1 ay vakit verdiler, bakalım ne olacak..
  • Benim focus 3 te birden fazla lastik uyumu var etikette. Bu yüzden içlerinden birisiyle olsa sıkıntı olmaz gibi geliyor bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: myz1453

    Benim focus 3 te birden fazla lastik uyumu var etikette. Bu yüzden içlerinden birisiyle olsa sıkıntı olmaz gibi geliyor bana

    215/55/r16 iyidir
  • Allah Allah yakında 3 parçadan fazla boyalı arabayı da gecirmeyecekler desenize

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frenleme mesafesine etkisi var diye belki inceliyolar dicem ama mantıken teker çapı ile fren mesafesinin ilgisi olmaması lazım. Acaba çap arttıkça asfalta temas eden lastik yüzeyi azalıyor ondan dolayı mı?

    Teker taban genişliği olsa tamam, olması gerekenden dar kullanırsan fren mesafesini uzatır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: myz1453

    Benim focus 3 te birden fazla lastik uyumu var etikette. Bu yüzden içlerinden birisiyle olsa sıkıntı olmaz gibi geliyor bana

    215/55/r16 iyidir

    Kışlık 205 aldım 215 pahalı namıssız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar şu an orjinal jant lastik ölüçlwri dışında lastik jant varsa araçta sorun oluyormu muayenede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iPhonedo Deyipte Geçme

    Sene 2016, günlerden 26 kasım. Aracımın lastik 225/45 R17 fakat kapıdaki fabrikasyon çıktısı 195/55 R16.

    Bıraktılar beyler ağır kusur ile. Bende kafama taktım, uğraşıyorum hala. Değiştirmeyeceğim jant ve lastiğimi. Honda'yı aradım (Gebze - Fabrika) ve müdürlükle görüştüm. Uygunluk belgesi çıkartacaklarını söylediler. Bu belge ile geçebilecekmişim. Size en yakın bayii'den temin edebilirsiniz böyle bir durum yaşandığında. Detayları sorana anlatırım. Çektiğim sıkıntılar bini geçti


    1 ay vakit verdiler, bakalım ne olacak..

    Hadi buyur burdan yak. Ne Doblo'da ne Fiorino da etiket var Tüvde eğlenecez yine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben yeni geçirdim aracı clio 2 orjinal 14 " biz 15 " jant lastikle muayeneden geçtik .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Etiketi sökün sizde puntonun 205-45-17 olması gereken lastiği yerine 205-50-17 ile geçtik



    Arkadasım astra j de 18 lastikle geçti sökün etiketi takmayın o kadar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaziantep tüvde orijinal 185/65/14 lerle girdik, kağıda hatalı 185/65/15 yazılmıştı önemli değil denildi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu uyygulama 2019 ocak ayinda tekrar baslamis dogru mudur bilgisi olan var mi ya da farkli jant olcusuyle gecen var mi 2019 basindan itibaren ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bosverbe kullanıcısına yanıt
    Tüvtürk Temsilcisi27 Aralık 2018
    Sayın Müşterimiz,

    Öncelikle görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.

    Araç üreticileri tarafından araçlarda kullanılan her türlü parça, aksam ve malzemenin üretim ve kullanım yönetmeliklerine bağlı olarak (MARTOY) Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onay Yönetmeliği'ne göre üretim onayı almak suretiyle araç üretimi yapılmakta ve araca ait teknik özellikleri marka, model, seri bazında teknik belge ile belgelendirilmektedir. Ayrıca kullanıcılarına yardımcı olması amacıyla katalog kitapçıklarında ve araç üzerindeki tip etiketleri aracılığı ile bu bilgiler paylaşılmaktadır. Örnekte olan farklı ebat lastiklerin ve 1cm'lik farkın kullanılması aracın yere tutunması, yuvarlanma direnci,kayganlığı, yerden yüksekliği, fren ve süspansiyon sistemine olan etkisi, çamurluğa olan etkisi vb gibi bir çok uygulamaya doğrudan etkisi bulunmaktadır. Tüm bu bilgiler doğrultusunda ilgili araçta belirtilen bir yada belirtilmişse farklı ebatlarda lastik ile kullanımı mümkündür. Aksi durumda MARTOY yönetmeliğine uygun üretilmiş olan araç üzerinden değişiklik yapmak mümkün olamamaktadır.
    Muayene işlemlerinde T.C.Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından belirlenen Araç Muayene Kusurlar tablosuna göre araca uygun olmayan ebatlarda lastik kullanımı Ağır Kusur olarak değerlendirilmektedir. Üreticinin belirlediği ebat lastiklerin takılması-kullanılması gerekmektedir.

    Her türlü soru ve sorununuzu, 0850 222 88 88’den ulaşabileceğiniz Çağrı Merkezimiz vewww.tuvturk.com.tr internet sitemiz aracılığı ile yanıtlamaya hazır olduğumuzu belirtir, güvenli yolculuklar dileriz.

    Saygılarımızla,

    TÜVTÜRK




  • Fluence 2013 joy aracım var, normalde orjinal lastik ölçüleri 205/65/15 benim lastik ölçüleri orjinal ebatlara uymuyor 195/65/15. Bu durumda muayeneden geçer mi?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.