Şimdi Ara

Araç kiralamak mı satın almak mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
1.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 14
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 103 gün 1 saat 51 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • cobra41 (2 mesaj) harunresitz (2 mesaj) SYE35 (2 mesaj) TCVer (2 mesaj) cellman406 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj) Mobil (10 mesaj) Tablet (2 mesaj) Mini (4 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar

Araç kiralamak mı satın almak mı


(En Son Oy Tarihi: 9.7.2021)
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar bilinen video izleme sitesinde son 1 haftadır buna benzer videolar var, arkadaşlar iyilerini kötülerini anlatmaya çalışmış. Ülkedeki güncel Euro kur göz önüne alınınca kredi kullanmadan araç almak mı yoksa araç kiralamak mı daha avantajlı olur. Araç kullanımı takribi 5 yıl olacaktır.
    Kiralayınca sadece yakıt koyup devam ediyoruz ama alınca da araç bizim olacak. Arkadaşım 4 yıl önce aldığı passat model aracı 4-5 ay önce 7 bin lira kar ile sattı. Sizce bu her zaman denk gelebilir mi ? yoksa tesadüf müdür. Araç kiralandığı takdirde kasko durumları nasıl olur. Teşekkür ederim
    Not: güncel bir konu bulamadım eğer varsa affola



    |
    |
  • Ülkemizin mevcut düzeninde kiralamanin hiçbir avantajı yok. Çünkü :

    1- bu düzenin çıktığı ülkelerde 2el araçlar amortisman bedelinden daha fazla zararla satılıyor.

    2- kiralama bedeli kendi para birimleri üzerinden yapılıyor. Yani :

    1- bizde 2el araç herzaman değerli. Enflasyonla doğru orantılı şekilde değerleri artıyor (yani azalması gereken fiyatı artiyor)

    2- şirketler kiralama sözleşmelerini Euro üzerinden yapıyorlar. Kiralayan adam değer kaybından , para bağlamaktan kaçmaya çalışırken döviz üzerinden sözleşme sunuluyor.

    Kiralama bedelleri (kaba taslak , genel olarak ) aracın mevcut satış fiyatının 50 de 1 olarak belirleniyor. Eğer bunun içine tum kasko, sigorta ve bakim masraflarını da eklersek 60 da 1 ı diyebiliriz.

    (Bu hesabın ülkemizdeki 2el dengesine neden uyumsuz oldugu hesabi). Hiç nakit olmadan krediyle araç aldığınızı varsayarsak :

    100 bin lik araç alacaksınız. Tahmini mevcut kredi oraları (1.13 civarlarinda). Toplamda yaklaşık 150 bin lira odeyeceksiniz ve 60 ayın sonunda elinizde 130bin lira değerinde araç olacak. Bu hesapta normalde 5 sene sonunda aracınizin 30-40 binlira etmesi gerekirken ülkemizdeki 2el piyasasindan ötürü tahmini degerib120-130 bin lira edecektir.

    Kiralama yi sizlere süsleyip yutturmalarinin altında yatan kısım "efendim araç değerleri Euro bazında artıyor da senin aracının sıfır değeri 250 bin lira olmuş, sen aslında çok zarardasin, " eğer bu dediğim hesapta 5 sene sonunda sizin bugün 100 bine alacağınız aracın sıfır fiyatı 250 bin olacaksa. Sizin 5 sene boyunca kiralama ödeyeceğiniz tahmini rakam toplamda 180bin dolaylarında olacaktır. (Çünkü sözleşmeyi önünüze senelik euro bazında sunacaklar )

    Birinde toplamda 150bin+ (senelik kasko bakım vs) hadi 30bin tl olsun= 180bin verip kendi arabanız olacak tahmini 2el satış bedeli 130bin olan

    Diğerinde toplamda 180bin verip eliniz boş kalacak
  • Hiç bir araç 4-5 yıl sonra kar ile satılmaz. Enflasyon var,kur değişimi var. 2007 yılında 37bine sıfır aldığımız astrayi 3 ay önce 34500e sattık. 2014te aldığım c-maxi 2017de aldığım rakama takasa verdim, kendim satsam aldığım rakamın üstünde satacaktim. Yine 2011de aldığım meganei 2014te 28e sattım. Üstelik alım satim arası araç eskiyor, km artıyor, yaşı artıyor.



    Kira mevzuuda bireysel icin araca yatırılacak para yatırım amaçlı kullanılacaksa karlı, öteki türlü zarar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100 bin tl verip satın alacağın aracı aylık 1.500 tl verip kiralayabilirsin...



    Burada önemli olan kiralayarak 100K bedel ödemediğin nakit'i çalıştırabileceğin kazanç sağlayabileceğin bir yatırımın var mı ?



    Varsa, 100K yı araca yatırmaya gerek yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 yılında 38 bin tlye sıfır aldığımız astra h mize geçenlerde 42 bin tl verdiler . Üstelik 50 bin kmye geldi .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syerturan

    Hiç bir araç 4-5 yıl sonra kar ile satılmaz. Enflasyon var,kur değişimi var. 2007 yılında 37bine sıfır aldığımız astrayi 3 ay önce 34500e sattık. 2014te aldığım c-maxi 2017de aldığım rakama takasa verdim, kendim satsam aldığım rakamın üstünde satacaktim. Yine 2011de aldığım meganei 2014te 28e sattım. Üstelik alım satim arası araç eskiyor, km artıyor, yaşı artıyor.



    Kira mevzuuda bireysel icin araca yatırılacak para yatırım amaçlı kullanılacaksa karlı, öteki türlü zarar.

    Cok keskin ve yanlış bir mesaj olmus. Bu kadar keskin cümleler kurulmamali.

    Son yillarda artan arac degerleri sebebiyle genel olarak arac saticilarinin cogu kar etti. Siz etmediyseniz ya aracinizda ya da sizde sikinti var.

    5 yil onceki hem sifir hem ikinci el fiyatlarını gunumuzle karsilastirisaniz bir kac istisna disinda hepsinin arttigini gorursunuz. Sirketimizde kullandigimiz dobloya 4 yil binip 80.000 km yol yapip ustune kaza yapip yuzde 20 karla sattik.

    Ya da su an kullandigim 2014 f30 bmw alindigi sene 115 lira iken su an ikinci eli 120 uzeri ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ülkemizin mevcut düzeninde kiralamanin hiçbir avantajı yok. Çünkü :

    1- bu düzenin çıktığı ülkelerde 2el araçlar amortisman bedelinden daha fazla zararla satılıyor.

    2- kiralama bedeli kendi para birimleri üzerinden yapılıyor. Yani :

    1- bizde 2el araç herzaman değerli. Enflasyonla doğru orantılı şekilde değerleri artıyor (yani azalması gereken fiyatı artiyor)

    2- şirketler kiralama sözleşmelerini Euro üzerinden yapıyorlar. Kiralayan adam değer kaybından , para bağlamaktan kaçmaya çalışırken döviz üzerinden sözleşme sunuluyor.

    Kiralama bedelleri (kaba taslak , genel olarak ) aracın mevcut satış fiyatının 50 de 1 olarak belirleniyor. Eğer bunun içine tum kasko, sigorta ve bakim masraflarını da eklersek 60 da 1 ı diyebiliriz.

    (Bu hesabın ülkemizdeki 2el dengesine neden uyumsuz oldugu hesabi). Hiç nakit olmadan krediyle araç aldığınızı varsayarsak :

    100 bin lik araç alacaksınız. Tahmini mevcut kredi oraları (1.13 civarlarinda). Toplamda yaklaşık 150 bin lira odeyeceksiniz ve 60 ayın sonunda elinizde 130bin lira değerinde araç olacak. Bu hesapta normalde 5 sene sonunda aracınizin 30-40 binlira etmesi gerekirken ülkemizdeki 2el piyasasindan ötürü tahmini degerib120-130 bin lira edecektir.

    Kiralama yi sizlere süsleyip yutturmalarinin altında yatan kısım "efendim araç değerleri Euro bazında artıyor da senin aracının sıfır değeri 250 bin lira olmuş, sen aslında çok zarardasin, " eğer bu dediğim hesapta 5 sene sonunda sizin bugün 100 bine alacağınız aracın sıfır fiyatı 250 bin olacaksa. Sizin 5 sene boyunca kiralama ödeyeceğiniz tahmini rakam toplamda 180bin dolaylarında olacaktır. (Çünkü sözleşmeyi önünüze senelik euro bazında sunacaklar )

    Birinde toplamda 150bin+ (senelik kasko bakım vs) hadi 30bin tl olsun= 180bin verip kendi arabanız olacak tahmini 2el satış bedeli 130bin olan

    Diğerinde toplamda 180bin verip eliniz boş kalacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • harunresitz kullanıcısına yanıt
    Hocam yaptiginiz alisverislerde kar etmediginizi uzulerek belirtmek isterim.



    2014 haziran ayinda 628TL olan tam altin fiyati su anda 1000 lira civarinda yani 2014 te bmw araciniz yaklasik 246 tam altin degerindeyken su anda 120 tam altin degerinde.



    Aracinizi aldiginiz fiyatin ustunde satabilirsiniz ama bu karda oldugunuz anlamina gelmez.paranizi 2014 te bmw yerine altina yatirsaydiniz su an yaklasik 246 bin tl paraniz olurdu kenarda ki o zaman bile karda sayilmazdiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cobra41 c kullanıcısına yanıt
    Haklisiniz hocam lâkin bu arada 4 yıl boyunca bmw keyfi sürdü adam buna paha biçilir mi? Bir de altın,kur vs ile kıyas makul mü? Zira bunun sonu yok mesela 4 sene önce sizin örnek verdiğiniz altın yerine atıyorum demire yatırım yapsa veya başka bir şeye belki daha mantıklı olacaktı?Kısaca araba keyfi boşta duran yatırım aracı ile kıyaslanmamali bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunresitz


    quote:

    Orijinalden alıntı: syerturan

    Hiç bir araç 4-5 yıl sonra kar ile satılmaz. Enflasyon var,kur değişimi var. 2007 yılında 37bine sıfır aldığımız astrayi 3 ay önce 34500e sattık. 2014te aldığım c-maxi 2017de aldığım rakama takasa verdim, kendim satsam aldığım rakamın üstünde satacaktim. Yine 2011de aldığım meganei 2014te 28e sattım. Üstelik alım satim arası araç eskiyor, km artıyor, yaşı artıyor.



    Kira mevzuuda bireysel icin araca yatırılacak para yatırım amaçlı kullanılacaksa karlı, öteki türlü zarar.

    Cok keskin ve yanlış bir mesaj olmus. Bu kadar keskin cümleler kurulmamali.

    Son yillarda artan arac degerleri sebebiyle genel olarak arac saticilarinin cogu kar etti. Siz etmediyseniz ya aracinizda ya da sizde sikinti var.

    5 yil onceki hem sifir hem ikinci el fiyatlarını gunumuzle karsilastirisaniz bir kac istisna disinda hepsinin arttigini gorursunuz. Sirketimizde kullandigimiz dobloya 4 yil binip 80.000 km yol yapip ustune kaza yapip yuzde 20 karla sattik.

    Ya da su an kullandigim 2014 f30 bmw alindigi sene 115 lira iken su an ikinci eli 120 uzeri ediyor.

    Bunun neresi kar.

    Neye göre kar ediyorsunuz ?

    Kar ediyor olabilmeniz için aracınızı sattığınız paraya sıfır km olanını alabilmeniz gerekir.

    Sizin bahsettiğiniz durum zaradan kar etmek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobra41

    Hocam yaptiginiz alisverislerde kar etmediginizi uzulerek belirtmek isterim.



    2014 haziran ayinda 628TL olan tam altin fiyati su anda 1000 lira civarinda yani 2014 te bmw araciniz yaklasik 246 tam altin degerindeyken su anda 120 tam altin degerinde.



    Aracinizi aldiginiz fiyatin ustunde satabilirsiniz ama bu karda oldugunuz anlamina gelmez.paranizi 2014 te bmw yerine altina yatirsaydiniz su an yaklasik 246 bin tl paraniz olurdu kenarda ki o zaman bile karda sayilmazdiniz.

    Peki 4 yil boyinca bindiginizi, o araci eskittiginizi hatta kaza yaptiginizi da dusundugunuzde???



    Benim ozellikle soylemek istediğim tl olarak aon yillarda araclar deger kaybetmiyor kazaniyor. Bazi atkadaslar euro dokar ve altindan bahsedecek ama ben o gun o arabayi almasam parami euroya mi yatiracaktim sanki. Peki yatirsam arac ihtiyacımı nasil giderecektim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • harunresitz kullanıcısına yanıt
    26ya alıp 28e satinca kar etmiş mi oluyoruz?



    Yuzde 20 kar ettim dediğiniz aracı kaç dolara alıp kaç dolara sattığınızı hesaplayın bir.



    Ayrıca uslubunuza da dikkat edin. Hangi sıfatla "ya aracınızda ya sizde sıkıntı var" diyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de araç satın almak da kiralamak da mantıklı değildir. Türkiye'de en mantıklı olan araç satmaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şirketiniz varsa kiralayıp vergiden düşerseniz maliyet kafa kafaya denk geliyor. Vurduydum arıza yaptıydı şanzımanı patladı değer kaybetti vergisi ne zaman kaskoyu nerden yaptırsam gibi kafa yoran şeylerle uğraşmamak da yanında bonus olarak geliyor. Kaza veya arıza durumunda her türlü dengi araç kapınıza geliyor arabayı alıp gidiyorlar.

    Ama bireysel kiralama maliyet olarak ciddi dezavantajlı.

    Bir de yanlış anlamayın ama "ya arabanın senin olması farklı bir şey ya" diyen köylüler var ki onlar daha Ortadoğu mantalitesinden kurtulamamışlar, ne anlatsan boş. Araba bir araçtır, mantık çerçevesinde hesap yapmak gerekir.

    Çok tercih edilmeyen cins araçlar çok farklı konu, onlarda satın almak genellikle daha mantıklı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • harunresitz kullanıcısına yanıt
    Hocam isin icerisinde enflasyon olayi da var.



    2014 yilinda 100k ya sifir km olarak aldiginiz araci satarken kar ettim diyebilmek icin su an sattiginizda para uzerine ekleme yapmadan ayni araci yine sifir km olarak alabiliyor olmaniz gerekiyor.



    100k lirayi kenarda bekletseniz yine 100 k edecekti. Faize koysaniz 120 k edecekti arac alip sattiniz yine 120k elde edeceksiniz euro-usd veya altina yatirsaydiniz 190k elde edecektiniz.



    Yani sozun ozu aslinda kar etmediniz sadece zarardan kar ettiniz.



    Ben de hasar kayitli olarak 2014 senesinde euro bozarak 46 bin liraya aldigim insignia aracimi 51 bin liraya saattim. Ama o siralar eski aracimi kullanmaya devam edip euro birimindeki parama dokunmasaydim su an 80 bin tl param vardi. Ben bu durumda karda miyim zararda miyim ?

    Ekleme: TL olarak son yillarda araclar zarar ettirmiyor demissiniz ama cumlede eksik var. TL olarak fiyati artmayan hic bir sey yok. 100k ya zamaninda araba degil iphone alsaydiniz yine ayni paraya satardiniz veya mobilya veya domates veya benzin. Ulkede enflasyon oldugu icin herseyin fiyati artiyor bu sebeple alinip satilabilen mallarda kar ettim ilizyonu olusuyor. Asil sikinti kullanilmamis urun fiyatlari 3x artarken kullanilmis ikinci el urun fiyatlari 1,5x veya 1.2x oraninda artiyor satarken kar ettim saniyorsun ama yenisini alirken isin rengi degisiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobra41 -- 10 Temmuz 2017; 0:36:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şuan için almak daha mantıklı heralde

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.